goede morgen, Zometeen om 9:30 uur naar de VK, Hopelijk voor die tijd een telefoontje van de dierenarts. Onze kat oskar is daar een nachtje gebleven....ligt aan een infuus en krijgt dwangvoeding..Hij heeft niesziekte. Ik hoooooop zoooo dat ie is opgeknapt.... Ik houd jullie op de hoogte! Voor iedereen die moet werken: WERKZE!!
Bij de VK was alles zeer goed!! bloeddruk was mooi, was niet aangekomen nog...( gelukkig) hahaha En heb zelfs het hartje kunnen horen...wat een heerlijk geluid toch! Over 4 weken weer terug, 4 juni. De DA belde ook nog. Met onze kat gaat het gelukkig heel goed, is al echt opgeknapt. Alleen eigewijs dat ie is....hij eet nog niet zelf.... Dus ze houden hem nog 1 nachtje, ( anders kan hij een terugval krijgen) en mag ik hem als het goed is morgen ochtend ophalen!! Ik ben weer helemaal blij en ernergiek vol...ga daar maar eens gebruik van maken en wat doen hier in huis!!
Ik heb net ook een foto album aangemaakt , de echo's van afgelope maandag ( 10 weken en 3 dagen ) staan daar nu in! ( mogen we hier eigenlijk geen foto's plaatsen?)
Hallo meiden..een goedemorgen.@Maaike welkom en gefeliciteerd,wat fijn dat je beestje opknapt.En gefeli met een goed bezoekje vk..Ik hoor eigenlijk ook bij de andere novembermama`s maar vindt het hier ook prettiger. @Bren werkse vandaag meid, @Sas joehoe gefeli wat een ontzettend mooi gevoel he.. @All alles goed hier..al weer 13 weken..yes maar het mag ook wel lekker snel gaan hoor..zal blij zijn als het november is..en ons kleintje er is en alles lekker normaal weer is..Hebben meer meiden dit??Knuffel
he dames het is weer even geleden, maar het is ook zo druk met het werk, zitten in de bollentijd dus het restaurant loopt vol met toeristen en bussen die naar de keukenhof gaan. Hier is alles toppie, niet misselijk, boobies doen minder pijn, alleen die energie, is nog ver te zoeken zou eigenlijk even moeten strijken want die berg is bijna de mount everest! Afgelopen zondag even wezen shoppen bij de baby dump, box, kinderstoel van bloom frecso, 2 campingbedjes voor bij de opa's en oma's gekocht en nog wat kleine dingetjes. De kinderwagen hebben we van mijn ouders gekregen, de schatten, een mutsy transporter, even goed naar de verbindingen gekeken en de opvouwbaarheid en natuurlijk er even mee rond gereden, SUPER raad hem echt aan! De babykamerspullen, wiegje, commode en kast krijgen we van mijn schoonouders, zijn ook zulke schatten! Maar hiervoor gaan we naar de GARDO. Maandag een fotoshoot gehad van de kinderen van een vriendin en haar zus, voor oma voor moederdag, was echt onwijs gaaf, zij is ook zwanger ( de zus) en had haar doppler bij zich dus nog even naar het hartje geluisterd, echt zo mooi, was de eerste keer dat we het hoorden hadden het wel gezien met de echo van 9 weken. nou dat was weer even mijn ego! AGENDA: 14 mei bezoekje ziekenhuis voor nekplooi meting 25 mei 2de afspraak bij de vk voor controle Gewicht: nu met 11 weken ben ik 1.6 kilo aan gekomen, heb ook steeds honger maar eet meer kleine hoeveelheden dan 3 normale maaltijden. OOO wie heeft dat ook? Dat als je bv de trap op loopt het net lijkt of je spieren verkrampen? Echt zo irri. Nou dat was het weer tot snel, gr mau
Joehoe, heb een kei mooie echo gehad en alles is helemaal goed. Zij kwam uit op 25 november maar goed die 2 daagjes. Houdt gewoon 27e aan. Ben zo blij. Had slecht geslapen maar was het waard haha. Ik ga het zo aan mijn afdeling vertellen. Ik ben benieuwd naar hun reacties hihi. Mijn baas weet het al en feliciteerde me van harte. Ik ben 3 kilo afgevallen de afgelopen weken maar no problemo. Komt er wel weer aan. Nou ik ga ff verder genieten hier met een big smile op mijn gezicht. Grtz. Mila
he mila van harte!!!!!!! Wij zijn ook de 25e uitgerkend. To ALL: echo foto's staan in mijn album gr mau
Meiden, ook hier een fantastische echo gehad en vandaag voor het eerst het hartje horen kloppen! Wat was dat geweldig zeg! Zeer luid en duidelijk. Qua groei lopen we voor op schema (een paar daagjes) dus dat is ook goed nieuws. Nu zijn we klaar in de ivf-kliniek (heb 2 dozen Celebrations achtergelaten als dank voor alle goede zorgen) en resteert de nekplooimeting in het zkh volgende week. Ook meteen een afspraak gemaakt voor geslachtsbepaling want wij kunnen echt niet wachten! Ik hoop dat het bij iedereen net zo goed gaat als bij mij/ons. Liefs Suus PS. de echofoto's (6 stuks) staan erbij in mn fotoalbum.
@ susan, gefeliciteerd! Veel geluk en geniet ervan samen! @ Maaike welkom! Veel geluk en een plezierige zwangerschap. Is de gezondheid van je man ondertussen weer oké? Grappig, ik wist niet dat er zoveel dames de 27e als datum hebben. Leuk hoor; Maaike. Mila. Loontje en ik. Ookal mag Mila naar de 25e, dat is al dik 11 week! @Mau, ik herken de krampen met het traplopen. Of meer met het gebruiken van mijn buikspieren. Niet altijd soms. Vaak wel als ik ze de avond ervoor flink heb gebruikt, met bijvoorbeeld het sporten. Fitness. Doe alles, in overleg met de VK. Alleen is de grens de grens, mag hem niet verleggen van haar... @All, verder gaat alles hier dikke prima naar wens. Heerlijk. Geniet op en top. NOg niets aangeschaft, maar gaan veel tweedehands kopen. Dus geniet van het Marktplaatsen! Dikke Kus Lieve
meiden met de echo's; ziet er goed uit!! gefliciteerd!!! ben weer eens moe, goh wat een verrassing haha. net even weer naar het hartje geluisterd met de angelsounds, erg leuk weer!! vanavond lekker relaxen op de bank en even gtst kijken zo fijne avond allemaal! liefs
@Maaike: Wat heerlijk dat alles goed was bij de VK en dat het ook goed gaat met Oskar! Mooie echo's @Faye: Echt een heerlijk gevoel, nu durf ik gewoon echt te genieten 13 weken alweer, jeetje tijd gaat snel zeg! @Mau: Lief zeg dat je zoveel van je ouders en schoonouders krijgt @Mila: Heerlijk zo'n goede echo he! Leuk dat je het nu gaat vertellen, geeft een goed gevoel al die leuke reacties @Susan: Geweldig dat ook jouw echo zo super was Erg mooie foto's @Lieve: Fijn dat alles zo goed gaat, geniet maar van het marktplaats struinen! Hier: Vandaag bekaf, zal dus wel vroeg naar bed gaan Verder beetje misselijk, maar tot nu toe nog niet naar de wc gerent.. Zou lekker zijn een dagje zonder de wcpot te omhelsen
Het is een lang verhaal...maar het is nog niet over...zal wel proberen uit te leggen... Mijn man is eigenlijk al jaren een soort van chronisch verkouden...Loopt altijd te snotteren..Alleen de laatste paar maanden, ( vanaf januari, februari) werd het erger en voelde hij zich vaak niet lekker...moe e.d.kort lontje, pijn in zijn oren en pijn in de voorhoofdsholtes...Is toen eindelijk een keer naar de Huisarts gegaan. Hij kreeg te horen dat ie een verwaarloosde holte ontsteking had en meost aan de antibiotiaca. Er kwam weinig verbetering, antibiotica werd verhoogd, maar wederom geen resultaat. Hij werd door gestuurd naar de KNO arts hier in Haarlem. Daar werd hij onderzogt en wat bleek zijn neusholte en ook wel richting zijn voorhoofdsholte zaten polipen...En ook zijn neusschot stond scheef, zodat 1 neusgat nauwer werd en daar dus minder goed adem doorgehaalt kon worden. Er werd besloten om de polipen operatief te verweideren en ook meteen zijn neusschot recht te zetten. dan zou hij van alle klachten af zijn! Nou dat was natuurlijk goed nieuws, want inmiddels voelde hij zich zodanig beroerd dat hij zich had ziek gemeld. Wat ook het geval was is dat zijn spraak minder werd, ging a.h.w. nasaal praten. En wat hem was opgevallen is dat zijn huig iets naar beneden gezakt was, zijn zachte verhemelte dus...Maar ja dat zou wel door de onstekingen komen...Er moest een CT-scan gemaakt worden en die werd geplant net als een gesprek met de anesthesist. Die maakte zich wel wat zorgen dat hij zo raar praatte...En wild eigenlijk dat die operatie met spoed moest worden uigevoerd en niet dta hij nog 4 weken meost wachten. Hij zou 12 mei geopereerd worden en dit speelde dus vorige maand. woensdags werd de scan gemaakt en vrijdag of maandag zouden we gebeld worden ok voor de uitslag. Donderdag werden we gebeld of hij vrijdag al kon komen, Wij dus blij, want we dachten dat hij dan met spoed geholpen kon worden!...Vrijdag 17 april ( verjaardag van onze zoon Luuc) ging hij daar heen, hij kreeg de uitslag al te horen : er zat een tumor in zijn neusholte ter groten van een kleine appel. Hij kwam dus helmaal overstuur thuis...en vertelde hoe en wat...Ik was in shoque.....De visite kwam inmiddels dus binnen dus we hebben het maar meteen verteld..iedereen was in choque.... Hij werd dus maandag ochtend om 8 uur verwacht NUCHTER om een biopt te nemen van de tumor...het weekend was echt een hel...er gaat zooooo veel om je heen....je gaat van de ene emotie de andere in. Je wil het niet maar je denkt gewoon aan het ergste... Maandag ochtend in het ziekenhuis wiste niemand van niets...heel frusterend, na een uur van hot naar her gestuurd te zijn, kwamen we weer bij de KNO arts terecht. Die weilde wat weghalen, maar Guido zei, volgens mij widle ze dat onder volledige narcose doen...De arts ging vervolgens overleggen met collega KNO artsen en met de anestesist. Wat bleek, e durfde een narcose niet aan; zijn neus zat kompleet dicht , de tumor sloot dat af. Maar die was dus zo groot dat hij dus het zachte verhemelte naar bende drukte, dus vandaar die huig gezakt was. Ze konden dus ook niet via de keel beademen, want daar zou niet echt een slang in passen om te beademen. Ze stuurde hem door naar het Antoni Van Leeuwenhoek ziekenhuis in Amsterdam. Het instituurt voor kanker. Dus als het ernistig was ( dat wisten ze nog steeds niet) dan waren ze daar gelijk erbij! Wij naar Het AVL. Daar hebben ze hem nageken, maar men wat was hij er aan toe. Hij was ook zo afgevallen afgelopen 2 maanden. Hij woog in januari 78 kilo. Maar nu dus nog maar 62 kilo!!!!!! Nadat 5 artsen gekekn te hebben waren ze er bijna van overtuigd dat het goedaardig was, maar 100% zeker wisten ze het niet. Hij moest een MRI/MRA scan krijgen en daarop konden ze zien of het goed of kwaadaardig was. Dat zou dan donderdags zijn. Dus dat was 2 dagen later. Want alles werd in een trein snelvaart in werking gezet. De volgede ochtend, woensdag had hij wel trek, maar eten deed hem pijn. Slikken vooral. Ik stelde voor om wat fruit te pureren. Maar hij wilde liever een appeltje proberen. Hij lag boven dus ik bracht hem daar een appeltje. Ik ging weer naar beneden. In eens hoorde ik hem roepen. Wat bleek: had hij zicht verslikt en door het krachtige hoesten en bijna over zijn nek gaan, was de tumor losgegaan Ik het ZH gebeld..en we konden meteen terecht, even tussendoor! Hij voelde zich meteen een stuk beter, zijn gehemelte was weer normal, 1 neusgat was vrij. Hij had weer kleur op zijn gezicht! De MRI donderdags ging gewoon door en de uitslag kregen we dinsdag. De artsen wisten niet wat ze zagen. 1) die tumor, 2) dat hij er weer zo goed bij zat!! De tumor hebben ze niet nog kunnen onderzoekn, had meer tijd nodig. Maar ze hebben hem wel nog nage keken. Er zit dus nog wel een stukje tumor en waarschijnlijk is het dus een goedaardige tumor die tekens vanuit ene bloedvat groeit en dan afbreekt en weer groeit en weer afbreekt...enz... Maar goed dat weten ze dus nog niet. Vrijdag 15 mei moete we weer naar het AVL ziekenhuis. Daar krijgen we eindelijk te horen wat het nou precies is en wat er gedaan moet worden...Maar voorals nog denken alle doktoren dat het goedaardig is, dus daar gaan we maar vanuit! Inmiddels is Guido weer aan hetw erk, voelt zich weer goed en is alweer 10 kilo aangekomen!! En dat in nog geen 4 weken!! Sorry voor het heeeeele lange verhaal. Maar goed ik zla er nog op terug komen na 15 mei!! xxx
Jezus Maaike, wat een verhaal!!! Ongelooflijk! Ik hoop op goed nieuws de 15e en dat alles weer wordt zoals normaal maar jeetje zeg, wat heftig!
@Maaike: wat een verhaal zeg. Ik hoop dat de uitslag goed is. Hier gaat het vandaag goed. Was klein beetje misselijk, maar gaat nu weer beter. Gisteren op zoek geweest naar leuke positieshirt, maar vind het allemaal niets hoor. Zijn bijna allemaal tuniekjes.... Straks nog maar even naar de outlet van Miss Etam.. kijken of er nog iets leuk voor weinigs bij hangt.... Gisteren een giga steek/kramp in mijn zij (denk mijn buikspier) gehad. Jeetje dat was heftig, 's avonds nog last van gehad.... Verder begint mijn buikje nu wel te groeien (ook al zijn het mijn darmen, dat maakt mij niet uit, mijn buik wordt boller hihi). Niet veel te melden verder. Nog 1,5 weekjes wachten voor volgende controle bij de gyn.
Hoi allemaal, Ja wat een bizar verhaal he.... Hopelijk is de uitslag goed, zijn toch weer spannende momenten! Ik moet zeggen heb maar weinig last de afgelope 2 weken van mijn zwanger zijn! Dat ik 4 weken zwanger was wist ik het al en toen had ik zo nu en dan wel last van missleijkheid en was vreselijk moe..Lampje ging vaak om 22:00 uur al uit en dat is heeeeel vroeg voor mij. Ik werk in de horeca er lag er meestal niet in voor 00:30 uur. Nu is de msiselijheid weg en ben ik ook niet zo moe meer. Ik heb zo nu en dan wel last van mijn borsten..een soort van steken . en wat ik ook heb is als ik ineens van de bank opsta, dat ik een soort van steek in mijn buik voel..geen idee wat het is, maar zullen wel de banden of buikspieren zijn. Verder eiegnlijk geen kwaaltjes....hopelijk blijft dat zo [-o<
Hoi allemaal, Saskia, Susan en Mila alledrie van harte gefeliciteerd met jullie mooie echo. Nu is het extra genieten van je zwangerschap! Loontje werken de pillen al? Ik hoop dat je je inmiddels weer wat beter voelt. Maaike welkom en gefeliciteerd met je mooie echo. Ik hoop dat je kat inmiddels weer de oude is. Maar wat een heftig verhaal over je man zeg! Jee wat zullen jullie geschrokken zijn in eerste instantie van het nieuws. Ben dan ook blij dat het uitzicht tot nu toe goed lijkt (en daar duim ik ook voor dat het goed nieuws wordt de 15e) en dat je man inmiddels weer flink is opgeknapt. Ik lees hier ook over steken cq krampen. Dat heb ik zelf ook de laatste dagen. Helemaal onderin van die hele felle steken. Niet de hele dag door maar van tijd tot tijd. Ook als ik bv 's nachts wakker wordt om naar het toilet te gaan. Tijdens het plassen zijn die steken echt fel (misschien ivm overvolle blaas?). Ook als ik gewoon op bed lig heb ik er last van. Dus op zich kan het niet komen van het tillen o.i.d. Hopelijk gaat het snel weer over. Nou ik wens iedereen alvast een heel fijn weekend toe met lekker weer. Oh ja en natuurlijk een hele gezellige moederdag toegewenst.
@Angelique: Nee, de pillen werken nog nie super. Lig nog steeds plat. Geef wel iets minder over, maar ben echt doodop als ik een klein stukje loop Hartslag is dan echt super hoog, heb het gevoel dat ik dan zo neer val. En nog steeds erg misselijk. Hoop dat het echt na deze week minder word. Moet dinsdag weer naar de vk. Zal dan gelijk vragen of er nog andere pillen zijn : Ben benieuwd. Heb trouwens ook wel last van die 'steken'. Denk dat dat toch de banden zijn. Dat is in ieder geval mijn gevoel. Bij mij is het ook alleen aan de rechterkant net boven mijn lies.
@ringeding: Kijk das grappig. Weet nie of het echt waar is, maar tis toch leuk om te lezen!!!! Hoop stiekem nog wel dat het snel ophoud
Dank je Angelique. Vandaag werden we gebeld door een van de artsen van het AVL A'dam. De afspraak voor vrijdag wordt naar een week later verzet...Ze komen er maar niet achter wat voor soort tumor het is...Ze hebben het nu doorgegeven aan het AMC Amsterdam...en we zullen het nu als het goed is de 22ste mei weten...*****zucht**** Wat we daar nu weer van moeten denken... afwachten dus...