Late november 2009 mama's (vanaf 15 nov)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lotje2, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Hey meiden,

Manonn geniet van je manloze weekend haha!
    Ja gaat echt opschieten maar dat vind ik sowieso wel.
    Straks als je verlof hebt dan duurt het wel weer lang hoor althans dat had ik bij Amy.

Debie dan denk ik dat wij hetzelfde kraampakket hadden, ik had ook zeep van Natalis, prima spul inderdaad!

Sterretjes hier dus ook de vorige keer de helft niet in vluchttas ook omdat ik teveel uitging van een thuisbevalling.
    Deze keer ga ik me beter voorbereiden!
    En lees hier zoveel positieve 2e bevallingservaringen dat ik echt goede hoop heb.
    Ze zeggen dat het de helft korter duurt dus doe je er nu 7 uurtjes over en hopelijk lekker thuis hihi.
    Hier de eerste keer 4,5 uur over gedaan dus als de tweede echt de helft korter duurt dan mag ik wel opschieten met naar het ziekenhuis gaan!

Amore dus je box is al gedoopt haha.

Brenda wat vervelend zeg die jeuk!
    Schijnt erger te zijn dan pijn, helpt dat spul wel?

2. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    @lafo; ja heel vervelend, maar ja ook weer één van die kwaaltjes... dat spul helpt wel goed, maar er gaan wel vele tubes doorheen zo. ach nog 9 weekjes volhouden! komt helemaal goed!

@manonn; ik vind een manloos weekend ook een keer wel lekker hoor!:D:D lekker rustig inderdaad haha.

liefs brenda

3. koala28

koala28 Niet meer actief

Hallo meiden,

Ben ik ook weer eens. Eventjes een weekje weggeweest naar bungalowpark en daarvoor te druk bezig geweest met m'n werk.

Ik heb een beetje bijgelezen.
    kraamzorg: Hier komt a.s. donderdag de dame van het kraamzorgbureau langs. Ben benieuwd waar ze allemaal mee komt.
    Ik ga niet thuis bevallen maar in geboortekliniek (ivm te kleine slaapkamer). Ophogen van onze boxspring wordt ook erg moeilijk, ben benieuwd met welke oplossing ze komt (er kan ook geen apart bed in huiskamer aangezien we daarvoor geen ruimte hebben).

Easyfix: Wij hebben een easyfix besteld voor de maxicosi. Ik vind 'm erg handig (bij vrienden geprobeerd).

Kwaaltjes: Ik las dat iemand (Ringeding?) erg last heeft van het schoppen van de kleine. Ik heb dat ook. Zeker 's-middags lijken het wel karateschopjes. Tijdens het lopen moet ik dan echt even stil staan. 's-Nachts gaat het ook minder. Omdraaien gaat steeds moeilijker, zuuroprispingen, rugpijn wordt erger. Ben ook vroeg wakker terwijl ik er pas laat inlig.

KDV: Ik las dat sommige ook al druk bezig zijn met KDV's.
    Hier ook maar wij schrokken van de annuleringskosten :$ die sommige KDV's in rekening brengen als je je inschrijft maar toch kiest voor een andere KDV. Nu moet je je kind hier wel bij meerdere KDV inschrijven aangezien er bij sommige een wachttijd van > 1,5 jaar is.

Ik ben voor m'n vakantie nog naar de VK voor controle geweest. M'n ijzergehalte is erg laag dus zit ik nu aan een floradix drankje. Bleh, wat is dat vies.
    Kleine heeft een groeispurt gehad. Ze wil wachten tot de volgende controle (over 2 weekjes) voordat ze er meer over kan/gaat zeggen (???).

Vanavond lekker in ons eigen bedje slapen. Heerlijk.

4. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Ik zou de helft van de tijd van de eerste bevalling ook niet erg vinden, ben ik in 2,5 uur klaar.

vluchtkoffer, vorige keer toen we weggingen nog wat ingemietert, woon zo dichtbij dat als ik nog wat nodig had manlief dat kon brengen, wel alles voor die kleine klaar en de camera toen alleen eigen broeken droeg ik nog heel veel, op het laatst paste er maar weinig

5. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Ik denk dat wij van de week de vluchtkoffer maar in gaan richten. Je weet nooit wanneer je hem nodig hebt. Vooral nu ik die buikpijnen heb. Oh, word er gek van. Omdraaien in bed... daarna lang wakker liggen van de pijn... Vanmorgen een erg scherpe steek...
    Woensdag weer naar mijn eigen gyn... benieuwd wat hij zegt van mijn ziekenhuis opname ;). Ben wel blij dat ze nu steeds mijn baarmoedermond in de gaten houden...is nog 2,9 cm.. dus dicht genoeg..... (dat is een geruststelling voor me)

Verder dit weekend eerst een verjaardag van een 1 jarige en morgen verjaardag van een 92 jarige... hopelijk maakt Oma de geboorte van ons kindje nog mee.. gaat niet echt lekker met haar (woont ook verder weg, dus zodra de kleine er is en de kleine en ik het aan kunnen om 1.5 uur in de auto te zitten, dan gaan we ff heen..., maar dat zal december worden denk ik.)

6. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Dames allemaal een

7. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Brenda: Welk kraampakket van Natalis heb je gekocht, gewoon die van 22,50? En hoeveel waren de verzendkosten, kan het niet op de site vinden.

Manon: Die kleine van mij zit ook de laastet tijd vaak tegen mijn ribben aan. Maar wegduwen heb ik nog niet gebrobeerd. Meestal draait hij wel na een tijdje.

8. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    Goeiemorgen meiden,

@Koala;
    Lekker zeg! Een weekje er tussenuit geweest. Heb je er van genoten?

Op een kdv is inderdaad vaak een wachtlijst!
    Hier in de omgeving is het ook errrg druk! Heb je al wel een plaatsje?

Dat Floradix is inderdaad vies! Ik neem het ook elke dag, behalve in de weekenden. Het staat namelijk op werk, anders vergeet ik het steeds!

Een groeispurt? Ik ben ook benieuwd! Nog even wachten op wat de v.k zegt dan!

@Sheannl;
    Ik houd me hand onder me ribben en duw dan zachtjes,
    maar vaak heeft het geen nut. Even later draaid ze dan vanzelf.
    Ze laat zich niet wegduwen! haha. Eigenwijs?

@All;
    Gaan jullie allemaal een vluchtkoffertje gereed maken?
    Ik heb daar echt nog geen seconden over nagedacht!

Hier lekker uitgeslapen.
    Wel een stuk of 4x uit bed geweest om te plassen.
    2x in de nacht & 2x in de ochtend.
    Moeten jullie er ook al standaard een paar keer uit? om te plassen?

Onze prinses is alle kanten aan het opdraaien,
    me shirt vliegt soms een stukkie omhoog, als ze schopt/duwt/draaid? haha! Wat dan ook! Geen idee wat daar van binnen gebeurd!

Meiden, allemaal een fijn weekend!
    Het is hier prachtig weer! De tuindeuren staan lekker wagenwijd open! Lekker hoorr!

Liefs,
    Manon

9. LieveKylian

LieveKylian Bekend lid

27 mrt 2009
    830
    0
    0
    interieurarchitect
    Gelderland
    Hé meiden, hier ben ik weer. Trotse eigenaar van twee prachtige buikbanden.com, paarsblauwe met zilverenstreepjes code, pronkt nu prachtig om mijn buik, heerlijk! Mijn man werd emotioneel tijdens het uitpakken van de post gisteren...
    Wij hebben geen isofix. Kraampakket al wel binnen.
    Begin oktober intake met kraamzorg, persoonlijk thuis.
    Eerste zwangerschapsgym gehad, is wel wat voor mij, gewoon via thuiszorg, leuke groep meiden.
    Nog zes weken werken.
    Kogel is door de kerk, mijn man moet vijf dagen blijven werken... Dus we gaan voor drie dagen kinderdagverblijf, babygroep.
    Wiegje kunnen we maandag wit van de spuiterij halen, ben benieuwd. Dan moeten we echt eens gaan kiezen welke stof en kleur we gaan gebruiken...
    Kleertjes liggen gewassen klaar in de commode!
    Heb vandaag sowaar energie, normaal bek af na week werken, zo vreemd...
    Ik heb het idee dat de baby in een stuit ligt, voel heel veel beweging onderin, echt laag... Kent iemand dit?
    Of zijn dat de armen naast het hoofdje..?
    Maandag contole bij VK dan ook even vragen!
    Houd jullie op de hoogte, goed weekend, geniet van de laatste zonnestralen!
    Liefs Lieve

10. loontje24

loontje24 Niet meer actief

Hee meiden,

Mag ik ff klagen? (Heb het gevoel dak nie anders meer doe) Voel me echt ff zo k**!! Heb de hele tijd pijn en ben errug moe. Kan haast niks beginnen hier thuis en daar baal ik van en daar word ik weer giga sjaggi van!! Voel me ook nog eens gigantisch dik en dat helpt ook nie echt mee met mijn humeur... Heb toen straks heel erg zitten huilen. Volgens mij beginnen de emo hormonen nu ook nog eens heel erg te werken:( Weet dak me nie zo mag voelen en dat ik blij moet zijn en dat ben ik ook heel erg, maar heb vandaag echt mijn dag nie!!!:( Meer meiden hier al last van??

Liefs loontje

11. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Loontje kop op meid hoort er allemaal bij althans ik had he vannacht ook even gehad, slapen gaat zo rot op dit moment.

Ringeding veel plezier met al die verjaardagsvisites!

Koala lekker weekje weg geweest, waar zijn jullie geweest?

LieveKylian ik voel de beeb ook erg laag maar zover ik weet ligt ze daar met haar hoofdje en zullen het denk ik haar armen zijn.
    Ik voel haar schoppen aan mijn rechterzijkant.

Manonn hier 's nachts meestal maar 1x eruit gelukkig!

Zo wat een weertje meiden, ben net weer thuis, was een mini kermis hier in het winkelcentrum, gigadruk want het was gratis.
    Nu even lekker op me kont zitten!!

12. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    @Loontje, ff snel een knuffeltje voor jou.
    Kom later terug voor de rest!!

13. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    @Loontje;
    TUURLIJK! mag jij klachen meid. Daar hebben we elkaar toch ook voor hier?
    Ik snap heel goed dat je jezelf zo voeld. Pijn, moe, jezelf nutteloos voelen? Daar word je toch ook chagerijnig van meid!
    Heel begrijpelijk hoor!

Iedereen heeft zijn dagje wel eens niet hoor! Ik heb er ook wel eens last van, voel ik me ook kl***!

Probeer vol te houden meid, en aan 'leuke' dingen te denken, of jezelf er een beetje over heen te tillen, anders raak je alleen maar verder in een dipje!
    succes meid!

Heeft je vriend wel begrip voor alles, leeft hij wel mee? Laat je anders eens lekker door hem verwennen, en duik samen lekker op de bank (of in bed) met een dvdje op!?
    Ach, verzin ook maar wat! haha..

Ik hoop dat het snel over gaat meid! Een fijn weekend in iedergeval! Nog even hoor, echt waar.. voor je het weet is het zover! Toch? haha! (houd ik mezelf ook voor!)

Een dikke knuffel voor jouw!

Liefs,
    Manon

@Lafo;
    Ga jij maar eens lekker op je kont zitten hoor!!
    Is soms zo lekker hé!? haha!

@Lieve;
    Wat leuk, buikbanden! Maak er maar eens een foto van!
    Ik ben wel benieuwd! hihi.

Ah, wat onzettend sweet! Een man, die emotioneel word!
    Je ging toch niet zelf ook bijna meehuilen hé?

Je baby'tje gaat 3dagen naar een kdv, een baby-groep.
    Is harstikke leuk! (Ik werk zelf op een baby-groep)

Ik heb geen idee hoe het voeld, als de baby in een stuit ligt.
    Ik voel onze meid soms op de ene plek, dan op de ander..
    Ik heb echt geen idee hoe ze ligt. Toch heb ik het gevoel dat haar hoofdje naar benenden ligt.
    Soms ineens pijn/steken vanonder, echt geen prettig gevoel.
    Vraag het gewoon even aan de v.k. Die kan het misschien wel vertellen.

@All;
    Zo! M'n huis is weer aan kant.
    Alles gepoetst! Zweet overal .. Maar tis gedaan! Zo heerlijk als het dan weer gedaan is.
    Ook paar wasjes gedraaid, opgehangen,opgevouwen.
    Druk in de weer geweest dus! Ben nu al een klein beetje moe!

Heb vanmiddag ook nog even visite gehad. M'n nicht kwam even koekoeloeren, naar de baby-kamer.
    Ze was er helemaal weg van! Altijd leuk om te horen natuurlijk!

Vanavond krijgen we visite. De nicht van m'n vriend & haar vriend.
    Zij is verloskundige. Altijd gezellig om lekker mee te kletsen!
    Zij kan me vanalles vertellen etc, vind ik wel fijn!
    Ik ga eens vragen of zij kant voelen, hoe de baby ligt.
    Ze ligt in iedergeval vaak tegen m'n ribben! Dat voel ik wel!

Meiden, geniet van het weekend!

Liefssss!
    Manon

14. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Hey handig zo'n verloskundige in de familie Manonn, ben benieuwd wat zij voelt!

Ik heb net 45 minuten buiten gewandeld maar jeetje ik heb echt geen conditie, ik zweet me kapot en alles tintelt!

Ga even koken mmmmm macaroni!

15. maaike1977

maaike1977 Actief lid

10 apr 2009
    308
    0
    0
    Hey meiden..

Vandaag de laatste spulletejs bij mijn schoonzus en broer opgehaalt. De wagen, badset en de wieg. Ik heb zelf oko in die wieg gelegen, mijn broertje , Luuc en het zoontje van mijn broer en schoonzus ook!
    De wieg had ik met Luuc gewoon op onze kamer naast mijn bed. Ik vond dat heeerlijk! Die geluidjes...geweldig!

Hebben jullie trouwens ook last van maagzuur?? Ik heb er met Luuc wle last van gehad, maar volgens mij was dat later in de zwangerschap..
    Heb er de afgelopen dagen echt last van...niet leuk...Iemand anders een oplossing voor dat hel vervelende gevoel??

Ik ga zo Luuc in bed leggen, we kijken eerst maar Piet Piraat en het geheim van Lorre af...En dan hoop ik dat ie wat later wakker is dan vanmorgen...7:00 uur...****zucht****

16. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    maaike hoofdeind omhoog helpt hier, verder vanillevla of andere melkproducten of medicijnen, volgens mij mag je wel iets slikken, ik geloof Galviscon ofzo maar dat weet ik niet zeker.
    Ik heb er een aantal weken geleden erge last van gehad maar nu ze gedraaid is wat minder!

17. maaike1977

maaike1977 Actief lid

10 apr 2009
    308
    0
    0
    Goede morgen!

Nou het maagzuur is uiteindelijk zelf verdwenen..pfff Wat een verveledn gevoel zeg!:( Heb gisteravond veel last gehad van harde buiken...zonder pijn hoor...maar ook vervelend..De kleine meide was ook flink actief...volgens mij was ze alle hoekjes in de baarmoeder aan het bekijken..:D:D Maar Op een gegevend moment ook zo helmaal onderin...Het is opzich een kriebelend gevoel, maar vond het ook wel weer een irritant gevoel worden...;) haha ben lekker aan het klagen he!:(

Vanovond weer werken. Heb dus nog de hele dag om rustig aan te doen!:D;)

@Manonn Heeft die nicht nog kunnen voelen hoe je baby ligt? En lekker kunnen kletsen!?:)

@Loontje Gaat het weer een beetje vandaag?? Ik moet zeggen heb nog niet echt van die sjachie dagen gehad. Maar als je ze hebt gewoon aan toegeven!;)

@lievekylian Die bewegingen zijn denk ik ook van de armpjes. Want ik voelde het ook erg onderin en toen had ik die 3D echo en ze lag gewoon met haar hoofdje naar benden. Ik heb zelf het idee dat ze niet echt meer in stuit gaat liggen..Ik voel telkens dezelfde bewegingen.

Gister voelde ik echt duidelijk en ik ZAG een klein hobbeltje..volgens mij een voetje , kon het nl zachtjes wegduwen...;)

18. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    @Maaike
    Hier ook veel last van maagzuur, heb al wel veel geprobeerd (alleen geen medicijnen, ben niet zo'n medicijnen mens). De vanillevla hielp misschien een klein beetje...

@hier
    Ben sinds vrijdag gek aan het doen. Sorry voor het vieze verhaal :( Had vrijdagavond en zaterdagochtend wat krampen in mijn onderbuik en onderrug, en mijn vagina is een beetje geirriteerd (jeukt en brandt behoorlijk af en toe). Nou dacht ik eerst aan een schimmelinfectie, al heb ik niet echt andere afscheiding dan normaal. Maar vanochtend zaten er witte sliertjes in mijn urine (zag het in de wc liggen). Zou dat een stukje slijmprop zijn? En zouden daar dan die klachten vandaan komen, of toch een infectie? Ik twijfel een beetje. Heb eerlijk gezegd niet zo'n zin om naar de HA te gaan. Ik heb die vent nog nooit gezien en om dan meteen met m'n benen wijd te gaan liggen... :(
    Ik denk dat ik het nog maar even aankijk...

19. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Amore lijkt mij een ontsteking, toch naar de huisarts meis want mocht je het nog hebben met de bevalling kun je de kleine besmetten...

20. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Hmmm ok. Bedankt. Ik kijk het nog wel even een dag of twee aan en als het dan niet over is ga ik naar de HA.

Deel Deze Pagina