Late eisprong

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Sjapaz, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Goed, lang verhaal!

Allereerst, wij zijn niet bezig met zwanger worden(nouja, officieel dan:D) We hadden eigenlijk bedacht over een maand of 3 het licht op groen te gooien voor een tweede.

Ik ben ergens rond 13-16 januari ongesteld geweest. Maar door een begrafenis enz in die week weet ik het niet meer precies, wat mijn eerste dag was, wat ik normaal wel weet. 16 zou met mijn regelmatige cyclus logischer zijn, gezien in december de 19e mijn eerste dag was.

Nouja goed, om het verhaal kort te maken. Zaterdag avond waren Ml en ik een weekendje weg en vergeten iets mee te nemen. Maar bloed kruipt waar het niet gaan kan:p en laten we het er op houden dat het heel gezellig was:D.

Toch maar wat aan het rekenen gegaan. Volgens 'internet' zou mijn eisprong rond de 30e moeten zijn geweest. Dus was ik er redelijk van overtuigd dat het geen probleem was. Maar nu had ik zondagmiddag ineens een poosje heel rekbare afscheiding, precies als ik altijd rond mijn eisprong had. Dus aan het twijfelen. Ergens achterin de kast ovulatietesten opgezocht die ik nog had liggen. Die gaf wel een duidelijke tweede streep, maar ook duidelijk niet positief.

Nou zit er weinig anders op dan gewoon afwachten op ik ongesteld wordt natuurlijk(en irritant is dus ook dat ik nu ook niet exact weet wanneer ik het weer moet worden), maar:
    - Hoe zat het ook alweer met ovulatietesten? ze worden langzaam donkerder, dan positief, en hoe snel vervagen ze dan weer? Heel snel, of duurt dat ook een aantal dagen? Tussen de test van gisteren en vandaag was wel best een groot verschil.
    - Kan het zijn dat ik ondanks een regelmatige cyclus toch een wat late eisprong heb? Mensen die dat herkennen? Volgens mij was het toen bij mijn dochter netjes rond dag 14 altijd.

(stiekem hoop ik nu toch op een zwangerschap:D)

2. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Overigens, ik geef nog borstvoeding. Geen idee of dat van invloed kan zijn op je ovulatie.

3. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Niemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? Iemand die bekend is met een latere eisprong? Of eisprong icm borstvoeding?

4. Joolzz

Joolzz Bekend lid

14 nov 2010
    716
    20
    18
    #4 Joolzz, 4 feb 2013
    Laatst bewerkt: 4 feb 2013
    Sorry! Ik kan je er niet mee helpen. Herken wel je gevoel: niet bewust bezig voor een tweede, maar het stiekem steeds meer hopen..

5. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Ja! Heel lastig. Dat krijg je als je met je hart al heel graag wil, maar je de beslissing vanuit verstand hebt gemaakt om nog eventjes te wachten.

6. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    ovu testen hoeven niet langzaam op te lopen hoor... ze kunnen ook uit het niets knal posi worden... dus aan de hand van 1 ovu test kan je helaas niet zeker zijn van wel of geen ei... succes met wachten iig..

7. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Ik kan je ook niet helpen. Weet alleen wel dat een laat ei best kan, heb het zelf ook regelmatig. Ik test niet, maar ik merk het aan de sypmtomen. Soms is het wel op dag 14, soms pas op dag 25. Ook al ben je over het algemeen regelmatig, het is en blijft de natuur dus het kan deze maand zomaar anders zijn. Ben benieuwd. ;)

8. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Ik ben ook benieuwd! Ik lees een beetje dat borstvoeding de ovulatie remt, dus dat hij dan ook later kan zijn. We zullen zien. Stiekem zou het heeeel leuk zijn, Ml vind het ook geen probleem. En anders nog eventjes geduld.

Bij mijn eerste heb ik heel duidelijk de innesteling gevoeld, maar ook dat hoeft niet hetzelfde te zijn nu natuurlijk. Nouja, over een goede week zal ik het wel weten! Ik verwacht ergens tussen 11-14 feb ongesteld te moeten worden.

Deel Deze Pagina