Late november 2009 mama's (vanaf 15 nov)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lotje2, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey Lotje,

Helaas is mijn bloedverlies nog steeds niet gestopt. Vanochtend zag ik een zwart propje bij het afvegen, maar waarschijnlijk is dat gewoon een bloedpropje. Mannetje had voor de zekerheid het huisartsenpost gebeld en zij vond ook dat we geen zorgen hoefden te maken.

Ik heb geen hevige buikkramen, maar af en toe wat lichte ongi pijn.. dat is echt alles.. ga morgen ff weer bellen naar het ziekenhuis, of dit wel normaal is dat ik zo lang bloedverlies. Mijn 2de echo is 30 maart. Dus nog ff geduld hebben.

2. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Hey ladies,

Zo hier is het gelukkig allemaal nog te overzien voor mijn chaotische ikje ;)
    @alle nieuwe zwangeren, welkom & van harte gefeliciteerd
    @alle meiden met bloedverlies en onzekerheden, Sterkte, ben :D te horen dat het goed lijkt te gaan.
    @degene met het ijsbeertje, ahh zo zielig! Dat soort dingen wil je nu idd helemaal niet zien / horen.. Wel mooi dat die mama dan ook afscheid neemt :(

Over mij, gisteren voor het eerst echt misselijk geweest (wel nog zonder overgeven), vond ik eerlijk gezegd niet eens zo heel erg.. Hihi, tis toch een bevestiging! Verder snachts minimaal 1 keer wakker voor plassen en sochtends vroeg wakker..

Geniet allemaal van het mooie weer!

3. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Hey meiden,

Pina, voor mij is het het 1e kindje dus kan daar niet over meepraten.

Mila, gefeliciteerd en welkom hier! onwerkelijk he! voor mij ook nog steeds!

hier gaat het wel goed heb ik het idee. Had vanmorgen nog een beetje bruinverlies, maar het lijkt nu weer gestopt. Heb goede hoop.

Enise, ik had gisteren ook dat ik een slijm/bloedpropje verloor. Schrok me helemaal dood. Maar omdat het nu gestopt is en ik nauwelijks buikpijn heb denk toch dat het niet ernstig is.
    Gelukkig dat je geen (heftige) buikpijn hebt! is een goed teken!
    Is het bij jou een klein beetje en bruin? of echt rood?

Heb nog steeds nauwelijks klachten. Zou graag mijn (.)(.) willen voelen, lijkt me echt een bevestiging.

Faye, ik vind het echt apart joh dat je nu al een zwangerschapsbroek past. Ben stiekum wel een beetje jaloers ;)

Ik zit trouwens de hele tijd erg op te letten wat ik eet. Jullie? Wil zo gezond mogelijk eten, maar vind het wel lastig. Zeker voor het avond eten.

4. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hai Lotje,

Gelukkig heb jij ook weinig buikpijn, dat is zeker een goede teken. Mijn bloedverlies is ene keer wat rood andere keer bruin. Beetje gemixt :D

Verder heb ik ook nergens last van :(

5. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    @ brenda concert was inderdaad gaaf... zo 6 december dat gaat krap worden ;)... ik ga 5 juli nog naar Anouk in amsterdam maar dat moet nog wel gaan lukken
    @ladouce, had inderdaad gehoord van dat ijsbeertje vervelend dat je het heb moeten zien, aan de andere kant het is een deel van onze natuur... Wisten de verzorgers het al toen jij het zag?
    @ pina123, mijnz oontje is bijna 2 en half als de kleine komt, dus erg dicht op elkaar zitten ze niet, maar ben ook wel heel erg benieuwd hoe dat gaat met 2, wat als er 1 'sn achts wakker wordt, wordt de andere dat dan ook. Hoe doe je het alleen met twee kids... maar aan de andere kant die twijfels had ik ook met mijn eerste en dat is goed ook goed gekomen...
    @Faye24 ze was inderdaad fantastisch en wat betreft de vermoeidheid, probeer nu zo veel mogelijk te doen want met de vermoeidheid valt het mee en ik wil er nog niet aan toegeven.

Mila 77 welkom!
    @ enise wat vervelend die onzekerheid... duim voor je dat het allemaal goed komt...

Wat betreft de babyspullen, wij hebben al veel van de 1e, alleen als het een meisje zou worden dan mag ik veel kleertjes gaan kopen ;)
    Willen jullie weten wat het gaat worden? Bij de 1e wist ik het niet, maar nu twijfel ik... heb nog even de tijd dus kan nog even nadenken...mar de 1e 12 wk hebben we niets gekocht... je hebt daarna nog zoveel tijd...
    wel veel nagedacht wat ik wilde hebben

Daarnaast twijfel ik erg over ziekenhuis/thuis en borstvoeding flesvoeding... vooral ook door mijn ervaringen bij Sven.
    Hoe staan jullie daar in? Ben benieuwd welke beweegredenen andere hebben

Mijn misselijkheid wordt nu wel vervelend hoef nog niet te spugen maar constant weeig
    Bericht is lekker lang geworden merk ik al...

6. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    @Enise: hoop dat het snel beter gaat.

@mik2sept: toen wij er waren wist men al dat het beertje dood was. Ze wilden het alleen laten liggen om de moeder afscheid te laten nemen. Ik hoorde vandaag op de radio dat ze het beertje weggehaald hebben.

Wat babyspullen betreft, wij hebben nog niets. Het is onze 1e en we zullen zeker wachten tot de 12e week, ik begrijp dat ik me dan ook weer wat beter zal voelen en minder moe.

Bevallen ga ik in het ziekenhuis doen, zeker gezien mijn leeftijd vind ik dit prettiger. Het ziekenhuis ligt bij ons op 5 autominuten dus ook dat maakt het allemaal erg makkelijk.

Ook ga ik borstvoeding proberen te geven. Denk toch dat het beter is voor de kleine en tja, mijn figuur zal toch wel naar de kl..te zijn dus die hang (.)(.) kunnen er ook nog wel bij. Prettige bijkomstigheid begreep ik is dat je langer kraamhulp krijgt. En het is goedkoper.

Ben zelf ook misselijk maar niet overgeven. Zo af en toe een vlaag, komt ook door mijn darmen, die willen ook niet wat ik wil.

Vinden jullie het ook allemaal erg spannend? Ik moet echt nog wennen aan het idee en vind het erg eng. Oh ja, wanneer gaan jullie het aan familie en vrienden vertellen?

7. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    goedeavond dames,

@ladouce; ik heb het al wel verteld aan ouders, zusje en broertje en een paar vriendinnen. Puur om het feit dat ik zwanger ben geworden in de MMM en iedereen dus al op de hoogte was van alle behandelingen enzo, dus moeilijk geheim te houden.

@Mik; ik wil wel graag weten wat het wordt, het geslacht maakt mij natuurljk niet uit, maar vind het voornamelijk praktisch als ik spulletjes ga kopen. En ik ben er ook veel te nieuwsgierig voor... :)
    verder wil ik bevallen in het ziekenhuis want dan ben ik wat meer gerust denk ik voor als het toch mis gaat, en het is dichtbij mijn huis, dus om de afstand hoef ik het niet te laten. Borstvoeding/flesvoeding vind ik wel lastig nog, denk toch borstvoeding omdat het voor de baby en voor jezelf goed is (heb ik gelezen ;) )

@lotje; ik probeer ook wel een beetje op me eten te letten, maar wel moeilijk hoor. vanochtend werd ik om 7 uur al wakker en het eerste waar ik aan dacht was een lekker patatje :) , nou dat heb ik nog nooit gehad op dat tijdstip hahah..

liefs bren

@

8. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    ik wist niet eens dat deze topic bestond voor dames die eind november uitgerekent zijn. want daar hoor ik ook bij :) als goed is ben ik 27 november uitgerekent, allemaal heel spannend

9. faye24

faye24 Bekend lid

5 jan 2009
    781
    0
    0
    Goedemorgen meiden allemaal..pff vindt maandag zo`n rotdag.Maar goed.@hanneke welkom meid en van harte gefeliciteerd..hier kan je gezellig meekletsen.

@Brenda haha een patatje om 7 uur in de morgen?@Ladouce ik vindt het ook allemaal erg eng nog hoor,denk dan zal ik wel een goede moeder zijn,als het kindje maar gezond is..enz..Komt toch heel wat op je af.

@mik2sept wij willen heel graag weten wat het is(we zijn veel te nieuwschierig!)En weet je hier is iedereen er al uit:het is een meisje..moet je nagaan.Mijn vriend,mijn vriendinnen,mijn ouders allemaal hetzelfde..een meid.Moet zeggen dat ik zelf nog niet echt een idee heb..maar als ik het moet zeggen trek ik ook iets meer naar een meid toe..ben dus heel erg benieuwd of dat uit gaat komen of dat iedereen er helemaal naast zit..maar goed dat duurt nog zo lang.

Ik wil ook in het ziekenhuis bevallen,ben nogal een stresskip vandaar.En gewoon flesvoeding geven..heb geen geduld voor borstvoeding.. en sta daar persoonlijk niet echt fijn tegenover.daarbij lijkt het me handig dat manlief ook af en toe de fles kan geven.

@Enise vervelend voor je meis..ik duim voor je.maar in heel veel gevallen hoeft het niks te betekenen.Maar ja je schrikt natuurlijk wel.

@Mila 77 welkom en proficiat..

@Amore vervelend die misselijkheid maar stiekem ook een bevestiging dat het goed zit.

@Lotje heb een hele mooie spijkerbroek.Mijn darmen spelen zo op..dus heb al een buik..Andere broeken krijg ik niet meer dicht.Ik kan het niet langer dan een week of 3 nog stilhouden want mensen zien het gewoon.Je voelt je toch wel helemaal zwanger in zo`n broek.

In deze week mag ik de vk bellen..ze zei niet precies wanneer maar denk dat ik gewoon al een poging ga wagen nu..weet ik eindelijk wanneer we ukkie kunnen bewonderen.Tot later meiden en een fijne dag.ps wat een lang bericht

10. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey Faye,

Absoluut niet verkeerd bedoeld, maar kan je een 'enter' gebruiken? :D :D Is veel overzichtelijker :D :D En makkelijk leesbaar.

11. faye24

faye24 Bekend lid

5 jan 2009
    781
    0
    0
    beter zo?Hihi...

12. faye24

faye24 Bekend lid

5 jan 2009
    781
    0
    0
    Joehoe!Ik heb gebeld,aan de ene kant wat duurt die echo nog lang.

Aan de andere kant weer een mijlpaal:ik ben zover dat ik mocht bellen.

14 April is de dag..ben dan 9,5 week of zo.Ben benieuwd.Nu maar aftellen.

13. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Faye, GEWELDIG! Hihi dank je :)

En wat fijn dat je een datum hebt voor je echo! Echt super.. ik mag zo voor een echo komen ivm bloedverlies wat niet gestopt is.. hoop echt dat alles goed is.

14. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Bij ons weet nog niemand het en ik ben benieuwd hoe lang ik het nog vol kan houden. Heb zelf ook darm problemen en draag maar veel rokken, die zitten het meest prettige.

Heb vanochtend het ziekenhuis gebeld om mijn afspraak voor de hsg en de afspraak om de uitslagen te bespreken af te zeggen. Meteen een nieuwe afspraak kunnen maken bij een gynaecoloog voor een echo en een gesprek, maandag 20 april mogen wij komen. Kan niet wachten.

Hier worden de klachten steeds erger maar ik klaag niet want ben veel te gelukkig. Ik verbaas me er alleen over dat je al zo vroeg dingen gaat merken, had ik niet verwacht.

@Enise: hoop zo voor je dat het goed zit. Sterkte en succes.

15. faye24

faye24 Bekend lid

5 jan 2009
    781
    0
    0
    @Enise..ben niet zo snugger met de pc..had er niet aan gedacht..zo is het idd beter..hihi

Ben heel benieuwd..ga nu duimen voor je..we horen het straks wel.Fijn dat je zo snel kon komen.

@Ladouce..o jij hebt ook een datum..duurt wachten lang he..Maar voordat we het weten is het zover.ik had ook heel snel klachten,niet normaal..

Ik was in het begin ook erg blij met mijn kwaaltjes..nu spelen de hormonen op en gaan mijn emoties van hoog naar laag.Pff daar moet ik aan wennen zeg.

16. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Dag dames!

Hier even een een snel berichtje van mij (zit op t werk)
    @ de nieuwe zwangeren, welkom en gefeliciteerd!
    @Enise, sterkte straks! Khoop dat alles goed is!

Over de kwaaltjes, hier is het na één keer misselijk (zaterdag) weer rustig. ik vind het maar lastig dan hoor, vraag me steeds af of het er nog wel zit ;)

Over het willen weten, ja mijn man en ik willen het denk ik ook weten. We hebben bedacht dat we tegen iedereen zeggen van niet, zodat we ons ook niet kunnen verspreken :) Lijkt ons wel een goede taktiek..

Over de bevalling, ik denk dat ik ook in het ziekenhuis wil bevallen. ik moet er nog uitgebreid over nadenken, maar op dit moment is mijn gevoel daarbij beter (denk niet dat dat nog gaat veranderen, want zie heel erg op tegen bevallen :()

Nou dames fijne dag! O ja, m'n computer thuis heeft een virus, dus zal vanaf hier een beetje rustig zijn af en toe ;)

17. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    @Faye Fijn dat je eindelijk een datum hebt! Kan je je weer ergens op richten! Ik vond het zo lullig voor je dat je zo lang moest wachten...
    Wou ik nog ff zeggen :)

18. faye24

faye24 Bekend lid

5 jan 2009
    781
    0
    0
    @Amore meis dat ken ik,soms voel ik zo weinig dat ik denk is ukkie er nog wel?Dat is zo raar.

Hard aan het werk dus?Hier ook..kan je nu ook beter maar doen want het weer is niet om blij van te worden pff..

Dat is zeker een goede tactiek,vragen ze er ook niet na..Ik denk namelijk dat ik mijn mond niet dicht kan houden maarja..

Ik hoorde laatst ergens dat ze met 16 weken het al kunnen zien..moet je nagaan dat is over 2,5 maand ofzo..

Ik zie ook op tegen bevallen pff..schijt nu al 7 kleuren hihi maar goed probeer er maar niet aan te denken wat moet je anders.

Ben idd erg blij dat ik eindelijk een datum heb..volgende mijlpaal inzicht..

Fijne dag ook..ben er vandaag ook wat minder(heb drukke dag)tot later

19. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Meiden, hier nog even.. echo was helemaal goed. Hartje klopte zo mooi dat ik weer ging huilen! Ben echt super blij, mijn dag kan echt niet stuk.. heb er alle vertrouwen in dat het goed zal gaan en zal niet meer negatief denken :D

20. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    @Enise: yes, dat is goed nieuws. Nu inderdaad positief blijven denken.
    Lijkt me trouwens echt super om het hartje te zien kloppen.

Deel Deze Pagina