matras

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door prinses, 13 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Wij hebben (naar ons idee) een goed en duur matras aangeschaft. De winkel gaf ook aan dat dit een goed matras is. Nu slaapt ons zoontje (van 2 weken) op dit matras, en zien we een soort kuiltje ontstaan waar zijn hoofd en lichaam ligt. Hoort dit en kan dit kwaad? Moeten we terug met dit matras?

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik ben natuurlijk geen matrasexpert. Als je het niet vertrouwd zou ik er zeken een melding van maken.
    Draai je het matrasje wel elke week een keer om? Want dat is ook bij de kleintjes belangrijk.

Ilja

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Er staat dat je 1 kant boven moet hebben (met een sticker). Dus dat omdraaien durf ik ook niet zo goed. Anders misschien toch maar eens navragen dan. Bedankt voor je reactie.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Normaal kan je alle matrassen omdraaien..ook de ledikantmatrassen.
    Dan wordt het dus navragen. Sorrie.

ilja

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    ik heb het matras nu gedraaid. Dus voeteneinde aan het hoofdeinde, zeg maar. Verder heb ik de winkle gebeld. Ze gaven aan dat het kuiltje moet wegtrekken op het moment dat de baby uit bed is (en het matras dus afkoelt). Ik heb aangegeven dat dit niet gebeurde en nu moeten we er morgen even mee langskomen. Dus het zalk tcoh niet helemaal goed zijn.
    Bedankt voor je antwoord.

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hopelijk wordt het probleem snel opgelost.

Ilja

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    We zijn geweest. De meneer vande winkel wilde ons wel een nieuwe geven, maar verzekerde ons dat dit zo hoorde bij dit matras. Het past zich aan aan het lichaam van de baby dmv lichaamswarmte. Doordat de baby heel stil ligt, ontstaat er een soort kuiltje. Het klonk erg aannemelijk, en hij heeft ons verzekerd dat het allemaal veilig is. Anders mochten we alsnog een nieuwe halen. We gaan er maar vanuit, dat het waar is.
    Bedankt voor je antwoorden!

8. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hebben jullie zeker een traagschuim matras. Die vormt zich namelijk door de lichaamswarmte bij drukpunten een kuiltje. Echter moet dat bij mij weten wel weer weg trekken als de kleine er niet op ligt.

Kwebbel

9. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Mmm, misschien even een onafhankelijk deskundige vragen, dan maar. Het is inderdaad een traagschuim matras. Ik ga het nog even uitzoeken. Fijn weekend nog!

10. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Prinses,

Ook ik heb nog eens even navraag gedaan en bij ons weten moet dat kuiltje weer wegtrekken als de kleine er niet op ligt. Dus die meneer in de winkel heeft daar geen gelijk in.
    Vergelijk het met een traagschuim matras voor volwassenen....als je 's-avonds weer het bed in gaat is het niet de bedoeling dat je de kuilen / drukpunten van die ochtend nog in het matras ziet staan.

Ilja

11. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dat gaf die meneer ook aan. Als de baby er een dag niet in ligt, dan moet het wegtrekken. Maar omdat de baby er om de drie uur weer inl ligt, heeft het niet voldoende tijd om weg te trekken. Ik bel van de week wel even met de fabrikant, die kunnen me vast meer vertellen. Ik heb ook een mail gestuurd naar iemand die veel weet over traagschuim, maar nog geen bericht gehad. Bedankt voor je inzet. Ik ben er zeker nog niet klaar mee.

12. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Succes ermee en houdt me op de hoogte.

Ilja

13. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dit antwoord kreeg ik van de proffesional:

Dat een zichtbare kuil in een traagschuim matras blijft na het opstaan is zeker niet goed. Traagschuim zou na ongeveer 10 seconden weer volledig hersteld moeten zijn. Ik ben dus bang dat er dit matrasje niet in orde is. Afgezien of dit matrasje wel of geen kuil vorming heeft zou ik staal absoluut niet adviseren daar dit magnetische velden vasthoud en zelfs vergaard.

Dus niet goed, zegt hij. Ik ga van de week nog even de fabriek bellen, en dan terug naar de winkel.

14. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Zo zie je maar weer. En je in de winkel niet af laten schepen he.

Ilja

Deel Deze Pagina