Ik ben opnieuw zwanger na meerdere miskramen. Verleden maand meldde ik al dat ik naar het ziekenhuis moest ivm endometriose, en daar moet ik as maandag voor terug. Dan zouden ze verder kijken en bespreken wanneer ik geopereerd zou worden. Alleen nu ben ik dus zwanger, dan hoeven ze toch ook niet meer te opereren?? Moet ik nou nog wel naar de afspraak toe? Zodat ze kunnen kijken of het deze keer wel goed zit?? Pfffffffffffffffffff ik wordt gek van de onzekerheid.
Hoi, Ik kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt. Ik neem aan dat je de afspraak hebt met de gynaecoloog. En ja, ik zou dus gewoon naar de afspraak gaan en de veranderde situatie kenbaar maken. Ze kijken dan wat ze voor je kunnen doen en zeker met jouw voorgeschiedenis is dat fijn. Succes in deze periode, groetjes, Japke
Hoi Japke, Ik wou morgen bellen om te kijken of de afspraak een weekje later kan. Want bij 6 weken kunnen ze toch meer zien dan bij 5 weken? Ik heb begrepen dat ze dan ook nog geen hartje kunnen zien enzo. Of zien ze dat dan al wel? O,ja nog bedankt voor je reactie. Groetjes
Hoi PRDM, Bij 6 weken zien ze inderdaad meer dan bij 5 weken, als het goed is. Mits de baarmoeder niet te ver gekanteld is en ze hebben de mogelijkheid om vaginaal een echo te maken kunnen ze bij zes weken meestal wel een hartje zien kloppen. Prima, het is een goed idee om even te overleggen. groetjes, Japke
Hoi Japke, Nou het is gelukt hoor, 8 mei krijg ik een controle echo bij mijn gynaecoloog. Op 15 mei staat de intakeafspraak bij de verloskundige, dus spannend allemaal. Moet ik nu bij de gynaecoloog onder controle blijven ivm de endometriose? Kan die endometriose nog nadelige gevolgen hebben voor het verloop van de zwangerschap? En mag ik nu wel gewoon thuis bevallen? O help ik word gek van al die vragen. Ik zal blij zijn als ik op de echo heb gezien dat mijn kindje goed groeit!! Groetjes
hoi PRDM, waarschijnlijk kun je gewoon onder controle van de verloskundige blijven en kun je kiezen voor een thuisbevalling. Het heeft voor het verloop van de zwangerschap geen verdere gevolgen. Kijk voor meer meer info op www.nvog.nl, kies gynaecologie en vervolgens de folder endometriose. Mirjam