Ik heb deze ronde vanwege een weekendje weg mijn cyclus niet zo goed in de gaten kunnen houden met ovulatietesten. Maar ik temperatuur wel iedere dag op het zelfde tijdstip, dus dat geeft weer wel een beetje een kijk op mijn ovulatie. Deze ronde dus ook niet veel kunnen klussen. We hebben vrijdagavond geklust en gisteren (dinsdag) om 18.15 uur. Maandagavond waren we echt te moe van het weekendje weg... Nu kreeg ik gisterenavond rond 21.00 uur flinke steken in mijn linkerzij. Zou dit mijn eisprong zijn geweest? Mijn temperatuur is de afgelopen dagen als volgt geweest: maandag 36.42 dinsdag 36.47 en vandaag flink omhoog naar 37.01 Heeft iemand een idee of het klussen gisteren toch nog op tijd was...of is dit te kort bij mijn mogelijke eisprong geweest? En heeft vandaag klussen nog zin?
Je voelde gisteren steken en je temperatuur was vandaag een stuk hoger. Dat wijst erop dat je gisteren je eisprong hebt gehad. Zaadcellen blijven gemiddeld 2-3 dagen leven, soms langer. Ze doen er een paar uur over om bij de eicel te komen. Een eicel is een paar uur te bevruchten. Waarschijnlijk zijn jullie gisteren precies op tijd geweest. Succes!
Als je ei gisteren na 21.00 uur is gesprongen (en ik zeg na, want meestal betekent die pijn het groeien van de follikel en niet de eisprong zelf) dan zou je in theorie vandaag nog een poging kunnen doen. Een ei is na de eisprong nog tussen de 12 en 24 uur vruchtbaar. Aan de temperatuurstijging zou je kunnen afleiden dat je ei eellicht gesprongen is, al moet je temp wel minimaal 3 dagen hoger zijn om daar iets met zekerheid over te kunnen zeggen.