Late november 2009 mama's (vanaf 15 nov)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lotje2, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Een speen spuugt ze 9 van de 10 keer uit.
    ik geef bv, maar liggend voeden voegt ons niet zo... maar misschien dat dat even doorzetten en wennen is.

2. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ik moets bij ilse ook wennen aan liggend voeden maar na een aantal keer vond ik het echt een uitkomst. Kon ik zo wegrollen en dan bleef zij liggen.

Denk wel dat ik af en toe denk dat ze honger heeft maar dan gewoon zuigbehoefde heeft en daardoor zo vaak komt, mijn ervaring is dat als ik het dan rek en eind middag begin avond zelf om de twee uur aanleg dat dat na twee dagen ook werkt, dat ze dan niet meer elk uur komt. Als ze dan begint te huilen lekker wandelen met haar, beetje afleiden zeg maar of ik geef haar de vitamine en daarna meteen een speen, dan pakt ze hem wel. (geef die dus ook in de avond en vit d dan eerst 5 druppels en dan later nogmaals 5)

3. loontje24

loontje24 Niet meer actief

Hee dames,

Hier ben ik ff om mijn verhaal te vertellen. Geen tijd om alles trug te lezen, maar dat snappen jullie vast wel...

Ik was in het ziekenhuis gestrupt de dag voor de bevallint. Hd 3 cm ontsluiting en een belgische gyn. Als het snachts nie door ging zetten dan mocht ik de volgende ochtend sowieso komen om 7 uur sóchtends om ingeleid te worden. De Vk had me nog tot het weekend laten lopen, dus was wel blij dat ik dus die belgische gyn had! Ik wist dus sowieso dat ik mijn kleine mannetje de olgende dag zou hebben en dat was al een heel fijn gevoel! S'nachts om 2 uur braken (voor mijn gevoel) de vliezen en heb ik de vk gebeld, omdat het beetje roodbruin was.. Zij is gekomen en dacht idd dat Jayden in het vruchtwater gepoept had, dus naar het ziekenhuis. Ik had intussen al zeker wel om de 4 minuten weeen, dus ook nie zo prettig in de auto. Toen we in het ziekenhuis aankwamen om ongeveer 4 uur had ik 4 cm ontsluiting. Ik weet nie meer hoe laat het was, maar op een gegeven moment kon ik echt nie meer en wou pijnstilling, maar toen de vk kwam had ik al 8 cm en kon het nie meer en het was nog maar 2 cm... Om 9 uur kreeg ik pers weeen en om 4 voor tien is Jayden geboren!! Hij bleef nog wel met zijn schouders achter mijn schaambeen hangen en had ook zijn navelstrengetje 2 keer om zijn nekje losjes, maar ze hadden net geen vacuum meer nodig, omdat het toch op het laatse moment nog lukte. Hij had wel zuurstoftekort en werd glijk meegenomen en mijn man ging mee. Dat laatste stuk was dus echt vreselijk, maar glukkig was het vrij snel goed. Wij moesten wel een nachtje blijven voor de controle van Jayden. Dit heb ik wel als prettig ervaren, omdat je toch nog lekker kan knuffelen en iedereen lekker voor je zorgt. Nu zijn wel lekker thuis en ik geniet echt vollop!! Ik had nie verwacht dat het zo zwaar zou zijn, maar als ik nu naast me kijk dan is het cliche echt waar en vergeet je alles!!! Ik had nooit verwacht dat je zo snel zoooo vreselijk veel van iemand kan houden en zoo bang en onzeker kan zijn! Dit is echt geweldig!! Kraamtranen waren er al vanaf dag 1 en het stopt volgens mij ook nie meer... haha..
    Alles dames die nog moeten :heeel veel succes en het is het idd allemaal waard!!
    Alle dames die bevallen zijn: Hartelijk gefeliciteerd en geniet lekker!!
    Onze zoon heet trouwens volledig: Jayden Martin Brent

Dames ik ga weer lekker van ons kereltje genieten!!

Liefs

4. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    Hello,

Hier ben ik ook ff. Net ff druk geweest met administratie. Moet helaas ook gebeuren. Heb het bijna op orde. Zodadelijk nog ff laatste dingetjes. Dan ff eruit naar stomerij, ondertussen maakt schoonmaakster de hut schoon. Nou, dan moet het toch goedkomen.... beeb kom maar haha. Omgeving roept nu allemaal: het wordt een sinterklaascadeautje/surprise. Vriendlief roept nu 7 dec. en ik... ik doe helemaal geen uitspraken haha. Vindt het allemaal wel ff best.

@knippy: hoe was het strippen?

@loon: wel pos. bevalling dus, afgezien van het eind ff maar cliché is niet voor niets cliché: het is het allemaal waard. Geniet lekker van je mannetje(s).

@debie: jammer van zo'n 1e dag alleen. Gelukkig kwam manlief gelijk. Vandaag gaat het vast beter.

@lieve: leuk bezoek, krijg je tenminste afleiding.

Tot later.

5. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Loontje al metal heftige bevalling dus, maar het resultaat is er!
    Geniet ervan!

Debie is Ilse weer wat beter?
    Hoop dat je meiden een beetje rekening houden met je eerste dagje alleen!

Lieve, Mila en Knippy nog eventjes, weet hoe vervelend overtijd lopen kan zijn!!

6. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    @Pina;
    GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTERTJE!
    Wauw, dat is wel een snelle bevalling!
    Ik hoop dat het allemaal goed gaat met jou & jullie kleine meid!
    Lekker genieten!!! Heel veel geluk!
    Ps; Ik ben benieuwd hoe ze heet!

@Maaike;
    Ik hoop dat de kosten meevallen voor jullie! Wat voor auto hebben jullie?

Zo, 8voedingen, dat is best wat zeg. Gelukkig komt de s'nachts niet zovaak, dat zou wel heel vermoeiend wezen.
    Ach, die regelmaat komt vanzelf. Toch!

@Lieve;
    Fijn dat alles goed is, kun je zoals jezelf zegt; ontspannen!
    Veel plezier met je vriendin, maak er een gezellig dagje van!

Ik doe rustig aan hoor.

Vanmiddag komt er een vriendin, vanavond even niks!
    Heerlijk heerlijk!

Morgenavond weer visite, van het weekend staat nog leeg ..

Zinzi maakt vaak de visite niet mee hoor, of maar heel even. Ik haal ze niet uit bed, als er mensen komen,
    alleen ze toevallig een flesje moet.
    Zinzi kan er niet zo goed tegen hoor, al die visite. Raak ze toch beetje 'van slag'.
    Weet ook niet zo goed, is gewoon goed aan haar te merken dan.

@Knippy;
    Je 2de strip-poging is inmiddels achter de rug!

Ik hoop dat het effect gaat hebben!
    Ik zal duimen!

@Debie;
    Eh gatsie, wat vervelend zeg, zo'n ziekke meid! En dan net nu je voor het eerst alleen bent met je meiden.
    Ik hoop dat het inmiddels beter gaat!

Succes en beterschap voor je meisje!

@Ringeding;
    Poe! Pittig zeg! Ik heb helaas geen tip,
    Ik hoop dat het vandaag 'beter' gaat. Succes!

@Loontje;
    Klinkt best heftig, maaaaaaaar .. Jullie wondertje is er!
    Meis, alleen maar lekker genieten!!!

Heerlijk hé, zo'n klein friemmeltje, .. Je kan er uren naar kijken he? Inderdaad ongeloofelijk, de liefde die je voeld!

In iedergeval fijn om te horen dat alles goed gaat!

Ik heb ook paar dagen moeten huilen. Elke avond, even huilbui & klaar.. Dan was het weer over, ..of dit kraamtranen waren?
    I don't know! haha!

@All;
    Hier gaat alles prima! Zinzi doet het prima, het schatje!

Straks komt er een vriendin op visite.
    Gezellig hoor! Zij is zwanger, 13weken. Erg leuk!

Vanavond eindelijk even een avondje geen visite.
    Dus lekker samen met m'n 2schatten genieten!

Ik wil eigelijk zo graag even een klein stukje gaan wandelen,
    (ver lukt nog niet, met de wond) maar wat een weer, .. echt geen gezellig/lekker weertje! Lijkt wel of het elk moment gaat regenen.

Fijne dag allemaal!
    Liefs, Manon

7. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Raar he Manonn om iemand te zien die zwanger is althans dat heb ik dan...goede vriendin van mij is ook zwanger en nog een vriendin en 3 nichten van me.

Hoorde trouwens dat er echt een geboortegolf is nu...dus meiden bevallen maar!!!

8. hielko2006

hielko2006 Niet meer actief

hoi dames,

ben vanmiddag gestript voor de 2de keer kijken of er nu wat gaat gebeuren had nog steeds 1cm ontsluiting
    anders maandag terug komen en dan waarschijnlijk door naar het ziekenhuis

@ Loontje dus toch best heftig geweest zo geniet nu maar lekker van je stoere vent.

@ Mila hier doe ik ook geen uitspraak meer heb er elke keer naast gezeten

@ Manon geniet van jullie avond samen

@ Lafo ik zou wel willen maar zij wilt schijnbaar nog niet ;)

9. LieveKylian

LieveKylian Bekend lid

27 mrt 2009
    830
    0
    0
    interieurarchitect
    Gelderland
    @ Knippy. Geen bericht goed bericht?
    ik hoop het zo voor jou! Blijf voor je duimen...

@ Loontje. Mooi bevallingsverhaal. Geniet maar lekker van dit wonder!

@ Mila. Goed hoor, de administratie. Staat ook nog op mijn to do lijstje. Maar ik heb weinig energie voor dat soort dingen... Of gewoon domweg geen zin, hi hi

@ Lafo. Geboortegolf. Waar?

@ Debie. Is Ilse al weer wat opgeknapt?

@ Manonn. Heerlijk een avondje met je gezin, geniet ervan. Ben je nog wezen wandelen? Hier hele middag miesser regen... Herfst!

@ Ringeding. Nee, helaas nog geen advies voor je...

Hier heerlijk genoten van een middagje vriendinnen over de vloer, uiteindelijk nog eentje uitgenodigd. Beiden met hun dochters, 7 en 11 maand. Heerlijk, maar wel vermoeiend. Op naar weer een goede nachtrust, hi hi.

Fijne avond, tot morgen, liefs Lieve

p.s. wacht in spanning op nieuws of update van Knippy | berichten kruisen elkaar... tnx. voor de update Knippy. Zoals gezegd, blijf duimen. jammer dat 't nog altijd een centimer is...

10. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    @Lafo;
    Mmm, moet zeggen dat ik het niet echt raar vind, om een zwanger iemand te zien.
    Ik denk wel, .. Tja, die dikke buik heb ik nu niet meer. Me vriendin is nog maar 16weken dus echt een buikkie heeft ze nog niet.

Zo! Jij kent ook veel zwangere. Ik ken er ook nog een paar.
    En vele bekende zwangere zijn inmiddels bevallen, allemaal meiden, op 1iemand na.

@Knippy;
    Ik ben benieuwd meid, of het effect gaat hebben!
    Ik duim hoor!

Geen buikpijn? Geen gerommel? Wie weet komt het ineens!..

Dat genieten komt wel goed hoor. Pappa gaat zo met Zinzi in de douche, daarna gaat Zinzi naar bed,
    en pappa&mamma languit op de bank! Lekker hoor!

@Lieve;
    Leuk! Zo'n gezellige middag! Jij zulk vast lekker slapen...
    Niet meer wezen wandelen, was zulk vies weer!! Vanmiddag ook nog visite gehad, een zwangere vriendin en haar kindje van 3,5.
    Was gezellig!

@All;
    Prettige avond meiden! Alvast; Slaaplekker!

Liefs!

11. hielko2006

manon rommelen doet het al een hele tijd alleen zet het helaas niet door
    buikpijn van naar het strippen is er ook nog steeds

veel plezier zo op de bank met je manneke

12. LieveKylian

LieveKylian Bekend lid

27 mrt 2009
    830
    0
    0
    interieurarchitect
    Gelderland
    Goedemorgen,
    Hier weer een heerlijke nacht als een blok geslapen, nu wel wakker geworden van manlief die is gaan werken!
    Was een lekker rustig avondje hier online, iedereen net als ik lekker samen op de bank gehangen...
    We hebben film gegeken, enorm gelachen, net5; how to lose a guy in 10 days...

@ Knippy, hoe was jouw nacht en avond?

@ Mila, ook nieuwsgierieg naar jou natuurlijk?

@ All, fijne dag, vanavond weekend!

Liefs Lieve

13. hielko2006

goedenmorgen,

Hier een slechte nacht gehad lieve
    lag er pas tegen 12 uur in en om 4 uur klaar wakker
    verder is de buikpijn van gister zo goed als weg dus alles weer helemaal rustig helaas

fijn dat jij lekker hebt geslapen en een leuke avond hebt gehad

14. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    Hey,

Ff egoberichtje. Kom net terug van spoedcontrole bij vlos. Heb afgelopen nacht en nu nog zo'n buikpijn. Gewoon constante pijn, geen golfbeweging dus zijn geen weeën. Moet vanm. naar ZH voor ctg en echo voor zekerheid. Voel beeb nl. ook stuk minder. Harttoon bij vlos was gelukkig al goed maar zal vanm. ook weer stuk geruster zijn als alles goed is.

Jullie horen later nog wel hoe het was. Ik ga ff proberen te liggen.

Grtz.

15. LieveKylian

LieveKylian Bekend lid

27 mrt 2009
    830
    0
    0
    interieurarchitect
    Gelderland
    Hoi meiden, Ook al zo'n rustige ochtend. Ik ga er maar vanuit dat geen bericht goed bericht is...

Ik heb nog heerlijk weer even een paar uurtjes geslapen. Alleen mijn sinterklaas presentje misgelopen. Mijn collega heeft ondertussen gebeld of ik thuis was... Liep al met de gedachte vanmiddag even een borrel te scoren op de zaak, dus wie weet ligt het presentje daar nog?

@ Knippy. Balen dat je een slechte nacht hebt gehad. Kun je je wel lekker ontspannen. Mocht het maandag worden ben je in het CWZ zeker in goede handen! En blijft je huis lekker schoon en fris na de poetsbeurt van vanochtend...

@ Mila. Waar ben jij?

16. LieveKylian

LieveKylian Bekend lid

27 mrt 2009
    830
    0
    0
    interieurarchitect
    Gelderland
    @ Mila. Ook onze berichten kruisen elkaar.
    Vervelend dat je je zo voelt, hoop dat je nog wat rust kunt pakken... Maak je niet te druk, dit heeft al effect op de kleine, kan ik uit ervaring van woensdag vertellen!
    Goed dat je naar de vlk bent gegaan, en dat ze je doorsturent naar het ziekenhuis. Gaat er iemand met je mee? Bij ons was het veel wachten. En je ligt een half uur aan de ctg waarbij de kleine van heel snel naar heel langzaam klopt. Is normaal, maar wel fijn om te kunnen delen, is mijn ervaring.
    Succes en sterkte vanmiddag, ik denk aan je.
    Liefs Lieve

17. hielko2006

Mila meis dat is wel ff schrikken hoor
    hoop dat alles goed is vanmiddag
    Hier ook vaak wel erge buikpijn en gelukkig niks aan de hand hoop dat dit je ook wat gerust stelt sterkte

@ Lieve ook nog even liggen slapen hier ook
    hoop dat je presentje er nog is op de zaak
    Ik ben trouwens de laatste dagen juist een stuk rustiger heb nu zoiets van ik zie het wel wanneer ze komt

heb je de lijst trouwens nog?
    zijn nu nog 4 die erop staan toch

18. riannetja

riannetja Actief lid

24 mrt 2009
    192
    0
    16
    Hallo Dames,

Hier ben ik ook weer eens.
    Heb weinig tijd gehad om te internetten. Was erg hecktisch hier de afgelopen dagen.
    Ik wou graag borstvoeding gaan geven, maar aangezien ik bijna geen tepels heb, heb ik meteen een tepelhoedje gekregen. Hier lukte de borstvoeding wel mee, maar Lieke was zo onrustig, als ze niet meteen wat proefde begon ze meteen te schreeuwen. Hierdoor duurde een voeding bij mij 1,5 uur. En daar werd ik weer zo onrustig van. Gisteren dus besloten om te stoppen met de borstvoeding. Ik kolf nu nog wel wat af, maar bouw dit wel langzaam af. Ze krijgt nu dus en borstvoeding en kunstvoeding uit de fles. Ben ook blij dat ik deze keuze gemaakt heb, zowel Lieke als ikzelf zijn er rustig onder geworden.
    vannacht ook voor het eerst rustig geslapen. Lieke heeft na haar voedingen lekker doorsgeslapen tot de volgende fles. En dat terwijl ze afgelopen week telkens wakker was, en zelfs keihard schreeuwde na haar voeding van 11 uur tot aan de volgende voeding van 2 uur. we waren vanmorgen gewoon verbaasd dat we zo "lang" hadden geslapen. Heerlijk.
    Gisteren ook voor het laatst kraamhulp gehad. We hadden echt een super hulp! en we vonden het ook allebei erg jammer dat ze wegging. Maar gelukkig heeft m'n vriend nog een weekje vrij. Dus nu gaan we lekker met z'n 3en genieten.
    Vandaag voor het eerst lekker een klein stukje gewandeld. Heerlijk was dat!
    Hoop dat ik weer wat vaker kan komen meekletsen hier!!

Voor diegene die inmiddels bevallen zijn en ik heb vergeten te feliciteren, Sorry, maar alsnog VAN HARTE GEFELICITEERD!!! EN GENIET ERVAN!!!

Groetjes Rianne en een kusje van Lieke

19. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    @Knippy;
    Mmm, rommel de rommel ... Laat het niet maar eens ECHT doorzetten hé! Fijn dat de buikpijn weg is!

Ik blijf voor je duimen hoor meid!

@Lieve;
    Is een erg leuke film inderdaad! Heb hem al eens eerder gezien.

Geniet van het weekend!

@Mila;
    Eh gatsie meid, dat is schrikken! Ik hoop dat je vanmiddag gerustgesteld word meid, want zo'n rot gevoel is niet fijn!

Probeer je rustig te houden hé meis, is voor jullie allebei het beste! Dikke knuffel!

@Riannetje;
    Jullie hebben een goed besluit genomen denk ik hoor meis, want een voeding van 1,5 uur. Heftig, dat vreet energie.
    Ik hoop dat zowel jij als Lieke nu wat meer rust kunnen vinden!

Wat fijn dat ze wat langer heeft geslapen!

Een stukje wandelen kan je goed doen he, heerlijk die frisse lucht. Ik wil nu al voor de tweede dag erg graag even naar buiten, maar tís zulk vies weer.
    Het mieserd hier de hele tijd! Ik wacht en wacht en wacht .. op droogte!

Geniet maar lekker van jullie weekje, met z'n 3tjes!!

@All;
    Hee, goedemiddag!

Pf, vanmorgen beroerd wakker geworden zeg. Zou dat komen door de Mexicaanse-griepprik? Mmm, geen idee.
    Is ook alweer een week geleden dat ik die prik heb gekregen. Ik weet het niet! Ik voel me hangerig, lichte hoofdpijn en soms had vanmorgen erg het gevoel dat ik moest overgeven.

Ik hoop dat ik vandaag heel even naar buiten kan, als het eens droog word!! Die frisse lucht doet me misschien ook wel goed.

Vanacht een prima nacht gehad. Zinzi heeft heerlijk geslapen! Vanacht er 1x uit om 03.00, daarna is ze gelijk weer gaan slapen, en ze is wakker geworden om 07.00.
    Momenteel ligt ze ook lekker in dromenland. Ze zal zo wel wakker worden denk ik! Etenstijd!

Ik heb eens een vraagje aan de mamma's..
    Als Zinzi drinkt, verslikt ze zich soms ineens, hebben jullie baby'tjes dat ook wel eens?

Ook komt er heel soms wel eens wat melk uit haar neusje? Ze heeft dit een paar keer gehad. Ik heb het 2x gezien, toen ze ik haar uit bedje ging halen, dat er wit (van de melk) onder haar neusje zat.
    Zo sneu! Is dit erg? En weet iemand hoe ik het kan voorkomen?
    Ik maak me een beetje zorgen, en wou eigelijk al het bureautje bellen, maar denk vraag het eerst even aan jullie.

Oh, .. als je het over haar hebt.. Ze word wakker hoor ik!

Prettig weekend allemaal!
    Liefs, Manon

20. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    manon ze verslikken zich allemaal weleens. Weet niet of je bv of fv geeft, bij fv zou je een andere speen kunnen proberen, misschien dat deze te snel gaat, bij bv zou je eerst de ergste druk eraf kunnen halen als het daardoor komt, ik heb namelijk beetje veel en haal soms eerst ff beetje druk eraf zodat ze daarna rustig drinkt. Ook boeren tussendoor kan helpen.
    Maar weet je zeker dat het uit het neusje komt? Hier nemelijk weleens wit onder het neusje maar zie soms een golf omhoog komen als ze op haar rug ligt.

Deel Deze Pagina