Late november 2009 mama's (vanaf 15 nov)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lotje2, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caressa

caressa Actief lid

28 aug 2009
    142
    0
    0
    Thanx! :)

2. caressa

caressa Actief lid

28 aug 2009
    142
    0
    0
    Thanx!
    Heb aardig wat gelezen. Dus hoop een beetje op de hoogte te zijn, aangezien de de anderen allemaal al wat langer bekend zijn met dit forum ;)
    Wel ontzettend leuk om zoveel dingen te lezen die me bekend voorkomen.
    Ik heb afgelopen dinsdag mijn 4D echo gehad. Echt super leuk om d'r gezichtje te zien. Maar telkens zat ze met haar voetje omhoog tegen haar voorhoofd en met d'r handje en de navelstreng voor haar mond.
    Bij mij kostte het 100 euro voor 6 foto's en een dvd. Uiteindelijk ging ik met 11 foto's en een dvd naar huis. Het is inderdaad veel geld, maar ik kon het niet laten om het niet te doen ;)
    Het babykamertje is bij ons nog niet helemaal klaar, maar dat is de rest van het huis helaas ook niet, aangezien we zijn verhuisd. Was trouwens niet helemaal de bedoeling om verhuizen en zwangerschap te combineren. Maar zo is het gelopen. Zou het in ieder geval nooit iemand aanraden, zit nl nog steeds tussen de dozen :(
    De klachten herken ik helaas ook uit jullie verhalen. Zit namelijk in de ziektewet met een beginnende hernia. Dat was wel een enorme tegenvaller, want dan gaat het genieten toch wel een stuk moeilijker.
    Verder vind ik wel dat het allemaal super snel gaat, soms te snel om er van te genieten. Maar dat zal wel komen door de verhuizing en de pijntjes en klachten.
    Verder ben ik nog steeds ontzettend aan het twijfelen over de naam en daar heb ik dus al meerdere topics over geplaatst ;)
    Zo..nu weten jullie ook wat meer over mij :p

3. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    jeetje zeg.. ga je twee daagjes weg, zijn er giga veel berichtjes geplaatst...
    Ik heb helaas niet de puf om dat allemaal door te lezen.
    Straks krijgen we gezellig visite. We zijn vandaag 1 jaar getrouwd... Tijd gaat snel.....

Afgelopen dinsdag bij de gynaecoloog geweest. Onze Frummel is best eigenwijs, hij liet niet van buitenaf voelen hoe hij erbij ligt.... Twee artsen voelen, maar ze konden er niets van maken. Dus kreeg weer een echo... altijd leuk.

Oh gisteren een buikenfoto gemaakt, toen we nog lekker in het thermencomplex waren.... ik had er best veel bekijks.

4. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Ringeding mooie buik, veel plezier vandaag !

5. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    @caressa, welkom en gefeliciteerd! Leuk dat je mee komt kletsen!
    @ringeding, mooie buik! & van harte met je trouwdag! Geniet lekker
    samen met je hubbie!

6. Sterretjes82

Sterretjes82 Actief lid

7 jun 2009
    482
    0
    16
    Amore, Gefeliciteerd en maak er een leuke dag van!

7. Sterretjes82

Sterretjes82 Actief lid

7 jun 2009
    482
    0
    16
    Och ik bedoelde ringeding ipv Amore :)

8. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Hihi, mijn trouwdag was dinsdag dus mag best hoor ;)

9. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Hoi meiden,

Hoe gaat het met jullie? Ik voel me super. Ben zo blij dat de zwangerschap tot nu toe zo probleemloos verloopt.
    Donderdag bij de vk geweest. Alles gaat goed met de kleine meid. Ze zit rechtop, als ze maar begint te draaien voordat het straks een stuit is.
    Ik heb haar hoofdje gevoeld. Echt bizar!
    Maandag komen alle spullen van de Babydump en hebben we 's avonds weer een pretecho. Heerlijk!
    Kan net wachten tot ik het kamertje kan inrichten.
    Buikje begint nu aardig door te groeien. Ik ben zelf nogal tenger en dan schijnt het vanaf week 3 ineens te groeien. Ben benieuwd!
    Ik zal even een foto in mijn album zetten.

Fijn weekend allemaal!

10. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Gister was alles goed, groeiecho gehad en niks byzonders op te zien, kindje groeit gemiddeld, dus niet klein/niet groot.
    Reden groeiecho omdat ze dachten dat de beeb een beetje aan de kleine kant zou zijn maar was dus niet zo.
    Amy groeide ook in de laatste weken pas heel hard dus zal nu wel weer zo zijn.
    Wel enorme ruzie gehad in het zh omdat we te laat waren en idd dat gaf ik ook toe, kan altijd wel wat tegen zitten en beneden waren de liften ook 2 van de 3 defect dus moesten ook nog eens daar op wachten.
    Dat gezegd tegen die echoscopiste zegt ze je kan toch ook met de trap???
    Nou ik dacht even dat ze een geintje maakte en tuurlijk had dat gekund maar halloooo misschien heb ik last met traplopen??!!
    Nou dat ging zo maar door, met verwijten over en weer en Ramon zag ik hoe langer hoe bozer worden en toen kookte ik dus ook en zei als je zo doorgaat dan moet ik spontaan bevallen, zegt ze nou en dan zit je hier toch aan het juiste adres??!!
    Ramon zei ben je wel helemaal lekker, kan je rekenen ze is nog maar 29 weken...
    Toen kregen we dus die echo en ze was echt hardhandig expres en ze zei dus helemaal niets tijdens de echo, hoorde later pas bij de gyn dat het goed was maar we gaan een klacht indienen.
    We hebben haar naam gevraagd, niet dat het helpt maar we zijn geen kleine kinderen meer!

Nou bij de gyn was ook alles goed, bloeddruk 110/75 (na die opwinding vond ik nog meevallen haha)
    Kindje ligt met hoofd naar beneden, 2 dagen ervoor nog omhoog maar dat draaien heb ik 'snachts wel gevoeld!
    Bloed moeten prikken omdat ik zo wit zie volgens de gyn (ik weet niet beter maar hij achtte het nodig)
    Weet ook wel dat ik een laag hb heb, was dus 6.3 en moet dus weer staaltabletten slikken, nadeel altijd van die dingen dat je last kan krijgen van obstipatie...

11. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Meiden bedankt voor de reacties op mijn dochters foto, ben ook een trotse mama hihi

Sterretjes hier ook 100 euro voor een 3d/4d, boel geld hoor...

Debie hoe is het met je dochter?
    Hoe vond je het zelf gaan?
    Ik zou haar echt zielig vinden, kan daar niet goed tegen hihi..

Caressa welkom hier!!
    Wanneer ben je uitgerekend??
    Herkenbaar hoe je pretecho is verlopen, ook al een eigenwijs kind hihi.

Ringeding mooie foto hoor meid en leuk he al die blikken hihi
    Herkenbaar!!
    Nog gefeliciteerd trouwens!
    Bij mij kunnen ze het ook altijd lastig voelen!

Annie mijn meisje is ook pas sinds een paar dagen gedraaid maar je hebt nog even hoor!
    Dat wil ook niet zeggen dat ze zo blijft liggen maar hoop het wel!

12. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    @Debie;
    Hoe gaat het met je dochtertje? Inmiddels alweer beetje de oude? En opgeknapt?

@Caressa;
    Welkom! Wat leuk dat jullie een 4d-echo hebben laten doen. Jullie krijgen dus een meisje? Leukk! Gefeliciteerd nog!

Wat onzettend rottig zeg, dat je thuis zit met een beginnende hernia, dat lijkt me alles behalve lekker!
    Hopelijk heb je niet teveel pijn!

Nog niet uit over de naam? hihi! Wel een paar idee'tjes? Ik moet zeggen dat ik blij ben dat wij er al een hele tijd overuit zijn.
    Ik zou er hele dagen over nadenken... haha! Succes met het verzinnen! Er zijn ook zoveel namen.....

@Ringeding;
    Nog van harte GEFELICITEERD met jullie 1jarig huwelijk!
    Hopelijk hebben jullie een gezellige dag gehad!

Hoe was het in de Thermen? Vast heeeeerlijk genoten?

Je buikje ziet er mooi uit hoor!

Je hebt dus nog een echo'tje gekregen .. Nooit verkeerd toch! hihi!

@Annie;
    Wat fijn om te horen dat je je zo super voeld. Heerlijk hoor! Lekker van genieten!

Je hebt een prachtige buik! Heb even je foto'tjes bekeken!

Je zegt dat het vanaf week, 3? Je bedoeld denk ik 30? Ja? Gaat het dan ineens heel hard?
    Ik ben dan ook benieuwd. Mijn buikje komt wel overeen met die van jou!
    Ik ben nu 29weken+1dag, ik denk dat mij buik iets kleiner is. Ik zal straks eens een foto'tje maken.

Maandag ook een echo! Ook harstikke leuk! Altijd fijn om je meissie te bewonderen. Geniet ervan!

Super leuk! Maandag komen de spullentjes..spannend spannend! Veel plezier met uitpakken etc!

@Lafo;
    Fijn! Dat alles goed was! En dat ze niks bijzonders hebben kunnen ontdekken.
    Lijkt me toch prettig om te horen! Het kindje ligt dus goed. Fijn hoor!
    Alles prima in orde dus!

Jeetje! Wat een belachelijk iets heb jij meegemaakt! Sjonge jonge..
    Ik zou ook woest worden hoor!
    Oké.. Je was te laat! Maar okee.. hallo!? Zwanger? Zou zij toch begrip voor moeten hebben!
    Gewoon een klacht indienen inderdaad, Is ze nu helemaal?

@All;
    Nou, hier ben ik dan weer eens! Zou eigelijk gisteren eventjes op het forum komen loeren, maar het is er niet van gekomen.

Hoe gaat het met jullie meiden, hoe voelen jullie jezelf?
    Hier gaat het wel goed hoor. Ik merk wel dat het wat 'zwaarder' gaat worden. Ik merk dit vooral aan het einde van de dag.
    Ik bikkel vaak iets te lang duur, waardoor ik uiteindelijk mezelf er mee heb.

Ik heb ook redelijk wat keren per dag ineens harde buiken?
    Zou dat erg wezen? Nu las ik wel dat het 'normaal' was, maargoed weet het niet zo goed?

Ook krijg ik vaker last van hoofdpijn, eigelijk de hele dag door.
    Nu ben ik het wel gewend, want heb me hele leven al vreselijke hoofdpijn! Maar het is toch een hele poos minder geweest.

Morgen naar de verloskundige. Ik ben best benieuwd hoe me meid ligt, ik heb er eerlijk gezegt niet echt een idee van. Ik voel haar natuurlijk, maar wat voel ik dan? haha!
    Vorige week was ze aardig in de weer met trappelen, en zag ik me buik geregeld heen en weer gaan. Afgelopen week was ze best rustig, voel haar zo nu en dan, maar verder houd ze zich best gedeist.
    Best gek, in de avond voel ik haar niet veel, maar als ik s'nachts wakker word rond 3/4/5uur is ze gewoon klaarwakker en dat laat ze dan (voelen) weten ook! hihi. Heerlijk!

Ook ben ik erg benieuwd hoeveel ik ben aangekomen! haha.
    Maar we gaan het morgen zien/horen.

Meiden, ik ga lekker wat te eten maken, en genieten van de zondag, samen met man-lief.
    Vanavond komen me schoonouders misschien even langs, even een bakkie doen & naar de baby-kamer kijken.
    Allemaal een hele fijne dag! Alvast een hele fijne (werk)week!
    Nog 5weken te gaan! .. Wiehoe! Ik blijf aftellen!

Liefsss,
    /\/\anon!

13. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Manonn gewoon je klachten voorleggen aan je vk, lijkt me opzich niks ernstigs.
    Merk ook zelf dat het steeds zwaarder gaat worden, heb echt last met bukken, traplopen, slapen maar hoort erbij!
    veel plezier vandaag, ik heb zo een kinderverjaardag, kereltje word 1 jaar altijd leuk.
    Verder hebben we net een stuk gelopen, troosteloos weer maar niet koud, lekker even om een frisse neus te halen!

14. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    @Lafo;

Heee :) ,

Ik ga het inderdaad morgen even voorleggen aan de v.k.
    Even kijken wat zij zegt. Het is vast niks ergs. Ik maak me er ook maar geen zorgen om.

Gelukkig hoor/lees ik van/bij meer meiden dat ze wat 'klachten' gaan krijgen, dat het toch allemaal wat zwaarder word.

Wat ik trouwens wel lastig vind, is m'n blaas.
    Daar heb ik op de 1 of andere manier toch wat last van.
    Soms voeld het net of ik me urine heel heel lang op heb gehouden,
    maar dan ben ik net naar de w.c. geweest.
    Morgen moest ik zoiezo urine meenemen naar de v.k., dus nu kan ze daar misschien ook even onderzoek naar doen.
    Het voeld absoluut niet als een blaasontsteking, dus weet het ook niet.

Veel plezier op de verjaardag! 1jaar! Een hele leuke leeftijd!

Wij waren inderdaad ook van plan een eindje te gaan wandelen vandaag. De zon schijnt hier! Even lekker naar buiten, een frisse neus halen.

Groetjes!

15. loontje24

loontje24 Niet meer actief

Hee meiden,

Ik kan niet overal op reageren ivm de pijn die ik heb in mijn zij nog steeds, maar wil jullie ff een kwestie voorleggen waar ik een beetje mee zit.
    Voor een tijdje geleden heeft mijn vriendin tegen mij gezegd hoe ze (mocht ze ooit zwanger zijn en een jongentje krijgen) hem zou gaan noemen. Nu was het dus zo dat wij die naam al in gedachten hadden voor ons kereltje... Ik vond dit toen erg moeilijk, maar had me er bij neergelegd en dacht: jammer dan, ik ben al zwanger en heb deze naam nou eenmaal in gedachten. Heb mijn nare gevoel toen wel met andere vriendinnen gedeeld, maar hun zeiden ook dat ik het gwoon moest doen. Gerustgesteld dus.... Totdat ik vanochtend telefoontje kreeg van een vriendin die ook zwanger is. Ze had gister een verjaardag gehad en vriendin 1 had weer die naam gezegd en nu blijkt dat vriendin 2 die naam ook wou en per ongeluk eruit floepte dat ik die naam dan ook deed... Gevolg is dat er meerdere mensen die ik ken bij zaten en nu weten dat als wij een jongentje krijgen hij dus deze naam krijgt. Vriendin 2 wou mij het ff laten weten, omdat zij er best mee zat. Zij wil de naam sowieso nu nie meer, maar wou me toch ff zeggen dat erover gepraat was en dat mensen nu dus weten dat wij deze naam gaan doen als we een jongen krijgen... (Hoop dat alles nog beetje duidelijk is trouwens...) Manlief zei eigenlijk glijk dan moeten we een nieuwe gaan verzinnen, maar ik vind het zoon mooie naam en eigenlijk vind ik dat ik nu nie wat anders moet gaan verzinnen, omdat sommigen nu weten dat we als we een jongen krijgen hij deze naam krijgt... Ohhh dilemma's, dilemma's. Nou zou ik graag willen weten wat jjullie zouden doen in deze situatie??

Liefs

16. Sterretjes82

Sterretjes82 Actief lid

7 jun 2009
    482
    0
    16
    #2016 Sterretjes82, 6 sep 2009
    Laatst bewerkt: 6 sep 2009
    @ Amore, oh hihi....jullie ook nog gefeliciteerd met jullie trouwdag ;)

@ Lafo, jeetje wat een gezellige echoscopiste zeg..... misschien had ze haar dag niet maar goed dat betekent natuurlijk niet dat je iemand maar zomaar kan afsnauwen en al zeker niet dat ze je hardhandig gaat behandelen!
    Fijn dat alles verder goed was met de baby!

@mannon, hier ook regelmatig harde buiken en heb dat ook even besproken met de vk tijdens mijn controle maar het kan geen kwaad zei ze. Het kon wel duiden op een blaasontsteking dus als ik er last van bleef houden moest ik even lang de ha.

@loontje, jeetje wat een vervelende situatie zeg!
    Ik heb had voor mijn dochter een naam gevonden en wist gewoon dat dat hem ging worden en dat hij bij haar hoorde zeg maar en dat heb ik nu weer bij deze baby....het klopt zeg maar.
    Ik zal dus niet zomaar mijn naam gaan veranderen.

Ik zal het bijv wel lullig vinden als jou vriendin in vertrouwen vertelt hoe ze haar kindje later wilt noemen en jij dan bijv denkt; he mooie naam en dat je hem dan ook gebruikt maar dat is hier niet het geval.

Volg je gevoel meid.

@iederen, hier gaat alles goed. Vrijdag naar de vk geweest en alles was goed. De baby lag met zijn hoofdje naar beneden! Ik denk dat het indalen al begonnen is. Voelde echt een enorme druk beneden zeg maar of is het daar nog te vroeg voor? Heb het bij mijn eerste helemaal niet gevoeld!

17. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Hey dames,

Ik weet lang niet alles meer wat ik heb gelezen, maar
    @harde buiken, die zijn hier ook sinds twee dagen wat regelmatiger aanwezig, als we het allemaal hebben zal het er wel bijhoren toch? Verder heb ik het idee dat mijn meisje gedraaid is, voelde allemaal gedoe gisteren ;)
    @naam zoon Loontje, ik zou je naam houden. Als je die naam al zo lang wilt (en je bent toch de 1e die m gaat geven), moet je niet veranderen. Mijn grootste angst is dat iemand onze naam aan hun dochter geeft voor de onze er is.. Als is die kans wel klein (maar toch).

Nou dames ik ga weer lekker plat liggen, leuk hoor die BI :( Het voordeel is wel dat iedereen door gaat krijgen dat het toch niet echt relax is voor mij en ik dus wel veel lieve aandacht krijg ;)

18. loontje24

loontje24 Niet meer actief

@sterretjes: Ik heb idd het gevoel dat dit gwoon de naam is die klopt ja..En we als we met zn tweeen zijn noemen we hem ook al echt zo, dus je bent het ook nog eens een keer helemaal gewend.. Ik heb er idd ook zo over gedacht, dat als het zo was dat zij het tegen mij verteld had en ik daarna expres die naam had gekozen dan was het natuurlijk knp lullig geweest, maar zo is het dus niet en volgens mij weet zij dat ook wel.. Ik denk dat we het mr gwoon doen hoor. Misschien vervelend, maar net wat amore zegt: ik ben nu eenmaal eerst en het is gwoon nie anders. Zo zou zij ook gedacht hebben dat weet ik zeker. En zij blijft straks toch ook voor die naam gaan, dus wat dat betreft...

@Amore: ik snap jouw ook heel erg goed dat je bang bent dat iemand anders die naam doet, voordat je bent bevallen. Er zijn er hier in de buurt zoveel zwanger, maar ik ben glukkig de eerste, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken! Wel lastige dingen zeg.
    In ieder geval hartstikke bedankt voor jullie visie!!

@all: hier geen harde buiken, mar nog wel erg last van steken in mijn zij en aen toe doortrekken naar mijn rug. Morgen weer poging doen om te werken, maar als het nie lukt dan ga ik toch echt weer naar huis... (zei ze stoer, weet alleen nie of ik het zo makkelijk doe) Nou we zien wel hoe het loopt, hoop dat het goed gaat!!

Liefs

19. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Loontje gewoon die naam geven hoor ;)
    Tenminste dat zou ik doen.
    Vanmiddag de hele middag op bed gelegen, ik heb tot nu toe vandaag 3 paracetamol nodig gehad, gaat ietsje beter denk ik.
    Alleen dat hoesten houdt me uit de slaap, denk dat ik daardoor ook heel erg moe ben als dat nu eens zou ophouden, zou het een stuk beter gaan. Ik heb voor het eerst in dagen ook weer wat gegeten vanavond (manlief had gekookt, lief he ? )

20. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Loontje idd gewoon je naam geven hoor, wie het eerst komt wie het eerst maalt!
    Hier ook steken in me zij en ook beneden....

Koffieleutje beterschap nog!

Sterretjes dat gevoel van indalen had ik ook maar denk het niet aangezien indalen bij een tweede nog later is dan normaal...

Deel Deze Pagina