@zwangeren: ik hoop echt dat de vk's bij jullie snel actie zullen ondernemen hoor! Lijkt me nix om maar te moeten wachten op...niet wetende wanneer de grote dag zal zijn! Heel veel succes meiden! @Manon, ik heb ook geen oproep gekregen (denk dat de geboorte van Sophie nog niet is verwerkt) dus ben gewoon naar de RAI gegaan met haar geboorteakte en mijn legitimatie (had dat overlegd met GGD nl). Het gaat dus niet via je huisarts; die doen alleen de doelgroepen die normaal gesproken de gewone griepprik krijgen (vatbare mensen dus). Deze week is de grote vaccinatie van de GGD dus ik zou toch echt even bellen met de GGD hoor!! @schema's etc: Hier op zich wel mooie voedingsschema's. Sophie komt zelf om de 3 uur ongeveer en drinkt wel steeds meer. Zojuist voor het eerst zelfs 100cc!!! Ze slaapt nu dan ook als een roosje in dr ledikantje Helaas doet ze dat 's nachts nog steeds niet goed. We gaan haar nu dus maar in dr eigen kamer leggen; wie weet scheelt dat als ze ons niet de hele tijd om zich heen voelt? Ze is nl stil zodra wij haar vastpakken maar ja, we kunnen niet eeuwig met zo'n kleintje in bed liggen (we moeten wel elke nacht tot nu toe want ze blijft maar doorhuilen tot gemiddeld 3uur/half 4 en de wekker van mn mannetje gaat om 6uur) Wel lijkt het alsof haar krampjes echt stukken minder zijn!!! Trouwens, hoe is het met Koffie? Haar kindje moest toch naar de ic??
@all, willen jullie meeduimen? Mijn zus vertelde net dat ze zwanger is. Ze is heel bang dat het weer mis gaat, net als in mei en juli.... We moeten dus ff goed voor haar duimen. Vannacht heeft Rosanne lekker goed geslapen. Om 21 uur bedje in na de voeding, werd wakker om 3.30 uur. Na de voeding weer geslapen tot 8 uur... Heerlijk. Kun je tenminste wat uren achter elkaar slapen.
Hey Ringeding, mijn duimen draaien hard voor je zus! En wat een PRACHTIGE FOTO'S!!!! Wat een schattekes!!! LIEVE poppies, ohoh, ik krijg er al helemaal een warm gevoel van!!! Heerlijk om dat in je armen te hebben!
Hoi Hoi. Update Conctole VK. Baby check. Akkoord. Volledig ingedaald. Klaar voor de start! Mama check. Matig. Hoge bloeddruk. Morgen bloed prikken en urine inleveren. En vrijdag komt VK thuis om nogmaals bloeddruk contole. Ik maak me geen zorgen, doet VK ook niet. Met mijn postuur, giga grootte buik en veel vochtvasthouden, is dit geen raar bloeddruk beeld. Vind het fijn dat ze alles even checken, en me extra komen controleren! Zembla besproken. Zoals mijn mening. Vond ook zei het eenzeiding. Vaak balen ze dat als ze iemand door sturen naar ziekenhuis. Dat de patient dan door co'tje word opgevangen, en als je niet uit kijkt zonder pardon de deur weer word gewezen... Tuurlijk, zegt ze elke baby leven die verloren gaat, is er meer dan één te veel. Nadien word gekeken hoe dit had kunnen worden voorkomen... Ik blijf erbij. Meiden kom goed voor jezelf op. Jij kent jouw lichaam. Jij weet wat je voelt, iemand die je voor het eerst ontmoet kan niet gaan vertellen wat wij voelen! Kom voor jezelf op. Of laat je man, vriend, parnter voor jouw opkomen, wanneer jij dit helaas niet meer zelf kunt. Succes. Liefs Lieve Rianne, hoe is het met jouw? Ringeding, ik ga duimen. Geef je zus maar veel afleiding. Ontspannign is ook in de eerste weken essentieeel... Mama's, stuk voor stuk plaatjes. Wat een schatjes. Mijn complimenten! idd. Hoe is het met Koffie en haar zoon...
Hoi meiden, wat een leuke foto's zag ik voorbij komen zeg lekkere smelt momentjes (maar ook wel zo van ikke wil ook) Hier net terug van de vk alles is goed bloeddruk urine kleine ligt lekker vast en hartje deed het ook weer super ze verwacht dat ik deze week wel ga bevallen zo niet dan volgende week weer voor controle komen en dan gaan ze kijken of ze kunnen strippen
Hee meiden, Jeee wat is er veeel geschreven hier!! Da ga ik nooit onthouden sorry!! Heb ook echt nie de puf om te reageren nu.. Ben bij de vk geweest en ze denkt dat die 1 dezer dagen wel komt. Was echt goed ingedaald, maar dat voelde ik vanochtend wel toen ik zo eigenwijs was om naar dorp te gaan en toch nog paar dingen te halen (boodschappen enzo).Oh wat had ik een pijn zeg! Nie meer doen dus. Ze zei ook dak nu echt rustig aan moest doen en gwoon rusten en energie sparen... Heb ook nog ff gevraagd over zembla en ze zei dat het appels met peren vergelijken was, omdat ze in andere landen anders telden enzo. Ze zei wel dat het goed was dat ze het allemaal zo goed in de gaten hielden en dat het nie helemaal duidelijk was waar dat hoge sterftecijfer vandaan kwam... Als ik ergens last van had of mij zorgen maakte moest ik glijk bellen en ze hielden alles heel erg goed in de gaten. Daar moet je het dan maar weer mee doen he. Je kan nie anders. Goed naar je lichaam luisteren idd meiden en op tijd aan de bel trekken als iets nie goed voelt! Als er maandag bij mij nog niks is dan word er gestript, dus het verhaal dak helemaal op was heeft niks geholpen jammer genoeg. Hoort er idd allemaal bij... Toen ik thuis was ben ik toch wel ff geknapt hoor. Was helemaal overstuur. Combinatie van pijn, hormonen en alles zat zijn denk ik. Hier dus verder ook nog geen beebnieuws?? Hoe is het bij jouw gegaan riannetje? Of heb ik da per ongeluk over het hoofd gezien? Kheb iig hele mooie beebs langs zien komen!! Sorry als ik nie overal op heb geantwoord, maar ben echt zoo moe!! Fijne avond allemaal en hoop op beebnieuws heel snel!! (ook van mezelf) Liefs
Goedemiddag dames, Ben weer goedgekeurd bij de VK. Kleine lag goed ingedaald. Strippen deden hun nu niet. Moet ik vrijdag voor naar de gynaecoloog, en als ik geluk had, en de gynaecoloog had goede zin, had ik ook kans dat ze zouden gaan inleiden. VK heeft ff gekeken of ik vruchtwater had verloren, maar was niet zo. Was van de slijmprop. Ook heeft ze ff een inwendig onderzoek gedaan. Ze zei ook dat het niet zeer moest doen, nou echt wel!!! Had 1cm ontsluiting en ze zei dat het dus wel aan het rommelen was. En dat ik vrijdag de gynaecoloog waarschijnlijk niet nodig zou hebben. HOPEN MAAR!!!! M'n bloeddruk was ook weer wat omhoog gegaan, en ze zei dat dat ook een teken is dat de bevalling op gang begint te komen. Hoop dus dat het nu door gaat zetten!! @Loontje: Fijn dat het bij jou ook goed was!! En maandag strippen... Hoop voor je dat het niet nodig is.
@ Riannentja ; jammer dat het niet heeft doorgezet. Wel fijn dat ook het rommelen al effect heeft. Je hebt ontsluiting! Mijn complimenten. Nu hopen dat de rest ook vanzelf gaat. En anders duim ik voor je voor goede zin bij de Gyn... Ben ervan overtuigd dat jij een novembermama wordt !!! @ Knippy ; fijn dat jij en de beeb volledig zijn goedgekeurd. Spannend. Is het voor gevoel van de VK juist, heb je de afspraak op 1 december nog nodig... Spannend. Morgen jouw dag !!! @ Loontje ; jij ook een goedkeuring. En volledig ingedaald. Grappig hè, hoe goed je dat kunt voelen. En ja, dan moet je op een tempo van een 80 jarige even stiekum het dorp in... Gek hè, hoe het je dan zoineens even allemaal te veel is, nu wachten tot je lichaam het op haar eigen kracht doet! @ Pina ; hoe is het bij jou, wanneer heb je contole? Meiden, fijne avond, ga mijn schoonmoeder even opzoeken in het ziekenhuis. Opgenomen vanwege bloedneus, die door verdunners niet stopt. Waar ze niet mee kan stoppen, vanwege onregelmatige hartkloppingen... Niets om ons zorgen over te maken. Geduld tot donderdag, dan weten we meer! tot morgen! Liefs Lieve
@Loontje.. meid ik wist eigenlijk wel dat ze niet zouden gaan strippen, deden ze bij mij ook niet.. pas rond of na 41 wk.. balen he... kan me zo goed voorstellen dat je t zat bent.. hoop voor je dat je niet net als mij nog 10 dagen moet...Ga ontzettend voor je duimen dat t snel mag beginnen...Heb je voorkeur qua VK??.. Ik heb Rineke een keer gehad..Myrna en nu Margreet.. vond ze alle 3 TOP!!!..echt zooooo lief tijdens de bevalling en echt een grote steun... wat dat betreft hebben we het wel getroffen bij Mami vind ik.. maar das natuurlijk persoonlijk.. kan ook zijn dat er helemaal geen klik is.. Tijdens de controles bij Lisa had ik totaal geen klik met Rineke..maar zo anders was ze bij de bevalling.. Had haar graag bij alle 3 gehad....nou ja... ga wel erg offtopic nu..SUCCES!!!! en natuurlijk ook voor de andere dames... STRIPPEN: .. las dat er wat angst voor was..(of las ik dat nu ergens anders.. weet t niet meer..).. maar mijn ervaring.. t is niet heel prettig, maar pijnlijk is het ook niet.. je moet wat ontsluiting hebben zodat ze de vliezen kunnen los maken van de bmm.. dan komt er een hormoon vrij die de weeen kunnen opwekken.. Bij Anna konden ze niet strippen omdat er nog net geen ontsluiting was.. Bij Marijn hebben ze wel gestript, maar heeft niks gedaan.. en bij Lisa begonnen de weeen 4 uur na het strippen..
@Loontje: Ik schrik van je verhaal! Weer zoiets, je bent al 41 weken!! En dan nog niet strippen?? En vooral als je zo op bent meid! Ik vind het schandalig, sorry voor mijn felle reactie! Als jij gestript wilt worden moet dat kunnen!! Tsjonge! Ik word a.s. vrijdag gestript als er kans toe is. Heb vorige week tegen haar gezegd, volgende week wil ik gestript worden met 40 weken! En daar ging ze meteen mee akkoord (natuurlijk moet er wel wat opening zijn natuurlijk!) @Riannetja: voor jou geldt hetzelfde hoor! Jij bent ook al 3 dagen overtijd en nog sturen ze jullie weer voor een week weg! Ben bij de eerste ook gestript, ach het is wel wat gevoelig, maar ontspannen is de keyword! Het is altijd een beetje pijnlijk. En je roept gewoon stop als het niet meer gaat!! haaha Dusseee, proberen kan geen kwaad Ik hoop echt dat jullie deze week gaan bevallen!! Het zal nu niet meer lang gaan duren!
Hello, Wat een lieve fotootjes heb ik gezien. **ben jaloers, wil ook, net als rest die nog geen beebje hebben** Echt schattig hoor. @Loontje, Kan me voorstellen dat je het zat bent hoor maar hopelijk heeft vk gelijk en heb jij je beeb 1 dezer dagen. @riannetja: voor jou hetzelfde eigenlijk he maar bij jou rommelt het al wel en wie weet ... vrijdag of hopelijk nog eerder. Ik ga voor je duimen. @ringeding: ik duim ook voor je zus. Hopelijk gaat het deze keer wel goed. 3 x is scheepsrecht (was voor mijn schoonzus ook). @lieve: ook al gerommel, wie weet Sterkte met je schoonmoeder. Alleen word je bloeddruk dus ff in de gaten gehouden, fijn dat ze je extra in de gaten houden. @knippy: ook weer goedgekeurd en hoop ook dat vk bij jou gelijk gaat krijgen. @lafo: hoe is het met jou en de kleine? Gisteren nog geweest naar het afscheid? @brenda: hoe was het bij cb? Was ze goed gegroeid? @koala: vandaag is jouw dag... @amore: succes morgen bij de vlos. Hoop dat ze tegen jou ook kunnen zeggen dat het ws deze week komt @all: Ik heb Zembla ook gezien. Werd er emo van. Pff met die hormonen er bij en dan dit zien. Ik had vanmiddag mijn schoonmoeder nog aan de lijn en daar had ik het over met haar en zij had het ook gezien maar niet durven zeggen tegen mij Tja, ik denk dat je echt moet luisteren naar je lichaam. Ik vond tot 42 weken doorlopen sowieso altijd al te lang. 41 weken vind ik ook wel het maximum. Iedere moeder in spe heeft het dan toch gehad en ik had al vaker gelezen dat de conditie van zowel mom2b en beeb dan toch echt wel achter uit gaat. Ik hoop ook echt niet dat het zover komt bij mij. Ik begin het echt gehad te hebben (en dan ben ik nog niet eens op of over de uitgerekende datum heen ). Ik slaap ook zo slecht. Heb ook last van mijn rug. Vannacht weer van 3 tot half 8 wakker gelegen. Vanmorgen nog wel 2 uurtjes kunnen slapen en vanmiddag nog een uurtje. Ik had vannacht ook echt regelmatige harde buiken of voorweeën Weet het verschil niet zo goed. Heel soms waren ze wat pijnlijker. Dus dan ga je je toch afvragen .... maar zette niet door. Maar goed vandaag ook de hele dag door harde buiken. Is dit dan ook het befaamde rommelen? Slijm wordt ook meer. Morgen moet ik naar vlos dus ga ik het ff navragen. Kortom heb mijn dag niet vandaag. Het weer helpt ook niet mee. Ik zit al 2 dagen binnen dus is maar goed dat ik morgen er sowieso uit moet voor vlos. Sorry voor mijn geklaag. Hopelijk heb ik morgen een betere dag. Fijne avond nog. Grtz.
nou vanmiddag bij cb geweest en nora is nu 4030 gram en 53 cm. Alles was heel goed, ze was op alle fronten geslaagd en de kinderarts vond haar een modelbaby. Helemaal omdat ze vanaf de 2e week al hele nachten doorslaapt. En dat kwam door de RRR (rust, regelmaat en ...??? de laatste vergeten haha). Ze was verder ook heel rustig en was ook de enige baby die niet huilde op het cb (goed zo nora!). meiden, vannacht vind ik wel een leuke nacht om te bevallen, dus zet hem op!! morgen wil ik babynieuws zien
@pina: jee das wel snel dat jij gestript word zeg!! Of laten we zeggen op tijd! Wel beter en spannend joh! @Ichtus: Ik had het ook wel beetje verwacht dat het nu nie ging gebeuren, maar dacht laat ik het proberen, maar helaas mislukt... Ik moet zeggen dat we hier idd gluk hebben met allemaal eigenlijk wel. Heb ze natuurlijk nie zo vaak als jouw gehad maar vind iedereen eigenlijk wel aardig! Heb myrna en marije het meest gehad, maar vond rineke idd ook errug aardig!! Verder manon 1 keer in het ziekenhuis gehad, dus van haar weet ik het nie zo, maar over het algemeen hebben we het zeker getroffen!! Ik hoop iig dat het strippen nie nodig is en dat ik zeker nie zo lang loop als jouw, maar is het zo dan is het zo en dan kunnen we niks anders doen dan nog langer wachten Bedankt da je voor me duimt en succes zal ik zeker nog ff nodig hebben!! Tnks! Gaat daar alles goed met Anna? @Mila: ook al zoon dag? Vervelend he! Denk ook maar lekker aan jezelf en misschien is het voor ons morgen weer wat beter.. Liefs