hallo, Ik testte woensdag met cb ovulatietest en had een smiley. Donderdag was die alweer verdwenen. Zaterdag opeens bruinige bloeding. Als ik online dingen lees over een bloeding rondom ovulatie dan zou het er net voor of tijdens zijn. Maar als de ovulatietest woensdag een smiley gaf, is dan de ovulatie niet ongeveer donderdag. Kan t dat je alleen woensdag positief test en zaterdag of zondag pas eisprong hebt? Zo ja, dan is deze maand onze kans nul komma noppes. Hebben alleen woensdag nog geklust na die smiley. Wie weet hier meer over?
Je schrijft dat je woensdag positief testte, dan had je uiterlijk vrijdag je eisprong. Zaterdag had je bruinige afscheiding. Bruin betekent oud bloed. Dit kan nog van je eisprong zijn.
Exact dat dus. Je eisprong vindt binnen 48 uur na positieve ovulatietest plaats, dus uiterlijk vrijdag (en zaadjes overleven die paar dagen wel). Je NOD bereken je ook aan de hand van vrijdag. Ovulatiebloedingen treden voor, tijdens of na eisprong op, dus dat kan prima. Aan een negatieve ovulatietest na een positieve ovulatietest kun je niet aflezen dat je eisprong dan al geweest moet zijn. Het geeft alleen aan dat je LH-piek dan voorbij is.
Hier supervaak wat oud bloed NA eisprong. Is vaak ook erg weinig waardoor het soms ook wel een dag of 2 duurt voordat het er uit komt vandaar dat het al "oud" is.
Dat zou een goede verklaring zijn ja. Hier heb ik dat pas n paar maanden. Er lijkt veel veranderd na mn bevalling. Ongesteldheid is zoveel heftiger en dan nog twee keer per maand een extra bloeding. Lijkt wel alsof ik twee weken ongesteld ben per vier weken