Late november 2009 mama's (vanaf 15 nov)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lotje2, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Bedankt voor de tip ;)

Trouwens, iemand ook last van lichte misselijkheid 's avonds? Je leest natuurlijk vooral over 's ochtends nl.......... Heb een beetje het idee nu dat mn keel wordt dichtgeknepen :(

2. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    @susan, ik merkt steeds dat ik (licht) misselijk ben als ik trek heb. Misschien moet je even wat eten.

Super leuk en spannend he om eindelijk zwanger te zijn! :)

3. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ja zeker spannend! Het is ook allemaal zo pril, nieuw en tegelijkertijd ook best eng! Heb echt geen zin in eten (heb al heel veel gegeten nl vanavond) dus heb wat water gedronken. Hielp maar voor een minuutje... Misschien dat een wandeling met de hond buiten me goed doet?

4. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    goedemorgen
    Welkom alle nieuwe zwangeren.
    Lekker weekend.
    Ik heb ook niet veel klachten en dat maakt me af en toe ook onzeker.
    Maar ik wacht maar af, meer kan ik niet doen.

Voor misselijk zijn, ik heb wel gelezen dat bij sommigen vanillevla heel goed werkt.

5. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    Goedemorgen meisjes,

@berbel; ook al zo'n vroege vogel dus, ben jij nu ook vroeger wakker steeds?

ik heb heel slecht geslapen, droom dat ik een miskraam kreeg en toen ik wakker werd dacht ik dat dat echt zo was! Begin me dan in één keer druk te maken dat ik nog niet misselijk ben en dan vraag ik me weer af of dat wel goed is...pfff... moet even ergens anders aan gaan denken volgens mij. Gelukkig is het nu weekend!

fijn weekend allemaal!

liefs brenda

6. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Berbel, (alvast) bedankt voor de tip! Misschien maar alvast in huis halen voor als ik echt misselijk begin te worden. Deze ochtend iig nog nergens last van!

@Brenda, we zijn exact even ver maar ook hier geen misselijkheid hoor maar ook heftig dromen (gelukkig niet over miskramen --> dat lijkt me echt niet fijn). Schijnt dat misselijkheid vaak komt vanaf week 6 dus volgende week ergens en sommige vrouwen hebben daar niet eens last van!

7. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Wat een prutweer is het weer. Echt voorjaar.

@Rel: baalen zeg dat er niets te zien was. Lijkt me echt niet leuk. Is er een reden dat je zo vroeg een echo kreeg?

@Faye24: het maakt ons niet uit wat het wordt. We hopen op een meisje maar een jongetje is natuurlijk ook van harte welkom. We willen het alletwee wel graag weten dus bij de 20 weken echo horen we het wel.

@Lotje2: Mijn borsten zijn vanaf het begin al pijnlijk geweest. Ik heb ook al andere bh's gekocht.

Gisteravond zijn we bij de Prenatal geweest, mannetje wilde heel graag al even rondkijken (leuk he) en ik moet zeggen dat we wel hele leuke dingen gezien hebben. Weet dat het nog vroeg is maar kijken mag toch. Daarnaast, we hebben ons echt nog nooit eerder verdiept in babyspullen dus alles is nieuw.

8. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    @susan; heb je al wel andere symptomen dan? ik alleen moe en gevoelige borsten, maar soms ook een dag dat de gevoeligheid ineens weg is.

9. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    brenda, ik had gedroomd dat ik bloedverlies had :(
    en dan word je wakker en lijkt het heel echt, ik moest echt denken, dit heb ik gedroomd.

Niet echt gevoelige borsten maar ik voel wel dat ze voller/zwaarder zijn en nu een zeurderig gevoel in mijn buik.

10. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    vreselijk is dat zulke dromen, ik kon daarna ook gelijk niet meer in slaap komen.

zijn er ook meer die last hebben van hartkloppingen? ik heb dat soms wel, dan zit ik gewoon rustig op de bank en dan voel ik me hart gewoon heel duidelijk kloppen. had ik anders nooit!

11. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    @Ladouce, Prenatal is leuk he! Wij hebben dat vorige week gedaan......Ik zit al te zeuren wanneer ik iets mag kopen maar ja, we wachten nog wel eventjes af. De verkoopster zei trouwens dat ze eind april een actie hebben met 20% korting en dan wrs eind september weer!

@Brenda, ik heb al een hele tijd gevoelige borsten (maar dat kwam eerst ook door de medicijnen vanwege de ICSI-behandeling), en verder best moe, vroeg opstaan, hevig dromen en heb mn 1e emo-bui al gehad! Oh en mn borsten lijken ook groter, of dat wil ik zien ;)
    Ik zie trouwens dat jij ook aan de Puregon hebt gezeten? Hoezo dat? Heb je dan je 1e echo in het zkh of bij de vk?

12. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    @susan; klopt, heb 3 maanden clomid gehad, maar daar was ik resistent voor en daarna 2 rondes puregon. de eerste moest ik afbreken had 7 grote follikels en bij de 2e ben ik dus zwanger geraakt. Ik was in okt 07 gestopt met de pil en daarna nooit meer ongestel geworden, dus het moest opgewekt worden en de eisprong ook.
    ik ga dus naar het zh voor de echo, naar me eigen gyn. en jij?

13. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    @brenda, ik ben vorig jaar februari gestopt met de pil en had meteen zeer regelmatige cycli maar had telkens gekke lange (niet-pijnlijke) bloedingen dus ging al na 3 of 4 mnd naar de gyn (was al een keer daar geweest voor iets anders) en die zei dat we anders maar door moesten naar de voortplantingsgeneeskunde om dat te onderzoeken. Toen bleek dat ik nix mankeerde (geen oorzaak dus voor die bloedingen) maar dat
    mijn vriend een sterk verminderde zaadkwaliteit heeft (zonder aanwijsbare oorzaak). Hierdoor kwamen wij niet eens in aanmerking voor IUI of IVF maar moesten meteen aan de ICSI. Daar zijn we eind januari mee gestart i.c.m. acupunctuur en meteen 1e poging raak! Misschien wel omdat de vrouwen in mijn familie ook allemaal zwanger zijn als je ze naar ze kijkt (mn moeders bewoordingen ;))
    Mijn 1e echo dus in het zkh en daar wil ik eigenlijk blijven lopen......veilig gevoel. Heb jij dat ook?

14. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    wel fijn dat de eerste poging gelijk raak was! bij mij dus ook, want dit was de eerste ronde met een eisprong dus.

vind het ook een veilig gevoel om gewoon de echo in het zh te krijgen, daar kom je al zolang, dus dat is wel vertrouwd. nu de eerste echo afwachten, dat is wel spannend hoor!

15. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Ben er achter dat dit de Mama Mazzel dagen zijn. In het topic babyuitzet is hier een item over.
    Weet alleen niet of wij dan al dingen "durven" kopen en september vind ik persoonlijk weer te laat. Zeker omdat Prenatal een levertijd op meubeltjes aanhoud van 12 weken.
    Maar we hebben wel een hele leuke babykamer gezien.

16. Stef1978

Stef1978 Bekend lid

Hoi meiden, feli aan alle zwangeren hier! Ik heb woensdag te horen gekregen dat we zwanger zijn naar onze Tp van 2 emmy's, eerste ronde was niet gelukt vorige maand! Mocht gisteren voor de zekerheid nog een test doen en die werd nog voordat de tijd vertsreken was duidelijk positief! Maandag terug om op nieuw bloedtest om te zien dat het hcg goed stijgt! Blijf het allemaal spannend vinden, maar ben hier niet de einigste!

Kwaaltjes die ik heb is als ik hongerig word tergelijkertijd missselijk wordt, borsten beginnen licht gevoelig te worden, last van humeur soms......! En de raarste dromen......! Moe, moe heb gisteren zelf een uur op bed gelegen en was helemaal weg. Schrok er best van, normaal doe ik dat nooit! Vanacht kon ik schlecht in slaap komen!

Denk dat ik iets van 4 weken ben of zo......? Heb woensdags 11 maart mijn ei gehad en vrijdag 13 maart de TP, vanaf welke dag tel je dan?

17. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    @Brenda, 1e echo is zeker spannend! Zit stiekem redenen te bedenken om het eerder te laten plaatsvinden ;) maar ik wacht maar geduldig; dat zal vast worden beloond!

@ladouce, wij hebben ook al wat dingen gezien maar wachten met kinderwagens ed tot eind september. Kinderkamer wellicht wel al binnenkort want wil wel gebruiken van die Mama Mazzel Dagen. Ga zo kijken bij Babyuitzet-topic.Thanx voor de tip!

Wat zijn jullie plannen eigenlijk dit weekend? Ik ben al helemaal gedoucht en manlief is 24 uur aan het werk (heeft dienst) en mn zus heeft avonddienst dus daar heb ik ook nix aan :( Ga me denk ik stierlijk vervelen vandaag......

18. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Stef, volgens mij is dat 11 maart en 2 wkn ervoor dus dan zou je nu zijn 4 weken en 3 dagen. Weet alleen niet hoe dat zit met cryo-tp's dus misschien ben je wel iets langer zwanger? Maar dat zou dan een paar dagen schelen... 1e echo zal het wel uitwijzen als ze de emmy op gaan meten!

Wel balen dat je nu al misselijk bent......maar ja, aan andere kant misschien voor jou wel een geruststelling want dan zal het vast en zeker goedzitten :)

19. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    @susan79: Moet ook even kijken hoor, misschien toch wel de babykamer via de mama mazzeldagen. Kinderwagen kan inderdaad wachten en daar heb ik nog een ander adres voor www.babyjungle.nl willen we gaan kijken.

Dit weekend houden we het rustig. Vandaag belastingaangifte afmaken, man heeft eigen zaak dus was behoorlijk wat werk. Vanavond naar mijn zusje en natuurlijk voetbal kijken. Morgen waarschijnlijk niet veel, doe het even rustig aan, heb niet echt veel energie, ben steeds behoorlijk moe. Na de Prenatal gisteren ook nog even naar Ikea (niets leuks gezien voor babykamer) maar dat was eigenlijk te veel.

20. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    @Stef1978: weet je nog wat je 1e dag van je laatste menstruatie was? Vanaf die dag zou je moeten tellen. Er staat hier op ZP een handige calculator aan de linkerkant.

Oh ja, bijna vergeten, gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina