Goedemorgen meiden allemaal! @Mik meid krijg er gewoon een brok van in mijn keel.En is je zoontje nu ook al gevallen!Het zit je niet mee.. Kan me voorstellen dat je je verjaardag niet doorzet.Zou ik ook geen zin in hebben.Hopelijk valt het allemaal mee met je zoontje. Maar onthou blijf hoop houden..wel echt kl*te dat je zolang in spanning zit. @Rel voor jou duim ik ook..Morgen is de dag.Hou je je wel een beetje rustig vandaag? @Brenda vervelend die misselijkheid zeg..Op de nuchtere maag eerst een beschuitje eten(en dan in bed)schijnt ook te helpen. Tja hier is het verder rustig.voel me eigenlijk bijna weer zoals in het begin(toen ik niet zwanger was)Heb weinig tot geen klachten meer.Voel me eigenlijk helemaal niet zwanger.Pff..en dat maakt me dan weer onzeker. Zal blij zijn als ik de 1e echo heb gehad,en wat duurt dat lang.Meiden fijne dag,tot later.liefs
Ciara, succes en veel plezier met je 1e echo! Hoop op een mooi kloppend hartje voor je @Mik, blijf voor je duimen op een goede afloop. Enne, nu ook je zoontje probleempjes? Het zit je niet echt mee... Hoop dat het allemaal goed komt in huize Mik. @all: wat fijn dat we elkaar kunnen steunen en helpen met allerlei tips. Wat betreft babykamers, wij gaan wrs toch nog even wachten daarmee (kijken kan altijd), zeker gezien de ICSI-behandeling is het toch wel erg spannend die 1e 12/16 wkn... Ga nu even een slaapje doen want ben best moe. Vandaag lekker vrij maar er staat nog veel in de planning aan het einde van de dag dus ga maar alvast voorslapen
@ Ciara, hoe laat heb je je echo vandaag? Of heb je hem al gehad? Ben benieuwd! Hier nog steeds op mijn werk, maar wil zo graag naar huis! Ben super moe, en zou wel effe lekker uurtje willen slapen...
Goeiemorgen meiden, Even een enorm ego berichtje, sorry hiervoor. Ik heb vanochtend mijn eerste echo gehad. Had de hele nacht verschrikkelijke nachtmerries en vanaf 05:00 klaarwakker maar om 11:00 was het dan zo ver.. Was uiteraard doodzenuwachtig nadat het hartje vorige zwangerschap niet meer klopte, grapte nog tegen de gyn dat hij geen 1 aprilgrapjes mocht uithalen over 5-lingen of erger geen vruchtje. Maar goed, het vruchtje was in eerste instantie niet te vinden, ik ging door de grond......maar bleek zich lekker tegen mijn baarmoederwand genesteld te hebben en toen zagen we ook het hartje kloppen. Het vruchtje was moeilijk zichtbaar maar het hartje klopte duidelijk, het was volgens de gyn allemaal prima en het lag alleen maar aan de ligging dat het niet zo makkelijk te zien is. Meiden, wat een opluchting Op naar 10 april, dan mag ik voor de volgende echo (mocht eigenlijk pas vanaf 15 april maar die week hadden ze geen plek ) Ik blijf voor iedereen hier duimen op goed nieuws en op prachtige eerste en vervolgecho's! Hoe staat het met de bloedingen? Zijn deze nu min of meer gestopt? x Ciara
@Faye24: herkenbaar hoor. Hier ook niet echt klachten meer, alleen nog pijnlijke borsten en dan voel ik ook nog elke keer om maar zeker te zijn dat ze nog pijnlijk zijn, om die bevestiging maar te krijgen.
@ Ciara, wat een supergoed nieuws! Fijn om dat te lezen zeg! Hoever ben je eigenlijk? Hier geen bloedingen meer, maar al eigenlijk niet meer zodra ik van de wc af was. Maar ben toch nog steeds erg onzeker omdat ik nog geen goede echo gehad heb. Heb wel 2 echo's gehad, maar op de 1e inwendige was nog niet veel te zien, en de 2de buikecho ook niet. Morgen moet er wel echt wat te zien zijn..!
He Rel, Wat fijn dat het gestopt is, maar ik kan me erg goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Je bent nog zo pril zwanger dan zien ze nog zo weinig op de echo. Ik ben morgen 7 weken zwanger en het was door de ligging dus ook lastig te zien. Als de arts mij niet bezworen had dat het echt allemaal goed zat had ik het ook bijna niet geloofd. Morgen mag je weer, toch? Heel veel succes alvast! X Ciara
Chiara wat gaaf dat je echo goed was! Het is nu nog zo klein dat ze wel goed moeten zoeken.... Vervelend al die misselijke mensen... Ik had en heb daar gelukkig nog nooit echt last van gehad... maar ik had een vriendin die hing elke ochtend boven de WC... Mijn bloedverlies is zo goed als weg. alleen nog steeds wat bruine afscheiding... bedankt voor al jullie duimpjes... Sven loopt al langzaam aan een beetje wel net manke nelis maar we hoeven iig niet meer naar de dokter.... hij gaat er weer op staan... Zit nog een beetje te twijfelen of ik morgen ga werken, ben zo bang dat het morgen niet goed gaat maar voel me verder lichamelijk helemaal oké... Dus denk er nog maar even over na... REl, zagen ze bij jouw trouwens helemaal niets? Of net als bij mij een beginnende zwangerschap?
Ze zagen bij mij aan mijn baarmoederslijmvlies dat ik wel zwanger was. Maar de 1ste x in het zh was ook een beetje vaag. We hadden een ass. gyn en die mocht volgens mij ook niet veel zeggen. Ook de vk (met de buikecho) zag wel dat ik zwanger was en het vruchtzakje zitten. Maar niet of er wat in zat. Maarja, dat is met 6 weken ook moeilijk/niet te zien via een buikecho. Dus voor mij wordt het morgen echt heel spannend, want heb dus geen idee wat ik kan verwachten. Het kan volgens mij net zo goed wel goed zitten als dat het fout zit. Maar met al het duimen van jullie moet het goedkomen
@ rel, ja dat was wat ze bij mij ook zag, maar met mijn cyclus zou het dan erg achterliggen... Heb net trouwens mijn baas een mailtje gestuurd dat ik morgen nog maar thuis blijf en maandag weer ga werken... Zit er zo over in de stress dat ik maar even een dagje oversla.
Mijn vriend en ik zagen bij de eerste inwendige echo wel iets in de zwarte vlek (vruchtzakje?) zitten. Hij was zeker niet leeg. Maar nogmaals, die ass. gyn was een beetje vaag. Haar precieze woorden waren: 'het baarmoederslijmvlies duidt op een zwangerschap, maar ik kan nu nog niet zeggen of het een goede of een slechte zwangerschap is'. Vaag toch? Mik, groot gelijk dat je nog even thuis blijft. Denk aan jezelf!
Net een inwendige echo gehad, de vruchtzak had de grootte van 5 weken, te klein dus. Ik moet ook afwachten, volgende week een nieuwe echo. Lijkt wel op jouw verhaal mik. ciara, fijn dat bij jou alles goed lijkt.
Ciara gefeliciteerd met je mooie echo! Rel, Mik en Berber, wat spannend allemaal. Ik kom net terug van de internist, moet helaas nu toch weer insuline gaan spuiten (maar ja, alles voor de beeb) Verder waarschijnlijk volgende week woensdag naar de gynaecoloog en een echo. Ben dan volgens onze berekening 6w4d zwanger. Volgens mij is dat dan nog aan de vroege kant om het hartje te zien kloppen. Had het liever een week of twee later gehad, dan zou het hartje zeker moeten kloppen en weet je tenminste waar je aan toe bent Lijkt me zo eng, die onzekerheid, zoals bij Berber en Mik Volgende week ook naar de longarts, wordt zo al een heel medisch spektakel. Snap best dat iedereen het goed in de gaten wil houden, maar vind het ook erg jammer. Het wordt zo wel een beetje moeilijk om onbevangen te genieten van deze prille zwangerschap, het wordt nu zo gemedicaliseerd.
silkie, jij moet ook heel wat laten controlleren. Maar liever dat iedereen alles in de gaten houdt dan dat ze wat zouden missen. Als het goed is kan je wel een hartje zien met 6 weken en 4 dagen.
@Ciara: Wat een goed nieuws. Gefeliciteerd. @Rel84: Veel succes morgen! Mijn darmen beginnen steeds meer te rommelen. M'n buik is zo opgezet dat ik mijn broek niet meer dichtkrijg. Dus de hele dag met mijn knoop open onder mijn blouse.
@ Berbel, jeetje ook voor jou dus wat onzekerheid. Vervelend, maar we gaan gewoon hard duimen dat ie volgende week lekker gegroeid is..
Hey hoi, Is het goed dat ik me hier ook bijvoeg? Ik ben helemaal nieuw hier en weet sinds anderhalve week dat we zwanger zijn. Het is voor mij de 1e en voor mijn vriend de 3e. Ik hoop dat alles goed blijft gaan, heb al stress als ik naar het toilet moet (bang dat hij/zij zich niet goed vasthoudt)