Nachtmerries & levensechte dromen na ovulatie

Discussion in 'Zwanger worden' started by valentijntje, Feb 2, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. valentijntje

valentijntje Actief lid

Apr 17, 2016
    201
    35
    28
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

In 2016 ben ik van januari tm juli gestopt met de pil. Toen weer begonnen wegens omstandigheden. Nu opnieuw gestopt. Er is een kinderwens maar ik ben er nog niet heel erg mee bezig en zie wel wanneer het komt.

Ik kan me nog herinneren dat ik toen in 2016 ook na mijn ovulatie levensechte dromen kreeg. Dat was ik al vergeten.. tot ik ze nu weer heb! Ik word gewoon moe wakker.

Rondom ovulatie heb ik hele enge nachtmerries. Hebben meer vrouwen dit? En kan ik er iets aan doen? Tips? Ik word er gek van!

Liefs

2. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik herken dit van de keren dat ik zwanger bleek te zijn..:o:

3. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

Dec 18, 2017
    5,793
    6,474
    113
    Female
    Heel herkenbaar, en inderdaad ik bleek alle keren zwanger.

4. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ja ik ook , maar wel na de ovulatie en pril zwanger.

5. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

Ik heb het ook gehad, vage dromen, ook over knalpositieve testen maar niet zwanger. Geen idee wat eraan te doen is.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ze heeft het "rondom haar ovulaties" dus dan is ze nog niet zwanger! Rondom = voor, tijdens en na de ovulatie.

Geen idee wat je eraan kunt doen. Vervelend is het wel in elk geval...

7. valentijntje

valentijntje Actief lid

Apr 17, 2016
    201
    35
    28
    NULL
    NULL
    Het is deze maand wel heel extreem. afgelopen nacht weer, nu geen nachtmerrie maar zoveel dingen gedroomd dat het sochtends in mijn hoofd blijft zitten. Ik heb deze maand wel seks gehad toen ik mijn eisprong had maar ik denk steeds ‘zo’n vaart zal het niet lopen’ want dit is mijn eerste maand zonder pil en voorheen heb ik 6 maanden zonder pil gehad en ik was toen niet zwanger. Nou ja,
    In elk geval fijn om te weten dat ik niet de enige ben. Hopelijk gaat het over!

8. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ja ik kan lezen hoor:thumup:

Maar wat jij wilt, ik had het niet vóór maar wel na m’n ovulatie de keren dat ik zwanger bleek. En ook alleen van die keren herken ik het. Duidelijk zo?:D

9. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

Dec 18, 2017
    5,793
    6,474
    113
    Female
    Meestal is het zo dat je na de ovulatie zwanger raakt hè. De keren dat ik niet zwanger was had ik dit niet, het hele intense dromen is bij mij duidelijk hormoon gerelateerd, proge
    dit dus

10. valentijntje

valentijntje Actief lid

Apr 17, 2016
    201
    35
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook ná mijn ovulatie. Vokgens mij had ik dat de vorige keer dat ik met de pil gestopt was ook. Maar nu is het wel heel erg!! Haha, we gaan het mee maken...

11. valentijntje

valentijntje Actief lid

Apr 17, 2016
    201
    35
    28
    NULL
    NULL
    Ah dus jij had het ook toen je zwanger bleek?

Nou laat ik het zo zeggen, 29 Januari was mijn eisprong en van 29 op 30 januari had ik een levensechte enge nachtmerrie. De nachten daarna allemaal levensechte dromen.

Maar de nacht van je ovulatie kun je natuurlijk geen symptomen hebben direct. Dus ik ben denk dat het gewoon met andere hormonen te maken heeft dan..

12. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

Dec 18, 2017
    5,793
    6,474
    113
    Female
    Nee dan komt het in jouw geval nog niet direct van een zwangerschap. Ik hoop voor je over 2 weken wel :)

Ik heb ze in ieder geval nog steeds , enorm levendige en soms bizarre en doodenge xdomen

ciprilla likes this.
  13. K00

K00 Niet meer actief

Sorry ik herken het niet van rond mijn Ei. Wel drie x week voor positieve test.....

Nu sinds eergisteren ook weer... dinsdag testen.....

14. Diazz

Diazz VIP lid

Dec 28, 2014
    6,391
    3,134
    113
    Ik heb het ook, maar dan alleen tijdens de zwangerschappen.

Izzie7676 likes this.
  15. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,172
    5,147
    113
    Ik droom juist elke maand extreem intens vanaf cyclusdag 1 tót aan mijn eisprong. Oestrogeen doet bizarre dingen met mijn brein. Het is in elk geval allemaal hormoongerelateerd. Niets om je zorgen over te maken. Wel vervelend!

16. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Goh , de dikke vandale kwam ff lang haha.
    Wij herkennen het dus NA de ovulatie bij een zwangerschap... wanneer nod ts?

17. valentijntje

valentijntje Actief lid

Apr 17, 2016
    201
    35
    28
    NULL
    NULL
    11 of 12 februari!
    Haha ja, vreemd hè?

18. Yaraatje

Yaraatje Actief lid

Dec 19, 2015
    347
    201
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook hoor, levensechte dromen, vooral tussen ovulatie en ongesteldheid in. Ooit ergens gelezen dat het komt doordat je temperatuur dan hoger is?
    Gelukkig heb ik geen nachtmerries, maar helaas ook geen tips voor je. Vind het soms ook heel vervelend omdat je idd moe wakker wordt, en het echt de hele dag door je hoofd kan spoken. Soms weet ik niet eens meer of ik iets gedroomd heb of dat het echt gebeurd is :o:.

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Heel herkenbaar!
    Nooit hormonen gebruikt & heb standaard iedere maand na ovulatie levensechte dromen.
    Ene maand erger dan de ander.

20. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,172
    5,147
    113
    Grappig dat het bij jullie allemaal juist door progesteron komt! Bij mij is oestrogeen de boosdoener.

Share This Page