Hoi lieve meiden, Hier ben ik weer eens. Sorry, het is even geleden! Ik ben al een paar keer bezig geweest met een verhaaltje typen, maar werd elke keer gestoord, waardoor ik het niet af kon maken. Aller eerst wil ik de volgende meiden feliciteren: - Debie .. Gefeliciteerd met jullie Esmee! Geniet ervan! - Krumeltje .. Geniet van Lune Anna, Gefeliciteerd meid! - Sheann .. Meis, van harte met de geboorte van jullie Kyano Jayden - Maaike .. Yeah! Roosje is geboren! Gefeliciteerd! - Cindy .. Gefelicteerd met de geboorte van Roan. Ik hoop dat alles goed is gegaan bij jullie, en dat jullie nu vol op aan het genieten zijn! Ik heb niet alles terug gelezen, het was zo zo zoveel! Er is natuurlijk heel wat afgekletst! Ik hoop weer lekker mee te gaan kletsen vanaf nu! Meissies, hoe gaat het met jullie? Hier gaat alles prima! De dagen vliegen voorbij! Onze Zinzi is inmiddels alweer 10dagen oud! Ze doet het harstikke goed! Ze is zo lief! hihi Ik kan naar haar blijven kijken! We zijn echt in de zevende hemel! Aankomende week is mannetjelief ook een weekje vrij, we gaan heerlijk genieten met z'n drieen! Na een keizersnee, met te weinig verdoving.. ben ik nu bezig met het herstel. Het valt niet mee. De eerste dagen thuis waren echt rot! Ik voelde me bij thuiskomt erg goed (vrijdags), ik dacht; Yeah! Dit voeld best goed. Vanalles gedaan thuis, .. en toen .. Tja, pijn pijn pijn! Toen maar rustig aan gaan doen, want anders ging het niet goed komen! Zondagochtend in de huisartsenpost nog geweest, zo'n pijn! Nog rustiger aan gaan doen, alleen op bed liggen.. Dat heb ik een paar dagen gedaan! Elke dag wat meer eruit, en sinds vandaag ben ik aardig op de been, Ik doe wat, en ga even zitten, .. Zolang ik dat doe gaat het goed! Ik hoop maar dat ik snel weer 'de oude' ben. Ik wil lekker wandelen buiten, en lekker in huis aan de slag gaan! Hoe gaat het met de andere meiden, die een keizersnee hebben gehad?! Hoe verloopt jullie herstel? Hoe voellen jullie je? Ben erg benieuwd! Hoe gaat het met de meiden, die nog niet zijn bevallen? Trekken jullie het nog een beetje? Ik kan me heel goed voorstellen dat het nu erg pittig begint te worden, en dat jullie het zat zijn! Ik hoop voor jullie dat het snel zover is! Bikkel nog eventjes door, voor je het weet is het zover! Houd jullie taai! Een dikke knuffel voor jullie! Vandaag ben ik voor het eerst alleen met Zinzi. Ze ligt lekker te slapen nu. Ik heb vanaf vrijdag (thuiskomst) t/m gisteren kraamzorg gehad. Zo'n schat van een vrouw. Het was een wat oudere vrouw (63) Zo lief, en zo goed! Ik heb het er echt mee getroffen! Hoe was/is jullie kraamverzorgster? Allemaal een fijn weekend! Veel liefs, Manon
Woensdag inleiden dames!! Net bij de gyn geweest en afspraak staat vast 07.30 25 november! Spannend!!!! Manonn wat een schatje!!!! Koala hier precies hetzelfde ook krampen vandaag gehad en het rommelt af en aan. Volgens de gyn was het ook de slijmprop die ik gedeeltelijk aan het verliezen ben. Ik hoop dat het bij jou een beetje gaat doorzetten!!
Manon, wat balen dat je herstel niet zo wil vlotten en al helemaal niet dat die verdoving niet helemaal goed zat (wat voelde je dan?). Ik vond zelf de ks prima te doen en ook het herstel is me, tot nu toe, enorm meegevallen! Ben na 4 dgn naar huis gegaan en eigenlijk ook meteen alles gedaan thuis. Volgens de kraamhulp zelfs te veel. Maar ja, volgens mij is het voor iedereen weer anders, na een ks........... Wel fijn dat alles goed gaat met je meisje!! En super dat je mannetje volgende week vrij heeft! Heerlijk genieten met zn 3-tjes dus. Liefs Suus
@Manonn: Ah wat een schatje!! Ben zoooo jaloers!! Ik wil ook!! Fijn dat het allemaal zo goed gaat en dat jullie volgende week lekker met zn drieen zijn!! Lekker genieten!! Wel vervelend dat je zoveel last hebt gehad! Heb het wel vaer gehoord dat ks nie goed was verdoofd! Toch raar he! @Lafo: Oh wat fijn dat je nu ook een datum hebt! En toch nog vrij snel he! En ook na maandag, dus da geeft misschien ook wel stukje rust? Hier heb ik een beetje vervelende dag achter de rug. Ben erg emo geweest en heb zoon slechte nacht gehad dat ik er helemaal doorheen zat! Vnmiddag nog wel een uurtje kunnen slapen, dus da heeft wel iets gescheeld. Moest echt overal om huilen. Of eigenlijk helemaal nergens om haha.. Nou ik ga maar weer verder met heeeeeel hard hopen dat er hier ook snel wat gebeurd!! Liefs
Hoi hoi, @Lafo, dus woensdag de dag, spannend hoor. Tenzij... eerder @manon, wat een schatje zeg. Hoop dat je snel de oude weer bent. Gelukkig gaat met Zinzi alles goed. @slijm/afscheiding: ik begin er ook wat meer last van te krijgen. @riannetja: jij blijft gewoon lekker rustig doorgaan @loon: ik kan me voorstellen dat je je beeb ook wilt nu en dat je nogal emo bent. Hopelijk kan je vannacht goed slapen en is het morgen weer een hele andere dag. Ik heb dat vaak wel. Dan is het de dag er na weer prima. Fijn he hormonen. @all: hier wel een ok dag. Ben nu wel heel moe maar ben vanmiddag aardig aan de wandel geweest. Heb volgens mij ook iets met een spier in mijn rug gedaan want die voel ik nu ineens. Vriendlief heeft bad aangezet dus ga daar zo ff lekker in zitten en missch. ff oogjes dicht. Heb gisteren een erg harde buiken-dag gehad. Eigenlijk vanaf 's middags constant hard. Of ik dan te veel gedaan heb Vandaag heb ik het ook wel maar gelukkig niet zo als gister. Buik is in ieder geval wel een beetje in opstand. Vanmorgen belde kinderopvang ook en ik heb niet alle dagen kunnen regelen. Heb vanaf febr. 1 dag (moet er in totaal 3 per week hebben) en vanaf mei 2 dagen. Bovendien ook nog een vrijdag erbij. Die wou ik niet maar ja ik pak alles aan nu. Dus zal, denk ik nog wel ff duren voordat ik dag 3 erbij krijg (vermoedt dat dit ook een woensdag wordt en die wil ik eigenlijk ook niet - ik wil graag ma, di en don) en voordat ik mijn voorkeur dagen krijg. Baal er zo van. Heb ik haar opgegeven toen ik 8 weken zwanger was en dan nog bijna geen plek :x Nou ik ga ff badderen. Tot later. Grtz.
@Mila: waarschijnlijk gaat het idd morgen wel weer beter ja. Heb dit wel vaker gehad, alhoewel het vsanmiddag echt om helemaal niets was haha.. Nou ja het gaat nu alweer iets beter, maar ben er gwoon beetje klaar mee denk ik. Maar dat zal iedereen wel hebben hier. Vervelend dat je het met die dagen nie helemaal rond hebt nog. En al zo lang ingeschreven staan!! Echt te erg. Heb je nog wel iets achter de hand voor die andere dagen? Nou badder ze daar!! Liefs
Loontje bijna 40 weken he meid, ja je kan er zo moedeloos van worden soms, ik begrijp het helemaal. Ja woensdag inleiden, fijn om naar een datum toe te leven. Als het maar na maandag is, maar als het eerder komt is het ook goed hoor, dan is ze hartstikke welkom!!!! Mila oh meid wat balen zeg van de kinderopvang, hier ook zulke problemen gehad met Amy. Die dagen die je nu opnoemt zijn hier ook de drukste dagen en heb dus voor de vrijdag gekozen. Voor deze beeb hebben ze wel plek voor andere dagen. Hier ook af en toe nog steeds harde buiken, vind het wel spannend worden hoor!! Meiden heb ondanks alles een leuke dag gehad, beetje gewinkeld, gelunched in de stad, lekker gegeten bij m'n zwager. Dit weekend is dus het laatste weekend met z'n drietjes, raar gevoel!
***SORRY*** Laat jullie wel in de steek he.... Jeetje alweer een week voorbij...Wat is dat snel gegaan zeg. Ik ben echt geleefd afgelopen week... Ik heb gister echt een dip dag gehad...pff zoo frustrerend dat Roos niet aan de tepel blijft zitten. Gelukkig bleef ze er zelf heel rustig onder. Alleen gister avond vroeg dus niet...brullen... Ik had er dus 's achts een hard hoofd in, maar het ging eigenlijk best goed. Ze was rustig en pakte wel de borst en dronk er ook aan, maar dus niet zo lang. Mogt haar zeg maar ook niet na voeden op advies van de kraamverzorgster. En die gedachten gingen natuurlijk door " merg en been" ..Vandaag wederom geprobeer, maar het zlefde. Ze kan het want ze heeft 15 min echt vastgehouden, maar ze wacht dus gewoon net zo lang dat er iets uitkomt..en tja dat gaat niet vanzelf dus...Ineens heeft ze dan in de gaten dat ze zelf wat moet zuigen en dat doet ze dan ook wel heel even en krijgt ze ook echt wat binnen...maar na een minuut of 2 laat ze los en valt ze in slaap. De kraamverzorgster zei dat ik maar wel even fingerfeeding moest doen...want anders wordt ze te slap zeg maar, en heeft ze later bij een andere voeding zeker niet de energie om aan de borst te gaan. Ze kwam tijdens fingerfeeding er achter dat Roos waarschijnlijk de fingerfeeding techniek ok aan de tepel gebruikt en dus zeg maar alleen zuigt...Als het ware aan een rietje...Bij mijn pink hoeft ze natuurlijk geen grote hap te nemen zodat tepel en tepelhof ook in de mond gaat, en bij de borst doet ze dat dus ook niet zo lang en maakt ze haar mondje klein, net als bij de pink....Vanmiddag hebben we dus een fles gegeven, die lijkt het meest op de tepel en daar moet ze dezelfde techniek toepassen om er wat uit te krijgen....Heb net tijdens de voeding eerst de borst gebrobeerd en die pakte ze dus wel gewoon, maar liet na 10 min ( waarvan 2 min drinken) los. En heb daarna de fles eggeven en er ging dus zo 80 cc in En nu ligt ze heeeerlijk te SMELT*** Wat ene verhaal he....Maar men het houd me wel bezig...Ik wil nog even doorzetten...heb ook 2 dagen extra kraamhulp, dezelfde gelukkig, om te kijken of de BV nu wel lukt. Zondag gaan we kijken of er een duidlijke stijgende lijn in zit....zo niet dan hakken we de knoop door en gaan we gewoon aan de fles, met BV. Dan blijf ik verlopig afkolven... Natuurlijk ook even een foto van mijn prinses!! Bekijk bijlage 30425
@Lafo; Spannend spannend meiss!! Gek idee is dat hé? haha! Ik vond dat ook maar een apart idee, al waren wij met z'n tweetjes! Jullie zijn straks met z'n viertjes! Heerlijk idee meis! @Susan; Wat fijn zeg dat je herstel zo meevalt! Ik dacht dag 1 thuis, ik voel me goed! Dit valt me mee! Tot ik thuis aan 'de slag' ging.. Oei! Dat was niet echt bevordelijk! Had dan ook een terug val, naar onzettend veel pijn! Ja, wat voelde ik? Veel pijn! Ik voelde alles iets te goed. Eerst dacht ik dat het zo hoorde, maar de pijn was echt niet te harden! Nadat Zinzi ter wereld kwam hebben ze onmiddelijk medicijnen gegeven, poe! Was gelijk half van de wereld! Hoe gaat het met Sophie? Gaat alles goed met der? Slaapt/drinkt ze goed etc? Geniet lekker van der! @Loontje; Ah meissie toch, werd het allemaal even teveel! Ik kan er goed in komen hoor! Soms is huilen ook wel even opluchtend, dus gewoon die tranen laten rollen hoor, dat is het beste! Ik hoop dat jullie wondertje zich snel meld!! Ik ga heel hard duimen! Dikke knuffel! @Mila; Ga maar eens lekker badderen, goed voor je lichaam! Lekker ontspannen! Ik hoop dat jullie meisje zich snel zal melden! Die kinderopvang is altijd een ramp! Ik heb er ook veel moeite voor moeten doen. Je denkt dan; Je geeft je vroeg op, dan moet er toch wel plek wezen? Maar nee hoor! Ik hoop dat jullie nog iets kunnen regelen! @Maaike; oh gossie zeg, wat een poeppie! Wat heeft ze een heerlijk bol toetje zeg! Echt lief! Wat vervelend zeg, dat het niet zo lukt met de borstvoeding! Ik hoop dat er nog verandering in gaat komen meid! Geniet van jullie prinsesje! /\/ice \/\/eekend /\/\eiden! |_iefss, /\/\anon
@maaike, wat vervelend dat het niet zo willen lukken met de bv! Hoop dat er aankomende dagen verbetering in komt. Kan wel voorstellen dat het heel frustrerend is! Mooie foto van je prinsesje
manonn, ja de dagen gaan echt snel he! Jaro is alweer 2 weekjes oud. Vond de kraamweek helemaal snel voorbij gaan. WIj hadden trouwens ook een hele fijne kraamhulp.
Cindy: gefeliciteerd met jullie zoon Roan!! Nog een jongetje erbij Dames die nog niet bevallen zijn, succes met de laatste loodjes en probeer te genieten van de rust Geboortekaartje: Ik ga hem nog even aanpassen zodat er geen privegegevens op staan en dan plaats ik hem in mijn album. Manon: Fijn dat alles goed is, ik ben ook zo verliefd op mijn mannetje. Maaike: Wat een gedoe dat voeden, gelukkig heb je hulp. Wat een lieve, bolle tuut heeft je meisje All: Met ons is alles goed. Borstvoeding is met behulp van kolven goed op gang gekomen en Kyano was weer netjes boven zijn geboortegewicht. Gisteren was de laatse dag van de kraamzorg en ik ben erg tevreden over de hulp die we hebben gekregen. Als dank hebben we haar een kadobon gegeven.
Goedemorgen dames, Hier nog steeds dik. Raar idee, heel je zwangerschap denken dat het de 20e gaat gebeuren en dan is die dag voorbij en is er niks gebeurd!! Helaas! Heb nog steeds last van m'n buik, voornamelijk sochtends en snachts, maar t trekt elke keer weer weg.. Maar goed, eens moet het doorzetten! (HOOP IK ) @alle dames met lieve zoontjes en dochters, wat een lieverds zie ik voorbij komen! En wat fijn dat alles goed gaat met iedereen en dat de kraamhulpen bevielen!! @alle (nog) medezwangeren, Ik ben het ook zat... Maar nog even doorzetten Knuf voor ons
@Sterretje; Fijn dat jullie ook een fijne kraamhulp hadden! Hoe gaat het met Jaro? Eet en slaapt tie goed? @Sheann; Het is wel een moppie zeg, wat een schattig koppie op je foto'tje! Gaat alles goed met hem? Fijn dat jullie ook een fijne kraamhulp hadden. Wij hebben haar ook een cadeautje gegeven. @Amore; Meid, zet hem op! Nog even doorbijten, en voor je het weet is het zover! Ik hoop dat het gauw op gang komt. Ik duim voor je! Houd je taai meis! @All; He meiden! Alles goed met jullie? Hier gaat het weer wat beter! Ik begin al aardig op te knappen. Ik moet wel oppassen dat ik niet 'te'veel wil doen, maar me lichaam zegt snel genoeg ho! stop! Vanacht een prima nacht. Zini wou drinken om 02.30 en vanmorgen werd ze om 7.30. Best fijn! Vandaag lekker in huis aan het rommelen, zo hier en daar een klusje in het huishouden en dan weer even zitten. Als zinzi straks haar flesje heeft gehad, ga ik een rondje wandelen. Eventjes naar de supermarkt. Is 10minuten lopen. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan! Ach, gaat het niet. Ga ik gewoon ergens even zitten ofzo! haha! Ik heb zin om even naar buiten te gaan, zit vanaf de keizersnee al binnen! Pfff! Frisse lucht, klinkt daarom lekker in me oren! haha. Het weer zit er ook goed uit, de zon schijnt! Vanavond hebben we visite. De neef van m'n vriend, met vrouw + dochtertje van een half jaar. Wel gezellig (denk ik! hihi) Ik vroeg me eens af meiden, vinden jullie het soms niet lastig met voedingen? Zinzi drinkt bijvoorbeeld sinds 2dagen 95cc. Er mag opgehoogd worden naar 100cc. Ze zal het misschien zelf wel 'aangeven' wanneer ze nog meer wilt, maar vind het toch best lastig! Ook vraag ik me af, wanneer slapen ze een hele nacht door? Misschien heel dom hoor, maar nu drinkt ze dus 95cc, en word dus om de 3,5uur wakker, .. stel dat ze nu 100cc drinkt, dan schild dat toch niet veel, en ze zal dan toch niet eens veel langer doorslapen? Naja, gelukkig komt woensdag iemand van het bureautje langs, kan ik het allemaal vragen! Meissies, allemaal een fijn weekend! Meiden met prinsjes en prinsesjes; Geniet ervan! En de zwangere meiden; Houd jullie taai! Houd vol, ik hoop van harte dat het snel opgang gaat komen! Knuffel voor jullie! Liefs, Manon
maaike lekker meisje zeg. Als ik jou was zou ik eens een belletje wagen naar een lactatiedeskundige, vaak kunnen die goed helpen. manon geen idee met voedingen, dat heb ik niet. Cb kan je vast helpen. hier alles lekker, esmee heeft geloof ik alleen een regel dagje. meiden die nog zwanger zijn geniet er nog ff van.
Genieten? Ik ben het zat! Ik wil nu die kleine meid wel eens zien. Ik had gisteren zo'n idee dat het dit weekend wel eens kon gaan beginnen. Gisteravond buikpijn gehad en vanmorgen werd ik daar mee wakker. Helaas was ik ook erg misselijk, dus werd er direct een emmer naast mijn bed neergezet. Gelukkig heb ik die niet nodig gehad. @Amore; Jij bent het dus ook zat? We slepen elkaar er wel doorheen! @Manon; Heerlijk een frisse neus halen. Ik heb dat nu al dat ik telkens wat te doen wil hebben en bezig wil zijn. Welke voeding krijgt Zinzi? Nutrilon? Het lijkt me wanneer ze de fles snel leegdrinkt ze wel iets erbij kan hebben. Hierdoor zal ze langer voldaan zijn. Ik heb het met mijn neefje (nu bijna 4 maanden) gezien. Die had ook telkens te weinig. Je moet alleen oppassen voor de darmpjes. @Debie; Ben je al naar de nieuwe babyzaak geweest?
@ Manon, Ik zou gewoon 100/110 aanbieden en dan kijken wat ze doet...Zij moet dan ook weer haart ritmetje vinden ..ze krigt dan ineens meer natuurlijk. Roos zit nu op 80-90 cc aanbieden ( dag 9 zitten we nu dus dan 90 cc) En de ene keer drinkt ze alles op en de andere keer niet. Nu is het zo dat ik natuurlijk inprinciepe gewoon BV aan de borst wil geven ...we blijven nog even proberen, en dan weet je ook niet exact hoeveel ze binnen krijgt. Maar ik vertrouw op haar dat ze het zelf regelt...Observeer haar gewoon...geef je haar nu 95 en en pakt ze nog haar handjes...nou dan heeft ze nog trek...lijt mij. En ik geloof niet echt dat ze met dei 5 cc extra langer door zou slapen...het ritme van 1 a 2 keer eruit 's nachts blijft wel even... Hier net even met Luuc naar buiten geweest, HEEEERLIJK!! Luuc even lekker op zijn fiets en ik er achteraan gehobbelt. De kraamverzorgster bleef lekker bij Roos. Ik denk dat we vanavond na het eten even boodschappen gaan doen...Lekker als eerste gezins uitje..hahahah..En als ik te moe ben, mag manlief het even doen/ Ik ga even met Luuc een spelletje sp[elen....Moet de aandacht nu verdelen he! Fijne dag verder!
pfffff ik ben het ook echt zat hoor!! Begin nu ook gek van mezelf te worden. Elke keer als ik naar bed ga, denk ik, zal het vannacht beginnen. Als ik smorgens opsta denk ik, zal het vandaag gebeuren?? Vandaag al goed druk geweest, had geen zin om stil te zitten. Wordt er gek van. Heb gewassen, in de droger, en meteen weer opgevouwen en in de kast. Boven alles afgestoft en stof gezogen. Beneden alles afgestoft en stof gezogen. Ff snel met vriend naar het dorp geweest, medicijnen ophalen bij de apotheek, moesten nog een cadeautje halen voor sinterklaas, en toen een lekker broodje gehaald bij de bakker. Dat allemaal vanmorgen al gedaan. Vanmiddag hebben we onze achtertuin opgeruimd. Was echt zo'n zooitje nog van de bouw. Nu alles uitgezocht wat weg kon, ook meteen weggedaan, en de rest allemaal netjes gesorteerd en opgeruimd. Net zijn m'n ouders nog ff snel op de koffie geweest. die kwamen alleen ff wat langs brengen. En nu lig ik lekker met de laptop op de bank. En hoop dat het nu gewoon gaat beginnen!!! Ik heb gewoon geen geduld meer BLEHHH. (sorry voor mijn klagen) groetjes Rianne