thanks voor de beterschapswensen voor mijn kleine meid, gaat gelukkig weer wat beter alleen het snot blijft uit haar neusje lopen. caressa welkom hier ringeding mooie buik hoor lafo lekker zo bij de echo, welk ziekenhuis ben je geweest??? annie lekker dat je je zo goed voelt, flink van genieten manon balen van de hoofdpijn en harde buiken, wel een beetje je rust nemen he. En idd het word naar het einde toe steeds "zwaarder". loontje als jullie overtuigd zijn van de naam lekker houden, weten ze het nu maar vast, iets eerder maar jammer dan, later krijg je misschien "spijt" als je nu een andere naam neemt sterretje geen idee wanneer ze echt indalen, hier ligt ze volgens mij nog mer het koppie omhoog, weet wel dat Ilse pas met 36 weken naar beneden lag lafo sterkte met je schoonmoeder koffieleutje hier geen krampen had dat wel een week voordat ik ging bevallen, zou het wel ff in de gaten houden manon balen he die strepen, gelukkig geen nieuwe erbij maar heb er nog zat van de eerste o en ik heb ilse echt maar heel weinig gevoeld in mijn buik, zegt niets over de gezondheid ofzo van je uk. En je hormonen zitten gewoon lekker in de weg, alles is ook zo moeilijk te voorspellen hoed het straks gaat, logisch dat je je soms depri en dan weer vrolijk voelt. Kan soms al janken als ik iets uit mijn handen laat vallen, gaat wel weer over., Zo, ben weer bij, duik ik nu lekker mijn bed in. Ilse spookt vanaf vrijdagnacht al en ben dan zo;n 5-6 keer wakker per nacht ps sorry als ik iemand vergeet
Debie fijn dat je dochter goed opknapt! Ikazia, daar loop ik maar als het goed is kom ik die echoscopiste niet meer tegen en anders lust ik d'r rauw grrrrr
@Manonn: Ja tis nie echt heel erg leuk zo op het werk. De collega's zijn glukkig wel erg meelevend. Die hebben het allemaal ook wel eens meegemaakt een zwangerschap en die districtsleider is een jong vrouwtje die errug graag carriere wil maken en geen man of wat ook heeft, dus die kijken er toch anders tegen aan denk ik. Ik wacht morgen ff af bij de dokter en bel denk ik de vk ook nog ff wat zei verstandig vind en dan kijk ik wel wat ik doe. Hele dagen zit er met die pijn nie in, maar wil ook nie thuis blijven nog 5 weken. Dan lijkt het me ook zo lang duren... Ik wist nie dat gtst er woensdag nie op kwam. Das wel weer balen!Ik kijk idd ook altijd onm en gtst en vind onm ook net iets leuker!! Heerlijk om je lekker in te leven he haha.. @Lafo: Heel erg triest allemaal, maar wel fijn dat je nog hebt kunnen vertellen nu ze een goed moment had hoe jullie kindje komt te heten. Liefs
@manonn , Mijn vk vertelde mij dat je bij een blaasonsteking niet persee pijn bij het plassen hoef te hebben. SOmmige vrouwen hebben dus een blaasontsteking zonder dat ze het weten omdat ze de bekende klachten dan niet hebben. Het voelt niet anders als het hoofdje van de baby naar beneden ligt vind ik...en het draaien daar heb ik ook vrij weinig van gemerkt! @Debie, fijn dat het weer wat beter gaat met je kleine meid! @lafo, wat verschrikkelijk voor je schoonmoeder en voor jullie ook natuurlijk! Wens jullie veel sterkte en kracht toe in deze moeilijke periode
Hoi meiden, Vanmorgen weer naar de fysio geweest...pfff ben bang dat het alleen maar erger gaat worden. En dan niet zo zeer de frequentie van de pijn maar de duur....Ik voel nu zeg maar vaker over de dag de pijn....Maar de pijn is nog te doen zeg maar....Ben sinds deze week ook officieel voor 25% ziek gemeld. Werk nu 3x 6 uur. En gaat dat ook niet dan gaan we gewoon nog minder werken. Zo simpel is het! Vanavond ook weer naar zwangerschaps yoga geweest...heerlijk ontspannen..en absoluut niet zweverig!! Ik ben bij haar ook al 5 jaar geleden geweest, dus het is ook wle prettig een vertrouwd gezicht te zien. Vandaag heeft mijn man ok de klamboe/hemel opgehangen. Staat erg leuk vind ik! Vorige week kreeg ik ineens de kriebels en was ik mijn huidige commode en ledikant ineesn helemaal zat...Ben toen gelijk op markt plaast gaan kijken voor witte/creme meubels...maar nu die klamboe er hangt is het wel ok eigenlijk! hahaha Ach de hormonen van een vrouw he. Het is een inimini kamertje maar wel lief. Het is nog rommelig dus zodra het aan kant is dan komen er foto's hoor! O ja ik moet ook nog steeds een buik foto plaatsen... Ik zal mijn best gaan doen deze week! Ik ga zo mijn bedje in...en voor mijn doen is dat best vroeg..haha Maar ben zo lekker ontspannen/moe dat ik dat maar gewoon even moet doen. Eerst nog even een wasje ophangen en dan hup bedje in! Tot later en welterusten!! XXXX ps Ik had zin in wat kleur..hahaha
Dank je wel meiden, lief van jullie! Mijn kleine meid is erg druk, zo druk dat schoppen nu echt pijn begint te doen auwie!!!
@lafo: sterkte @ iedereen met kwaaltje: hopelijk gaat het snel over. Ik ben zaterdag gestruikeld over een losliggende steen (heb al heel vaak geklaagd bij de gemeente) kon me nog staande houden, maar het heeft er dus wel voor gezorgd dat mijn bekken nu giga pijn doen. Mag van de fysio niet veel meer lopen, dus mijn rolstoel maar weer uit het stof gehaald (heb hem de hele zwangerschap nog niet echt nodig gehad). Verder vandaag dus precies 30 weken. En Frummel heeft weer iets nieuws bedacht: de hik krijgen (waarschijnlijk had hij dat al vaker, maar net voelde en zag ik het).... is wel grappig... Vanavond naar bijeenkomst in het ziekenhuis over "bevallen in het ziekenhuis". Kijken of het interessant is.
@ringeding: Wat een narigheid! Heb je zo vaak geklaagd en dan hebben ze nog niks gedaan! En dan krijg je dit! Sterkte! @All: Ben naar de doc geweest en moet morgen echo laten maken voor de organen en kijken of het geen galstenen zijn. Ook m oet er bloed geprikt worden en zei zij ook dat als het nie ging dat ik thuis moest blijven. Heb inmiddels ook de districtsleider weer gebeld en zij snapte het nu wat meer en zei alleen dat ik misschien elke dag 2 uurtjes kon komen, omdat ik ook net hier in dit filiaal ben begonnen en dan kan ik nog beetje wennen aan het team enzo. Daar ben ik het wel mee eens, dus ff afwachten wat ze morgen zeggen en dan weer bellen. Wt een gedoe toch. Wou dat ik gwoon kon blijven werken, maar het wil gwoon echt nie. Rotpijn!! Liefs
Zo ben weer terug van de Vk, het rommelt een beetje, kleine probeert zich al te settelen voor straks. De boel is een beetje aan het verweken maar kan nog niet zo veel kwaad. Beetje rustig aan doen (goh dat woord hoor ik vaker) Voor de zekerheid wordt mijn urine vandaag ook getest. Ik moest naar de dieetiste omdat ik sinds donderdag weer een pond ben afgevallen. Ik heb gezegd dat ik me ook nog steeds niet lekker voel en geen eetlust heb. krijg nu dus weer een week om weer op gewicht te komen. We hebben besloten toch maar een natuurlijke bevalling te gaan doen en geen KS, O.K staat klaar tegen die tijd en ik krijg vooraf al een infuus met plasma voor het geval dat het weer harsttikke fout gaat. Ik moest er maar vanuit gaan dat de placenta wederom operatief verwijderd moet gaan worden direct na de bevalling, kon het niet tegen vallen ook. Ben allang blij dat ik toch natuurlijk mag gaan bevallen. Bloeddruk was perfect 120/80 en dankzij de floradix is mijn Hb ook weer bijna op peil. Ukkie was mooi op groei qua weken maar het zal wederom een ukkie zijn net als mijn andere 3 meiden... Vindt ik niet erg vindt dat wel leuk bij meisjes.... Net een voedingskussen gekregen van Hubbie, ik kan mijn draai niet meer vinden snachts, slaap nog maar een uurtje of 3, misschien gaat dit helpen..... Zo een heel verhaal zijn jullie allemaal weer op de hoogte.
@maaike, wow mooie buik! @Koffie, fijn dat alles toch wel goed is met de kleine en tja `rustig aan doen´ volgens mij haten we dat zinnetje straks @Loontje, vervelend dat je zo'n pijn hebt, succes morgen met de onderzoeken! @Ringeding, vervelend dat je nu weer in de rolstoel moet. Zeker als je het al zo vaak gezegd had.. Succes! @hier, weinig bijzonders. Mijn rug doet nog steeds zeer. Ik probeer nu wel elke dag naar buiten te gaan en wat in huis schoon te maken. OP standje 'heel rustig aan8)', gaat dat best aardig. Al ben ik wel bang dat de komende 11 weken nog best lang gaan duren. Maar ja, we doen er niet veel aan he. Het grootste nadeel vind ik dat ik nog steeds geen niet-pijnlijke zithouding heb gevonden.. Vrees dat dat er misschien niet echt in zit .
@Lafo; Ja, op mijn ijzergehalte na, was alles prima. Als het nu eens echt waar is, dat onze meid straks dan ook rustig is.. Zou niet gek wezen! haha! Gossie, wat vind ik dit sneu voor jullie zeg! Ik snap dat jullie je kansje hebben gegrepen. Ik hoop dat ze nog een tijdje bij jullie mag blijven! Sterkte meid. Ik wens jou en je familie veel kracht in deze periode. Wat vervelend zeg, die kramp! Dat doet pijn hé! Ik heb het een tijdje gehad, als ik wakker werd en me strekte in bed. Kreeg ik ook kramp in me kuiten/onderbenen. Auw! Echt niet fijn! @Debie; Zijn je strepen niet lichter geworden na mate de tijd, na je bevalling van Ilse? Sneu dat het snot nog uit haar neusje loopt. Hopelijk is ze weer snel de oude! Succes met je meissie! @Loontje; Ik denk inderdaad dat zij anders tegen zwangerschap aankijkt, toch omdat ze zelf geen man/kinderen heeft, en bezig is met carriere maken. Vind dat toch wel sneu. Zij zou zich als 'bazin' toch in moeten kunnen leven vind ik! Opzich wel fijn dat ze vandaag wat 'redelijker' was tegen je. Je kunt de uurtjes in iedergeval gaan proberen. Zo kun je toch een beetje kennis maken, en jezelf wegwijs maken op het filiaal. Wel een gedoe zeg! Allemaal echo's etc. Ik vind het echt sneu voor je, die pijn! ... Nog eventjes meid, dan is je kanjerr er! Dat zal je goed doen, nog even volhouden hé! Sterkte meid! Zorg goed voor jezelf, en vergeet niet .. Jij kunt er niks aan doen, dat je pijn hebt! Houd je taai en rustig! Heerlijk hé, die soaps? Ik vind onm toch ook echt iets leuker! Inderdaad heerlijk inleven.. Ik vind onm echter dan gtst! ( een soap blijft natuurlijk een soap hé, haha! ) @Sterretje; Ik heb vandaag de uitslag gehad van mijn urine. Geen infectie, geen blaasontsteking! Erg fijn dus! Mm, jij voelde er dus niks van? Er is toch iets gaande in mijn buik, denk ik. Ik voelde vanmorgen toen ik mijn handen op mijn buik legde echt vanalles, draaien.. leek het wel. Nu heb ik ook al de hele dag ineens, 'pijn' scheuten, een soort harde druk onder me schaambot. Ik dacht misschien toch, dat ze aan het zakken is?/naar beneden gaat liggen. @Maaike; Leuk! Zwangerschapsyoga. Lijkt mij opzich ook wel leuk. Ik heb er alleen zo weinig tijd en puf voor vrees ik. Ik ben al blij als ik thuis ben, na een lange dag werken. Je hebt groot gelijk! Je moet gewoon werken, waar jij je het beste bij voeld. Dus gaat dat aantal uur niet, dan gewoon minder! Mooie buik hoor! @Ringeding; Oh nee! Gestruikeld. Jeetje, heb jij dat! Ondanks al dat klachen.. Heeft dus weinig nut gehad.. En dus nu meer last van je bekken. Gossie, zit ook niet mee! Doe maar lekker rustig aan, en zorg goed voor jezelf! Ik hoop dat je de pijn een beetje vol kunt houden. Vandaag 30weken. Jaja, begint langzaam dichterbij te komen hé... Spannend! Veel plezier bij de bijeenkomst! @Koffieleutje; Fijn! dat je op de natuurlijke weg mag gaan bevallen. Prettig idee dat de Ok klaar staat voor je! Konden ze bij jou al voelen, en vertellen dat het een ukkie werd? Mijn v.k. kon dat nog niet vertellen, ik ben ook zo benieuwd ... Lief toch! zo'n kleine uk! Ook fijn dat alles goed was voor de rest! @Amore; Rot zeg, dat er geen houding is die fijn zit. Ik hoop dat je het nog even volhoud! Nog even doorbikkelen meid.. Dan is het zover! Voor je het weet is het zover! @All; Ik heb vandaag de hele dag door, een raar, een moeilijk te omschrijven iets. Het is een soort hele harde druk op mijn blaas, maar voel het onder me schaambot! Ik heb een keer een blaasonderzoek gehad, ze lieten toch mijn blaas vollopen met water, zo voeld het een klein beetje. Het is ook een soort pijnscheut. Zou dit komen doordat m'n meisje van houding veranderd? Met haar hoofdje naar benenden gaat liggen? Ik voelde vanmorgen ook allemaal gedraai in mijn buik. Er is echt iets gaande, dat voel ik... Ook voelde ik meerdere keer vandaag een soort ; ploep, ploep, ploep, mini schopjes? de hik? haha! Geen idee! Ik hoop maar dat die scheuten een beetje ophouden, want is echt niet fijn! Wel prettig dat ik onze meid voel. Ze is lekker in de weer! Verder een lange dag gewerkt. Ging opzich voor de rest prima. Ben wel moe, en klein beetje last van mijn rug! Ik ga nu gtst kijken en lekker douche en .. lekker optijd naar bed! Een dikke knuffel voor jullie allemaal! Liefs, /\/\anon!
Goedemorgen meiden.... Ik heb heerlijk gelegen met dat kussen, werd helemaal ondersteund (tenminste dat gevoel had ik) en dat trekkende gevoel in mijn bekken is dan ook weg. Alleen jammer dat een fikse hoestbui me tot 3 keer toe gemeen uit mijn slaap haalde en dan kan ik niet blijven liggen. Helaas duurt dat hoesten erg lang... Manon nee dat is niet te voelen maar ik krijg bij iedere controle een korte echo, das standaard hier in het ziekenhuis
Even geen internet gehad, maar ik zie dat ik gelijk weer achterloop @lafo Thanx! Ik ben 28 november uitgerekend. Jij nog veel sterkte! @manonn Thanx! Een beginnende hernia is idd niet lekker, zeker omdat ik uitstraling naar m'n linkerbeen heb. En sinds vorige week maandag heb ik me met m'n rechterbeen verstapt, waardoor ik een gekneusde enkel heb. Zit lekker mee maar niet heus En over de naam. Ik word gewoon gek van mezelf Blijf maar twijfelen. Gelukkig hebben we het nu van een lijst van 4 kantjes naar 2 namen kunnen brengen, maar soms twijfel ik nog wel of ik niet nog verder moet gaan zoeken. Het is dat m'n vriend zegt dat we het bij die 2 namen moeten houden, anders had ik volgens mij weer tig kantjes met namenlijstjes gemaakt. @loontje Nog over de babynaam. Ik snap helemaal wat je bedoelt en dat je dan in eerste instantie de naam direct wilt veranderen als je zoiets hoort, maar als je 100% achter deze naam staat en voelt dat dit hem is, dan zou ik er gewoon voor gaan. Tenslotte ben je toch de eerste. En neem van mij aan, als het goed voelt is het geweldig, want als je nu iets anders gaat zoeken dan ga je alleen maar twijfelen en vergelijken @debie Thanx! @iedereen Ik heb een vraagje. Laten jullie een fotoshoot maken of hebben jullie dat al gedaan?
@manon, ja wat een gedoe in je buik he? Hier ook af en toe een hoop geschop en gedraai! Fijn dat alles goed met je was bij de VK! Ik had trouwens vannacht ook wat steekjes in mijn schaamstreek.. Zal er wel bij horen als meerdere het hebben he? @Koffie, fijn dat je lekker hebt geslapen, nu alleen nog van dat hoesten af! Succes! @Caressa, hier geen fotoshoot, vind het veel te duur. Wij maken hier gewoon zelf wat foto's die ik dan bewerk (gewoon zwart-wit maken enzo). Kijk wel of het wat wordt. Lastig he die namen, wij zijn er hier al een tijdje uit (tenzij het ineens een jongen wordt, maar dan hebben we uberhaupt een probleem ). Succes met kiezen! @hier, weinig bijzonders (tja, doe ook niet zoveel he ). Straks weer naar de VK en morgen naar de fysio en naar de arbo-arts (wish me luck!)
lafo dacht al ruwaard, daar loopt ook geen leuke rond voor de echo's. maaike leuk hoor nieuwe meubels ringeding balen dat je je rolstoel dan weer nodig hebt, waarvoor eigenlijk????? loontje niet te druk maken om je werk, als het niet gaat dan gaat het niet, je hebt je best gedaan dan koffieleutje hoe "klein" waren je andere??? Hier ook een ukkie 2985 gram.En wel balen zeg dat je ervanuit moet gaan dat de placenta niet automatisch komt. Wel fijn dat je er iig rekening mee kunt houden, ben je toch wat meer voorbereid dan de eerste keer dat zoiets gebeurd denk ik zo, ga maar ff het eten klaarzetten
@debie: ik heb een rolstoel omdat ik vanwege een aandoening normaal gesproken niet ver kan lopen zonder heel veel pijn of sub-luxaties van mijn heupen. Sinds mijn zwangerschap (tja hormonen doen gekke dingen met je) heb ik nergens last meer van, tot dat ik die stomme losliggende tegel tegen kwam.. nu dus meer last... Maar vandaag gaat het weer redelijk, dus ik hoop dat het tijdelijk is..
@Koffieleutje; Aha! Vandaar. Owh, je zit ter controle in het ziekenhuis. Wel een voordeel, elke keer die echo'tjes. Lijkt mij erg fijn! @Caressa; Jeetje! Het zit je niet mee zeg! Rott zeg! Succes/Sterkte ermee! Zoo! Dan hebben jullie een hoop namen die jullie leuk vinden. Lastig! Hihi. Gewoon de knoop doorhakken! Dat is vaak het beste, anders blijf je twijfelen. Dat hadden wij tenminste! Ik laat geen foto-shoot maken hoor. @Amore; Bij jou in je buik is er dus ook vanalles gaande. Hier ook nog steeds! Die steektjes in de schaamstreek herken ik! Dat had ik gisteren best erg, vandaag gelukkig niet! Is soms best pijnlijk hé? SUCCES morgen meid! Zet hem opppp! @All; Vandaag eerder naar huis gekomen van mijn werk. Owh! Wat voelde ik me belabberd! Zo'n hoofdpijn! En niet lekker in mijn vel... Ik was om half 3 thuis, ben toen een dutje gaan doen. Daar knapte ik van op! Die hoofdpijn is zo rott. Komt denk ik doordat mijn ijzer-gehalte te laag is, want dacht dat ik er net vanaf was, (heb vaak migraine, vooral voor mijn zwangerschap) .. sinds een weekje is het weer heel erg! Verder ook redelijk verkouden, wat ik normaal nooit ben & moe! Ach, morgen nog een lange dag werken + vrijdag een ochtend! Dan zaterdag een feestje van mijn werk voor alle kids, waar ik aanwezig moet zijn. Dit is gelukkig maar een paar uur! Dan WEEKEND! Een druk weekend dat wel, maargoed, opzich geen vervelende dingen! (visites etc.) Dan nog 4 WEKEN werken ....... hihi! Ik ga nu nog eventjes langs mijn schoonouders. Liefs, Manon