Late november 2009 mama's (vanaf 15 nov)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lotje2, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Ach Maaike, wat een *** nieuws zeg! Is nooit leuk, maar komt voor jullie nu helemaal op een vervelend moment.
    Knuf & sterkte!

2. koala28

koala28 Niet meer actief

@Maaike: Jeetje wat een rot (zacht uitgedrukt) nieuws! In welke sector werkt je man?

@Debie: Jeetje wat een ziekenboeg heb je thuis.

Volgens mij komt het bij mij VK ook door drukte in de praktijk dat ze om de 2 weken doen. Liep vandaag ook weer giga uit.

3. riannetja

riannetja Actief lid

24 mrt 2009
    192
    0
    16
    @ Maaike: Wat een ***nieuws. Helemaal nu idd.
    Wel netjes dat ze het "nu al" vertellen. En niet op het laatste moment. Sterkte, en succes met een andere baan zoeken.
    Mijn vriend z'n contract loopt ook 31 dec af. Maar vorige week kon z'n baas nog niet vertellen of die wel of niet verlengd wordt. In principe wordt ie wel verlengd, hij wou wel met hem verder, maar ligt aan het werk.
    @ Debie: Jeetje, is ook wat met je dochtertje en man. Hopen dat ze snel opknappen. En dat jou kleintje dan toch nog maar ff blijft zitten, totdat hun opgeknapt zijn! Beterschap ermee!!

4. maaike1977

maaike1977 Actief lid

10 apr 2009
    308
    0
    0
    Mijn man en ik werken alle twee in de horeca, in hetzelfde restaurant. Hij in de keuken , ik in de bediening....pfff ik zie er nu dus al dubbel tegenop om weer aan het werk te gaan...Ik weet ook niet wat ik zal doen...Of ik daar nog wel terug wil. Ook ivm dat het niet zo goed gaat..maar ja...Dan moet ik ook iets naders gaan zoeken...en dat is volgens mij een hele klus....Ik laat hte maar even bezinken...:(

5. krumeltje

krumeltje Actief lid

9 dec 2008
    185
    0
    0
    Net de persconferentie van de mexicaanse griep gezien...
    Ik én mijn vriend vallen nu (en straks met een kleine in huis) onder de doelgroep, waarin ze inmiddels sterk adviseren om in te enten. Normaal ben ik helemaal niet 'kinderachtig' maar we hebben besloten dat we ons beide in laten enten.

Nog meer die na de nieuwste info toch overstag gaan?
    Hoe doen jullie dat met ontvangen van bezoek? Wij gaan hier toch heel 'piet-luttig' in doen...

6. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    @suus; gefeliciteerd!!! geniet van je kleiine meid en leuke naam ook! Nora heeft als tweede naam sophie;).

@manon; heel veel succes morgen!! eindelijk mag je dan je kleine meid in je armen houden!!! en geniet ervan he!

liefs brenda

7. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Ik heb jullie verteld dat ik me zou laten inenten tegen mex griep, mijn gyn had me overtuigd, nu hoor ik net dat kinderen pas vanaf een half jaar moeten worden ingeent en daarvoor niet omdat ze niet weten wat voor uitwerking het heeft op zuigelingen, maar dan vraag ik me dus wel af hoe dat zit als ik me morgen laat inenten en dat vaccin komt ook bij de beeb, hoe zit dat dan.....pffffffffffffffffffff

8. krumeltje

krumeltje Actief lid

9 dec 2008
    185
    0
    0
    ja moeilijk he lafo!

Super balen trouwens van je mans baan Maaike!!

9. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik zit nog heel erg te twijfelen. Ik heb net nog even de huisartsenpraktijk gebeld om te melden dat ik (bijna) 38 weken zwanger ben. Ik moet morgen bellen voor de prik. Ik ga het er straks met manlief nog even over hebben.
    Met bezoek gaan we ook 'streng' zijn. Mijn ouders hebben beide de griep op het moment en zijn al een tijd niet langs geweest (wij ook niet bij hun) voor de zekerheid. M'n moeder (verpleegkundige) raadde aan om Dettol etc in huis te halen.

10. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Manonn succes meid!!!!
    Misschien dat je stiekem toch nog even online komt vanavond hihi, ik heb eigenlijk nergens gelezen hoe laat je moet?

Debie dus toch krentenbaard, dat dacht ik al.
    Idd heel besmettelijk helaas....heb het vroeger als kind ook vaak gehad.

Rianne fijn dat alles weer goed was.

Maaike wat ontzettend balen meid....dikke knuffel voor jou, hier zit je niet op te wachten, financiële onzekerheid, bah die klote crisis ook...
    En jouw baan staat niet op de tocht..?

Koala blijf het raar vinden om de 2 weken controle maar dus meerdere mensen die dat hebben...

Mila was zeker saai weer vandaag, heel de week geloof ik, dus word tijd voor wat actie, tijd voor bevallingen!!!

11. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Sowieso mijn man die wil zich laten inenten en mijn dochter Amy laat ik ook zeer waarschijnlijk inenten, zit alleen nu met mezelf in de knoop of ik me laat inenten morgen, maar ik denk toch van wel, heb het RIVM gebeld en die zeggen dat het getest is op zwangere alleen niet uitgebreid, maar het blijft kiezen tussen twee kwade...

12. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Hey dames,

Hier ook de persconferentie gezien. Ik twijfel nog. Mijn man en ik willen in ieder geval de prik. Ik dub alleen over wanneer. Nu of na de bevalling. Als ik ze nu krijg heeft de beeb ook nog wat, toch? Alleen prik 2 ga ik denk ik niet meer halen (hoop ik!) Zou dat uitmaken?

En ehmm kraamvisite, tja, wij twijfelen heel erg. Is iedereen handen laten wassen en niet iedereen kind in armen geven voldoende of houden we bezoek af en geven we eind januari een kraamfeest?? Ik twijfel heel erg! Stomme *****griep! :( Kunnen we niet eens onze beebs showen :(

13. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    maaike wat een rot nieuws, hopelijk snel een nieuwe baan.

inenten, tijdens de zw zeker weten van niet, denk ilse straks wel, misschien wijzelf ook en dan alleen voor de beeb.
    Kraamvisite mag gewoon komen maar ga haar niet aan iedereen geven, deed ik vorige keer wel, en collega's laat ik een stuk later komen

14. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    @maaike, wat een ***nieuws idd. Die rot crisis ook.
    Hier ook spannend. Mijn vriend hoort begin dec. of hij mag blijven. Ik zelf zit ook op hete kolen. Deze maand hoor ik ook of ik verlenging krijg. In principe wel toegezegd maar wil de brief gewoon in mijn handen hebben, dan pas zeker (heb al een keer zoiets gehad en werd er toen uit gebonjourd).

mbt mex. griep ben ik nog niet opgeroepen voor vacc. Ik twijfel nog steeds what to do. Gisteren toevallig nog tegen vriendlief gezegd dat we aan deurbeleid gaan doen. Op het hart gedrukt dat als iemand snift of hoest ze niet bij ons in de buurt komen.

15. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Ik dacht zeker te weten dat ik geen griepprik wilde maar begin nu toch wel te twijfelen. Erg lastig keuze, ik ga het er maar eens met mijn vriend over hebben.

16. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Hele lastige kwestie he meiden wat je ook kiest.

Op de sites van het rivm en grieppandemie staat nuttige info.

Ik doe expres geen kraamfeest maar gewoon mondjesmaat bezoek.
    Idd zieke mensen weren, maar het rotte is dat vooraf juist besmettingsgevaar is als de symptomen er nog niet zijn, dus dat is lastig.
    Je kan helaas niet alles uitbannen, gelukkig is mijn schoonmoeder al ingeent en mijn vader volgende week ook.

Amore waarom wil je maar 1 prik, ik ga de tweede ook halen.

17. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Ik wil er ook 2. Denk alleen dat beeb maar 1 meekrijgt en vraag me af of ie daar wel wat aan heeft..

18. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Ze zeggen van wel Amore...

19. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Hallo allemaal,

Hier vanmorgen naar de vk geweest. Meisje is verder aan het indalen, dus gaat goed.
    Nog even met mijn vk over de vaccinatie gehad. Ik vroeg me af of ik als kraamvrouw straks niet een prik moet hebben. Je hebt dan toch minder weerstand en moet er voor je kindje zijn. Helaas zei ze; daar doen ze niet aan. Maar in het nieuws wordt nu toch geadviseerd dat de ouders van de baby zich in moeten laten enten. Dus ja, na mijn bevalling toch maar wel.
    Nu heeft het misschien geen zin meer omdat de herhaling pas over een paar weken is. Misschien ben ik dan al bevallen.
    Zij laat wel de keus aan mezelf over nu vaccineren omdat het nog niet duidelijk is of het gevolgen heeft voor het kindje in een later stadium. Het blijft lastig. Niemand kan hier iets zinnigs over vertellen omdat het een nieuw vaccin is.

Maarja, bij de vk was alles goed. Bizar, weer een kg aangekomen in een week tijd. We verwachten wel een kleine meid. Kan ook niet anders met mijn postuur en buikje. Ze schat haar nu op 2900 gr.

Verder nog meiden die denken te beginnen? Ik kijk er echt naar uit!

20. maaike1977

maaike1977 Actief lid

10 apr 2009
    308
    0
    0
    :) MANON, JE LEEST DIT NIET MEER, MAAR HEEL VEEL SUCCES VANDAAG!! Straks heb je je prinsesje in je armen!

Deel Deze Pagina