Heb je ook last van buikkrampen? Ik zit echt even met tranen in mijn ogen voor je. Ik ga echt heel hard voor je duimen!
@Rel, lief dat je zo meeleeft! Heb gelukkig geen buikpijn. Het lijkt nu iets minder geworden, maar ga dan ook elke 5 a 10 min naar het toilet om te kijken. Jij hebt het toch ook gehad? hoe lang duurde het bij jou en was het veel? mijn moeder komt zo langs zodat ik niet alleen ben, heel lief.
@lotje: Ach meisje, bel een vriendin op! ik hoop dat het niets te betekenen heeft, er zijn hier allemaal meiden met bloedverlies die een hartje hebben zien kloppen, dat hoop ik ook heel erg voor jou morgen. Maar zorg dat je nu niet alleen in de stress zit hoor! @Rel: wat een ontzetten goed nieuws, wat fijn een kloppend hartje Ik werd overigens de dag na aanmelding al door MvM gebeld, en 2 dagen later kwamen ze al langs. Volgens mij heeft te maken met de consulente die bij je in buurt zit en haar rooster. Van mijn stoelgang heb ik ook echt last maar ik moet zeggen dat iedere ochtend ontbijten met activia (muesli naturel) al een hoop scheelt en dat is ook fijn tegen de misselijkheid. Ik heb de hele dag heel hard gewerkt en verlangend naar buiten gekeken, toen ik eindelijk om half zeven weg kon kon ik niemand overhalen een terrasje te doen . Morgen gelukkig vrij, ga ik lekker met een boekje in de tuin. Fijne avond! x Ciara
@lotje: wat fijn dat je moeder langs komt! @ Susan: Gefeliciteerd met je dikke streep! Leuk he dat je van MvM nog een extra bevestiging krijgt
Lotje2 wat verschikkelijk vervelend, ben blij dat je moeder zo even langs komt... Ik was ook blij dat dinsdag mijn man 's middags vrij hebt... Fijn dat je morgen al een echo hebt en weet waar je aan toe bent... Rel wat fantastisch! Ben voor jouw echt helemaal blij.... Loop je nu ook helemaal qua aantal weken zoals je had geteld of loop je wel wat achter? Pooh, ik heb dinsdag met afvegen een keer een flinke veeg bloed gehad daarna heel klein beetje en nadat ik bij de verloskundige ben geweest eerst nog wat bruin en nu dus helemaal niets meer... en dat maakt me ook zo onzeker omdat de vk me niet zoveel hoop durfde te geven... en ik dat nu wel ga krijgen...maar aan de andere kant ook het gevoel dat het elk moment over kan zijn... Vandaag heb ik heerlijk een eind gefietst... was heerlijk zo'n dag voor mezelf, heb goed na kunnen denken...
Hallo meiden, Iedereen van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! Mag ik mee komen schrijven? Ik moet nog wel een beetje bijlezen, maar het lijkt me gezellig! Ik ben trouwens getrouwd en dit wordt ons tweede kindje. We hebben al een meisje van maart 2008. Nu ben ik uitgerekend op 30 november 2009. 29 April heb ik pas een afspraak bij de gyn. Ik heb stiekem eerder een echoafspraak gemaakt bij zo'n bureau op 16 april. Dan weten we dus meer! Nog even in spanning afwachten! Groetjes van Toontje
Hoi Meiden, Nieuwelingen welkom en gefeliciteerd! Ik leef mee met die die enge dingen beleven, sterkte! Hier zojuist Moeders voor Moeders gehad, afgelopen zondag aangemeld, gisteren gebeld voor een afspraak vanavond. Mag direct beginnen! Heb ook een goed advies gekregen voor een verloskundigen praktijk, ga morgen direct bellen. En ook even snel langs de huisarts om het te melden! Mijn borsten groeien giga. Zelf zo dat mijn mannelijke collega het vermoeden uitsprak dat ik zwanger ben... Heb dat dus mooi genegeerd en voorzichtig met nee geantwoord. Lastig hoor, liegen Ga er mooi van maken dat ik morgen naar de huisarts moet in verband met darmproblemen en dat ik daarom zo'n opgeblazen buik heb. En dat dat ook de rede is dat ik morgenavond op een afscheidsborrel niet drink... Meiden dit was het voor nu, ga plat op de bank liggen, mijn buik vind zitten niet leuk nu. Doeij
Oh Lotje, blijf je nog steeds bloeden? Ik hoop zo dat het iets onschuldigs is... fijn dat je moeder langskomt, nu helemaal alleen zitten is ook niks
Oh Lotje, wat vervelend, gelukkig heb je morgen al een echo zodat je niet zo lang in onzekerheid hoeft te zitten. Rel, wat fantastisch die echo. Geeft ook weer wat hoop, dat niet al het bloedverlies 'fout' hoeft te zijn. Hier vandaag voor het eerst zo'n opgezette buik. Probeerde m'n broek dicht te krijgen en dacht; Jee, ik lijk wel zwanger.... tot ik me realiseerde IK BEN ZWANGER Moest een beetje lachen om m'n schoonzusje die met haar achtste week al in positiekleding liep. Ja hoor, snap dat je graag wilt laten zien dat je zwanger bent, maar vond dat een beetje overdreven. Maar begin het nu een beetje te snappen...
lotje, hoe is het nu met je? Is het opgehouden. Hier gebeurt verder niets, je zou er inderdaad weer hoop van krijgen. Alle nieuwe mama's welkom. En alle mvm plassers, succes
@Lotje2: Succes vandaag met de echo. Vannacht een rotnacht gehad. Ik heb bijna niet geslapen. Ben behoorlijk misselijk geweest en heb het bloedheet gehad. Nu maar aan het werk.
@ Lotje, ik heb 2 keer bloedverlies gehad. De 1ste keer alleen met afvegen wat vegen. De tweede keer liep het er echt eventjes uit toen ik op de wc zat. Maar daarna stopte het wel weer gelijk. Heb daarna nog wel wat dagen bruin slijm van binnen gehad. En bij mij zit nu alles goed, dus er is inderdaad hoop voor iedereen met bloedverlies! Hoe laat moet je vandaag voor de echo? @ mamatoontje, welkom en gefeliciteerd! Ze heeft me gisteren niet exact verteld hoe ver ik was, want dat vond ze nog moeilijk. Maar ze had het wel ook gewoon over ongeveer 6 weken. Gisteren ook MvM gebeld, ze zullen me nu terugbellen. Ben benieuwd. Zijn jullie al bezig met kraamzorg regelen? Ik hoor van iedereen dat dat zo snel moet omdat alles al vol zit...
Meiden, gisteravond ben ik me kapot geschrokken. Ben een slijmprop verloren die best groot was. Nu lees ik op internet overal dat dat het begin van de bevalling is (in mijn geval dus het begin van het einde). Heb vannacht nauwelijks kunnen slapen en ga zo de spoeddienst van de VU bellen. Hopelijk kan ik vandaag nog komen voor een inwendige echo... (er zat trouwens geen bloed bij) Lotje, succes vandaag. Hoop op het beste voor je.
@ Susan, meid heel veel sterkte vandaag. Ik denk aan je en ik ga heel hard voor je duimen! Wat een rotnieuws allemaal deze week he. Hopen dat volgende week een beter week wordt... Hou je ons op de hoogte?
Hey hoi zie dat je net zo ver heen bent als mij. Maar over de stoelgang... merk wel dat het bij mij ook vaster zit dan anders. Plassen moet ik wel vaker, zelfs 's nachts de laatste dagen terwijl ik dat eerder nooit hoefde. Voor iedereen met bloedverlies etc. sterkte en moed houden! Voor iedereen die een echo krijgt vandaag succes! En voor iedereen een heel fijn weekend toegewenst. Sorry kan niet zo vaak reageren aangezien we thuis aan het verbouwen zijn en dus daar niet over internet kan beschikken. Over 2 weken hoop ik actiever te kunnen zijn. Groetjes.
Susan dat is schrikken... was het niet gewoon afscheiding? Ik hoop dat het allemaal meevalt, ben benieuwd wat de vk zegt... Lotje hoe laat mag je voor de echo... Angelique, lekker gezellig zo'n verbouwing, maar beter dat het zo in het begin van je zwangerschap is. Wat zijn jullie aan het verbouwen? Rel, dus je loopt niet echt achter, gelukkig maar, ik hoop ook dat ik beter nieuws heb volgende week nog steeds geen bloed meer verloren gelukkig... Vanavond ga ik naar de jaarbeurs 538live met marco borsato, heb daar wel zin in... Hoop alleen dat mijn lichaam mij daar niet in de steek laat. verder een vrij rustig weekend... Jullie nog plannen het weekend?
Wat een rottig nieuws hier allemaal... @susan: Heb je al nieuws van het VU of je mag langskomen? De slijmprop is een bruinachtig, soms wat bloederig propje dat de baarmoeder afsluit in de laatste maanden van de zwangerschap. Was het net gewoon veel afscheiding? Dat is vlgs mij normaal tijdens je zwangerschap en zelfs een goed teken. Ik wens je iig heel erg veel sterkte en succes! @Lotje: Hoe is het met jou? Is het bloeden al gestopt en wanneer heb je de echo? @Mamatoontje: van harte gefeliciteerd en gezellig dat je mee komt kletsen. @Koala: Hoop dat je de dag een beetje doorkomt, vanavond lekker op tijd naar bed. Ik ben op mijn vrije dag altijd heel vroeg wakker helaas. Lag vanaf 5 uur weer te malen omdat ik geen zere borsten meer had :-S. Pffff, vermoeiend hoor zwanger zijn , 4 dagen per week ben ik mijn bed niet uit te rammen tenzij ik vrij ben. Alle andere meiden hier, heel veel sterkte! En ik hoop dat er ook meiden zijn die gewoon 100% kunnen genieten (kan ik nog wat van leren). X Ciara
@Lotje, ohh meid hoop dat het bloeden is gestopt en er niets aan de hand is met je kindje.. echt schrikken is dat..
Goeiemorgen... heb afgelopen 2 weken alleen meegelezen, maar durfde nog niet echt te schrijven, en ben nog steeds heel zenuwachtig voor komende weken. Maar wil toch Lotje en Susan even heel veel sterkte wensen... wat kl*te, die onzekerheid . Mik, hoop dat het bij jou ook allemaal mee blijkt te vallen! Hier belde MvM trouwens 2 dagen nadat ik me had opgegeven, en vandaag (ruim een week later) is ze langs geweest.
Jeetje, zit net even bij te lezen en schrik me suf. Ik hoop dat het allemaal goed is bij jullie. Lotje en Susan sterkte vandaag! Hopelijk is het allemaal vals alarm. Nieuwe dames: gefeliciteerd en welkom. Bijna weekend! Nog een paar uurtjes werken en dan is het zover. Ga lekker rustig aan doen maar wel kijken voor wat kleding. Ik heb echt nog maar 1 broek die ik aan kan en dat is een spijkerbroek, mag ik niet naar m'n werk aan. Wel een goed excuus om nieuwe spullen te kopen.