Late november 2009 mama's (vanaf 15 nov)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lotje2, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

21 jun 2007
    808
    1
    18
    Lotje, wat verschrikkelijk zeg. Heel erg veel sterkte gewenst..

Al paar dagen niks van me laten horen, moet erg wennen aan het nieuwe forum!
    Vanochtend intake bij de verloskundige gehad, helaas wou ze nog niet kijken, ze dacht dat dit me misschien nog meer onzeker kon maken als bleek dat er nog weinig te zien zou zijn.
    Een hoop foldertjes meegekregen en een hele vragenlijst kreeg ik opgesomt, maar eigenlijk niks bijzonders hier qua ziektes in de familie gelukkig.
    8 mei pas de eerste echo, pff dat duurt me echt nog ontzettend lang!
    Nouja dit was iig een kleine mijlpaar v mezelf die ik gelukkig gehaald heb, op naar de volgende mijlpaal met hopelijk een kloppend hartje.

2. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Oh Lotje, wat vreselijk meid! Ik zit nu echt met tranen in mijn ogen. Bah, heel veel sterkte meid!

Meiden met een goede echo, super gefeliciteerd! Ik ben jaloers op jullie. Ik mag morgen voor de eerste echo, maar ben zo bang. Kan wel janken van de zenuwen.

3. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

21 jun 2007
    808
    1
    18
    Meerderen krijgen dus wel een echo bij de intake?
    Gek dat dat zo verschilt, bij mij wilde ze niet kijken omdat dat in dit stadium misschien onnodige zorgen voor mij kon opleveren omdat niet altijd alles even goed te zien is uitwendig

4. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Heb jij een verleden Zeepbel?
    Ik heb morgen geen intake, maar moet naar het zh voor een vaginale echo. Door mijn mk in december mag ik nu eerder. Normaal vanaf 7 weken, maar ik ben morgen precies 8 weken.

5. Angelique72

1 apr 2009
    58
    0
    0
    Zuidbroek
    Hoi allemaal,

Even een snel berichtje van mij.
    Ik kon helaas de afgelopen dagen niet reageren aangezien we de huiskamer weer opnieuw aan het inrichten waren. Alle meubels staan erin, alleen de aankleding en de spullen nog weer terug in de kasten doen.

Qua kwaaltjes ben ik nog steeds misselijk en weeiig. Maar de misselijkheid komt voornamelijk van de koffie van mijn werk heb ik wel al ontdekt. (dat zijn koffiebonen die vers gemalen worden en daar wordt ik waarschijnlijk beroerd op). Ook mijn borsten zijn aan het groeien en dat verneem ik letterlijk. En dan de vermoeidheid nog pffffffff.
    Maarja, alles voor het goede doel zeg ik dan maar.

Lotje2: Heel veel sterkte.... ik heb er geen woorden voor.

LindaenSven: Welkom en gefeliciteerd.

Voor iedereen met een goede echo: Gefeliciteerd en geniet ervan!

Susan79: Beterschap

Nou ik heb nu een afscheidetentje van een collega, dus wil iedereen nog een fijne avond toewensen.

p.s. Groeien jullie allemaal rond de buik? Ik heb het idee dat mijn taille helemaal verdwijnt en dat ik een dikkere zwemband krijg ipv dat mijn buik groeit (dat doet ie wel maar niet genoeg vergeleken met de rest heb ik het idee hahahahaha)

Groetjes, mij

6. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    @Faye; wij willen ook het geslacht weten. vind ik ook wel zo leuk en ook handig. Vind het niet leuk als ik alles neutraal moet houden. Is zo moeilijk, vind alles echt of meisjesachtig of jongensachtig. Dus wij willen het graag weten!! ben ik trouwens ook veel te nieuwsgierig voor haha..

het scheelt wel nu ik een goede echo had, heb nu nog helemaal niet meer op kwaaltjes gelet vandaag. dan ben je toch een stuk meer relaxter.

mijn mannetje heeft de oefening wel in de buurt (hij is instructeur van de jonge militairtjes van 17/18 jaar), dus hij kan snel naar huis mocht het nodig zijn haha..

ohh frieten, vind ik ook zo lekker. Dat is nu dus mijn verslaving geworden. wel een slechte maar ja, kan er niks aan doen :D patatje oorlog is het eerste waar ik aan denk als ik wakker word :) en koffie en thee drink ik helemaal niet meer, moet er niet aan denken, bah, drink nu voornamelijk ranja enzo.

ik heb over stef nog niks gelezen, zal even lezen bij de december mama's. zo tegenstrijdig is dat he, voor de één ben je heel verdrietig en voor de ander weer heel blij. Raar dagje zo.

@Annie; spannend morgen je echo!! ik ga voor je duimen meid!

nou ik ga alle boekjes even doorlezen die van de Gyn heb gekregen. Heb verder niet echt een intake gehad, aangezien mijn gyn alles al over mij weet wat ie moet weten, ivm de vruchtbaarheidsbehandelingen die ik heb gehad.

liefs brenda

7. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    @Zeepbel: ik heb ook geen intake. Wij waren net de MM in en ik mag dus terug naar de gyn en krijg daar dan ook de echo. Weet niet of ik daarna alsnog doorgestuurd wordt naar de vk. Dat horen we maandag wel.

@Annie: veel plezier morgen, laat snel wat weten/zien.

Vandaag weer gewerkt, collega's blij om me weer terug te zien maar wel vermoeiend. Ben eerst weer even een uurtje gaan slapen toen ik thuis kwam. Ik hoop echt dat dit met de 12 weken minder wordt.

8. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    @Ladouce; ik had ook de echo bij me gyn. Ik moch kiezen of ik nu naar de VK wil of bij de gyn wilde blijven. ik blijf de rest van de zwangerschap bij de gyn voor controles, vind dat wel zo vertrouwd. het bevalt altijd goed en hij is heel duidelijk en erg aardig, dus dan is de keus wel gauw gemaakt.

9. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    @Brenda: ik hoop ook dat ik bij de gyn mag blijven. Het is ziekenhuis is a dichtbij en b wil ik ook in het ziekenhuis bevallen. Ga er dus een beetje op aandringen. Al mis je dan wel de leuke tas met zwitsal goodies ;)

10. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    @ Lotje; Hier heb ik geen woorden voor. Vreselijk meid! Heel veel sterkte! Een dikke knuffel!
    Liefs, Manon

11. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    @ladouce; ja voor ons is het ook dichtbij en wil ook daar bevallen, dus wel zo makkelijk!
    wel jammer van die goodies, had ik niet bij nagedacht haha..

12. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    @Lotje, zit met tranen in mijn ogen jouw bericht te lezen meid. Ongelooflijk veel sterkte.

13. faye24

faye24 Bekend lid

5 jan 2009
    781
    0
    0
    @Brenda..hihi patat..dat is niet echt gezond haha en dat op de vroege morgen.Ik heb in heel veel dingen zin en dan ga ik eten en dan..bleegh misselijk heb ik er geen zin meer in..ook met die patat van straks.Thee drink ik nog wel,koffie ook niet meer.Leuk dat jullie het ook willen weten.Hebben jullie al een idee?

@ladouce kan me voorstellen is echt vermoeiend dat werken..petje af..ik werk zelf maar 16 uur,soms 12 uur.Vindt ik al veel..vooral nu.

@Angelique ik groei ook zeg maar rond..krijg een zwembandbuik..hihi voel me nu al dik.Balen dat je nog steeds misselijk bent..hopelijk is het snel over.

@Annie succes morgen,zal voor je duimen meid.

Ga even lekker tv kijken.Tot later misschien.Knuffels

14. Rel84

Rel84 Actief lid

22 jan 2009
    103
    0
    0
    @ Brenda, wat een superecho! Echt helemaal leuk!

@ Faye, ook wij willen het geslacht weten. Het lijkt me zo leuk om straks lekker gericht te gaan shoppen!

@ Annie. Spannend morgen meid! Ik ga voor je duimen, maar ik heb er alle vertrouwen in!

@ LindaenSven. Gefeliciteerd, welkom en genieten maar!

@ all. Hier eindelijk de knoop doorgehakt en net de vk gebeld. Ze stuurt me een verwijsbrief voor naar de Star! Ben er echt zo blij mee. Morgen bel ik het ziekenhuis af dat ik niet meer ga komen. Zal dan ook wel even doorgeven dat ik niet tevreden was over ze en waarom niet... Dan maak ik bij de Star gewoon weer een afspraak voor een echo voor volgende week vrijdag.
    Mijn klachten zijn nu echt bijna helemaal verdwenen. Zo goed als geen last meer van mijn borsten en ook al 2 dagen een stuk minder moe dan hiervoor. Pff, ik moet mezelf gewoon niet zo gek maken!

15. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    Ik heb niet alles zo goed bij kunnen lezen maar sommige hebben dus een goeie echo gehad, gefeliciteerd en diegene die morgen mogen, succes en veel plezier alvast.

Ik mag zelf pas 7 mei dus voor mij duurt het nog wel even. Ik heb sinds vandaag weer een keer wat meer avondeten op. Ik heb de ochtendmisselijkheid, 's avonds. Scheelt wel weer op het werk. Maar ben inmiddels al 2 kilo afgevallen omdat ik dus 's avonds bijna niet kan eten. Vlees is bleh momenteel. Koffie heb ik al zeker een week niet meer op terwijl ik fervent koffiedrinker ben/was. Thee kan ik gelukkig nog wel drinken. Verder nog extreem moe en beetje last van mijn (.)(.) Op zich toch nog wel kwaaltjes maar jaaaa.... hoort erbij. De ene dag wat meer dan de andere dag. Mijn beste vriendin is vrijdag uitgeteld, raar idee dat wij in november er ook zo voor staan.... (hihi kan niet w8en)
    @Faye: wij willen ook graag het geslacht weten hoor. Kun je tenminste gericht gaan shoppen ;)

@all fijne avond nog.

Grtz. Mila

16. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Lotje, wat verschrikkelijk, ik schrik me een hoedje...
    Blijf geloven in je eigen lichaam, dit sterretje zal voor jullie zorgen!

Brenda en Faye gefeliciteerd met jullie goed echo's

Ik ben de laatste dagen ook zo moe geweest... vooral als ik er aan toe geef.

Linda en sven welkom!

Annie veel succes morgen...

Bij ons is trouwens ook de intake en de echo apart.

Volgende week woensdag 22 april hebik de intake, had hem eigenlijk vorige week maar omdat het toen misschien niet goed was is die gecanceld. Dus nu een nieuwe afspraak en ik mag 5 mei voor de volgende echo!!! BEn dan als alles goed gaat iets meer dan 10 weken!

Ga gtst weer verder kijken...

Liefs mik

17. LieveKylian

LieveKylian Bekend lid

27 mrt 2009
    830
    0
    0
    interieurarchitect
    Gelderland
    @ Lotje, verschrikkelijk! Wat een ramp, denk me voor te kunnen stellen dat je alles nu in twijfel trekt... Sterkte!

@ Brenda en Faye, gefeliciteerd met jullie goede mooie echo's!
    @ Nieuwelingen welkom en gefeliciteerd!
    @ Annie succes morgen!

Spannend hé, valt nu wel mee met de zenuwen, deze gierden voor de intake vanochtend flink door mijn lichaam. Dus zal morgenochtend ook wel weer goed te keer gaan. Gelukkig is mijn man der dan bij...
    Ik heb zo vroeg een echo, vanwege mijn onregelmatige cyclus. Mijn vk geeft dan de voorkeur aan een extra echo.
    Intake en echo niet samen. Kleine praktijk, huren echoapparaat voor een dagdeel in en doen dan alleen echo's...

Meiden sterkte en succes. Tot de volgende krabbel!

18. koala28

koala28 Niet meer actief

@Lotje: wat verschrikkelijk meis. Ik wens je heel veel sterkte.

@Brenda en Faye: gefeliciteerd met jullie mooie echo!

@ Zeepbel: Ik kreeg ook geen echo bij mijn intake. Precies dezelfde reden als bij jou.
    Terwijl de VK bij m'n MK aangaf dat ik bij de volgende zw een inwendige echo zou krijgen bij de intake. Maar dus toch niet. Ik moet nog 2 weken wachten voor de echo.

Bij mij is vandaag een ramp qua kwaaltjes. Onwijs last van verstopte ontlasting, moeheid en vanmorgen sloeg de misselijkheid keihard toe. Zodra ik op mijn werk was werd het erger en heb ik even later er alles uitgegooid (kon nog net op tijd naar het toilet). 's-Middags weer wat naar binnen gekregen.
    M'n collega's letten heel goed op me en zorgen dat ik constant te drinken heb (de schatten).

19. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    @lotje wat erg meid, ik weet niet wat ik moet zeggen wat erg is dit!! schrik er best wel van.. heel veel strekte met dit verlies!

Ik zie ook dat er dames een hele mooie echo hebben gehad :) echt helemaal super!!
    ik kan niet meer wachten waarom kon ik nou niet eerder terecht..
    nog anderhalve week normaal is dat zo kort maar het duurt nu echt zo lang....

Heb aan mijn moeder gevraagt van had jij dat ook in het begin dat het zo lang duurde mijn moeder zei, dordra je de 12e week voorbij bent en begint te groeien dan gaat het allemaal een stuk sneller.
    Nou dat hoop ik maar ik word echt gek,,
    en ben zo bang voor volgende week vrijdag, als ik de echo krijg..

Mijn klachten zijn nu.. heel gauw moe, niks kunnen hebben en spontaan beginnen te huilen, s'nachts wakker worden, Een ander eet patroon, alleen mijn (.)(.) heb ik niet meer zon last van en dat vind ik wel gek.

20. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Koala, weten jouw collega's het al?
    Heel lief dat ze zo goed voor je zorgen zeg :D

Ik sta hele ochtenden verschrikkelijk mijn best te doen om niets te laten merken, heel vermoeiend en lastig dus.
    Peter wil de zwangerschap geheim houden tot de beruchte 12 weken voorbij zijn..
    Wij werken op hetzelfde bedrijf, dus ja dan maar geheim houden.
    Moet zeggen dat ik ook een aantal collega's heb waarbij ik het ook zeker niet wil vertellen, dus dat geheimhouden sta ik ook achter..
    Weet alleen niet hoelang ik dat nog vol kan houden.
    Gelukkig heb ik één hele goede collega en die weet het wel al, heerlijk om af en toe je hart te kunnen luchten ;)

Naast de misselijkheid heb ik ook pijnlijke (.)(.) en een verminderde eetlust (uitgezonderd ongezonde te vette snacks..)
    Vermoeidheid valt gelukkig nog erg mee ;)

Wat ongeduld betreft, daar krijg ik ook steeds meer last van..
    Moet nog 2 weken wachten op mijn 1ste afspraak bij de VK en waarschijnlijk geen echo.
    Lijkt nog een eeuwigheid te duren!

Deel Deze Pagina