Late innesteling? Of miskraam?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door FlashPoint, 30 jul 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FlashPoint

FlashPoint Actief lid

4 jul 2024
    218
    130
    43
    Vrouw
    Hoi dames,

Na mijn vorige miskraam met bijna 3 maanden zwangerschap ben ik heel onzeker over deze zwangerschap. Ik dacht al 7,5 wk in verwachting te zijn toen we gisteren onze eerste lang verwachte eerste echo hadden.
    Helaas was er alleen een klein frummeltje in een vruchtzakje te zien (meting = 6+1) maar (nog) geen kloppend hartje.

Nu kan het zijn dat ik dus minder ver ben dan ik denk en dat het vruchtje laat is ingenesteld zei de verloskundige en volgende week donderdag hebben we dan weer een nieuwe echo. Dan moet het echt duidelijk te zien zijn en anders is het dus helaas weer niet goed.

Ik heb wel in mijn app genoteerd dat ik 1 dag hele erge krampen heb gehad (ik dacht dat ik ongesteld ging worden). Nu vraag ik me dus af of ik toen pas de innesteling heb gehad.
    Zijn er hier mensen die goed zijn met rekenen en logisch kunnen verklaren of het zou kunnen ja of nee?

6 juni was de eerste dag van mijn laatste menstruatie, 16 juni hebben we het gezellig gemaakt, geen idee wanneer mijn eisprong was, 28 juni (4dgn voor NOD) had ik al een positieve early test, 1 juli heb ik erge krampen gehad.

Iemand een idee of ik een beetje kan terug rekenen of dat klopt?

2. Mirte94

Mirte94 Niet meer actief

Als je op 28 juni een positieve early test hebt gehad, dan was de innesteling voor de 28e en niet op 1 juli. Je maakt pas HCG aan vanaf de innesteling (voor zover mij bekend).
    Stel dat de innesteling op 27 juni was, zou je nu 6+5 zwanger zijn.

3. FlashPoint

FlashPoint Actief lid

4 jul 2024
    218
    130
    43
    Vrouw
    Mijn verloskundige zei dus dat ik daarvoor al een positieve test kan hebben ook al zwerft het bevruchtte eitje nog rond. Dat maakt me ook wel wat in de war want op internet staat inderdaad ook dat het pas aangemaakt wordt vanaf innesteling.

Mhh 27 juni dan zou het miss nog kunnen maar ik heb er zo niet heel veel vertrouwen in.. afwachten maar

4. FlashPoint

FlashPoint Actief lid

4 jul 2024
    218
    130
    43
    Vrouw
    Ik vond dit nog op het forum wat met zo'n early test toch betekent dat je gemakkelijk na bevruchting al positief kunt testen? Al staat hier dan weer niet specifiek bij 'na innesteling' :confused:

Leidraad voor hCG waarden tijdens de zwangerschap:

hCG waarde in weken vanaf bevruchting* :
    * Niet-zwangere vrouwen: <5.0 mIU/ml
    * 3 na bevruchting: 5 - 50 mIU/ml
    * 4 na bevruchting: 5 - 426 mIU/ml
    * 5 na bevruchting: 18 - 7,340 mIU/ml
    * 6 na bevruchting: 1,080 - 56,500 mIU/ml
    * 7 - 8 na bevruchting: 7, 650 - 229,000 mIU/ml
    * 9 - 12 na bevruchting: 25,700 - 288,000 mIU/ml
    * 13 - 16 na bevruchting: 13,300 - 254,000 mIU/ml
    * 17 - 24 na bevruchting: 4,060 - 165,400 mIU/ml
    * 25 - 40 na bevruchting: 3,640 - 117,000 mIU/ml
    * Vrouwen in de overgang: <9.5 mIU/ml

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Als je op zijn vroegst 7 dpo was op 28 juni, dan ben je vandaag 7 weken en 4 dagen zwanger.

Ik ben bang dat het hier om een missed abortion gaat helaas :(

Ps, hcg aanmaken al voor de innesteling is onmogelijk! Pas tijdens/na de innesteling is er bloedcontact en worden je hersenen aangestuurd voor het aanmaken van hcg.

FlashPoint vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina