Van gewoon naar HA overstappen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door bolkje, 24 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ivm de eczeemklachten van mijn zoontje wilde ik overstappen van gewone melk naar hypo-allergeen. Maar nu zeiden ze op het CB dat dit niks doet, als je eenmaal met gewone melk bent begonnen dan moet je óf daarmee doorgaan óf speciale HA voeding die alleen op recept verkrijgbaar is…

Ik vond het nogal een vaag verhaal eerlijk gezegd dus ik vroeg me af of dit klopt :(

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    Volgens mij moet je idd vanaf de geboorte HA geven wil het effect hebben?

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.679
    2.002
    113
    Vrouw
    Ik heb het ook wel eens gehoord ja. Maar of het 100% klopt durf ik je niet te zeggen.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja dat klopt. HA is bedoeld opdat je kindje de eiwitten waar het op kan reageren, niet zou 'herkennen'. Van zodra je gewone melk gegeven hebt, heeft het lichaam die eiwitten al herkend, en zal het daar dus op blijven reageren. Ook als het HA krijgt.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Klopt inderdaad..

Gewone flessenmelk zitten die melkeiwitten in als hele slierten. Een lichaam kan daar allergisch op reageren.

In HA zijn de eiwitten een beetje verknipt, maar als het lichaam al allergisch is, dan herkent het die verknipte eiwitten nog wel als "fout".
    (Omdat de eiwitten wat verknipt zijn is bij gebruik vanaf de geboorte de kans wat kleiner op een allergie)

In iets als Pepti of andere dieetvoeding zijn die eiwitten zo verknipt dat het niet meer herkent wordt als melk zijnde en er geen reactie komt.

Je hebt ook nog melk op soja basis. Maar soja en melk allergie gaan soms wel samen. Dus ook lang niet altijd een oplossing, of er komt een extra allergie voor die soja bij..

6. Thanks, dan is het helemaal duidelijk in elk geval! Wel balen :(

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je kan gewoon pepti halen in de apotheek hoor. Dat is niet op voorschrift. Daarmee kan je even uittesten of het beter gaat. Zo ja, kan je naar de dokter voor een terugbetaling.

Deel Deze Pagina