Hee meiden, ik houd het even kort tav het reageren op iedereen, alleen even kort: Sterretje en man: gefeliciteerd met jullie zoon!!! Dat is idd snel gegaan zeg!! Koffie: voor jou nu ook spannend... Ben benieuwd hoe het afloopt!! @ hier: een heel verhaal, ik kopieer m even van een ander topic waar ik het al geschreven heb: Ik had vandaag dus n normale controle op de poli in het zkh en had nergens last van hoor. Eerst gesprekje met de co, ook over de ks wat dingetjes besproken, bloeddruk gemeten (was prima 140/80) en toen buikvoelen. Buik voelde prima, daarna luisteren met doptone. Hartslag van de kleine was 190!!! Extreem hoog dus en dat zakte iets later naar 160. Ook nog vrij hoog... Toen naar arts-assistent. Die wilde me 30 min aan CTG (hartfilmpje) dus ik daaraan gelegen. Terug naar arts-assistent en wat bleek, ctg was niet al te best. Er moet een normale basale hartslag zijn en die was lastig te vinden. Ook was het nog best hoog (rond 160) en de zwarte lijn die dat aangeeft, was niet mooi zwart maar een beetje stippelig (alsof de toner op was zeg maar). Voor de zekerheid wilden ze toen een 2e ctg. Mocht gelukkig tussendoor even lunchen 2e ctg 45min aan gelegen. Ook die was niet optimaal... Mocht dat de 1e zijn geweest dan had ik wel weer naar huis gekudn maar gezien de combi van ctg 1 en ctg 2, wilden ze me toch opnemen. Inmiddels waren we al ruim 4.5 uur verder!!!!! Manlief heb ik toen naar huis gestuurd en mn zus heeft me begeleid van de poli naar het zkh-gedeelte en een mooie kamer voor me geregeld (had er eerst 1 toegewezen gekregen maar daar was zij niet tevreden over, hahahaha). Uiteraard urine en bloedafname. Toen zeker ruim 2 uur aan ctg gelegen!!! Was erg wisselend maar goed genoeg. Ook nog echo gehad om te checken of er voldoende vruchtwater was en ook dat was prima. Bloeddruk was ook weer normaler (110/55 --> dus zoals ik al de hele zwangerschap heb)... Heb nu bedrust. Mag alleen naar toilet en douche die zijn verbonden aan mijn kamer maar verder dan dat mag ik niet Helaas officieel ook niet meer dan 2 bezoekers maar hoop dat ze morgen een uitzondering voor me maken --> dan ben ik nl jarig... Had alleen echt enorme krampen tijdens het ctg en de verpleegkundige voelde toen ook dat ik harde buiken had. Heb zelfs om pijnmedicatie gevraagd (paracetamol) maar dat mocht niet Ook toen mn moeder wegging en zei hoe trots ze op me is, moest ik huilen. Lekker die hormonen.............. Arts is later nog bij me gekomen om een en ander te vertellen/uit te leggen. Vannacht dus hier blijven en morgen 2x ctg. Word besproken tijdens grote artsenronde morgenochtend. Die krampen kunnen voorweeen zijn maar als ze heviger worden e.d. dan gaan ze toucheren enzo. Mocht er dan iets van ontsluiting zijn, halen ze mn kleine meid dus al eerder. Vrees dus dat ik de 20e niet ga halen maar hoop dat het wel ietsjes na mn verjaardag zal zijn... Moet eerlijk bekennen dat ik mn verjaardag wel iets anders had voorgesteld....................... Meiden, ik probeer het bij te houden hier maar jullie kletsen zo gigantisch veel!!!!!!!!!!!! Wie weet heb ik morgen iets meer energie want ben vrij moe... Liefs Suus
Hee Suus, Meid, gossie.. Dit had ik niet verwacht! Dat is vast even schrikken? ' Je hebt dus de baby waarschijnlijk dus al eerder, dat is opzich niet verkeerd, toch? Aah, morgen jarig en dan maar 2bezoekers! Ik hoop dat ze een uitzondering kunnen maken meid! Alvast GEFELICITEERD meissie! Ik ben benieuwd hoe het allemaal loopt, houd ons maar op de hoogte, maar vergeet 1ding niet, iets wat veel belangrijker is dat ons op de hoogte houden, en dan is jezelf! Bedrust = bedrust hé! Houd je taai! Ik ga aan je denken & voor je duimen dat alles spoedig en fijn verloopt! Zeg.. Heb jij je eigen laptop meegenomen naar het ziekenhuis ofzo? hihi, off uhm? Hoe kun jij anders op de computer? Of is dit nu een hele stomme vraag.. Meid, .. Zet hem op! Houd je rustig/taai! Probeer maar goed te slapen vanacht, en je rust te nemen! Droomfijn! Liefs, Manon
\/\/eltrusten lieve meiden! Poee, ik ben benieuwd of ik kan slapen .. Onze meid ligt maar niet stil! haha! Eerst wil ze niet bewegen, alst even 'moet' en nu .. ligt ze maar niet stil... Het is echt hobbel de bobbel op m'n buik! |_iefs!
Meiden, het is even anders hier... Bloed van de kleine is bij mij gekomen. Sta nu op spoedprogramma voor morgen!!! Leuk verjaardagscadeau dus Manon, heb hier gratis internet dus heb mn laptop mee, vandaar dat ik hier kan schrijven Weet niet hoe laat ik er morgen ben en of ik dan al mama ben. Nu eerst proberen te slapen want over 3 uur word ik gewekt voor nieuw ctg.............
@ susan, als eerste van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Heftig verhaal, en laatste bericht helemaal... Vraag me af of het een goed teken is dat je nog niet weer hebt gereageerd... Ik ga van het beste uit! Sterkte en succes, deze verjaardag zul je nooit vergeten... Groeten Lieve
Susan: Gefeliciteerd met je verjaardag, zou toch wel een heel speciaal kadotje zijn. Ben benieuwd hoe het met koffie is. Zij zal ondertussen wel de kleine in haar armen hebben. Hier is alles rustig, ik heb heerlijk geslapen dus ik kan er tegenaan vandaag. Niet dat ik veel te doen heb
Ben nu aan het wachten op de spoedkeizersnede. Zou al geholpen moeten zijn maar er is iemand tussen gekomen....... De planning vooralsnog is dat ik deze ochtend nog wel geholpen word, alleen de vraag is wanneer!
Susan, wat een verhaal zeg. Ik hoop dat alles goed (en snel) gaat vandaag en dat je lkker kunt gaan genieten! Geniet van je verjaardag!
BUDDY NIEUWS VAN KOFFIELEUTJE!!!!!!! "vreselijke keizersnede gehad buikvlies was niet verdoofd. Het is een jongen Xander. Hij weegt 2500 gram. We gaan zo naar VU even alles nakijken".
Allereerst Koffieleutje van harte gefeliciteerd met jullie zoon Xander (dacht dat jullie een meisje kregen??) Maar wat heftig zeg allemaal, ben heel benieuwd naar je verhaal en hoop dat alles goed is met Xander! Susan ook jij gefeliciteerd maardan met je verjaardag en waarschijnlijk heb je nu of binnen een paar uur je beebje in je armen, gaat dus ook al niet zoals het zou moeten maar gelukkig grijpen ze snel in en hoefde je niet lang te wachten. Spannend hoor!!!! (Heeft susan een buddy trouwens??) Volgens mij heb ik haar ook niet op hyves..... Ik ben net thuis van controle en heb al mijn klachten op tafel gegooid (benauwdheid etc) Alles nagekeken (benen, buik, hart en longen) maar alles was zoals het moest zijn. Wel een geruststelling, want ik maakte me er toch wel weer druk om en ongemerkt maak ik me ook druk om de bevalling en alles er omheen... Mijn bloeddruk was ook wel wat aan de hoge kant, heb normaal een bloeddruk van 110/70 en nu 140/80 bij de tweede meting, de eerste meting was nog hoger, moet me gewoon niet te druk maken.... Over de mex griep, ik ga tegen alle verwachtingen in me toch laten vaccineren en de reden daarvoor is omdat ik bij mijn eerste bevalling 3,5 liter bloed ben verloren en daar nu ook kans op is, heb ik een verhoogd risico en ben ik extra vatbaar. Dus heb me al aangemeld bij de ha en volgende week zijn de inentingen. Je weet toch niet waar je goed aan doet....
Ja ik weet wel dat ze het heel lang niet goed konden zien op de echo's maar dat er uiteindelijk wel werd gezegd dat het een meisje zou worden......dat lijkt me raar zeg!!??
Late november 2009 babies: 29 oktober Nora Sophie - 3500 gr - 52cm - 36,5 wk - Dochter van Brenda1122 03 november Rosanne - 3320 gr - 49 cm - 38 wk (KS) - Dochter van Ringeding 05 november Jaro - 3640 gr - 51 cm - 39,3 wk - Zoon van Sterretjes82 06 november Xander - 2500 gr - .. cm - 38,1 wk (KS) - Zoon van Koffieleutje Uitgerekende data: 06 november - Susan79 (KS) 10 november - Manon (KS) 12 november - Faye24 13 november - Debie 17 november - Rianne 18 november - Krumeltje 18 november - Lafo 18 november - sheann 21 november - loontje24 23 november - Amore1 24 november - Koala28 25 november - Annie1979 26 november - Angelique72 27 november - Mila77 27 november - Lievekylian 27 november - Maaike1977 Buddy's Sterretjes - Lafo Brenda1122 - Maaike1977 Manon - LieveKylian
Ja idd. Hoop dat ze niet teveel roze heeft. Als dat hier gebeurt hebben we echt een probleem :x Bijna alles (hele kamer en maxicosi e.d. is roze)
Btw, Nina, welkom. Of kom je niet ook hier kletsen? Ik hoop dat je morgen naar huis mag en dat het goed met jou en de kleine gaat!