iemand nog tips

Discussie in 'Voeding' gestart door deb1, 26 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deb1

deb1 Actief lid

28 nov 2006
    256
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

wilde jullie even om wat tips vragen.

onze "kleine"man van 7 weken is een vrij slechte drinker.

hij wil wel graag de 180cc opdrinken, maar redt het op de een of andere manier niet altijd.

's-morgens gaat het goed en gaat het ook vrij vlot, maar vanaf 18.00 uur begint hij te rommelen. dan drinkt hij maar 90cc om vervolgens na een uur weer te gaan bleren! dan drinkt hij weer een beetje en weer een beetje. zo gaat dat de hele avond door. tot hij voldaan is en in slaap valt en de hele nacht lekker doorslaapt. dat is dan wel ideaal, maar zou het fijn vinden. gewoon om 18.00 180cc te geven en dan om 22.00 weer 180cc. ik laat hem al extra boeren tussendoor.
    hij is vrijveel wakker vanaf 14.00uur ongeveer en valt dan vrij snel in slaap bij de volgende voeding. daardoor ook de kleine beetjes steeds.

zou ik hem korter moeten laten slapen 's-morgens? hij slaapt de hele ochtend tot 14.00uur met 1 voeding tussendoor.
    gewoon zo laten hij gaat vanzelf de flessen leegdrinken?
    hem laten huilen en tijd rekken met het geven van de fles ook als hij de vorige maar voor de helft heeft leeggedronken?

2. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    zou ff contact opnemen met het cb
    advies kan ik je helaas niet geven

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Geef je hem echt 180cc of geef je hem 180+6 schepjes. Ik vind het nogal een hoeveelheid voeding voor een beebje van 7 weken. Toen ik stopte met bv was Misha 6 weken en moest ik voedingen gaan maken van 120+4 en na 2 weken is dat opgehoogd naar 150+5 en dat is dan 165cc voeding. Die gingen ook niet altijd schoon op (ze kreeg 6 voedingen rond die leeftijd).

Dus volgens mij krijgt jou kindje redelijk veel, wat dus verklaard dat de flessen niet helemaal leeg gaan.

4. deb1

deb1 Actief lid

28 nov 2006
    256
    0
    0
    ja is ook vrij veel. moet wel bij zeggen dat hij ruim 6 kilo is. ik ben na 2 weken al op 120cc gegaan.
    hij zit nu dus op 5x 180cc. en laat daar dan iets van staan. misschien dat ik hem maar terug ga zetten naar 150 cc. kijken wat hij daarmee doet?

5. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Misschien is het gat van de speen wat te klein dat hij te uitgeput raakt van het zuigen?
    Dat was met Eliza wel het geval, ik ben toen overgegaan op die avent spenen. Dat gaat ietsje sneller.

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Misha was met 7 a 8 weken ook ruim 6 kilo (4200 bij de geboorte) en restte zelfs met haar flesjes van 165cc.

Je kan gewoon 180cc aan blijven bieden en ik zou me dan verder niet druk maken als het niet allemaal op gaat hoor. Als hij maar goed groeit, dat moet je natuurlijk wel in de gaten houden.

Je kunt ook kijken hoeveel hij per fles rest en dan kun je op verschillende tijdstippen andere hoeveelheden aanbieden.
    Stel hij drinkt de eerste fles wel helemaal leeg, maar van de 2e laat hij 40cc staan, dan kun je daar misschien beten een 150+5 van maken...Scheelt op die manier wel weer een hoop voeding weggooien, want het is duur zat toch? Als hij nu elke fles rest, dan zou ik alle flessen terugschroeven en dan pas weer ophogen als hij z'n flessen dan leegdrinkt.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom geef je de fles niet op verzoek en laat je hem drinken wat hij wil zonder de fles leeg te schudden?

Dat ze in de vroege avond vaker kleine beetjes willen is heel normaal. Dat heet 'clusteren', meestal zie je het bij babies aan de borst, maar sommige kinderen die geflest worden willen het ook. Is prima hoor, gewoon kleinere flesjes maken.

8. deb1

deb1 Actief lid

28 nov 2006
    256
    0
    0
    ben bij het cb geweest en die vind het verder ook geen probleem dat ik kleine beetjes geef in de avond. als hij de flessen 's--morgens verder goed drinkt. hij groeit ook goed. dus we gaan gewoon zien hoe het verder gaat lopen.

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Het toverwoord is inderdaad "clusteren".

Deel Deze Pagina