amore ik heb vanaf dag een wat gekolft om de productie op gang te brengen. Daarna kun je bijvoorbeeld 's ochtends op een vast tijdstip kolven en dat dan geven in een flesje of zoals mijn vriendin deed, kolven om 8 uur en man gaf dan een flesje. Je moet alleen ff een eigen schema vinden maar dan is het goed te doen,
Amore: Lijkt mij wel dat dit vanaf het begin kan. Is denk ik ook handig als je 's nachts moet voeden, dan kan je man dit ook doen en dan kan jij lekker doorslapen.
@Debie, Heb je die kolf dan gekocht toen je net bevallen was? Want ik lees overal dat je die niet voor je bevalling moet kopen? @maaike en sheann, Ja dat leek mij dus ook wel handig (en voor hem ook leuk!)
Ja hoor tuurlijk mag je een flesje geven vanaf dag 1, ik ga geen bv geven dus ben genoodzaakt flesje vanaf dag 1 te geven!
Amore, ik ben ook nog naar een borstvoedingscursus geweest en daar vertelde die vrouw (lactatiedeskundige) dat de baby'tjes beter alleen borstvoeding kunnen krijgen de 1e maand (als je dus bv wil geven) omdat er anders kans bestaat op zuigverwarring. Dan weten ze niet meer wat ze bij de borst moeten doen en wat bij de fles. Schijnt een andere zuigtechniek te zijn.......... Ze adviseren dan ook geen speen te gebruiken de 1e mnd. Ik zou trouwens nog geen kolfapparaten aanschaffen, eerst maar ns kijken of het sowiesio lukt, toch?
Hmmm ok zit wel wat in. Borstvoeding in een fles is dus geen optie dan wel zielig voor m'n mannetje! Lijkt me zo leuk voor m. Ja dat van die kolven heb je wel gelijk in.
HIer ff een berichtje van mij. Had om kwart voor 2 een afspraak, en was rond 7 uur thuis. (hebben daar eten gekregen, was wel lekker) Ze hebben (weer) bloed en urine onderzoek gedaan , een ctg, een echo van mijn baarmoedermond en echo van de rest van mijn ingewanden. Er is helemaal niets uitgekomen, dus waar de pijn vandaan komt... niemand die het weet. Misschien dat het door mijn bindweefselaandoening komt dat mijn baarmoeder gevoeliger is, of dat het kind een giga groeispurt heeft zodat de baarmoeder het niet bij kan benen, of dat ik last van spastische darm heb... geen idee.... Mag qua pijnstilling paracetamol nemen, maar dat werkt bij mij nooit, neem het vanavond wel even voor het slapen, misschien dat ik dan iets slaap. Knuffies van mij die nu op de bank gaat liggen..
Ringeding wel balen zeg dat ze niks kunnen vinden, aan de ene kant wel fijn dat het bijv geen weeen zijn maar aan de andere kant ben je nog niks opgeschoten en heb je nog steeds pijn....sterkte ermee!!
Nou ik vind het dus zelf wel een optie...ik ben dat mijn zoon nog geen maand oud was uit eten gegaan met mijn man, heb toen wat extra voeding gekolft en mijn schoonmoeder heeft het gewoon uit een flesje gegeven...En thuis pakte hij gewoon de borst...Ook heeft ie gewoon een speen gehad. Maar goed...ik zou zeggen zoek internet af en overleg ook eens met je verloskundige... Ik vroor dus de melk in in ijsklontzakjes..ideaal..zo kon ik dus gewoon een aantal blokjes pakken wat ik nodig had!
hier nooit last gehad van tepel speenverwarring, als je maar 1 fles per dag geeft dan kan het echt geen kwaad. Ik had een kolf van iemand geleend en zou als je er geen een hebt gelijk na de bavalling bij de thuiszorg een elektrische kolf lenen, ideaal om de bv een beetje op te krikken en dan kan je eerst eens kijken of het wat is. Heb zelf na 3 weken een kolf gekocht, heb de avent philpis isis iq, vind het een geweldig ding, medela is trouwens ook erg goed
@ringeding: Hier precies hetzelfde! Heel veel pijn en geen duidelijke oorzaak! Helemaal binnenste buiten gekeerd en niks gevonden. Dus we kunnen niks anders doen dan uitzitten vrees ik.... Succes!! Liefs
Idd ik heb er een van Medela....Moet alleen een nieuw ventieltje kopen..hoop dat ik ze los bij de thuiszorgwinkel kan kopen..... Even iets anders...Zijn hier ook meiden/dames die een probleem hebben om het bed te verhogen...Wat voor oplossinge hebben jullie daarvoor gevonden??? Wij hebben hem nl nog niet en ik heb ook geen ruimte om een logeerbed ergens neer te zetten....
bij ons paste bedklossen niet omdat ons bed op eigen poten staat in een bedombouw. Wij hebben toen houten latten in de bedombouw gelegt en daarbovenop onze bedden, bed ombouw bleef dus wel laag, rest niet. Weet niet of zoiets bij jou mogelijk is, anders kun je ook kijken voor bierkratten, die worden ook veel gebruikt
Wat een ellende zeg als je bed niet op klossen kan....geen idee idd kratjes, weet het kraamburo geen andere oplossing?
Hebben jullie allemaal de kraamzorg thuis gehad trouwens? Ik heb nog nix gehoord nl.......................
@Susan: Hier kraamzorg gehad ja. @Maaike: De kraamzorg zei idd da je dan kratjes moest doen. @All: Op de 1 of andere manier krijg ik geen email notificatie meer. Weet iemand hoe ik die weer aan kan zetten? Dit is erg irritant namelijk.. Liefs
@Lafo; Ja, 8 baby's is best aardig druk hoor! We werken dan met z'n tweeen. Ik mag alleen 4baby's. Dat heb ik vandaag! Vandaag geen super drukke dag, wel lekker. Een verticale groep is inderdaad een groep met kinderen van verschillende leeftijden, die varieeren van 0 t/m 4jaar. Ik heb wel kindjes meegemaakt die voor het eerst naar een kdv kwamen, die wat ouder waren. Iedere reactie van een kind is anders, verschild zoveel per kind! Maar spannend? dat is het altijd! @Amore; Kolven kan vanaf de eerste dag,Maar wat beter is etc? Geen idee. Ik heb me er totaal niet in verdiept. Ikzelf ga het niet doen, ik ga fles-voeding geven. @Ringeding; Gossie, dus het is niks? Dat had je toch ook niet verwacht? Maar opzich wel heel erg fijn toch! Ik bedoel, alles is dus in orde! Doe maar lekker rustig aan! Beterschap! @Susan; Nee hoor. Bij mij is de kraamzorg ook nog niet geweest. Wel een afspraak gemaakt. Ze komt over 2weken. Als jezelf nog hebt gehoord, zou ik wel eventjes gaan bellen. @All; Meiden, allemaal een fijne dag! Ik ga eventjes aan de slag! Ik moet vandaag maar een half dagje, Heerlijk! Van half 8 tot 1uur! Gaat helemaal goed komen! Ik spreek jullie nog! Liefsss, Manon
Ben vandaag precies 7 maanden Susan: Ik heb nog geen intake van de kraamzorg gehad. Ik heb wel twee weken geleden een brief ontvangen dat ze mij zouden bellen voor een afspraak maar tot nu toe nog niks gehoord. Loontje: Ik krijg ook geen email notificatie meer. Er hebben er meer last van op het forum dus denk niet dat het aan onze instellingen ligt maar je zou kunnen kijken bij gebruikersinstellingen en dan onder opties wijzigen. Je kunt ook kijken of Directe email notificatie aanstaat als je op Plaats reactie klikt. Dan staat het een stukjenaar beneden onder overige opties.
Hier belde de kraamzorg gisteravond, heb volgende week donderdag een telefonische intake. lafo ging ze nou vandaag naar het kdv???? Zo ja succes.