Late november 2009 mama's (vanaf 15 nov)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lotje2, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    enise, geweldig voor je.

Ik heb ook weinig klachten maar dat kan nog komen.

2. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    @ enise, wat fijn dat je echo zo goed was! geeft een heerlijk gevoel lijkt me!

Meiden tegen bevallen moet je echt niet opzitten ;)
    Ik weet wat het is en het is mij 100% meegevallen! Ik ben er op dat moment heel ontspannen in gegaan..................
    Moet wel eerlijk zeggen dat ik er ook maanden tegenop zat hoor haha nu trouwens helemaal niet hoor

Leuk te lezen wat jullie plannen zijn, ik twijfel bij beide nog heel erg. Bij de 1e zijn we in het kraamhotel bevallen in ROtterdam (maar nu zijn we verhuisd en is dit geen optie meer anders zou ik het zo weer doen!.)
    Ik neig naar een thuisbevalling omdat ik dat persoonlijker vind en mijn man naar het ziekenhuis. Mede door wat er gebeurt is met onze eerste zoon,
    Sven heeft nl. twee dagen na zijn geboorte een terugval gehad, hij had een minimale glucosewaarde en had daardoor geen energie meer over om te ademen en had dus uitval en heeft daardoor 3 weken in het ziekenhuis gelegen omdat hij daarna te zwak was om te drinken...
    daardoor neig ik heel erg naar flesvoeding omdat dit voor mijn gevoel meer zekerheid geeft, maar wil mijn kindje door bv ook het beste meegeven... twijfel twijfel dus daarom vind ik het leuk te lezen wat jullie voor keuze hebben.

Vorige keer heb ik nog wel 6 weken gekolfd want borstvoeding lukte niet en eenmaal thuis durfde ik het niet meer. sven heeft gewoon pech gehad en de kinderarst zegt dat het niet zo zal zijn dat een 2e kindje dit ook krijgt...

@ brenda ik had vorige keer ook zo'n trek in patat, was blij dat mijn man niet zo veel toegaf ;) anders was ik tonnetje rond
    @ hanneke 88 welkom! gezellig dat je erbij bent!

@ lotje hoe is het nu met jou?

@ all hoe is het met de klachten? Mijn misselijkheid is gelukkig ook weer veel minder dan het weekend...
    @ all die echo's komen al lekker dichtbij he

Zo ik ga jullie nu verlaten, even lekker zweten in de sportschool... baal dat ik niet kan bodypumpen maar dan maar even fitnessen...

Fijne avond misschien kom ik vanavond na het sporten nog even buurten en kijken naar de reacties...

3. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Enise wat een geweldig nieuws! :whistle: ik word er helemaal blij van! echt fijn!

Hanneke, leuk dat je hier ook komt schrijven! Is wel he fijn om met anderen te kunnen kletsen die net zo ver zijn. Goed dat je ons gevonden hebt!

Ik ga zeker proberen borstvoeding te geven, maar weet van vriendinnen dat dit gewoon niet altijd gaat.

Ik baal heel erg, want ik heb weeer dramatisch geslapen vannacht! ik word zo gek van mezelf. Doordat ik nu een zwanger ben zit ik mezelf te forceren om te slapen omdat het anders slecht is voor mijn beebje, maar dat werkt echt helemaal averechts. Ben nu ook helemaal kapot. :(

Ik heb trouwens vandaag wel dat ik bijn buik voortdurend voel. Hebben jullie dit ook?
    Ik weet niet of het een goed of een slecht teken is namelijk. Ik heb veel steekjes en beetje zeurend niet echt pijnlijk gevoel.

Verder krijg ik de knoop van mijn broek ook nauwelijks meer dicht en zegt mijn vriend dat mijn borsten steviger zijn! :)

Het bloedverlies is gelukkig minder, maar nog steeds niet helemaal gestopt. Enise hadden ze bij jou een verklaring voor het bloedverlies?

4. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    @enise, kan me trouwens helemaal voorstellen dat je ging huilen toen je het hartje hoorde. Ik had dat toen ik het vruchtje dit weekend zag ook, maarweet niet of het van teleurstelling kwam omdat ze nog geen embryo zag of gewoon van de emoties. Mijn vriend ging trouwens bijna van zijn stokkie! haha. Echt lief.

5. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    hallo ladies,

Na een lange dag werken, ben ik behoorlijk moe. Gelukkig morgen weer een dagje vrij :D

@faye24; we hebben op dezelfde dag de echo!leuk!
    @ladouce; leuk dat je ook een datum hebt! maar ook heel spannend he..
    @enise; ontzettend fijn dat de echo goed was! nu dus lekker genieten..
    @lotje; ik heb hetzelfde met slapen, echt te geforceerd zodat je juist niet kan slapen..grr...

@all; weinig klachten vandaag. bij mij is het een beetje om de dag, dus het zal morgen wel weer raak zijn :)

liefs bren

6. pina123

pina123 Bekend lid

30 jun 2008
    598
    0
    0
    Heeee Dames!
    @Enise wat fijn dat het hartje klopte! Cool! Ben alweer vergeten vanaf wanneer dat is!
    Het lijkt alweer lang geleden bij mij, maar het is toch wel geweldig weer hoor! Ik vind het nu nog specialer dan bij de eerste, ik weet nu wat er komen gaat!

Wij hadden met 17 weken een echo voor het geslacht en daar was het duidelijk te zien hoor!
    Dus dat is al over twaalf weken! Yeah! Ik heb er nu al zin in, ben benieuwd wat er nu in mij groeit!

@Lotje, ik hoop dat je gauw van je onzekerheid af bent!

Hier is de vermoeidheid ook toe geslagen! Kan de hele dag wel slapen. En vooral ook duizelig, vooral als ik snel ga staan, dan moet ik me eerst vastpakken!

7. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    Goedemorgen late november mama's ;) ,

Alles goed hier?
    ik ben heerlijk een dagje vrij, lig nu nog in bed met de laptop.
    Zie dat het zonnetje wel schijnt, dus ga er zo maar eens uit!

Hoe gaat het allemaal met de kwaaltjes?
    Bij mij valt het nog steeds reuze mee.

fijne dag allemaal!

liefs brenda

8. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    oh wat fijn, zie nu dat ik uit de 4 weken ben en het getalletje 5 is verschenen, ziet er leuk uit!

9. faye24

faye24 Bekend lid

5 jan 2009
    781
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!Weer een dag verder in de week..joehoe

@Brenda dat ziet er idd leuk uit..iedere keer een week verder..ben ook blij dat het cijfertje iedere keer omhoog gaat.

Wel lekker een dagje vrij zeg,nog leuke plannen vandaag?Ik zie het nu ook ja de echo op dezelfde dag:vandaag precies 3 weken.(21 dagen)Ik ga aftellen,jij vast ook..

@Pina o wat leuk zeg,kan niet wachten.Ben ook zo benieuwd gaat alles blauw worden of rose?HihiDat slapen ken ik ook wel zeg.Probeer me er tegen te verzetten,maar dat lukt ook niet zo..pff.

@Lotje ik heb heel veel buikpijn gehad,is nu een paar dagen over..is best eng maar op een gegeven moment denk je o weer steken..en als je dan dagen niks voelt denk je:zit het er nog wel?

@Enise geweldig meid..zie nou wel.Alles is goed met je kleintje,lijkt me idd heel bijzonder om het hartje te zien/horen kloppen.

@Mik2sept..Het kraamhotel?Lijkt me bijzonder?Wat is het precies?Een luxe ziekenhuis ofzo?Moeilijk die keuze zeg..maar je moet doen waar je je lekker bij voelt.

Hoe was het sporten?Gaat dat een beetje?ik wil binnenkort zwangerschapsfit gaan doen,beetje conditie opbouwen.en de kilo`s tegengaan,hihi..Ga denk ik dan wat relaxer de bevalling in.(ahum)

Ook ga ik meedoen met zwangerschapsgym maar volgens mij is dat gewoon elkaars buik bewonderen.

Die echo`s komen nu idd dichtbij,alleen voelt het nog zo ver weg.ben benieuwd.Meiden tot later

10. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    He dames

Is even geleden, maar hadden het ook erg druk.

Zondag hebben we het de ouders en onze broers verteld, geweldig en ze waren helemaal happy, we zijn gelijk overspoeld met vragen en moesten alles vertellen.
    De EHBO doos ( eerste hulp bij oppassen), verf spullen en de tasjes met suikeroom gevuld met snoep sloegen goed in.

Verder hier geen nieuwe klachten, alleen een leeg gevoel in mijn maag, constant, echt vaag.

@ ladouce de 20e april mogen wij ook naar de vk, spannend he!

Vind het raar dat jullie moeten wachten om een afspraak te maken bij de vk, heb dezelfde dag nog gebeld en dat was helemaal geen probleem.

Wij gaan voor een ziekenhuisbevalling, vinden we een veiliger gevoel geven.
    ook gaan wij voor de flesvoeding, wij werken in de horeca en ik heb geen mogelijkheid om te kolven, of naar huis te gaan voor de voeding, denk niet dat het een heel groot probleem zal zijn voor je kindje dat het flesvoeding krijgt.

Qua spullen kopen, het is moeilijk om je in te houden, hebben al wat spullen gekregen van mensen die wisten dat we bezig waren, zelf al we een paar kleine dingetjes gekocht zoals een speentje met i love papa.

Na de echo en als alles goed is gaan bij ons de remmen los!

groetjes mau

11. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

21 jun 2007
    808
    1
    18
    Hallo, een nieuweling komt zich melden!
    Is er hier ook een lijst, of alleen bij het andere novembertopic?

Ik ben dus 9 maanden niet ongesteld geweest, zelfs doorverwijzing naar een gun hiervoor gehad maar die kon niks afwijkends vinden.
    Iedere maand maar voor de zekerheid een testje, doe ik afgelopen weekend een ovulatietest:knalpositief! en die bleef positief, dus maandagmiddag zwangerschapstest gedaan: positief!:D :D :D
    Ooh ik hoop ZO dat het goed blijft gaan

Heb donderdag en vrijdag een innestelingsbloeding gehad, dus volgens mij 26/27 november uitgerekent
    de CBtest van vanmorgen gaf oo aan dat ik k 2-3 weken na conceptie zit nu :D :D :D

12. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    @Zeepbel, welkom & Gefeliciteerd!
    @Enise, Fijn dat alles goed was, nu weer lekker genieten!

@ ego
    Ik heb net een kras op onze nieuwe auto gereden :( Gisteren maakte ik ook al een inschattingsfout.. Misschien concentreer ik me onbewust minder goed? Vind het maar raar.. Gelukkig is mijn mannetje niet boos. :) Verder weinig kwaaltjes, vanochtend even buikpijn, en beetje weeïg, maar kan ook dat ik dat graag wil voelen :D

Werkze vandaag dames, of geniet van het lekkere weer!

13. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    @Zeepbel, gefeliciteerd! En jeetje joh, na 9 maanden niet ongesteld te zijn geweest! niet te geloven.

@ Amore, wat erg van die kras! ben je daarvoor verzekerd?

Ik had trouwens ergens gelezen je na 5 weken een grotere kans hebt dat dat je zwangerschap voldragen wordt (blijkbaar wordt na 5 wken 90% van alle zwangerschappen voldragen) :)
    En na die 3 maanden neemt die kans natuurlijk alleen nog maar meer toe. Hoop echt dat we dat allemaal gaan halen.

Heb nog steeds weinig symptomen. Alleen nog steeds vreemd zeurend gevoel en steken in mijn buik. net ook ongesteldheidskrampen, hoop maar dat dat er gewoon bijhoort. Bruinverlies is overigens zo goed als gestopt vandaag :)

Over een uurtje komt moeders voor moeders bij me langs. Dan meten ze ook mijn hcg-waarde. Ik ben echt benieuwd!

14. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    hallo allemaal,

@faye; inderdaad samen aftellen, leuk he! hoop dat die drie weken snel voorbij zijn hoor.

@zeepbel; gefeliciteerd meid! kom er gezellig bij! Wij hebben geen lijst hier van de late november mama's, dus we moeten elkaar maar goed op de hoogte houden van de echo's etc. ;)

@amore; ik heb ook last van concentratie in de auto. Ook bij rotondes enzo lijkt het wel alsof ik dan beetje duizelig wordt.

@lotje; ongesteldheidskrampen heb ik ook wel eens, 's avonds vaak. hoort er vast bij! ik zal me ook eens gaan opgeven voor moeders voor moeders.

@all; heb vanmiddag 2 zwangerschapsbh's gekocht die meegroeien. Al mijn normale bh's zitten echt niet lekker en doen pijn. Deze van de hema zitten echt perfect en zijn nog goedkoop ook!

fijne avond!

liefs bren

15. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

21 jun 2007
    808
    1
    18
    Dankjulliewel v het hartelijke welkom!
    Ik snap zelf ook niet hoe het kan hoor, dan heb ik denk ik weer een 1e eisprong gehad en meteen zwanger, dat ik anders nu ongesteld was geweest volgens mij, ik heb er anders geen verklaring voor. Nouja, op naar de volgende 9 maanden zonder menstruatie :D

Voelen jullie ook je onderbuik? Ik vind het wel prettig dat ik iets voel, weet ik iig dat er iets in mn lichaam bezig is!
    Ook licht misselijk, vooral als ik een tijd niks gegeten heb. Misselijkheid dat zal vast nog wel erger worden

16. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    Hoi hoi lady's

Mag ik hier ook meekletsen?
    Ik word ook een november-mamma!

Ik denk zelf rond 21/22 November, .. weet alleen niet precies hoever ik ben.
    Ik was 14 Februari voor het laatst ongesteld
    Maar hoever ik precies ben, hoor ik vast tegen de tijd dat ik een echo krijg!

Liefs,
    Manon

17. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    hoi manon!

gefeliciteerd! welkom!

mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie was ook op 14 feb. Volgens de verschillende tellers ben ik tussen de 19e en 24e nov uitgerekend. Komt door een langere cyclus, weet het dus ook niet precies. Ik ga nu uit van de 20e want dan ben ik en mijn man jarig :)

wanneer heb je je eerste echo? ik op 14 april.

liefs brenda

18. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

21 jun 2007
    808
    1
    18
    welkom manonn!

19. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

21 jun 2007
    808