@ Angelique, welkom! Dat gestress herken ik goed, ik ben ook elke keer blij als ik naar de wc ga en alles nog gewoon goed is... Vanmiddag echo, ben nu al zenuwachtig...
@Rel: Heel veel succes vanmiddag met de echo! Hou je ons op de hoogte? @Berbel, wat naar he, die onzekerheid. We gaan heel hard duimen dat die kleine wup een enorme groeispurt maakt. @Mik blijf nog maar lekker eeen dagje thuis, voor jou ook veel sterkte en we blijven duimen dat het allemaal goed komt. Even nog voor jullie als hart onder de riem: Ik dacht gisteren ook dat het vruchtje te klein was. Er stond nl 6 weken en 2 dagen op de echo en niet 6 w en 6 d en het was 0,63 mm en vlgs de week tot week zou het 1 cm moeten zijn maar de gyn zijn dat het in deze fase nog zo lastig te meten is dat ze het niet altijd even precies konden zien maar dat ik me dus vooral geen zorgen moest maken. En bovendien zijn er verschillen in groeispurt. @ Angelique: Welkom! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Grappig, voor mij is het ook mijn eertse en voor mijn vriend de 3e. Alle andere meiden veel sterkte! x Ciara
Berbel wat een spanning he... Mijn baas begreep gelukkig dat ik een dagje wilde thuisblijven heb het aan hem uitgelegd, morgen ben ik altijd vrij dus dan begin ik maandag weer... welkom Angelique! rel wil je heel veel succes wensen bij de echo vanmiddag! Ik ga zo maar een stukje fietsen even mijn hoofd leeg maken... Trouwens ik heb echt nul bloedverlies/afscheiding meer dat maakt me nog het ergst onzeker.... Liefs Mik
Dag dames Jeetje wat rot om te lezen dat er dames zijn met bloedverlies, wat een onzekerheid zeg, hoop dat alles goed blijft gaan, we duimen! Alle nieuwe dames welkom en gefeliciteerd! Lekker he op die roze wolk? Hier verder nog geen veranderingen, lijkt af en toe wel of ik helemaal niet zwanger ben, maar het is toch echt zo. Merk wel dat ik om 12 uur s'avonds inelkaar zak, best lastig met werk in de horeca! Normaal trok ik het wel tot een uur of 4 s'nachts, maar nu lukt het echt niet meer. hopelijk gaan de aankomende geplande echo's van jullie mooie dingen laten zien, we blijven duimen! gr mau
@Angelique72: Gefeliciteerd met je zwangerschap! Misschien een raar vraagje : maar hebben jullie ook zo'n last van je darmen/stoelgang? Eet al zoveel mogelijk vezels en volkorenproducten maar het helpt nog niet echt. Ik ga zo even naar Prenatal, een cadeautje voor m'n vriendin kopen. Die krijgt zaterdag een babyshower. Gelijk ook even voor onszelf koekeloeren.
Koala, dat is normaal hoor dat je moeite hebt met je stoelgang. Er wordt heel wat vocht onttrokken dus ze zeggen wel eens dat naar de wc gaan wel eens een ' hele bevalling' is. Ik had al een vrij lastige stoelgang dus merk er niet zo heel veel van maar het is dus normaal en hoort er allemaal bij! Strax komt hier moeders voor moeders. Was toch stiekem bang dat ik misschien niet meer zwanger was (ook al heb ik 0 bloedverlies of iets wat daar op lijkt) dus even getest, en nee hoor, meteen 2 hele mooie strepen Ben weer helemaal blij! Was net ook nog even in de Prenatal maar vind het nog steeds onwennig hoor om daar rond te lopen, zonder echte dikke buik... Misschien komt dat nog maar voorlopig voel ik me daar toch een beetje vreemd. Meer meiden die dat hebben?
Dag dames, Hier even snel een berichtje van mij. Ben echt helemaal leeg! Heb dus niet veel puf om alles te lezen. Ik hoop dat alles met jullie goed is! @susan, ja dat ken ik Daarom ga ik met m'n mannetje vanavond, misschien dat we samen wel iets kunnen kopen bij de Prenatal..
Dames, net bezoek gehad van Moeders Voor Moeders... Had een hele mooie dikke streep dus heb lekker veel HCG (toch vreemd en lekker dat die klachten dan wel meevallen...). Moest meteen plassen dus mn 1e kan heb ik ontmaagd
Hier precies hetzelfde! Ik heb elke avond pijn en kan daardoor niet zitten, niet op mijn zij slapen. Lijk wel een oma! Heb daarom gister naar de huistarts gebeld en heb medicijnen gekregen. Vandaag ben ik ermee begonnen, tis een soort laxeermiddel om de ontlasting te verzachten.. hoop dat het gaat helpen.. Je moet absoluut niet persen is niet goed.
Klopt maar dat doe ik ook niet. Even kijken hoe het gaat deze week, anders ga ik even naar de HA. Zo net even bij Prenatal geweest. Hier in de buurt zit een Prenatal megastore. Dus was even zoet. Ik vond het ook wel vreemd daar te lopen zonder dikke buik. De vrouwen om je heen hebben allemaal wel dikke buiken of lopen daar met een klein hummeltje. Wel al leuke dingen gezien .
Ha meiden, hier zijn we dan. Vanmiddag eerst met mijn lief lekker van het zonnetje genoten, vandaar dat ik nu pas wat schrijf. Vanmiddag dus voor echo geweest en heb het hartje zien kloppen! Ben echt super blij. Deze vrouw was ook erg aardig en legde alles goed uit. Het kindje was nu 2,2 mm. Ik ben vandaag eindelijk voor het eerst echt blij geweest met mijn zwanger zijn. Vond ik hiervoor nog moeilijk omdat ik alleen een bevestiging had van een test. Volgende week donderdag naar zh, en dan krijg ik weer een echo. Ben benieuwd of ie goed gegroeid is dan. Ja, ik vind het ook nog wel een beetje raar om in babyzaken rond te lopen zonder dikke buik. Maar voor hetzelfde geld zie je pas heel laat een buikje opkomen en dan zou je tot die tijd niet kunnen. Dus meiden, gewoon lekker shoppen!
Hoi Rel, Lekker gevoel is dat he? Als je het hartje ziet kloppen? Ik was natuurlijk ook bloed verloren en toen ik maandag bevestiging kreeg dat er echt wat aan het groeien is in mn lichaam, begon het wel wat meer te leven voor me. Ik voel me nu ook veel meer zwanger dan voor de echo (aangezien ik vorige week ook nog dacht dat ik een miskraam had ) @Mik:Ik hoop echt voor je dat het bloedverlies niks voor heeft gesteld. Ik weet precies hoe je je voelt, die onzekerheid is echt killing! En ik snap heel goed dat je nu hoop hebt, omdat het bloedverlies is gestopt. Hoe lang heb je uiteindelijk bloedverlies gehad? Hier alles rustig...zit eindelijk in week 6! Die weken duren wel errrrrruuggg lang zeg! Hebben jullie dat ook? En wanneer vertellen jullie het tegen iedereen? Ik denk dat ik de 12 weken echo afwacht en dan iedereen op de hoogte breng. (al weet ik niet of ik nog 6 weken mn mond kan houden! ) Oja, ik las dat persen niet goed voor je is, maar ik had eigenlijk begrepen dat dit niet uit hoort te maken voor je kindje?!? Weet iemand hier meer over? Ga even een hapje eten (heel ongezond hoor, patat met een kroket )
Stef, het duurde een week nadat ik me aangemeld voordat ik werd gebeld. Dacht al bijna dat er iets mis was gegaan met mn aanmelding... Je kan sowieso pas meedoen als je minstens 6 wkn bent en dan moet je doorgaan tot 16 wkn. Rel, heerlijk om een hartje te zien kloppen! Ben super blij voor je dat het er allemaal goed uitzag op de echo. Pooh, volgens mij kan je gewoon persen hoor, alleen kan je daar aambeien van krijgen. Dat is het enige. 't Is dus niet zo dat je je kleintje eruit kan persen (pas over minstens 34wkn )... Meiden, ik ga ff de hond uitlaten. Net heerlijk gegeten in de tuin, heleaal goed! Strax naar het winkelcentrum om te shoppen met mn moeder. Is al zooooo lang geleden dat ik dat heb gedaan, samen met mn moeder.
bij mij gaat het nu echt de verkeerde kant op. Heb nu echt veel bruinverlies en nu ook dicht tegen helderrood aan. Ik ben ben zo bang, zit helemaal te trillen. Mijn vriend zit in het buitenland en komt vanavond laat pas thuis. Ben nu zo bang dat het echt misgaat. Gelukkig morgen echo. vind dit echt heel erg.
Oh nee Lotje! Ik kan me zo goed voorstellen dat je bang bent en dan ben je de komende uren ook nog alleen... Gelukkig morgen de echo ja dus het is nog even afwachten voordat je antwoord krijgt. Ik hoop het allerbeste voor je; je hebt zo ontzettend verdiend om een mooi beebje te krijgen. Laat je het ons zsm weten?
@ Lotje. Ow jeetje meis, wat rot voor je! Hou je sterk, en we hopen gewoon op het beste. Gelukkig mag je morgen voor je echo. Hoeveel bruinverlies heb je, zoveel dat het eruit 'loopt'?