Late november 2009 mama's (vanaf 15 nov)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lotje2, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    Goeieavond lady's!

@Maaike;
    Wat een leuke foto! Leuk zoontje ook!

Ik hoop dat je vanacht lekker slaapt! Lastig, die verkoudheid!

@Ringeding;
    Heerlijk ja! Die kleine kleertjes! Daar smeld ik echt van...
    Ik kijk regelmatig even in haar kleding kast. Zo een lief zicht!

@Shean;
    Echt super dat je lekker thuis kunt werken!
    Ons verlof loopt dus bijna gelijk. Althans.Ik heb voor mijn verlof, eerst nog twee weken vakantie. 14 t/m 26 Oktober. Op 26 Oktober gaat dan officieel mijn verlof in.
    Na mijn verlof heb ik nog 1 weekje vrij. In de laatste week van Februari moet ik officieel weer gaan werken.

Jij ook nog 3weekies werken! Ik morgen & vrijdag nog en dan, dan nog 3weken!

Ik kan me voorstellen dat je het reizen beu raakt. Je hebt geen auto'tje of?
    Ik rijd elke dag heen en weer van mijn werk. Ik moet 15/20 naar mijn werk rijden.

@Lafo;
    Jeetje! Wat onzettend vervelend zeg, .. dat het nachtje zo is verlopen!
    Is echt niet leuk!!

Haha, waar je nesteldrang is? Geen idee! Gaat vast nog wel komen. Hier ook absoluut nog geen teken van nesteldrang hoor!
    Ben benieuwd hoe dat gaat voelen, haha!
    Ik ga het vast krijgen als ik eenmaal met verlof ben, dus over +/- 3weken! Als ik nu vrij ben, ben ik op! Dan wil ik alleen maar, .. zo weinig mogelijk doen!! haha!

@Lievekylian;
    Fijn zeg! Dat je jezelf zo goed voeld en aan het genieten bent! Ga lekker zo door!

@Alle;
    Hier zit er weer een dag op! Lekker hoor! Nog 2 te gaan, dan weekend! Heerlijk!

Ik ga nu lekker een bakje thee doen en naar bed. Ik heb last van mijn rug! Ik zit nu met een kussentje achter me rug op de bank, maar liefst ga ik lekker liggen!
    Vandaag een paar keertje steken 'vanonder' gehad, en een soortje kramp!
    Het was maar heel heel eventjes, gelukkig!

De meid is ook druk in de weer vandaag!
    Ik voel soms echt ineens iets hards op een bepaalde plek! Vind het zo een heerlijk idee, mijn meisje!
    Ik kan zo onzettend dag-dromen! haha!

Vanavond kreeg ik een leuk smsje, de zus van mijn schoonzus is bevallen! Dani, een zoontje! Om 17.08 geboren, en om 18.50 kreeg ik een smsje van haarzelf! Ik dacht; zozo! Die is vlot, en ook al aardig fit lijkt mij dan.
    Als ik zulk nieuws hoor, kan die dag van mij niet snel genoeg aanbreken!..

Slaaplekker meiden!
    Huggggss!

2. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Dat heb ik ook Manonn toen ik gister babynieuws hoorde van onze vrienden.
    Die jongen heet Jip (niet mijn smaak) en was 54 cm lang en 3860 gram, echt een lang ventje!

3. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hee meiden,

Ik heb in het allerbegin meegekletst hier, alleen zat op zoveel verschillende fora (en jullie gingen zo rap met kletsen), dat het niet meer bij te houden was. Nu kijk/lees ik af en toe, zeker nu het einde begint te naderen :)

Even een reactie op Annie, voordat iemand haar vraag vergeet... Ik had ook een voorliggende placenta bij de 20 wkn echo en er staat nu een extra echo gepland voor als ik 32 wkn ben om te kijken of deze weggetrokken is. Zo'n placenta ligt wel vaker voor de 'uitgang' maar in de meeste gevallen trekt/groeit deze wel omhoog. In enkele gevallen blijft het ervoor liggen. In dat geval is het niet mogelijk om natuurlijk te bevallen. Eerst moet de kleine eruit en dan pas de placenta, en de kleine kan er niet uit als die placenta in de weg ligt! Waar je voor moet opletten is dat je het rustig aandoet, niet mag klussen met je mannetje en zodra je bloedverlies hebt, DIRECT aan de bel trekken want dan bloedt je placenta dus. Maar goed, vaak trekt de placenta gewoon weg hoor. Ik weet inmiddels dat deze is weggetrokken maar heb me ook aan de strikte regels gehouden. (toch laat ik de 32 wkn echo gewoon staan, altijd leuk om nog even te kijken)

Meiden, ik ken nog niet alle namen en verhalen en dat zal vast even duren voordat ik er een beetje 'in' zit. Ik ga nu iig weer even lekker op de bank zitten en heerlijk uitrusten van een dagje werken.

Gr Suus

4. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    hoi,

Hier alles goed heb alleen ff geen internet gehad en ben moe van het werken, nog 4 weken dus het aftellen gaat nu beginnen.

Hier verlof tot 14 april ofzo. Heb na zwangerschapsverlof al het betaalde ouderschapsverlof opgenomen, vind 3 maanden te klein om al naar het kdv te brengen dus nu hoeft dat pas bij 5-5,5 maand.

Heb wel bijgelezen maar ff te veel om te reageren.

5. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Manon: Ik wilde eerst ook twee weken vakantie en daarna 4 weken verlof voor mijn uitgerekende datum op nemen maar mij werd aangeraden om 6 weken verlof van tevoren op te nemen en die twee weken vakantie aan het eind erbij te plakken want je weet nooit of er complicaties zijn waardoor je in de ziektewet terecht komt. Op deze manier behoud je je vakantie dagen als je in de ziektewet komt en kan je altijd beslissen om eerder aan het werk te gaan.

6. maaike1977

maaike1977 Actief lid

10 apr 2009
    308
    0
    0
    Betaald ouderschaps verlof??? Welke CAO is dat???:(

7. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Ik kan alleen onbetaald ouderschapsverlof opnemen, ga dat ook wel doen.

8. maaike1977

maaike1977 Actief lid

10 apr 2009
    308
    0
    0

Ik ook dus...Blijft vaag afentoe dat het allemaal per werkgeven weer verschilt...:(....En dan ook nog eens erbij dat wij in Nederland 16 weken maar hebben...doen we toch iets niet goed...Ik neem aan dat ze in die andere landen waar je zo lang zwangerschaps verlof hebt geen betaald ouderschaps verlof hebben...

9. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Meiden, hier helaas 'eigen baas' dus heb sowieso geen betaald verlof (zwangerschap, ouderschap etc. etc.); ik vind 16 wkn betaald verlof dus al een luxe ;)
    Maar idd, als je het vergelijkt met andere landen, zoals te zien is aan die link, dan staat Nederland toch wel redelijk onderaan de ladder........

10. Sterretjes82

Sterretjes82 Actief lid

7 jun 2009
    482
    0
    16
    Hier even snel een berichtje van mij. Heb de laatste tijd heel veel last van nachtmerries over de bevalling....nog meer meiden hier?? Vannacht droomde ik weer over de bevalling. Het lijkt allemaal zo levensecht....droomde dat ik aan het bevallen was en dat ik aan het bed vast gebonden werd en de vk kwam aan lopen met een gigantische schaar om me in te knippen :$
    Ben echt even bang geweest en was blij dat ik snel daarna weer wakker werd. Ik weet niet maar heb al zo lang een angst om ingeknipt te worden terwijl ik best veel gehoord en gelezen heb dat het juist niet zoveel zeer doet. Af en toe ben ik echt een muts hoor en sta ik weer te lang stil bij de dingen die je eigenlijk niks meer uitmaken als je eenmaal aan het bevallen ben!

Verder gaat alles goed! Moet alleen wel wennen aan de hele dagen thuis zitten. Vind het ook heerlijk om zoveel samen te zijn met mn dochter. Niet dat ik veel werkte hoor ( 2 dagen ) maar toch even wennen om niet meer onder de mensen te zijn.

Nou dat was weer mijn verhaal!

@Susan79, ik ken je nog niet maar leuk dat je ook weer mee komt kletsen!

@debie, lekker dat je daarna nog betaal ouderschapsverlof kan opnemen. Ze zijn idd nog zo klein als ze 3 maandjes oud zijn. IK ga waarschijnlijk ook weer ouderschapsverlof opnemen.

oh...de postbode staat voor de deur, ff kijken of dat hij een pakketje voor mij heeft. Heb zulke leuke kleertjes besteld voor mn dochter!

bye

11. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Hier een kort berichtje van mij. Ik ga straks weer naar de gyn toe. De buikpijn is erger geworden, harde buiken komen vaker en ik ben kots en dan ook kots misselijk.... Hoop dat ze nu verder gaan kijken met een ctg of zo...

12. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Sterretjes: Gatsie wat een enge droom. Ik had laatst gedroomd dat ik een echo kreeg en dat ze konden zien dat mijn kleine 4 armen had. Toen ik wakker werd moest ik mezelf even overtuigen dat dat niet mogelijk was anders hadden ze het alang gezien.

Ringeding: Wat verveld zeg. Heb je dat eerder gehad of is dit voor het eerst.

13. Sterretjes82

Sterretjes82 Actief lid

7 jun 2009
    482
    0
    16
    @Maaike, Leuk foto van jou en je zoontje!

Ja jippie het pakketje zat erbij! NOu ik ga nu even wat eten en snel wat dingentjes opruimen want krijg vanmiddag bezoek!

14. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    susan vriendin met eiegn bedrijf krijgt wel geld, dacht dat je daar tegenwoordig een verzekering voor had???

Betaald is trouwens 55% van het salaris en is in het onderwijs

sterretje van knippen voel je helemaal niets op dat moment, die weeen doen meer pijn. Maar wel balen van je nachtmerries

bah ringeding het is nu toch echt nog te vroeg. Lekker rustig aandoen meid

15. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Debie, heb idd wel een verzekering hoor (arebeidsongeschiktheidsverzekering) maar heb toen ik m afsloot 4 jr geleden een eigen risico termijn ingesteld van 3 mnd. Ik krijg dus uiteindelijk 'maar' 5 wkn uitbetaald daardoor en ook niet datgene wat ik normaal verdien (als ik werk zeg maar). Ik merk het dus zeker dat ik er strax even uit ben. Ik zal dus vrij lang door (moeten) werken en vrij vlot weer beginnen.
    Ook kan je via de UWV een uitkering krijgen (ZEZ-uitkering) en gelukkig is die ook goedgekeurd, hoorde ik gisteren, dus ik kan al mn lopende zaken wrs wel net aan betalen want die kosten gaan gewoon door. Maar ja, als ik werk, komt er toch meer geld binnen.......

Heb ook begrepen dat inknippen op dat moment niet meer pijnlijk is omdat ze dat dan tijdens een wee doen en dan heb je al zoveel pijn?? Sterretje, misschien is het een idee om naar een voorlichtingsavond te gaan in een zkh. Dan weet je een beetje hoe of wat. WIj zijn afgelopen maandag geweest en toen ging het ook o.a. over inknippen (en tangverlossing, vacuumpomp, sedatie etc. etc.).

16. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    @Sterretje;
    Aaaah, dat is schrikken! Nachtmerries zijn zeker levensecht!
    Ik droom ook gigantische veel de laatste weken, maar gelukkig nog geen nachtmerries over de bevalling.
    Over het inknippen, … Ook ik ben hier best bang voor! Ik zie absoluut niet op tegen de bevalling en voel ook echt geen angst, maar als ik er aan denk, denk ik maar aan 1 ding ; Inknippen.
    Maar ook ik hoor vele verhalen hier over, en het schijnt inderdaad echt mee te vallen…
    Tja, dat zullen we toch af moeten wachten, en wie weet!! Hoeven we niet eens ingeknipt te worden.
    Je hebt lekker besteld via internet. Heerlijk hé! Ik moet me ook zo inhouden.

Wat heb je besteld? Is het leuk? Soms valt het ook wel eens tegen als je het binnen krijgt vind ik zelf.

@Ringeding;
    Jeetje! Wat rot zeg! Ik ben benieuwd. Ik duim voor je, dat het niks ‘ergs’ is!
    Laat je het ons weten? Houd je taai!

@Susan;
    Werd jij niet alleen maar bang van die voorlichting? Haha! Ik zie allemaal best enge woorden staan!
    Tang & vacuumpomp! Iew!

@All;
    Zo! De helft van de dag zit er weer op! Ik heb nu eventjes pauze.
    Even relaxen! Het is druk op de groep. 8 baby’tjes!
    Ik moet vandaag tot 17.00. Morgen werk ik een halve dag, van 7.30 tot 13.30.
    Daarna weekend. Heerlijk heerlijk!

Vanacht heerlijk geslapen. Ik lag al lekker 21.45 op bed, en ben snel in slaap gevallen.
    (Dit heb ik niet vaak. Lig vaak nog te malen over van alles.)
    Ook niet zoveel naar de wc gemoeten, maar 2keertjes! Dus valt mee!

Girls, een fijne dag allemaal!
    Ik ga weer aan de slag. Helaas met hoofdpijn, en knal rode wangen! haha.

Even een middag-dipje. Dat heb je dan hé, als je even rustig gaat zitten.

Liefs!

17. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Goedemiddag meiden!

Ringeding sterkte!

Debie lekker hoor zolang verlof, ideaal werken in het onderwijs!

Sterretjes nee ik heb niet zulke dromen, alleen in het begin van mijn zwangerschap hele vage dromen.
    Was je al bang voor de bevalling?
    Hoe verging je eerste bevalling?
    De mijne niet rooskleurig maar de tweede keer schijnt bijna altijd mee te vallen!

18. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Manonn 8 babytjes wat veel!
    Amy komt terecht in de verticale groep noemen ze dat van 0 tot 4 jaar met max 3 baby's.
    Welke groep heb jij?
    Heb je ook ervaring met kinderen die wat ouder zijn en voor het eerst naar het kdv moeten?

19. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    #2179 Amore1, 17 sep 2009
    Laatst bewerkt: 17 sep 2009
    @Lieve
    Welkom terug ;) Hahaha. Lekker zeg dat je nergens last van hebt! Ben zelfs een beetje jaloers ;) Geniet er lekker van!!

@Easyfix
    , wij hebben de familyfix, daar kan de opvolger van ons autostoeltje ook op. Vonden het toch wel handig (wel duur:)).

@gedichtje op het geboortekaartje, wij hebben geen gedichtje, vonden we veel te zoetsappig. Wij hebben gewoon de zin: "Onze lieve, kleine prinses!"

@manon,
    Iets hard voel ik hier ook regelmatig voorbij komen. :D Echt zo grappig is dat, zal wel een knie of elleboog zijn! Werkze nog even!

@Susan79,
    Welkom terug en leuk dat je weer komt kletsen! Vervelend dat je het straks financieel zo moet merken met je eigen bedrijfje. Jammer dat dat niet beter geregeld is hier in NL...

@Annie,
    Khad inderdaad niet gereageerd op jou, omdat ik niet zo goed wist wat te schrijven:) Gelukkig kon Susan reageren! Ik heb wel je 'probleem' gezien bij redenen voor een keizersnede, waar ik van de week stiekem naar aan het kijken was (die van mij ligt namelijk nog niet goed)...

@Debie
    Lekker dat je zo lang thuis kunt zijn. Ik neem mijn ouderschapsverlof 1 dag per week voor twee jaar op. En krijg inderdaad ook 50 % (in mijn geval 25% omdat ik het in 2 jaar doe) doorbetaald. Sorry dames, overheid!

@Sterretje
    ,
    Oh wat een verschrikkelijke droom! :$ Het enige wat er positief aan is is dat het dan straks alleen maar mee kan vallen!:p Hihi. Veel plezier met je pakketje ;)

@Ringeding,
    Wat vervelend zeg dat je nog steeds last hebt. Succes bij de gyn!

@voorlichting in het ZKH,
    Hahaha wij waren ook geweest, tijd geleden alweer. Zijn we er halverwege vandoor gegaan :D Het was bloedheet en ik werd echt helemaal kriegel van al die verschrikkelijke hormoonbommen om me heen.. Hier valt het heel erg mee met de hormonen, maar sommige dames daar :$ Mijn hemel, ik had echt medelijden met die mannen... Dus wij zijn gevlucht ;) Mijn man was wel heeeeeel blij dat ik niet zo was... Hahaha ;)

@hier,
    Ik ben vandaag weer es op kantoor geweest. Het is echt crisis daar, er zijn veel zieken en een paar op vakantie enz. Maar goed, op zich zien mijn zaken er wel redelijk uit.. Dus dat was wel een geruststelling! Ik ben er toch weer twee uur geweest (mag van de arbo eigenlijk niet,en als het echt moet max twee uur) en heb daarna thuis lekker geslapen. Merk dat het toch wel heftig is! Vanavond krijgen we visite van vrienden die in juni een klein engeltje hebben gehad, ben benieuwd hoe ze nu is!

Wat ik me trouwens afvroeg laatst, ik ga BV geven, maar zou het best leuk vinden als m'n man ook af en toe een flesje kan geven. Dan moet ik dus afkolven, toch? Ik lees hier zo weinig over. Een van jullie enig idee? :) En vanaf wanneer kan dat dan?

Nou ladies, volgens mij ben ik weer bij. Hoop dat ik niemand vergeten ben! :) Dikke knuffel voor jullie allemaal!

20. maaike1977

maaike1977 Actief lid

10 apr 2009
    308
    0
    0
    @amore, Volgens mij kan je dan al vanaf dag 1 een flesje geven hoor!....Ik ben daar ook wel benieuwd naar..lang leven google:D

Deel Deze Pagina