@Riannetje: Oeoe spannend, misschien toch? Had gister ook ff dak dacht dat het begon. Eerst beetje vruchtwater dacht ik. Ik schoon goed aan gedaan en inlegkkruisje, maar die bleef droog:x Daarna ook een beetje slijm op wc-papiertje, maar da was ook eenmalig! Jammer, jammer... Hoopte glijk dat het vannacht wel ging gebeuren, maar ben nog stees dik Hopen dat het wel een beetje voortekens zijn geweest, want wil nie lang meer wachten!! Ik ga voor je duimen meid!! Hopenb dat je vanmiddag nie meer hoeft! @Pina: Waar ging dat over dan? Willen we dit wel zien? En hoe lang is nie te lang? @All: Hier ook best wel goede nacht gehad verder. Wel paar keer wakker geweest en ook wel buikpijn, maar op zich best goed geslapen en vanochtend ook nog wel. Straks naar de vk en hopen dat die toch iets gaat zeggen over strippen ofzo. Hubbie las gister dat ze ook gaan strippen als je slecht slaapt en nog een paar van die dingen. Dus ik ga gwoon zeggen dak het echt nie meer trek en heeeeel slecht slaap Geen idee of het hier ook helpt hoor, maar kan het proberen!! Nou meiden ik laat het weer horen vandaag! Liefs
Loontje jij ook suuces straks hoop voor je dat ze willen strippen en dat het dan nog werkt ook natuurlijk
He getsie pina, Daar worden we nie vrolijk van!! Ga denk ik wel ff met de vk over hebben, waarom doen ze in nederland het weer zo he!! Snap het nie en hoop ook echt nie dak nu nog lang loop!! Bah, bah, bah!
Goedemorgen dames! @Ichtus Thx voor je berichtje Fijn dat je meisje het zo goed doet! @Rianne, Succes! Ik hoop dat het doorzet! Ik heb wel weer zin in babynieuws En je bent aan de beurt!! @Pina Kheb een topic over dat Zembla gebeuren gelezen, ga morgen bij de VK ook mijn zorgen uitspreken, m.n. omdat ik soms vocht verlies waarvan ik niet goed weet wat het is! @Knippy & Loontje, Succes bij de VK! Ben benieuwd hoe ze reageren.. @Koala Wat vervelend dat het zo'n pijn deed.. @Mila & Lieve Alles nog goed bij jullie dames?? @Hier Hier weer lekker geslapen. Hebben jullie ook dat wanneer je dan snachts wakker wordt omdat je moet plassen dat je helemaal teleurgesteld bent dat je WEER niks voelt?? Pff wordt doodmoe van mezelf dan Hahahaha.
amore1 ja dat gevoel ken ik elke avond ga ik naar bed en denk ik zou het nu maar nee hoor bij wakker worden is er weer niks
He Goedzo dames, kom voor onszelf op. Ja het was niet echt een programma om zo aan het einde van je zwangerschap te zien. Maar het opent je ogen wel hoor! En bij film/televisie etc. staat een topic over dit programma. Zijn ontzettend veel reacties op gekomen! Ik wil graag in in bad bevallen, maar dat is ook weer zoiets, nergens in een ziekenhuis doen ze dat. Terwijl nota bene in Polen in elk ziekenhuis zo'n prachtig bad staat! Naja, ik kan me er verschrikkelijk druk om gaan maken, maar ik probeer het wel thuis. Heb het bad al klaar staan.
Nou het vochtverlies wat ik vanmorgen had is wel gestopt. Verlies alleen wel veel slijm. Dus denk dat dat wel de slijmprop is. Ook heb ik met vlagen pijn in m'n onderbuik meer zoals menstruatiepijn. Vanmiddag de VK maar ff vragen wat zij denkt. Durf nu verder het huis niet echt meer uit te gaan. Moet eigenlijk zo m'n honden uitlaten, maar doe het niet met een fijn gevoel... stom he. Heb Zembla ook ff gekeken... Maar wordt je toch ook niet vrolijk van.. Vriendin van mijn neef heeft het voor een aantal jaar terug ook mee moeten maken... Ga dit dus vanmiddag ook echt aangeven, dat ik nu ook echt niet lang meer wil wachtten. @ Amore: ik heb dat gevoel ook elke keer idd. @ Loontje: Succes vanmiddag bij de VK. Hoop voor jou ook dat ze willen proberen te strippen. Bij mij hielp het vorige week niet dat ik vertelde dat ik zo ontzettend moe was en het echt had gehad. Hoorde erbij zei ze. Daarvoor gingen ze bij ons niet strippen. Maar niet elke VK is hetzelfde.
Amore: Thanx! Ik wilde nog zeggen dat ik een album heb aangemaakt met wat foto's en het kaartje. Ben benieuwd of er nog babynieuws komt binnenkort Misschien Riannetja, heb je al op je hand geblazen? Als het er dan uit loopt weet je zeker dat het vruchtwater is. Ik lees net dat het al getopt is Loontje en Knippy: Succes vandaag, hopelijk schiet jullie er wat mee op.
@ Rianne ; spannend ik duim voor je. Zou mooi zijn als je lichaam het helemaal zelf kan, zonder dat het op gang is geholpen, is het niet. Heb je een buddy. Of wachten we je reactie via hyves of een post hier in alle rust af. Nogmaals succes. Hoor graag hoe het bij de VK is gegaan, of ze bevestigd dat dit het begin is. Goed naar je lichaam luisteren, ontspannen is goed, kun je niet een paar kleine rondjes met de honden om huis gaan lopen, ben je er toch even uit, even je gedachten volledig bij de honden, maar als het niet goed voelt, moet je het niet doen... Ik houd hier de site en hyves in de gaten. Een hele fijne dag verder! @ Pina ; Succes bij de VK vanmiddag, laat je de kop niet gek maken! Kom voor jezelf op! helaas net te laat voor de herhaling op tv. Maar de reportage even gelezen op internet. En een deel van het forum. Dit was bij mij al bekend. Ik heb me voorgenomen heel hard voor mijn eigen mening op te komen. Ik heb een ziekenhuis achter de hand waar 24 uur per dag gynaecologen en anesthesisten zijn. Loop bij een kleine verloskundigen praktijk met twee dames die mijn moeder hadden kunnen zijn, met jaren lange ervaring. Ik ga voor de thuisbevalling en maak me daar geen zorgen over. Ze laten me tot maximaal 42 week rondlopen, geloof dat ik met 41.3 voor controle naar Gyn mag. Alles in orde, mag ik thuis afwachten, vertrouwen ze het niet gaan ze me direct helpen. Vanmiddag controle bij VK zal het onderwerp wel even op tafel gooien Houd jullie op de hoogte! @ Loontje ; succes bij de VK. Goed voor jezelf opkomen, en je man voor jouw! (wat ie al heel lief doet, fijn is dat hé) Wat is de doorloop visie bij jouw praktijk? Heb je ervaren VKs? @ Knippy ; ook jij succes bij de VK. Ja, helaas weer een nacht zonder begin Binnenkort komt hier verandering in, geloof mij maar. Helaas kan ook ik je niet vertellen wanneer, volhouden. Gelukkig is het weer vandaag weer wat prettiger! @ Lafo ; Hoe is het gisteren gegaan? @ Moeders ; Hoe is het met jullie schemas, ccs, inbakeren, doorslapen, bezoek, drukte en rust? @ All ; Hier een nieuwe ervaring gehad gisteren, denk dat het voor het eerst heeft gerommeld. Alhoewel zaterdag avond was het ook een kwartiertje, maar gisteren hield het aan. Probleem is dat ik niet wat hoe weeën zijn. Weet wal dat iedereen zegt, dat weet je als je ze voelt Had de hele avond op de bank een druk van onderen rond mijn bekkenbodem spieren. Alsof de kleine daar met zijn armen flink aan het krioelen was. Alleen was de rest van het lichaam dan stil. En dit herhaalde zich in een onregelmaat. Of de kleine ging kracht zetten, stak zijn kont en rug naar buiten. Waarop mijn man hem heeft verteld dat de uitgang onder is, hi hi. Uiteindelijk in bed in slaap gevallen, maar na een uurtje werd ik wakker. Nat tussen de benen.. Hé! Maar volgens mij was het zweet vanwege dat domme plastic zeil, want het zette niet door. Maar ik werd er wel onrustig van, ook de kleine was heel onrustig, het drukkende gevoel op de bekken was weg. Mocht van de kleine niet op mijn voorkeurszijde liggen. Ligt hij met zijn rug naar boven, zat me toch tegen die matras aan te schoppen en slaan Ik kon niet weer in slaap komen, naar beneden op de bank. Opgenomen soaps en series gekeken, ondertussen naam de onrust van de kleine af. En ook bij mij. Terug in bed, lekker tegen mijn man aangekropen, die niets in de gaten heeft. Ben als een blok in slaap gevallen, mijn mans wekker niet meegekregen. Hij kwam me om zeven uur dag zeggen Daarna nog rustig verder geslapen. En nu voel ik niet meer. Ik kan dus mee praten over rommelen! Yoe Hoe, ben een stap verder! Yess. Heb het volste vertrouwen dat dit goed gaat komen! Dikke knuffel, liefs Lieve
@ sheann ; tnx. voor de blaastip. Had hem eerder gehoord, hoop dat ik hem nu ga onthouden! Zal manlief zo even bellen, die is mijn geheugen momenteel. hi. hi. Moet gaan aanmaken, anders kom ik te laat bij VK
hallo, ik zie nog veel zwangere meiden, ik begrijp heel goed dat jullie er allemaal erg zat van zijn! laat de babies maar snel komen!! Ik had dat tv programma ook gezien, maar dacht ik vertel er maar niks over hier want het is niet echt iets wat je wilt zien voor de bevalling aan. Hier weer een drukke week tegemoet. Vanmiddag naar het CB voor de eerste keer, ben erg benieuwd hoeveel nora nu weegt, ik denk wel over de 4 kilo heen. Daarna de eerste mexicaanse griepprik halen. Zal wel druk zijn. De rest van de week weer veel visites en dan zondag houden we lekker vrij!! Het zijn wel hectische tijden hoor met visites enzo, maar ik geloof dat we de meesten nu wel gehad hebben en dat het vanaf volgende week wat rustiger is. mag ook wel want dan beginnen de feestdagen al weer. 20 december gaan mijn man en ik een weekend weg naar maastricht en gaat nora logeren bij opa en oma, spannend hoor! zal wel constant bellen hoe het gaat haha.. en nora slaapt nog steeds door 's nachts, heerlijk hoor zo'n makkelijk meisje. met alle andere moeders en kindjes ook alles goed? liefs brenda
@Pina: Ik heb Zembla zondag gezien. Wilde het ook met de VK erover hebben maar toen ik gister binnenkwam toen kwam ze er zelf al mee dat ze me niet langer dan deze week wil laten doorlopen. Ben benieuwd. @Amore: die teleurstelling heb ik ook als ik er weer uit moet om te plassen en dan niets voel. @Riannetja: Hoop voor je dat het toch vandaag doorzet ondanks dat je nu geen vochtverlies meer hebt. @Lieve: dat duwen met voetjes en handjes is zo herkenbaar. Die kleine zit bij mij soms zo de duwen met z'n voetjes dat het net lijkt of ze uit m'n buik komen zetten (ook zo'n raar gezicht qua vorm van buik). M'n man gaat dan ook altijd tegen m'n buik praten dat 'ie er toch echt beneden uit moet komen en niet aan de bovenkant. @Controle VK: meiden die vandaag naar VK moeten, veel succes! @All: gister om 23:00 uur naar bed gegaan en was vanmorgen 10:30 uur op. Maar ik ben nog steeds doodmoe. Vandaag maar kijken wat ik kan doen. Heb de cupcakes (voor geboortetraktatie) al gebakken en die liggen in de vriezer. De versiering doe ik er later op. Heb van de week een paar probeersels gemaakt en dat ging heel erg makkelijk. M'n man bood zelfs aan om de versiersels erop te doen, nou dat zegt wat.
schema's??? Wat is dat?? hahaha...Hier nog niet helmaal een vast schema hoor....madam heeft elke dag een ander schema... Gisteravond had ze 100cc op en bleef maar wakker. We zijn naar bed gegaan en hebben haar even tussen ons ingelegd...gewoon naar haar kijken is al een genot!...Na een half uurtje begond ze weer op haar handje te sabbelen...dus heb ik nog 40 cc bijgemaakt..En dat ging er bijna helemaal in. Dat was dus om 00:00 uur. Dus ik dacht..die slaapt wel een uur of 4...Niet dus... Om 2 uur was ze weer paraat...heeft toen "maar" 50 cc gedronken..en toen was ze er om 6:00 uur weer...En dat is dus nadelig want om 7 uur gaat de wekker... Net ben ik voor het eerst met haar naar buiten geweest. Weliswaar alleen in de maxicosi.., moest Luuc uit school halen. Ik had verwacht dat ze wel wakker zou worden...Ze zou wel ongeveer honger moeten hebben hahahaha Maar ze slaapt dus gewoon door... Zo moet ik haar weer inpakken, want dan moeten we luuc weer wegbrengen...dan houd ik haar wel even wakker hoor...hahaha je kan niet de hele dag slapen he! We hebben nog niet veel bezoek gehad...( HEEERLIJK) Vandaag gaan de geboorte kaartjes op de bus. Heb ze gemaakt via www.baby-cards.nl en ik vind het erg leuk geworden!..Dus de visite zal nog wel gaan komen!