Amore goed dat je bent gegaan, als het goed is is het binnen 3 dagen zo goed als weg en heb je er geen last meer van bij de bevalling. Hier ook begonnen met tas in te pakken, er zitten al 2 onderbroeken en 1 voedingsbh in
He dames, Naast het dekentjesdrama had ik hier ook molton bedzeiltjes, twee voor de wieg en drie voor het ledikantje. Dat mocht dus van mijn kraamzorg ook niet Ook hier had ze het over landelijk protocol van de kraamzorgen. Ik moest de molton hoeslakens hebben... Aangezien ik toch niets te doen heb heb ik toen een klacht gemaild naar de Prenatal met de opmerking dat ik het raar vind dat zij mij in de winkel dit laten kopen (was totaal toch 35 euro) terwijl dit blijkbaar landelijk niet mag. Ik kon niet meer ruilen, aangezien ik ze al uitgepakt en gewassen had. Word ik net gebeld, dat ik de bedzeiltjes mag terugbrengen als ik er een vervelend gevoel bij heb. Wel legde zij uit dat zij samenwerken met een of andere stichting die het gebruik dus niet afraden. Maar ja mijn kraamzorg wel, dus ik wil ze liever terugbrengen.. Anders haalt die vrouw ze er toch uit. Nou dat mag dus Ze heeft de shop op de hoogte gebracht dat ik ze woensdag kom terugbrengen! Echt super, ben ik weer happy Vind 35 euro best een hoop geld voor iets wat je niet gaat gebruiken... (O ja, die vrouw probeerde me nog wel een Areosleep te verkopen, maar toen luisterde ik al niet meer )
Hier weer een berichtje van mij. De buikpijn is redelijk weg (overdag dan), 's nachts komt het in alle hevigheid terug... dat is wel balen. We hebben het bed al op klossen gezet, zodat ik makkelijker mijn bed uit kom, maar helaas... is niet de oplossing tegen de pijn. Morgen al weer 32 weken... pfffff gaat snel. Woensdag weer naar de gyn.. mijn eigen, dus dat is wel weer lekker.
hehe eindelijk een geboortekaartje gevonden en tekst uitgezocht. Zo dat is ook weer klaar! Jullie ook allemaal onderhand geslaagd?
@Susan; O getsie, zwangerschapdiabetes. Dat zou niet fijn zijn,maar uiteindelijk toch niks aan te doen meid. Heb je symptomen, als je zwangerschapsdiabetes hebt, ofniet? Wat zijn de gevolgen? Even afwachten dus! Succes! Laat je het weten? Haha! Ah nee, met alle huisdieren op één bed. Wat een drukke boel zeg! haha! Ligt jullie bed toch ook wel vol haren? Ik ben niet naar buiten geweest hoor met de wagen. Zie mezelf al lopen, dan word er vast veel gekletst. Ik heb stukje in huis gelopen. Liep heerlijk! Ben helemaal blij met de wagen! @Amore; Het kindje kan nog draaien hé, en gaat meestal pas echt goed liggen bij week 32, dus het kan nog hoor! En indd, het heeft 2kanten een keizersnee, maar persoonlijk hoop ik er niet op hoor. Ik hoop stiekem ook dat onze meid eerder komt, maar ga er maar vanuit dat het zoiezo pas bij 40weken komt, of later!.. Anders valt het zo tegen! Ik denk zelf dat je het maagzuur wel aanhoud tot het einde. Het kindje groeid natuurlijk alleen maar, dus er komt steeds minder ruimte.. Ik heb er ook best vaak last. Lastig! Mijn meissie ligt zovaak tegen m'n ribben, das echt een fijn gevoel. Druk er dan echt hard tegenaan! Gosje, die kraamzorg doet ook moeilijk over vele dingen zeg. Ben benieuwd of ik alles 'goed' heb. Ik vind het wel goed dat je een klacht in hebt gediend, want het is toch vreemd dat het wel verkocht word, terwijl het wel afgekeurd word?! @Lafo; Leuk! Dat jullie er uit zijn kwa kaartje+tekst. Hier nog niet! Ik ga binnenkort eens naar de drukker. Me wensen voorleggen en kijken of ze iets kunnen maken of hebben. Ik ga dit denk ik in mijn verlof doen, toch genoeg tijd!! Heb ik nog wat te doen, hihi! @Ringeding; Wel fijn dat het overdag 'wat' beter gaat! Nog even meid, morgen 32 weken... eind komt 'inzicht'! Houd je taai! @All; Zo! De vergadering zit er weer op! Ben net half uurtje thuis! Was saai! Zoals altijd.. haha! Nu even een lekker bakkie thee & dan strakkies lekker slapen, althans hoop ik! Morgen weer lange dag! 8.30-18.30! Slaaplekker meissies! Knuffels!
Manon, alleen vannacht lag de hond erbij hoor en de katten verharen niet zo heel erg gelukkig Door de hormonen van de zwangerschap kan het zijn dat de insuline niet goed werkt. Insuline zorgt ervoor dat de glucose die je tot je neemt, in je cellen worden opgeslagen. Als dat dus niet goed werkt, blijft dat teveel in je bloed zitten. De kleine krijgt dan teveel suiker binnen en daardoor kan je een grote baby krijgen. Tevens heeft deze dan na de geboorte in het begin wellicht moeite met het regelen van de stofwisseling. Ook heeft de baby naderhand meer kans op het ontwikkelen van diabetes en het krijgen van overgewicht. Ook ik heb 50% kans op het krijgen van 'ouderdomsdiabetes' (type II) binnen 10 jr. In 1e instantie gaan ze dan je dieet aanpassen en anders moet je insuline prikken of tabletten innemen zodat alles meer in balans is. Kortom, allerlei redenen om het niet te willen hebben............ Tav maagzuur enzo, de kleine gaat op een gegeven moment al wat indalen en dan is er ook minder druk op je middenrif, ribben en maag en dus kan je aan het einde minder last hebben van maagzuur en pijnlijke ribben... Dus blijf hoop houden dat dat maagzuur weg kan gaan, nog voor de bevalling! Manon, welke wagen heb je eigenlijk uitgekozen?
Manonn wat heerlijk zeg uitslapen tot 10.00 wat een luxe! Dat is hier al heeeeeel lang geleden, neem het er maar van nu het nog kan! En geoefend met de kinderwagen met pop hihi Amore nou ze zeggen dat het maagzuur minder word als je kindje wat gaat indalen, krijg je ook wat meer lucht. Hier met vlagen nog steeds last van, ben wel benieuwd hoe ze ligt, vrijdag moet ik weer naar de gyn! Susan ik hoop dat het aan die Mars ligt en dat je geen diabetes hebt...wat zijn de gevolgen dan daarvan? Oh lees het net...nee dat is rot zeg nou duim dat het niks is wel balen dat je vrijdag pas weer kan prikken! Kinderwagen wij hebben de MC Mura, voor de 2e ronde! Morgen mega drukke dag 10.30 intakegesprek kdv 12.00 kamertje Amy komt Daarna ergens worden de rolluiken geplaatst. 17.00 Amy ophalen, half uur heen en terug aansluitend eten bij vrienden waar ook de kapper is. Moet nodig geknipt worden, haar groeit snel en is erg dik maar weet uit ervaring dat het straks weer gaat uitvallen helaas...
Lafo ook hier zijn de kaartjes besteld hoor Amore wat een sorry dat ik het zeg "zeikerds" daar zeg, werken wel erg via de nieuwe protocollen. Wel fijn dat je terug mag met de moltonnetjes, wordt hier dan ook lachen want ik heb ook de moltonnetjes en niet de hoeslakens. Zal mij benieuwen.
We zijn in de 32 weken aanbeland... heerlijk. Ging vanmorgen op de weegschaal staan (doe ik elke week, kijken hoe snel ik groei), maar was ten opzichte van vorige week weer 2 ons afgevallen.... Ach, heb genoeg reserves zullen we maar zeggen.... Ik heb totaal geen problemen met de kraamzorg. Moesten alleen een extra trapleuning aan de spil zijde omdat aan de andere kant mijn traplift zit... dus die hebben we besteld. Iedereen prettige dag!!!
@Susan, Oei, zwangerschapsdiabetes, hoop dat het meevalt! @Lafo, succes met je drukke dag vandaag! @Koffie, Die vrouw vd Prenatal zei dat andere kraamorganisaties het wel goedkeuren, dus voor hetzelfde geld is het bij jou wel goed @geboortekaartje, Hier is ie ook definitief besteld. Gaat nu echt opschieten he dames? @Kinderwagen, Zag ergens iets staan over de maxi cosi mura. Die hebben wij ook. Ik las alleen laatst ergens dat er nieuwe kleuren komen begin oktober.. Khoop maar dat die niet te leuk zijn.. 8) Nou dames ik ga es wat doen Fijne dag!
@Susan; Gossie, klinkt inderdaad niet fijn!! Ik ga voor je duimen dat je door de mars kwam. Succes meid! Wij hebben de Quinny buzz 3. De kleur; Storm (zwart met antraqiet) Errrrg mooi! (Vinden wij natuurlijk.) @Lafo; Ja. Heerlijk tot 10.00 op bed gelegen, maar wel 10x wakker geweest voordien, dus niet uit kunnen uitslapen, maar toch, het is al lekker als je er niet verplicht uit moet! Haha! Ik heb het maar met wandelen gehouden, in huis zelf. Ik zag mezelf niet echt lopen, buiten...! Maar de wagen rijd heerlijk! Succes met je drukke daggie vandaag! Hoe ging het allemaal? Intake van het kdv? Goed gevoel erbij? @Ringeding; Oke, afvallen? Goh, dat zie je toch ook niet zo heel vaak? Dacht dat het er alleen maar aan kon komen, haha! Hier althans wel hoor. Maar als je reserves hebt, is het vast geen probleem! Fijn, dat alles is goed gekeurd door kraamzorg. Even de leuning bestellen, en klaar. Fijn hoor. @All; Nou, hier zit ik dan .. Thuis! Wat voel ik me belabberd! Jakkes! Elk uur van de nacht gezien! Was harstikke moe, maar slapen? Nee hoor! Lag opzich ook best goed, maar kon de slaap niet vatten. Sliep elke keer 10min, en dan werd ik weer wakker! Ook werd ik vanmorgen wakker met een zeer oor! Hoorde helemaal niks meer, zat harstikke dicht. Nu lijkt het wel iets minder. Ik ga straks even langs de huisarts. Om 15.20. Ik heb me vanmorgen dus ziek gemeld. Voelde echt niet fijn! Ik voel me dan zo schuldig, en ik weet dat me collega baald als ik ziek ben! Het is altijd een drukke dag vandaag, en onzettend lastig om een vervanger te zoeken, maar ik kan er toch niks aan doen?! Ach jammer dan hoor, dat me collega baald. Morgen ga ik weer. Ik ben vrijdag lekker vrij, dus hoef ik alleen morgen en donderdag nog. Moet lukken toch!? Ik voel me gewoon niet fit! Ik heb het wat benauwder, het druk om me ribben, snel vermoeid, veel hoofdpijn (al 2weken inmiddels!) & moe! Me spieren voelen aan als touwtjes! Ik ga het eens navragen strakjes aan de dokter. Vragen of hij eventjes wil checkke ofzo? Geen idee. Meiden, sorrie voor me geklach! Prettige dag! Liefs, Manon
Hey Manonn balen zeg maar ziek is ziek! Ja goed gevoel, ze hebben alles uitgelegd en ben nergens op gestuit. Lieve leidsters zo te zien en alles ziet er schoon en netjes uit. Vrijdag gaat ze dan mijn kleine grote meid, snif snif hihi. Ze adviseerde om even bij d'r te blijven, spelletje spelen en dan langzaam afscheid nemen, haal d'r wel iets eerder op uurtje of drie anders is het zo'n lange dag!
@Manon, Ziek = ziek! Probeer ff lekker tot rust te komen, ik vind het al bijzonder dat je nog zo druk bezig bent! @Lafo, Wij hebben ook de zwart/grijze. De 3-wieler. Alvast veel succes vrijdag, wel fijn dat je een goed gevoel hebt.. Dat scheelt al wat denk ik
Pfff En weg was mijn tekst...:x Overnieuw dan maar. Heb alles bijgelezen hoor, maar even geen tijd om op iedereen te reageren! Gister weer naaar yoga geweest. En gelukkig ging het beter dan de vorige 2 keren. Toen was ik diezelfde dag ook naar de fysio geweest. En dan heb ik dus gewoon last de heledag! Gevolg dan kan ik dus niet 100% ontspannen bij yoga. Gister ook niet 100% maar wel zo goed als. Vandaag een rustig dagje. Heb het nodige gedaan in huis stofgezogen...Luuc om 12 uur van schoolgehaald , maar die ging bij een vriendje eten...ik ben dus lekker een broodje gaan eten en op de bank gelegen en heb 1,5 uur geslapen. Heeeeerlijk!!!!!! Zometeen werken...weer een dagje minder!!! Na vandaag nog maar 5 dagen!!!!!!! Ik ga even vast eten voor luuc voorbereiden..ik eet op mijn werk..ik dnek een lekker stukje tonijn..jammie! Oo over eten gesproken...hebben jullie speciale dingen die jullie veel teen? Ik ben dus helmaal verzot op bruinen boterhammen met roze muisjes of puur hagelslag! hahah verder eigenlijk geen gekke dingen... Heb trouwens ook geen last meer *****even afkloppen***** van maagzuur...was dnek ik de vorige keer gewoon van de Pizza...te vet geweest denk ik....
Hoi meiden, wat gaat het snel hier de laatste week. Heb alles bijgelezen maar ben zo moe van het werken dat ik alles ook zo'n beetje weer kwijt ben. Verder alles wel aardig hier, wel eel harde buiken en maagzuur. las wat over bedzeiltjes e.d. die regels veranderen echt constant, gewoon doen wat jij prettig vindt. Ga nu maar ff eten koken, zucht, huishouden gaat natuurlijk ook door.
@Manonn: Ook ziek vandaag. Ik ook! Vannacht geen oog dicht gedaan. Onwijze pijn in m'n lies. VK gebeld en waarschijnlijk is het een zenuw die klem zit door m'n kleine ukkie. Mag niet tillen en bukken en uiteraard rustig aan doen. Liggen en lopen gaat moeilijk. Zitten voelt nog het fijnst. Verveel me gelijk te pletter thuis. Heb de schilderijtjes voor de babykamer vanmorgen al gemaakt. En nu maar weer even op internet. Geboortekaartje: We hebben er al één gekozen maar m'n man wil zelf de tekst verzinnen. Dus daar zit ie nu op te broeden. Wagen: Wij hebben gekozen voor de Mutsy Transporter. Het ging op het laatst tussen een Bugaboo en de Mutsy maar de Bugaboo is wel erg laag ivm m'n rugklachten. Hier komt a.s. donderdag de kraamzorg dame langs. Ben zo benieuwd wat ze gaat zeggen. Eet smakelijk voor straks en een prettige avond.
@Lafo; wat FIJN, dat het goed voelde. Dat moet een hele geruststelling zijn! Ik ben zelf ook zo benieuwd, bij welke 'juffies' mijn kleine prinsesje straks komt. Ik maak alleen mee het omgekeerde om, dat mensen hun baby'tje bij MIJ achterlaten. (werk op een baby-groep) Gaat vrijdag helemaal goed komen hoor, al is het misschien even slikken. Ze gaat vast en zeker goed voor jou meisje zorgen! @Amore; Vind het wel lief, dat je dat zegt. Doet me goed.Zeggen maar weinig mensen tegen me! @Maaike; Nou, klinkt als een lekker daggie! Hier geen echte dingen die ik echt moet eten, haha! Al ben ik wel verzot op een mars. Het liefst een heeeele grote, of vele vele kleintjes! haha! Echt slechtttt! Ik kan me gelukkig goed inhouden! Ik koop ze express niet te vaak! Wat heerlijk zeg, nog maar 5dagen te gaan! Heerlijk idee! Ik moet nog, even tellen .. 7! Heeeerlijk! Kan me niet snel genoeg voorbij gaan! @Debie; Heb je last van harde buiken? Lastig zeg! Houd je jezelf wel rustig? @Koala; Oh, getsie! Jij ook thuis.. Last van je lies, door een zenuw die knel zit. Klinkt ook niet prettig! Lekker je rust nemen meid, en de houding aannemen die het fijnst is! @All; Een bezoekje gebracht aan de huisarts. Ontstoken slijmvliezen, .. Tja, vandaar de klachten als; hoofdpijn, dichte/zere oren & weinig lucht door neus & benauwheid, wat word veregerd doordat de baby tegen de onderkant aandrukt! En verder zijn advies; rustiger aan gaan doen. 50% minder gaan werken, maar dat gaat echt niet lukken op het werk! Dus nu, ga gewoon 1dagje in de week minder werken. Het is tenslotte nog maar 2weekjes, moet te doen wezen! Bikkel nog even verder! Ik weet het klinkt beetje dwars, uhm .. haha! Is misschien dwars! Maar ga het gewoon proberen, gaat het niet.. Dan doe ik nog een stappie terug! Ga nu lekker een bakje thee doen en gtst kijken! mmm, heb het al 2dagen niet meer gezien, zou het spannend zijn? haha! Ik volg het ook eigelijk helemaal niet zo hoor, hetis gewoon even lekker, even een half uurtje niks doen! Ik hoop dat ik vanacht beter slaap. De dokter zei; Jeetje! Wat een wallen onder je ogen. Je slaapt zeker slecht? hahaha! En bedankt dokter!! Morgen een dag van 8.30-18.00 & Donderdag 7.30-17.00. Even er tegenaan! Vrijdag VRIJ! Heerlijk! Ik heb dan een bbq van mijn vriend zn werk & daarna gelijk een bruiloft van mijn neef. Druk druk, maar wel leuk! Zal wel moe wezen daarna, maargoed, dan lekker 2dagen weekend! Zeg meiden, groeid jullie buik nu ook zo hard? Poe, echt niet normaal hoor! Voel me soms echt een worstje! Ik ben maar 1.61, ik denk dat je me straks kan rollen op m'n bolle buikkie! Zou die nog heel veel groeien?! Dag lieve meiden! Een fijne avond & alvast slaaplekker! Liefs, Manon