Ik ben vandaag weer begonnen met ovulatietesten en vandaag was het negatief. We gebben gisteren geklust. In mei was me vruchtbare dag op maandag en de vorige naand op woensdag. Wanneer zou het beste zijn om weer te klussen? Morgen weer en donderdag zo om de dag of woensdag en vrijdag? Want als we morgen klussen en woensdag zou me test mischien positief zijn dan is het 2 dagen achter elkaar maar dat is toch niet goed voor het zaad? Hoe doen jullie dit? Omdat je nooit precies weet op welke dag hij positief zou zijn
Dat het zaad van mindere kwaliteit is, na twee achtereenvolgende dagen is wel waar, maar heel minimaal. Dan heb je het over een procent of 2 tot 5. Dus gewoon veel vrijen als je zin hebt, probeer het niet teveel te plannen.
Het is echt een fabel, wel een hele hardnekkige want hij wordt veel beschreven. Ik vond het zelf wel verhelderen om een aantal artikelen van gynaecoloog Egbert te Velde te lezen. Te Velde: "Wat ik vaak zie, is dat mannen hun zaad dagenlang opsparen om op dat ene goede moment voor een krachtige zaadlozing te zorgen. Want dan zou het zaad sterker zijn. Maar het is beter om, als je een regelmatige cyclus hebt van 28 dagen, de week vanaf de achtste dag van je cyclus elke dag gemeenschap te hebben. Bij de meeste stellen is dat echter onhaalbaar, logisch ook. Daarom adviseer ik mensen altijd om te proberen om twee tot drie keer in die vruchtbare week seks te hebben. Daarmee heb je een grote kans om zwanger te raken. Nog beter is natuurlijk om elke week twee tot drie keer te vrijen. Met name wanneer je een onregelmatige cyclus hebt, want dan kan die vruchtbare periode in een heel ander moment zitten." Oh, en veel plezier nog de komende dagen, ik hoop dat jullie een ventilator naast het bed hebben staan!!
Bedankt voor je berichtje! Pff ja wat is het toch warm. Wij hebben enkel glas en plat dak hoop dat het wel lukt met die warmte haha we hebben wel een ventilator boven het bed hangen haha
Wij zij deze maand ook weer voor het eerst begonnen . Eerste poging tweede kindje. Bij ons eerste kindje zat ik toen ook nog in de medische molen. En heb ik dit ook na gevraagd bij de gyn. En er werd geadviseerd om het om de dag te doen. Omdat vaak de kwaliteit van het sperma wel afneemt. En je dus eigenlijk nooit weet hoe de conditie van het zaad van je man is. En als je om de dag doetkan het zaad op goede conditie komen. Zaad kan inprincipe 72 uur overleven ineen vrouwelijke lichaam.