Late november 2009 mama's (vanaf 15 nov)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lotje2, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    @Susan79: Alvast gefeliciteerd, leuk hoor trouwen. Ben zelf 1,5 jaar terug getrouwd.
    Zonnebank: zou ik niet doen. Schijnt niet goed te zijn voor baby maar je kunt ook een zwangerschapsmasker krijgen (is niet leuk op trouwfoto's).
    Haar verven: zijn volgens mij de meningen over verdeeld; hangt van het type verf af. Zou ik aan een vk vragen (kun je zelfs hier op ZP).

2. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    Gefeliciteerd! .. :D
    Geniet ervan!

Jeetje! De lijst word langer, en langer zeg! .. :D

3. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    Jeetje, lees ff paar dagen niet hier en wat een gebabbel. Moet nog ff goed bij lezen. Ook nog wat nieuwe mensen erbij: Welkom en een goeie zwangerschap gewenst.

Haar verven ben ik ook wel benieuwd naar want heb gisteren zonder nadenken ook gewoon gekocht :(

Hier verder alles goed. Weinig symptomen nog en ik ken het gevoel van onzeker zijn. Ik denk dat ik er vandaag ook nog maar een testje tegenaan gooi ;)
    We gaan zo naar mijn vader om het te vertellen. Gisteren schoonmama al geweest en die moest huilen (ik bler dan gezellig mee hoor :) ). Ik had een fotolijstje gemaakt met daarin een gedichtje. Dat hoofd toen ze het las... geweldig.
    Ik wou het eerst niet zo vroeg vertellen maar wij hebben een schoonmaakster en die heeft waarschijnlijk de brief van de verloskundige zien liggen op de deurmat en die kan haar mond niet zo goed houden dussss....

En goeie tip trouwens van alcoholvrije wijn. Ik ben/was ook een regelmatige wijndrinker en ik mis het nu nog niet maar ik denk dat dat nog wel gaat gebeuren en dan kan ik zo nog gezellig mee doen.

@all een fijne zondag gewenst.

Grtz. Mila

4. faye24

faye24 Bekend lid

5 jan 2009
    781
    0
    0
    Goedemorgen meiden allemaal...Hoe is het met iedereen?Het is hier gezellig druk maar toch nog een beetje bij te houden.

@All haarverf in de 1e 3 maanden beter van niet(zijn ze nog niet over uit of het schade aanbrengt)Daarna mag weer wel.Ieder beetje voor zich dus.Mocht je het niet kunnen laten..dan een spoeling ofzo..geen blondeer.

@Mila wat een lieve reactie van je schoonmama..

@Kylian welkom meid en proficiat

@Susan super trouwen..ik zwijmel weer even terug naar vorig jaar..(zucht)Geniet ervan..gaat zo snel voorbij.En Pronovias super jurken :D

@Brenda wat een duidelijke test..ik deed dat in het begin ook nog weleens(gewoon een extracheck)Geeft een goed gevoel.

Ik zit alweer in de 8e week..schiet lekker op.Nog 2 weken en dan echo....joehoe.

@All fijne dag en veel plezier

5. faye24

faye24 Bekend lid

5 jan 2009
    781
    0
    0
    @Susan Heb even gerekend voor je..Je zit dan bijna op de 3 maanden..Nou dat moet kunnen,moet je bij de kapper even aangeven.(kunnen ze rekening houden met type verf :D

6. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Jeetje wat een drukte,
    ik ben gisteren heel de dag en avond de hort opgeweest en heb dus geen tijd gehad om hier te kijken maar wat is er gezellig gekletst....

Welkom nieuwe mensen...

Dromen daar had ik mijn vorige zwangerschap ook zo'n last van nu gelukkig nog niet maar zal nog wel komen.

Zonnebank is volgens mij niet goed voor je kindje in ieder geval niet de 1e drie maanden, je mag dan ook niet naar de sauna en een heel heet bad is volgens mij ook niet goed....

Haarverf weet ik eigenlijk niet precies maar volgens mij ligt dit aan de soort verf... inderdaad even navragen...
    Leuk trouwens dat je gaat trouwen en mooie jurk (heb m even gegoogled)
    Ben zelf in 2005 in een maggie sotero getrouwd...de monet...

Wij hoeven niet zoveel te kopen dus ben eigenlijk ook nog niet zo aan het kijken... daarnaast ook wel voorzichtig door mijn mk in oktober...
    Ik zou alleen heel graag een andere wagenbak op mijn kinderwagen willen een groene in plaats van een lime... maar daar moet ik mijn man nog even van proberen te overtuigen ;)

Ik ga nu even bank hangen want ik voel een een beetje belabberd na gisteren...
    Fijne dag allemaal

Liefs van mij

7. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    @Mila, mooi moment zal dat geweest zijn met je schoonmama... :) Weten verder veel mensen het?

@Faye: thanx voor de adviezen. Ga zeker de 15e aan de gyn vragen wat wel en niet mag...

@Mik: zeg gewoon tegen je man dat zwangere vrouwen altijd gelijk hebben ;) dus kom maar op met die groene bak! Enne, gisteren drukke dag gehad dat je je nu zo belabberd voelt?

Hier alweer terug van hockey: 7-0 gewonnen en nog bijna gescoord (als verdediger zijnde)! Heb zelfs de hele wedstrijd kunnen spelen (vorige keer was dat te vermoeiend voor me) dus ik ga vooruit! Nu ff douchen en mn middagdutje doen anders houd ik het nooit vol op mn hockeyfeestje strax :)

8. koala28

koala28 Niet meer actief

November mama's 2009

Faye24: 15 november, 14 april echo, 1e kindje
    Pina123: 19 november, 2e kindje
    brenda: 20 november, 14 april echo, 1e kindje
    lotje: 20 november, 3 april echo, 1e kindje
    Amore1: 20 november, 8 april intake VK, 23 april echo, 1e kindje
    Loontje24: 21 november, 1e kindje
    manon: 22 November, 10 April: Echo. 20 April: Intake gesprek. 1ste kindje.
    berbel: 22 november, 2 april echo
    Tanna: 23 november, 2e kindje
    mik2sept: 24 november, 10 april echo, 2e kindje
    Susan79: 24 november, 15 april 1e echo, 1e kindje (ICSI 1)
    Mau: 25 november, 20 april intake VK en eerste echo
    Iza88: 25 november, 16 april intake VK, 20 april 1e echo, 1e kindje
    zeepbel83: 26 november,14 april intake vk, 1e kindje
    Mila77: 27 november, 7 mei echo ,1e kindje
    ladouce: 27 november, 20 april echo , 1e kindje
    Hanneke88: 27 november, 24 april echo 1e kindje
    Miepie80:27 november, 31 maart 1e echo, 1e kindje (ICSI)
    Koala28: 28 november, 9 april intake VK, 27 april 1e echo, 1e kindje
    LieveKylian:29 november, 1e kindje

9. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik heb mezelf ook toegevoegd aan de lijst.
    Allereerst aan iedereen Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik ben Koala, 28 jaar (bijna 29) en woon vlakbij Den Haag.
    Ben nu weer zwanger nadat ik vorig jaar met 7 weken een MK kreeg.

Ik ben best wel onzeker, aan de andere kant voel ik me deze keer wel iets anders dan de vorige keer. Hopelijk blijft dit kleintje goed zitten.

10. Rel84

Rel84 Actief lid

22 jan 2009
    103
    0
    0
    Ik hadal zo snel een echo in het ZH omdat we zwanger zijn geworden met Clomid. Wel gelijk eerste ronde raak!
    Ze heeft in het ZH niet met zoveel woorden gezegd dat ze het vruchtzakje zag zitten. Alhoewel mijn vriend en ik het idee hebben dat we wel iets hebben zien zitten.
    Het ging zowiezo allemaal een beetje vaag. heb er niet echt een super gevoel aan over gehouden, maar 9 april hoop ik gewoon op een mooi kloppend hartje!
    Van het weekend naar Deventer geweest en zaterdag naar Babypark in Enter. Echt helemaal leuk! Super veel leuke babydingetjes gezien. Voor babykamers enzo kijken vind ik nu nog iets te vroeg. Maar we konden zo wel alvast wat ideeën opdoen.
    Met de klachten hier gaat het redelijk. Nog erg last van gevoelige borsten en ik ben echt zo ongelooflijk moe. Dat is echt niet normaal meer, zou de hele dag wel kunnen slapen. Nog meer meiden dit zo?

Voor alle nieuwe zwangeren, welkom! Genieten!

11. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Koala en Lievekylian, gefeliciteerd en leuk dat jullie hier mee komen kletsen!

Vanmiddag met mannetje naar prenatal geweet. echt leuk!
    Hij wil alleen straks eind april al een babykamer gaan kopen met 20% korting. Ik vind dat alleen veels te snel gaan. Hij is meteen weg van een witte babykamer met hoogglans wit. ik vind hem ook wel mooi, maar misschien wat te modern voor een kleine baby en wil bovendien eigenlijk graag eerst een paar maandjes uitgebreid rondkijken en ideeen opdoen. mannen en vrouwen zijn wat dat betreft ook zo verschillend hè.

Verder nog steeds weinig symptomen. Ook niet echt moe. Alleen gisterenavond na het stadten erg moe.

Weten jullie trouwens of het slecht is om nu in de gewone zon te gaan? Ik ga vanaf 7 april namelijk 2,5 week op vakantie naar de caribbean :) . En zou het toch wel jammer vinden als ik niet of nauwelijks in de zon mag.

12. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Kijk uit met de zon

Als je zwanger bent, heb je meer pigment in je huid. Leuk, denk je. Want daardoor word je natuurlijk sneller bruin en ook nog eens bruiner dan ooit. Maar pas op. Je kunt extra pigmentvlekken in je gezicht krijgen. Als je donker haar hebt, zijn die geelbruin van kleur en zitten die vooral rond je ogen. Daar komt de term zwangerschapsmasker vandaan. En dat masker kan ook als je al lang niet meer zwanger bent, iedere keer terugkomen als je met je gezicht in de zon gaat. Zet daarom een pet met een klep op als je aan het zonnebaden bent en gebruik een sunblocker, of - nog beter - zorg dat je gezicht in de schaduw blijft.

Dit vond ik op de predictor site.

13. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    he meiden

hier weinig bijzonders, vrijdag ff lekker wezen shoppen met 1 van de oma's to be, erg leuk al die kleine kleertjes en zo, wel al wat rompertjes gekocht met liefste opa en oma, maar qua kleding vind ik dat er weinig unisex te koop is, je moet echt goed zoeken!

Over de vraag HAAR VERVEN, tijdens de gehele zwangerschap wordt het afgeraden ivm met de verandering van je hormonen en haarstuctuur, hierdoor kunnen verfsoorten verkeerd pakken, mocht je toch van je uitgroei af willen kan je wel een kleurspeoling gebruiken. Blondeer wordt ten zeerste afgeraden ivm met de schadelijke stoffen. [-X

Hier wel een beetje verkouden geweest, maar al aan de betere hand. :(

We hebben het al enkele mensen verteld, met als gevolg leuke reacties, kaartjes en cadeautjes! :D

Morgen nog lekker vrij, maar voel al een nestelbui aankomen,dat word opruimen, schoonmaken en aan de babykamer beginnen denk, want dat is nog een heel project qua voorbereiding van de kamer zelf.
    Spullen kopen we pas na de 12 weken.

OOOOO hier in de buurt zit een pretecho centrum die het geslacht al kan zien vanaf 16 weken! :D :D kunnen zie het niet zien of niet met 100% zekerheid mag je gratis nog een keer komen! Dit gaan we echt doen mocht alles goed gaan!

Nou misschien tot morgen weltrust

gr mau

14. Rel84

Rel84 Actief lid

22 jan 2009
    103
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

ben nu op het werk. Maar jeetje wat voel ik me even rot.
    Ben echt duizelig en krijg alles een beetje als in een waas mee. Blegh...

Nog meiden vandaag een echo?

15. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    Goeiemorgen meiden!

Hoe gaat het met jullie?
    Jee, Rel84 wat rot zeg! dat je niet lekker in je vel zit. Succes vandaag.
    Nog even doorzetten, dan kun je straks lekker naar huis.

Hier nog steeds niet top fit, maar gaat de goede kant op.
    Althans gisterenavond + vanmorgen gaat het prima.
    Me oren zitten nog dicht, dat is erg vervelend.
    Verder nog wat snotter hier en snotter daar.
    Echt misselijk ben ik nog niet. In de ochtend ben ik wel heel 'gammel', maar verder nog niet.
    Dus, wat zou me te wachten staan? haha!

Gisterenavond mijn eigen ouders verteld, over de zwangerschap.
    Jee! Wat waren ze blij! Ze moesten beide huilen, maar m'n vader .. poee! Die was o zo emotioneel.
    M'n vriend en ik moesten ons echt inhouden niet mee te gaan huilen.
    haha!
    Maar allemaal erg leuk, ouders + schoon-ouders zijn erg trots en gelukkig!

Straks om 13.00 naar de tandarts. Blee! Geen zin.
    Daarna nog een hoop doen in huis, ik heb maar weinig puf, maaarr ga me best doen! :)
    De rest van de week weer werken (36uur) dus dan zal ik er weer tegenaan moeten.

Een fijne dag meiden.
    De meiden die aan het werk zijn; Werkse!

Liefs,
    Manon

16. faye24

faye24 Bekend lid

5 jan 2009
    781
    0
    0
    Goedemorgen allemaal..wat een lekker weer.Mag ook wel na die sombere dagen.Alle ramen lekker open en soppen maar..hihi..

@Mau waar woon je?Geslacht al vanaf 16 weken?Ik wil ook een afspraak dan hoor..hihi kan niet wachten.leuk dat de mensen zo reageren..wij hebben nog maar weinig het verteld,doen we na de 1e echo..

En joehoe weer een week verder..nu al een echo over 2 weken,eindelijk.Kan nog steeds niet wachten.

@Rel meid zo duizelig is ook niks,pas je wel op?Dat je geen ongelukken maakt..sterkte.

@Manon..fijn toch dat je niet misselijk bent..Ik ook niet echt(even afkloppen..)Af en toe alleen een leeg gevoel,moet dan echt eten.Lief dat iedereen zo reageerde.Succes met het huishouden.

@All een fijne dag en geniet van het weer..

17. Ciara

Ciara Bekend lid

17 jun 2008
    659
    0
    0
    Amsterdam
    Daag meiden,

Ik begin het nu ook zwaar te vinden, heb het er met liefde voor over en het voelt ook als een bevestiging van mn zwangerschap maar ik vind het lastig te combineren met werk. Ik was vanmorgen zooo ontzettend moe, gammel en misselijk dat ik wel kon huilen :cry:
    Na een stevige fietstocht gaat het dan wel weer. Maar ben benieuwd hoe ik de hele dag door ga komen zonder dutjes :)

Verder vind ik het emotioneel ook best zwaar, zit de dagen af te tellen tot ik langer zwanger ben dan mijn vorige miskraam en polls op het internet te lezen in welke week de meeste miskramen voorkomen. Tja, zo maak je jezelf goed gek :( Zal superblij zijn als ik woensdag een goeie echo heb.

Sorry voor dit sippe emo en ego berichtje, misschien is het wel gewoon het algehele maandagochtend gevoel.
    Ik hoop dat de rest zich allemaal een stukje beter voelt.

Veel liefs,
    Ciara

18. Rel84

Rel84 Actief lid

22 jan 2009
    103
    0
    0
    @ Manonn, wat een leuke reactie van je ouders! Echt de reactie waar je op hoopt he!

Hier voel ik me inmiddels beter gelukkig, want vond het wel een beetje eng..
    Ik heb zelf ook een fulltime baan, dus moet de hele week weer werken. Blegh!
    Nog meer meiden die fulltime werken? En zijn jullie van plan na de bevalling minder te gaan werken?
    Ik wel, en het liefst dan 3 dagen. Maar moet eerst even kijken of dat wel lukt. Ik hoop het, want wil dan zoveel mogelijk van ons hummeltje gaan genieten!

19. Rel84

Rel84 Actief lid

22 jan 2009
    103
    0
    0
    @ Ciara, ik begrijp dat het helemaal moeilijk is als je al eens een mk hebt gehad.
    Ik ben zelf ook iemand die van alles opzoekt op internet, en mezelf daar dus helemaal gek mee maakt.
    Hopelijk kunnen we elkaar op dit forum een beetje steunen.
    Want het is eigenlijk zonde om je zo druk te maken, terwijl we eigenlijk zouden moeten genieten van onze zwangerschap ( dit wonder).

20. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hee meiden,

FF snel vanaf werk...

@Manon, wat een heerlijke reactie van je ouders!Dat doet je echt goed :)

@Rel, fijn dat je je weer wat beter voelt! Misschien is dit wel het begin van de echte zwangerschapsklachten...?
    Wat betreft dat werken, ik werk nu sowieso maar 3 dgn dus dat blijft zo na de bevalling. Ik ga wel proberen zolang mogelijk door te werken en toch vrij snel alweer te beginnen. Als ik niet werk, komt er nl ook geen brood op de plank... :(

@Ciara, ik snap je echt hoor maar ik hoop dat de 1e echo woensdag, je echt wel iets gerust kan stellen en dat je er wat meer van kan genieten.

Hier alles prima! Gisteren hockeyfeestje. Was gezellig. Iedereen zag me aan de Spa Blauw dus ik kon het niet echt verborgen houden. De vrienden reageerden allemaal zo enthousiast, helemaal leuk! Manlief was alleen goed dronken dus dat was wat minder leuk. Na afloop nog wel even wat gegeten bij de Burger King, jammie! Vannacht uiteraard weer 2x plassen en slecht geslapen met al mn gekke dromen dus was weer helemaal kapot toen ik opstond. Ook een beetje een blegh-gevoel. Nu gaat dat weer prima, zeker na de lunch die ik net op heb. :)
    Dat meisje dat ik ken, van de verloskundige-opleiding, doet helaas nog geen echo's, jammer! Moet dus echt wachten tot 15 april. 't Is niet anders... Morgen alweer op 6 wkn, gaat toch best snel eigenlijk.............ook al tel ik de dgn af!

Meiden, geniet van het mooie weer en tot ltr!

Liefs Suus

Deel Deze Pagina