Late november 2009 mama's (vanaf 15 nov)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lotje2, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Hoi hoi, daar ben ik ook weer eens. Hoe is het hier? Allemaal leuke berichten van het bezoek bij de vk.
    Angelsound, verslavend! Geweldig om de kleine elke keer te horen.
    Bij mij 1 vinger onder navel, maar dat is niet de beeb maar je baarmoeder trouwens. Tenminste dat zei mijn vk. Beeb lag bij mij namelijk erg laag dus kan het ook niet verkeerd begrepen hebben.

Voor de rest ben ik nog steeds erg moe. Kom er niet echt vanaf ben ik bang. Maarja, voel me verder super! Iedereen zegt dat ik er goed uitzie en daarom denken ze dat ik een zoon krijg. Haha, niet dus!
    Buikfoto geplaatst gister, dus iedereen kan weer een kijkje nemen. Heb de kleine tot nu toe drie keer gevoeld. Nu weer een aantal dagen niet.

2. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    Hey hey,

Ik er ook ff. Weer allemaal vk bezoekjes idd geweest zie ik. Gelukkig allemaal goed. Bij mij is baarmoeder (zegt mijn vk ook) ook 1 cm onder de navel. Verder kan ik nog niet zeggen dat ik me echt lekker voel. Ik krijg telkens wel weer een ander kwaaltje. Ben vannacht om half 3 naar beneden gegaan omdat ik niet kon slapen van de pijnlijke darmkrampen. Nou nog nooit zo erg gehad. Ben maar ff op de pc gaan zoeken of dit 'normaal' was (kon niet echt wat vinden). Maakte me best zorgen. Gelukkig na een uurtje weer kunnen slapen en vanochtend zonder pijn in buik wakker geworden. In de uren daarna regelmatig naar de wc geweest. Zat dus echt wat dwars. Verstopping ken ik niet meer want had dat naar wc rennen afgelopen woensdag ook al. :( Buik blijft ook aanvoelen als een ballon. Meer meiden die hier last van hebben gehad/hebben? Hoop niet dat ik dit volgende week ook heb op vakantie. Ben trouwens ook nog wel vrij moe hoor. Komt ook wel door de gebroken nachten. Heb van de week nog niet echt een nacht gehad waar ik lekker door kon slapen.
    Sorry voor het *ego-gezeur van mij... Wordt gewoon beetje gek van die kwaaltjes. Ik ga nu lekker badderen en op tijd naar bed en dan ziet de dag morgen er vast weer een stuk beter uit.

Grtz. Mila

3. koala28

koala28 Niet meer actief

@Mila: dat met je darmen heb ik ook. Ik heb het vanaf het begin van m'n zwschap. Ik ga er maar vanuit dat het ook niet weggaat zolang ik zwanger ben. M'n darmen doen altijd wel 'raar'. Maar het verstopt zitten heb ik tot nu toe alleen maar gehad bij m'n zwschap. Ik kan 4 dagen niet en dan is m'n buik echt een ballon. Dan moet ik de 2 dagen daarna weer rennen naar het toilet. En dan begint het weer van voren af aan (sorry voor de vieze details).

Hier is de moeheid weer erger geworden. Ik moet 's-middags even een uurtje liggen, anders trek ik het niet.
    Ook m'n rugklachten komen weer terug (begin dit jaar met 2 hernia's plat gelegen). Dus het is echt rustig aan doen voor mij.
    Volgende week ga ik beginnen met zwzwemmen (ook goed voor m'n rug) en vanaf eind juli met zwgym.

4. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    Hoi Allemaal!

Gisteren dus de pretecho gehad.... en het is voor 100% zeker:

een MEISJE!!!!!!:)

Was echt super!! Alles zag er ook goed uit verder, dus helemaal toppie!!

XX Bren

5. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    09 november: Sterretjes82, jongen
    12 november: Faye24, meisje
    17 november: Ringeding, geslacht onbekend
    17 november: Riannetja, geslacht onbekend
    21 november: Brenda, meisje
    21 november: loontje24, geslacht (nog) onbekend
    23 november: Amore1, geslacht (nog) onbekend
    24 november: Koala28, geslacht nog onbekend
    25 november: Knippy, meisje
    25 november, Annie1979, meisje
    26 november: Angelique72, geslacht (nog) onbekend
    27 november: Mila77, geslacht (nog) onbekend

6. walvisje

walvisje Lid

21 jun 2009
    21
    0
    0
    09 november: Sterretjes82, jongen
    12 november: Faye24, meisje
    17 november: Ringeding, geslacht onbekend
    17 november: Riannetja, geslacht onbekend
    20 november: walvisje, geslacht (nog) onbekend
    21 november: Brenda, meisje
    21 november: loontje24, geslacht (nog) onbekend
    23 november: Amore1, geslacht (nog) onbekend
    24 november: Koala28, geslacht nog onbekend
    25 november: Knippy, meisje
    25 november, Annie1979, meisje
    26 november: Angelique72, geslacht (nog) onbekend
    27 november: Mila77, geslacht (nog) onbekend

7. walvisje

walvisje Lid

21 jun 2009
    21
    0
    0
    Hallo allemaal,

ben een tijdje niet op het forum geweest, want heel druk met werk en studie en zwangerschapskwaaltjes,etc. Toen ik weer wilde inloggen lukte dat niet, dus maar nieuw profiel aangemaakt. Voorheen was ik son78, maar omdat mijn mannetje mij nu liefkozend 'walvisje' noemt (weet ook niet meer hoe we er op zijn gekomen, maar vind het wel heel grappig :p) ben ik nu hier ook walvisje....
    Nog een paar maanden wachten en dan kan dat 'je' op het einde er wel vanaf, ha ha :D

Heb nog geen tijd gehad om alles hier terug te lezen, maar zag wel wat verontrustende berichten. Met name Amore, als je vanwege klachten minder wilt werken, moet dat gewoon kunnen. Ik heb het er met mijn baas ook over gehad en die zegt omdat ik nu zwanger ben en een zwangerschapsverklaring van mijn verloskundige heb ingediend, ben ik geregistreerd bij UWV als zwanger. Als ik ziek/afwezig ben i.v.m. zwangerschap gerateerde zaken dan moet ik dat even melden bij P&O en dan wordt dat doorgegeven aan UWV. Het UWV betaald dan mijn ziektedagen. Dus kost mijn werkgever helemaal niets. Alleen zij mijn baas wel dat als ik veel afwezig was i.v.m. zwangerschap dat ik dan 6 weken van te voren met verlof moet i.p.v. 4.

Op het moment gaat het eigenlijk heel goed (even afkloppen ;)) en heb ik me nog maar 1 dag hoeven ziek te melden. Hopelijk blijft dit goed gaan, nu nog maar 4 weekjes werken en dan heb ik 4 weken vakantie, lekker de tijd om aan de babykamer te werken.

Sinds een paar daagjes voel ik de baby soms ook bewegen, soms rechts en soms links. Gister de hele dag niks gevoeld en dan ga je je toch zorgen maken, maar ja ben pas 18 weken en dan is het heel normaal dat je niet zoveel voelt. Over een paar weekjes zal dat wel anders zijn.

2 juli hebben wij de 20-weken echo, ben zo benieuwd wat het wordt, ik heb echt geen idee. Iedereen zegt meisje, maar ik denk jongen 8)

Nou meiden, fijne zondag nog verder en tot ziens op het forum :p

8. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    @brenda: gefeliciteerd hoor dat jullie een meisje krijgen. En weer eentje hier op het forum erbij. De meisjes zijn in de meerderheid....;)

9. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    dank je wel!! ik kan nu roze gaan inslaan hihi:D
    ben benieuwd of november de maand van de meisjes is.

10. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    @ Brenda: Wauw! Superrrr! A GIRL! Dat word shoppen, alleen maar ROZE.
    Wij krijgen ook een meisje! Ik ben er ook zo happy mee!
    Liefs, Manon

11. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    Hoii meiden,

Nou.. hier ben ik weer eens hoor!
    Heeft even geduurd, ik heb zo weinig puf gehad de laatste tijd.
    Ik heb af en toe wel meegelezen, maar dacht steeds ik ga vlug een berichtje neerzetten, maar niet van gekomen.
    Maar, ik leef nog! haha ..

Vandaag 18weken en 2dagen. Opzich gaat het allemaal best snel hé meiden?
    Opzich gaat het best goed. Best veel moe, en soms beroerde dagen.
    De vk heeft geadviseerd om minder te gaan werken, omdat het volgens haar teveel is. Ik kan niet zomaar minder gaan werken, maar probeer zoveel mogelijk rust te nemen.
    Ook is er een bacterie gevonden in mijn urine. Ik heb nu een week antibiotica geslikt, 3maal daags.
    Vandaag naar de verloskundige, een keer extra. Om een uitstrijkje te maken van mijn schede. Bah! Zie er best tegenop.
    Mocht de bacterie blijven, moet ik onder toezicht van de gynocloog bevallen in het ziekenhuis.
    Me baby gaat het allemaal super! Onze meid doet het harstikke goed, en groeid goed.

Hebben jullie de baby al gevoeld?
    Ik niet. Ik hoop dat het snel komt! Lijkt me zo bijzonder.

Liefs,
    Manon

12. loontje24

loontje24 Niet meer actief

Ohhh word nu wel erg nieuwsgierig hoor!!!! Nog ffies wachten en dan weten wij het ook!!!

13. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Ha lieverds,

@de november meisjes, Gefeliciteerd! Wij mogen 9 juli voor de 20-weken echo, echt zo spannend!!

@walvisje, bedankt voor je medeleven, op zich gaat het nu wel (doe met thuiswerken gewoon wat minder), lekker zeg straks vakantie!!

@manonn, sterkte vandaag bij de VK, hoop dat het meevalt!!!

Liefs,

14. riannetja

riannetja Actief lid

24 mrt 2009
    192
    0
    16
    Hallo allemaal,

Hier gaat het nu eindelijk lekker!
    Ben al een paar dagen smorgens niet meer misselijk geweest!
    Wij hebben volgende week woensdag 20weken echo.
    Ben benieuwd of ze kunnen zien wat het word.
    Zag dat er hier al een heleboel weten wat het wordt, en dat het bijna allemaal meisjes zijn. Ik heb zelf heel sterk het gevoel dat wij ook een meisje krijgen. Vriend denkt dat het een jongen wordt.
    Nog ruim een weekje wachtten dus en dan weten wij het hoop ik ook.
    Heb nu lekker een weekje vakantie, dus doe het lekker rustig aan.

@ Manon: Succes vandaag bij de vk!!

Groetjes Rianne

15. faye24

faye24 Bekend lid

5 jan 2009
    781
    0
    0
    Hoi meiden...even snel.Weinig tijd.
    @Bren JOEHOE zie je ik had het goed,,geweldig meid nu lekker rose shoppen.Heerlijk proficiat en geniet ervan..wat een meiden in november.Ben later terug.

16. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    @Loontje; Spannend spannend! Ik had ook heel sterk het gevoel dat we een meisje kregen, en me gevoel bleek te kloppen.
    Wij krijgen ook een meisje! Een echte meidenboom!
    Het word 1 en al ROZE! hihi..
    Hoe gaat het verder met je, voel je je goed?

@ All ; Hoe gaat het met jullie? Nog veel misselijke meiden? Veel last van vermoeidheid? Andere kwaaltjes.
    Al dikke buiken, veel aangekomen?
    Ik slik nog elke avond een halve tablet voor de misselijkheid, ik heb er dan verder geen last van. Na een dag werken ben ik wel kapot, maar als ik vrij ben, valt de moeiheid reuze mee.
    Verder begint me buikkie nu zichtbaar te worden. Ik ben 1kg aangekomen, nog niet veel dus!
    Ben benieuwd naar jullie verhalen!

Riannetje; Bedankt voor het succes wensen voor vandaag.
    Het viel mee gelukkig. Het uitstijkje maken van mijn schede, deed gelukkig geen pijn.

Vandaag naar de vk geweest.
    Ivm een bacterie, een extra keer. Ze hebben een uitstrijkje gemaakt en ik moest urine inleveren.
    Ze willen nagaan of de bacterie nog aanwezig is, nu de antibiotiakuur op is.
    Ik ben erg benieuwd. Over drie weken krijg ik de uitslag.
    Dan moet ik weer op de gewoonlijke controle.
    Mocht de bacterie er nog zitten, gaan ze verder kijken.
    Er word dan zoiezo nog een keer gekeken bij 36-weken, en zit het er dan nog, moet ik naar de gynocoloog.
    Ik krijg dan tijdens de bevalling antibiotica toegediend.
    Ik ga er nog maar niet vanuit, ik vind het maar niks.
    Maargoed, afwachten dus!

Ik ga nu slapen. Ik heb morgen een begrafenis.
    Snik! De opa van m'n vriend is afgelopen vrijdag overleden.
    2maanden terug ontdekt dat hij hersentumor had.
    Na een moedige strijd is hij overleden!
    Laatste week elke avond bij hem gezeten, was pittig, koste veel energie, maargoed je wilt er toch zoveel mogelijk bij zijn.
    Ik duik nu lekker me bed in! Even gedachten op nul.

Dag lieve meiden. Slaaplekker!
    Allemaal een fijne week!

Liefs,
    Manon

17. walvisje

walvisje Lid

21 jun 2009
    21
    0
    0
    @manonn: gecondoleerd meid, wel fijn dat je die laatste dagen zo intensief bij je opa hebt kunnen zijn.

@amore1: thuis werken is inderdaad fijn, ik houdt het nog even vol tot aan de vakantie en dan ga ik daarna ook een dagje thuis werken aanvragen.

@mama's van roze baby's: super al dat roze! ik zie in al die babywinkels zoveel schattigs voor meiden!

hier alles ok, heb last van m'n nek omdat ik nu veel op m'n zij slaap, normaal slaap ik op m'n rug maar heb gehoord dat het voor je rug beter is om op je zij te slapen, nou voor m'n nek duidelijk niet ;)

wij hebben 2 juli de 20 weken echo en dan hoop ik ook zo dat we kunnen zien wat het wordt. mijn vriend vraagt ook de hele tijd aan m'n buik of het nou een jongetje of een meisje is.

ik ben al 3 kilo aangekomen, heb al best wel een buikje en denk dat het ook super zichtbaar is, maar sommige mensen zijn nog steeds verrast als ik het zeg :p

nou meiden ik ga weer aan het werk, fijne dag allemaal, het wordt super weer :)

18. Sterretjes82

Sterretjes82 Actief lid

7 jun 2009
    482
    0
    16
    Hoi meiden,
    @Brenda, een meid gefeliciteerd!
    Al een tijdje hier niet geweest. Heb vorige week donderdag de 20 weken echo gehad en alles was goed en het is nog steeds een boy;) Ik lees dat ik nog steeds de enige ben! Geloof wel dat er meer jongens zijn want veel van jullie hebben de 20-weken echo nog niet gehad. Sorry dat ik nog niet terug gelezen heb en gereageerd heb maar begin veel pijn te krijgen bij het zitten en staan.
    Morgen even overleggen met mn vk want het begin steeds erger te worden. Heb er geen last van gehad bij mijn eerste zwangerschap.

Voor alle meiden die binnenkort de 20-wekenecho hebben heel veel suc6!

19. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    heej meiden,

hoe gaat het met iedereen?

ik ben vanochtend weer bij de gyn geweest voor controle. Hartje klopte uitstekend en mijn bloeddruk was verder ook prima. Omdat ik wel veel last van mijn rug heb (en gezien mijn ischias verleden) adviseerde hij mij wel om het rustiger aan te doen en anders halve dagen te gaan werken. Nou ik zie het nog eventjes aan tot de vakantie, dus nog 3,5 week en dan maar even zien hoe het gaat.

straks weer even stukje fietsen en dan gezellig op kraamvisite.

fijne dag allemaal!

xx

20. loontje24

loontje24 Niet meer actief

@Manonn: Gecondoleerd!! Gloof best dat het erg intensief voor je geweest is!! Maar wel fijn dat je er nog zoveel bij hebt kunnen zijn!! Met mij gaat het een stuk beter gelukkig!! Slik nog wel elke ochtend een gember tabletje, want durf nog nie zo goed te stoppen, omdat eht nu net een week beter gaat, maar het kan geen kwaad dus ga rustig afbouwen. Verder erg moe, maar das nie Zo erg. Ben blij dak van de misselijkheid af ben pffff.....

Deel Deze Pagina