Late november 2009 mama's (vanaf 15 nov)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lotje2, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Hey dames,

was ff snel hier voor babynieuws en jaaaa loontje van harte met jayden! Toch op dezelfde dag ;)
    geniet lekker.

Ik denk morgen uitgebreider te reageren, dan hebben we volgens mij een rustig dagje. :)

Dag dames bedankt voor de lieve felicitaties!
    kus!

2. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    ja alles is pefect gegaan, ze heeft ook weer lekker doorgeslapen, deed ze eerst ook dus had ook niet anders verwacht natuurlijk;). Dus ook hier verder op vijf voedingen.

3. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Amore: Gefeliciteerd met je dochter!

Loontje: Van harte met je zoon, Jayden! Mooie naam ;)

4. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Hier is dan eindelijk mijn verhaal...

12 november 2009

03:50
    Ik word wakker van een natte plens water tussen mijn benen. Ik tik mijn vriend aan maar hij word niet wakker. Ik ben in de war en vraag me af of het echt vruchtwater is en blaas op mijn hand. Er komt weer een natte plens uit. Ik doe het nachtlampje aan en mijn vriend begint te mopperen. Ik vertel hem dat mijn vruchtwater is gebroken en heb gelijk zijn volle aandacht.
    Nu zijn we beiden zenuwachtig, het is eindelijk begonnen. Ik bel het spoed nummer van de verloskundige. Omdat de kleine nog niet is ingedaald moet ik op bed blijven liggen in verband met stikkingsgevaar.

04:30
    De verloskundige Lieke komt langs en voelt dat de kleine is ingedaald. Gelukkig hoef ik niet meer op bed te blijven liggen en mag ik gaan douchen. Met iedere stap die ik zet stroomt het vruchtwater eruit.

07:00
    Mijn vriend is weer naar bed gegaan maar ik ben klaar wakker. De avond van tevoren heeft mijn vriend een incident op het werk waardoor het behoorlijk uitliep en we pas om 01:00 zijn gaan slapen. Ik zet msn aan en jongste zusje is nog wakker. Ik vertel haar dat mijn vliezen zijn gebroken en zij reageert met; Oh, is dat wanneer er water uit komt.
    Na een uurtje ga ik weer naar bed en probeer ik wat te slapen. Ondertussen heb ik af en toe lichte krampen die om de 15 minuten komen en gaan.

10:30
    Ik ben eindelijk in slaap gevallen en mijn zusje belt mij wakker. Ze wilt weten wat ik vanavond met het eten ga doen. De krampen zijn ondertussen weer afgezakt.

11:00
    Ik ga naar de toilet en heb een beetje slijm en bloedverlies.

13:00
    De verloskundige Jannice komt langs. Omdat ik nog geen weeën heb zegt ze dat ze mij nog niet kan toucheren in verband met infectie gevaar. Ze vertrekt weer en we moeten maar afwachten.

18:00
    Mijn tweeling zusjes komen langs om Chinees te eten en later schuift mijn oudere zus ook aan. Tijdens het eten beginnen de eerste weeën om de 10 minuten te komen.

18:15
    De verloskundige Jannice komt weer langs. Omdat de weeën maar om de 10 minuten komen kan ze nog steeds niks voor me betekenen en vertrekt weer.

21:00
    Nu beginnen de weeën heftiger te worden en komen om de 5 a 6 minuten. Ik lig op bed en hou de weeën bij met een programma op de laptop. Het wordt steeds pijnlijker en tijdens een paar heftige weeën moet ik overgeven. Tussendoor ga ik douchen, dit geeft enige verlichting maar ik ben er snel op uit gekeken.

22:00
    De weeën komen af en toe om de 3 tot 5 minuten maar zakken na een tijdje weer weg. De rest van de nacht probeer ik tussen de weeën door nog wat te slapen maar dit is bijna niet te doen. Het lukt mijn vriend nog wel om een paar uurtjes slaap mee te pakken.

5. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    13 November 2009

04:00
    De weeën zijn nu erg heftig en komen nu een uur lang regelmatig om de 3 tot 5 minuten. Jannice komt weer langs en ze zegt dat ik 4 cm ontsluiting heb. Als ik wil mag ik nu naar het ziekenhuis omdat het al 24 uur geleden is dat mijn vliezen zijn gebroken. Ik zeg dat ik nog even thuis wil zijn en ze vertrekt weer.

07:30
    De weeën zijn nu echt niet meer te houden. Ik weet niet waar ik het moet zoeken van de pijn en roep steeds dat ik niet meer kan. De verloskundige Jannice komt weer langs en ik heb nog steeds 4 cm ontsluiting. Ondertussen zit de dienst van Jannice er op en wordt overgenomen door de verloskundige Margeretha. Ze vraagt of ik naar het ziekenhuis wil en ik zeg dat ik er klaar voor ben. Op dit moment kan ik echt niet meer en vraag om pijnbestrijding.

09:30
    We vertrekken richting ziekenhuis. Achteraf herinner ik me erg weinig van de rit erheen. In het ziekenhuis wordt ik met een rolstoel naar mijn kamer gebracht, ik ben helemaal niet bewust van mijn omgeving en ik zit helemaal in mijn eigen wereld.

11:00
    De arts legt mij de voor- en nadelen uit van de verschillende soorten pijnbestrijding en ik besluit om voor de ruggenprik te gaan.
    De anesthesist ariveert en ik word aan van alles en nog wat aangesloten. Voor de ruggenprik moet ik erg stil zitten maar dit lukt niet doordat mijn hele lichaam trilt. Ze houden me aan beiden kanten vast en het lukt eindelijk om de prik te zetten. Ik krijg ook nog een catheter, een infuus met vocht, weeënopwekkers, een hartmonitor voor mij en één voor de baby, een weeën monitor en een bloeddrukmeter. De verdoving werkt goed, ik voel bijna niks meer van de weeën alleen een zeurende pijn in mijn onderrug tijdens een wee. Het nadeel van de ruggenprik is dat je niet uit bed mag komen omdat je benen ook verdoofd kunnen worden, dus daar lag ik dan met alle toeters en bellen.
    Margeretha vraagt of ik wil dat ze bij de bevalling aanwezig is maar dit vind ik niet nodig.

12:00
    Mijn zusje komt langs in het ziekenhuis om de laptop van mijn vriend te brengen. Door de verdoving ben ik weer een beetje bij en kletsen we wat. Mijn vriend krijgt een bed van de verpleging en gedurende ons verblijf in het ziekenhuis gaat hij af en toe liggen en slaapt wat bij.

12:45
    Ik word weer getoucheerd en heb nu 5 cm ontsluiting. Het schiet nog steeds niet op.

15:00
    Mijn zusje vertrekt weer en ik begin ik de weeën weer te voelen. Door de weeënopwekkers komen de weeën steeds sneller achter elkaar. Ik vraag of de ruggenprik nog goed werkt en ze verhogen de dosis. Dit werkt nog steeds niet goed en ik voel dat ik geen gevoel meer in mijn benen heb. De verdoving werkt niet meer en vanaf nu voel ik alle weeën door de prik heen.
    De komende uren wordt ik steeds in de gaten gehouden door verschillende artsen en verpleegsters. Iedereen geeft weer ander advies en trekt weer een slangetje eruit of stopt er weer een bij. Ik moet van de verpleging op mijn zij liggen omdat de weeën dan vaker komen maar dit voelt veel te pijnlijk en ik wil steeds overeind zitten. Als ze weer weg zijn doe ik toch wat ik wil en ga weer overeind zitten.
    Met ieder uur krijg ik weer een cm ontsluiting erbij. Het schiet nu eindelijk een beetje op.
    De weeën zijn echter wel erg pijnlijk en wanneer ze heel snel achter elkaar komen word ik weer misselijk en moet ik overgeven. Er komt alleen maar maagzuur uit omdat ik al uren niet meer gegeten heb. Mijn vriend vangt het op in een bakje en ik zie dat hij er naar van wordt.
    Tijdens de weeën kijk ik steeds op de monitor om te kijken hoe heftig en hoe vaak ze zijn. Dit zorgt voor een beetje afleiding.
    Tijdens de gehele bevalling helpt mijn vriend mij met mijn ademhaling. Ik heb hem van tevoren gevraagd of hij mij daarmee wilde helpen omdat ik bang was dat ik dit niet goed zou doen. Op een gegeven moment zegt hij voor de zoveelste keer dat ik moet blijven ademhalen en ik roep terug dat hij zijn kop moet houden. Hij kan er gelukkig om lachen.

18:30
    Ik heb 9 cm ontsluiting. Ik krijg al heel snel persdrang maar zucht het nog een half uurtje weg. Ik kan het niet meer houden en druk op het rooie knopje. De verpleging komt al gauw en zegt dat ze arts zal halen en dat als ik het niet meer hou ik een beetje mee mag persen. Het duurt nog een half uur voordat de arts eindelijk komt en dan word ik in de beugels gelegd. Er wordt een hartslagmeter op het hoofdje van de baby geplakt zodat ze die bij kunnen houden.

19:30
    Ik mag eindelijk persen!
    Als er een wee komt moet ik mijn benen, die nu totaal gevoeloos zijn, pakken en mijn hoofd naar voren duwen en zo hard mogelijk persen. Als ik niet meer kan dan neem ik nog een hap lucht en herhaal dit totdat de wee weer voorbij is. Mijn vriend kijkt af en toe mee hoe het hoofdje steeds zichtbaarder wordt. Hij kan al wat haartjes zien. De arts vraagt of ik ook wil kijken maar ik wil alleen maar persen. Na een drie kwartier persen word ik tijdens een wee verdoofd en ingeknipt. Hierna komt het hoofdje al snel tevoorschijn en tijdens de laatste pers komt het laatste beetje van zijn hoofd en zijn lichaam in één keer eruit.

20:23
    Kyano Jayden is geboren! Hij weegt 3750 gram, is 53 cm lang en zijn Apgar score is 7, 8 en 10. Hij wordt op mijn buik gelegd en ik roep dat hij eng is. Als er gevraagd wordt wat ik er eng aan vind zeg ik dat hij beweegt. Kyano wordt afgedroogd. Mijn vriend kijkt als trotse papa toe.
    Mijn vriend knipt de navelstreng door en de arts trekt de placenta met één pers eruit aan de navelstreng. De arts legt nog het een en ander uit over de placenta en vraagt of we hem mee naar huis willen nemen. Dit hebben we maar niet gedaan.
    Kyano wordt aan de borst gelegd en ondertussen worden mijn hechtingen gezet. Ondanks de verdoving is het erg pijnlijk. In totaal krijg ik 6 hectingen.
    Als alles klaar is komen 4 zusjes de kamer binnen. Ze zitten al 2 uur in de wachtkamer en konden niet meer wachten.

Ondanks dat het zo lang heeft geduurd kijk ik er met een positief gevoel op terug. In het begin voelde ik me schuldig dat ik een ruggenprik heb gevraagd maar uiteindelijk heb ik het toch op eigen krachten moeten doen en ben ik tevreden met het verloop van de bevalling. Ik ben ook erg blij met de steun van mijn vriend en zou het zo weer doen als het moet :)

6. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    Lieve meiden,

Vanmiddag kraamvisite, en volgende visite kan elk moment binnen komen wandelen, .. snel even tussendoor kom ik checkke of er baby-nieuws is .. en .. JA!! ... Maar liefst 2!
    Wat onzettend leuk!

Morgen zal ik de rest lezen, ik ben erg benieuwd hoe het met de rest van de nog steeds zwangere meiden gaat!
    Ik ga nu snel koffie zetten!

Prettige avond meissies,
    nog zwanger ; Houd vol! Nog even doorbikkelen!
    Mijn duimpjes blijven draaien!

Liefs,
    Manon

@Amore;
    GEFELICITEERD MET JULLIE PRINSESJE ELENA!
    Wat heerlijk heerlijk, nu kunnen jullie ' eindelijk ' gaan genieten!
    Ik wens jullie heel veel geluk, gezondheid & liefde!

@Loontje;
    GEFELICITEERD MET JULLIE KANJERTJE JAYDEN!
    Ow ohw meid, wat onzettend fijn en heerlijk!
    Jullie wondertje is geboren! Nu alleen nog maar gaan genieten, samen met mannetje-lief! Ik ben blij voor jullie!
    Ook jullie wens ik natuurlijk heel veel geluk, liefde en gezondheid!

7. pina123

pina123 Bekend lid

30 jun 2008
    598
    0
    0
    @Loontje; Geweldig meid, gefeliciteerd met jullie zoontje Jayden!! Super, het is allemaal snel gegaan met jou en Amore!

Super fijn en geniet ervan!!

@Sheann; Wat een bevalling zeg! Een hele lange!!
    Je mag trots zijn op jezelf, maar wat een helse bevalling zoals je het hebt geschreven zeg! Je zegt dat je er positief op terug kunt kijken, dat vind ik super! Het eindresultaat is het belangrijkste hé! ;)

@ Knippy; het kan vannacht wel doorzetten hoor! Ik ben bij mijn zoontje smiddags gestript en om 10 uur savonds belde mijn moeder al of het al rommelde.. Nee en ik baalde ontzettend, wilde ook zo graag dat het doorzette... toen op bed gegaan; 1 uur snachts begon het in alle hevigheid!!
    Komt ook doordat je in de rust bent dan denk ik!

8. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    @loontje: VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE ZOON, geniet er van he.

9. hielko2006

hielko2006 Niet meer actief

sheane wat een verhaal zeg gelukkig sluit je positief af zeg
    maar knap werk hoor

@Pina ik wacht het maar af heb zo nu en dan wat krampjes maar niet echt noemenswaardig
    zou natuurlijk wel leuk zijn als het dan eindelijk vannacht begint

10. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    Het is volle maan (zie net op @net 100% vol)... dus kom maar op met de beebs....

11. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    Ik ben trouwens niet gestript vanmiddag. Wel inwendig gevoeld en ze lag echt startklaar. bmm verstreken en iets ontsluiting. Ze dacht niet dat ik de 42 weken vol zou maken maar ja.... wanneer dan wel he....
    Ik heb nu wel regelmatig harde buiken maar beeb beweegt ook enorm veel dus kan ook daardoor komen. Ik ga zo alvast lekker op bed liggen.

Hoop morgen weer beebnieuws te zien. Ik mis Koala namelijk nog met beebnieuws, of heb ik die over het hoofd gezien?

Fijne nacht.

12. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Pina hier viel het erg mee de tweede bevalling dus bij jou zal dat ook zo zijn hoor :)
    Liep je bij je zoontje ook overtijd?

Debie nou ik heb gisteren Amy even naar mijn ouders gebracht, want die is op het moment echt een stuiterbal, lijkt wel of ze adhd heeft ;)
    Ze is ontzettend lief voor haar zusje, maar ze wil met alles helpen en ook dingen doen die ze nog niet kan en dat is moeilijk uitleggen aan een kind van 1,5!
    Ik vind het dus best wel druk, zeker als ik even alleen ben, Ramon die werkt tussendoor dus ben ook weleens even alleen met ze en dat is dan best aanpoten!
    Leuk om een keertje af te spreken, je woont immers om de hoek ;)
    Ik hoor het wel wanneer je er klaar voor bent ;)

Loontje van harte gefeliciteerd met jullie zoon Jayden!!!

Sterretjes jij dus dat ook gehad, bizar haha, werd je ook nerveus?
    Fijn als je dan goede begeleiding hebt!
    Je slaat je er goed doorheen zo te lezen, ik moet nog erg wennen hoor aan 2 kids.
    Amy is ook best een drukke meid!
    Ja ik heb een duowagen, nog niet gebruikt, hopelijk heb ik er veel plezier van, jij ook?

Ja idd Britt staat op hyves voor de liefhebbers :)

Sheann, wat een verhaal zeg, goed dat je het zo hebt opgeschreven!

Mila spannend hoor allemaal!!
    Ik mis ook Koala, was iemand haar buddy??
    Staat zij ook op hyves??

13. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    lafo hier normaal al een zeer druk kind en idd nu helemaal. Maar ook super lief voor esmee. Wel lekker dat je haar dan naar je ouders kunt brengen. Hier heb ik ma, di wo ochtend kdv voor ilse.

Zo eens kijken hoe lang het duurt voordat ze stil is en we naar bed kunnen.

14. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Hier gaat Amy een dag in de week naar me ouders en een dag kdv!

15. hielko2006

hielko2006 Niet meer actief

Mila waarom hebben ze dan niet gestript?
    nou ja hoop dat het bij jou ook opschiet gewoon

16. Sterretjes82

Sterretjes82 Actief lid

7 jun 2009
    482
    0
    16
    Lafo, ja ik werd heel nerveus, dat kwam omdat ik ook angstig was door mijn eerste bevalling maar het is me allemaal reuze meegevallen.

Ik sla me er redelijk doorheen maar ook ik heb weleens momenten dat ik denk " oh helluppp me " bijv vanavond kwam Jeroen pas om 20.00 uur thuis pfffff maar goed ik heb het gered in mijn uppie ;)

HIer trouwens geen dagje naar kdv maar naar opa en oma.

Ik had eerst een douwagen van top mark gekocht, echt een rot wagen en die hebben we gelijk weer verkocht op mp. We hebben nu een phil&teds sport en die bevalt beter

17. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Oh jeetje Sterretjes 3x raden welk merk duowagen ik nu heb....dus een Topmark, we zullen zien.
    Veel mensen die ik ken hebben 'm en zijn er wel posi over.
    Zo'n phil & teds is volgens mij wel een hele goede maar hangt ook een ander prijskaartje aan...

18. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ik moet nog steeds iets hebben, duowagen vind ik eigenlijk zonde van het geld, Ilse loopt als ze zin heeft echt al heel ver en het gaat alleen om de do en vr dat ik alleen ben met Ilse en Esmee. Buggyboard lijkt me ook niets, heb wel iets gezien van bibi dacht ik, ding dat naast de wagen meerijdt, eerdaags maar eens gaan kijken.

19. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Aan de dames die overtijd zijn, alle respect voor jullie. Laat het maar snel op gang komen.

20. Sterretjes82

Sterretjes82 Actief lid

7 jun 2009
    482
    0
    16
    IK vind het absoluut geen zonde van het geld. Met mijn dochter hoef ik echt niet gezellig naar de supermarkt te lopen . Mijn dochter kan al lopen vanaf dat ze 11 maandjes was en kan dus uitstekend lopen maar loopt echt nog niet goed met je mee . Ze gaat alle kanten op die ik juist niet op wil.
    Lafo misschien dat de topmark jou wel goed bevalt. Ik had er namelijk ook veel positieve verhalen over gelezen maar ik persoonlijk vond het een rot wagen. De phil en teds is idd prijzig maar ben er heel blij mee en je kan hem ook voor 1 kindje gebruiken. Dus als ik een keer met mijn dochter alleen weg wil kan ik hem ombouwen. Als de oudste dus straks niet meer in de wagen hoef, kan ik hem nog heel lang voor Jaro gebruiken

Deel Deze Pagina