Late november 2009 mama's (vanaf 15 nov)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lotje2, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Ik ben een tijdje niet geweest ivm vakantie, die helaas anders gelopen is dan gepland.

Ten eerste: er werd gebeld dat oma wederom gevallen was, en nu haar been gebroken had boven en onder de stalen pen die er 2 maanden geleden in gezet was.. complexe operatie.. maar is wel goed gekomen, maar hoe komt oma (92) er zelf uit???
    Ten tweede, mijn zus heeft wederom een miskraam gehad, nu met 9 weken, het vruchtje was gestopt met 5 weken... zit je dan als mij zijnde in Slovenie.
    Ten derde: het regende alleen maar..
    en ten vierde: mijn hormonen vliegen rond... heb dagen alleen maar gejankt. Dus hebben we woensdag besloten dat we maar naar huis gingen ipv volgende week donderdag.....

Ik merkte aan mijn lichaam dat het ook te veel werd. Kreeg hele erge steken in mijn buik.. Ik ga zo even de gyn bellen, maak me beetje zorgen daarover.

Verder over 2 weken de 20 weken echo (had nu eigenlijk wel eerder gekund, maar ja....) en week later weer op controle bij de gyn...

Ik ga proberen alles terug te lezen, maar denk niet dat dat gaat lukken...

Knuffie!!!!!

2. Angelique72

1 apr 2009
    58
    0
    0
    Zuidbroek
    Hoi Ringeding,

Welkom terug in Nederland waar het weer waarschijnlijk beter is dan in Slovenie.
    Beterschap met je oma en sterkte met je zus.
    Wat een dubbel gevoel moet je nu hebben lijkt me....
    Ik hoop dat de verloskundige je inmiddels heeft kunnen geruststellen en dat je met rust, je weer een stuk beter voelt.

Groetjes, Angelique

3. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Hoi Ringeding,

Poeh he, jammer dat je vakantie zo in het water is gevallen! Dat had juist een beetje je rustmomentje moeten zijn!
    En wat erg voor je zus, is inderdaad vast erg dubbel, zoals Angelique al schreef..

Heel veel sterkte deze tijd, probeer in ieder geval een beetje te genieten van het heerlijke weer hier en het feit dat je weer lekker thuis bent..

Knuf, Amore

4. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    De gynaecoloog vertelde dat het waarschijnlijk mijn darmen of mijn blaas is (tja, 2 weken wit brood eten is niet echt aan te raden met spastische darm)... Ik moest meer gaan drinken, dus dat doe ik nu (en dus ook veel bezoekjes aan de toilet hihi).

5. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Hoi meiden,

Hier ben ik weer even. Wat is het hier rustig. Jaja, met dit mooie weer ook niet zo gek natuurlijk.

Ringeding, balen van je vakantie meid!
    En natuurlijk helemaal van je zus en oma. Het valt niet mee om op die leeftijd iets te breken. Is dit voor je zus de tweede miskraam? Ik duim dat je zus de volgende zwangerschap mag volbrengen en een wonder krijgt.
    Veel drinken is nooit erg, maar je raakt wel vriendjes met de wc.

Verder las ik dat er veel meiden zijn die net als ik angstig zijn voor de 20 weken echo. We moeten positief blijven.
    Wie voelt de kleine? Ik heb het een paar keer gevoeld, maar nu weer een tijdje niet. Wel de laatste dagen wat steken aan de zijkant van mijn buik. Iemand een idee wat dat kan zijn?
    Als ik 's morgens wakker word dan moet ik echt naar de wc. Mijn buik doet dan zelfs een beetje pijn.

Ik ga weer van het mooie weer genieten.
    Fijne dag allemaal!

6. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    Hee meiden,

Hier ben ik weer eens.

Aller eerst ; BEDANKT meiden! Voor het condoleren en het succes wensen.
    Het was een mooie begravenis, met prachtig weer.

Er is al weer heel wat geschreven zie ik. Ik heb het vlug allemaal gelezen.
    Als ik het goed lees, gaat het met vrijwel iedereen best oké hé?
    Fijn hoor! We hebben allemaal onze klachten, maargoed .. We moeten er wat voor over hebben hé?

Ik vind het wel grappig hoor, alle meiden hier ronde de zelfde datum uitgerekend.
    Ik herken wel veel dingen, maar ook kan het enorm verschillen hoe we onszelf voelen.
    Ik merk ook dat mijn buik nu goed begint te groeien, al heb ik een erge kleine buik. Ik ben in totaal nu 1kilo aangekomen, dit vertelde ze 2weken terug. Ik ben erg benieuwd of ik straks maar ben aangekomen.
    Ik word soms wel eens moe hoor van de opmerkingen van mensen.
    Bv: Go? Zwanger, waar zit die buik van jou? Of: Er is nog niet veel te zien hé?
    Maargoed, ik vind het prima hoor. Ik hoop eerlijk gezegt ook dat ik niet heel veel ga aankomen! Ik ben zo bang dat ik zwaar word.
    Hihi. Ik weeg nu 53,3 mag dus niet klachen. Nu denken jullie misschien? Zo weinig!? Ik ben maar een meid van 1.61, dus vrij klein.

Poee! Jullie ook zo blij dat jullie van de misselijkheid af zijn?
    Ik wel hoor. Heeeer-lijk! Ik slik nog wel elke avond een halve tablet.
    Durf niet zo goed helemaal te stoppen!

Zeg! Wat een meiden hier zeg! Woow! Haha.
    Maar 1 jongen tot nu toe? Echt grappig!
    We krijgen nu binnekort allemaal onze 20-echo of we hebben het net gehad, ben benieuwd of er nog vele boys bij zullen komen.
    Ik heb volgende week maandag de 20weken echo. Leuk leuk!
    Ik ben er totaal niet bang voor, omdat ik bij 14/15 weken een cadeau-echo heb gehad, en daar zat toen alles erop en eraan, maargoed het blijft spannend hé!
    Ik heb zin om onze kleine prinses te zien!
    Wie weet hier al de naam voor het kindje?! Wij wel!

Verder voel ik me best goed. Wel moe eind van de dag.
    En ik voel het ook aardig goed als ik teveel doe. Me lichaam zegt op en duur wel : ho!
    Ik probeer me dan wat rustiger te houden, maar ik heb moeite hoor met rust nemen. Jullie?
    Ik heb gisteren wel goed nieuws gekregen. ik had namelijk last van één of andere bacterie, en daar ben ik nu vanaf! Het was opzich niet gevaarlijk voor het kindje, alleen wel tijdens de bevalling, ik zou dan tijdens de bevalling antibiotica toegediend krijgen, maar gelukkig, .. daar hoef ik niet meer aan te denken.
    Ze hadden nu wel een andere bacterie gevonden, maar die was met een kuurtje weer verdwenen, volgende week weer een keer urine inleveren.
    Ja, poepoe! Je bent niet zomaar even zwanger.. haha!

Nog 3weken werken! Dan vakantie. Olééé! Dan lekker twee weken naar Frankrijk! Heb er zo een zin in, ben er ook zo aan toe!
    Dan nog een weekie thuis genieten. Als ik terug ben van vakantie, moet ik nog 9weken aan de bak, dan verlof!

@Ringeding; Meid! Gatsie. Wat balen dat je vakantie nu zo moet verlopen. 2x Rot nieuws. Je zus een miskraam, dat moet dubbel voelen denk ik?
    Ik heb het zelfde meegemaakt alleen met een hele goede vriendin, ik vond het ook zo erg, voelde ook zo dubbel toen.
    Sterkte ermee!

Meiden, allemaal nog een heel fijn weekend.
    Geniet ervan!

Liefs,
    Manon

7. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    Ik heb mezelf erbij gezet!
    Ik ben benieuwd naar Loontje! Word het ook een meisje?! hihi!

09 november: Sterretjes82, jongen
    12 november: Faye24, meisje
    17 november: Ringeding, geslacht onbekend
    17 november: Riannetja, geslacht onbekend
    20 november: walvisje, geslacht (nog) onbekend
    21 november: Manon, een meisje
    21 november: Brenda, meisje
    21 november: loontje24, geslacht (nog) onbekend
    23 november: Amore1, geslacht (nog) onbekend
    24 november: Koala28, geslacht nog onbekend
    25 november: Knippy, meisje
    25 november: Annie1979, meisje
    25 november: Mau, meisje
    26 november: Angelique72, geslacht (nog) onbekend
    27 november: Mila77, geslacht (nog) onbekend
    27 november: LieveKylian, geslacht onbekend.

8. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    hallo!

ben ik ook weer ff tussendoor. heb ff snel bijgelezen, maar niet onthouden alles.

@ringeding; wat balen zeg van je vakantie! hoop dat je je snel weer beter voelt.

@annie; ik heb ook last van steken onder in mijn buik. houd ook erg veel vocht vast in enkels en voeten. volgens de gyn komt het doordat mijn buik erg snel naar voren groeit en dan moet de groeispurt nog komen!! help haha... ik lijk wel 28 weken zwanger ipv 19. ook de rug merk ik erg goed, helemaal omdat ik normaal ook al ischias heb, dus nu wordt dat nog erger. ik draag nu elke dag een buikband op aanraden en dat helpt erg goed, sindsdien heb ik geen tot weinig last van buik en rug.

@all; dinsdag 20 weken echo, spannend!! hoop dat alles goed is met de kleine meid:). mijn man is nu de babykamer aan het schilderen. daarna even de meubels in elkaar zetten en dan lijkt het al heel wat!! heb net even een sluier/klamboe bij de babydump gehaald. weer iets wat ik van me lijstje af kan strepen.

weet jullie waar ik leuke positie badkleding kan vinden?? in de winkels hebben ze niet erg veel keus vind ik. wil wel graag een leuke bikini of trankini (is met een soort hempje toch?).

nou meiden fijne dag allemaal!!

liefs brenda

9. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    @manon; grappig, ik hoef ook nog maar 3 weken te werken en dan ook 2 weken naar frankrijk!!

10. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    @ Brenda;

Hé Brenda;
    Leuk zeg! Al druk in de weer met de baby-kamer.
    Wat worden de kleuren?
    Wij gaan van de zomer beginnen. De meubels worden pas geleverd begin September.
    Leuk hé? Lekker hé om daar mee bezig te zijn?
    Ik ben ook zo benieuwd hoe het kamertje van ons dochtertje eruit komt te zien!

Je word al lekker rond vertel je. Hoeveel kilo'tjes ben jij aangekomen? Ik nog maar 1. Als ik zou zeggen ik ben 12weken zwanger, zouden mensen het ook geloven! Haha!
    Me buikkie begint wel aardig te groeien hoor, het word nu wel steeds meer zichtbaar dat ik zwanger ben, en niet meer zo van; Go! Die meid komt lekker aan, die eet er lekker op los! hihi.
    Ik denk dat ik een puntig buikje krijg.

Poeee! Ik word er zo gek van! Positie-kleding!!
    Wat een ramp. Ik heb maat 32/34. De kleine maten vliegen eruit.
    Ik kan nergens kleding vinden. Ik draag veel jurkjes.
    Die rekken lekker mee. Ik koop vaak EDC. Die heeft leuke dingen, en ook veel dingen waar je buik in mee kan groeien.
    Ik heb ook een bikini gekocht, ook van EDC. Een gewone bikini, niet in het bijzonder voor zwangere vrouwen.
    Ik ben op zoek naar een kort spijkerrokje, vind ik zo leuk.
    Maar ik kan nergens een leuk positie-rokje vinden.

Prettig weekend meid!
    Succes met het kamertje & het vinden van bad-kleding!
    Liefs, Manon

11. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    Hee Brenda; Wat toevallig zeg!
    Kun jij ook niet meer wachten? Ik ben er zo aan toe!
    We gaan lekker aaaaaalleeen maar genieten hé? hihi!
    France, Here we come!!!

12. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    @manon; 3 muren worden ecru kleurig, niet helemaal wit dus en 1 muur wordt lichtroze, niet overdreven maar wel roze haha. ben helemaal gefixeerd op roze ineens haha..

ik ben nu 3 kilo aangekomen, dus niet eens zo heel veel maar toch al een dikke buik haha. verschilt echt heel erg per persoon he. ik ben verder ook niet zo bang voor de echo van dinsdag, vorige week ook een pretecho gehad en de echoscopiste zei dat het er allemaal prima uitzag voor zover ze kon zien. dus maak me niet echt zorgen!

ik heb ook zo'n zin in de vakantie! wordt echt aftellen met werken. ik moet nog 11 weken na de vak tot aan verlof, maar denk dat het toch wel 6 wk wordt ipv 4 wk stoppen voor verlof. Gezien de klachten die ik nu al heb, maar ja we zien wel hoe het loopt verder. wij gaan naar zuid-frankrijk, jullie dan? wel een eind rijden!:$ vaak stoppen denk ik, maar we gaan ook 1 keer overnachten tussendoor in een hotel.

ik vind de kleding nu ook een ramp, dan is het weer koud en dan weer warm, moet nu echt van alles hebben! spijkerrokje wil ik ook nog, maar nog geen leuke gevonden.

nou ik ga ff koekeloeren hoe het kamertje ervoor staat haha

doei!! liefs bren

13. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    Hé meissie,

Klinkt leuk!
    Ik heb al wel een idee, maar hoe het precies word weet ik nog niet.
    Ik heb hoogglans witte meubels. Ik wou 3muren wit houden, en 1muur misschien knal roze! Maar vriend-lief vind dat nogal heftig.
    Dus misschien word het antraciet. Op de gekleurde muur komt de naam van onze dochter.

Gefixeerd op roze? Haha! Hier nog één.
    Alles word roze. Roze dekentje, roze klamboo, roze aankleedkussenhoes.
    En heel véééél roze kleertjes! hihi. So sweet!

3Kilo, is inderdaad ook niet nog zo heel veel.
    Soms zegt het aantal kilo, en grote van de buik helemaal niks.
    Ik ben zo benieuwd, hoe rond ik word .. haha!

Ik ben ook aan het af tellen hoor. Gelukkig gaan de weken opzich best vlug. Hoeveel uur werk jij nu? Ik werk er 32.
    Ik werkte er eerst 36. Per volgende week ga ik wat minderen.
    Wij gaan ook richting het zuiden. Het is inderdaad een lange rit.
    We moeten ong 13uur rijden! We rijden in 1x door, maar we zullen regelmatig even stoppen, anders houd ik het niet vol hoor.

Ik moet nog 9 weken werken, als ik het goed heb.
    De tweede week van Oktober stop ik. 9 Oktober is me laatste dag.
    Wiehoe!
    Ik heb dan 2weken vakantie, daarna gaat me verlof in.
    Na me verlof plak ik nog 1 week. Ik heb in totaal 19weken verlof.
    Jij?

Ik eens lekker douche!
    Daarna even om een boodschappie. Vanavond moeten we op verjaardag naar me schoonzusje.
    Heb er eigelijk helemaal geen zin in! hihi.

Liefs & Prettig weekend!
    Manon

14. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Hey meiden,

Hier nog een die normaal maatje 34 heeft. Ik kan momenteel veel vinden bij de H&M. Maat 36 van positiekleding pas ik daar. Ben er helemaal gelukkig mee. Op internet staat niet veel, maar je moet gewoon de winkel binnenlopen.
    Lang leve de mode van tegenwoordig. Inderdaad ook een aantal jurkjes die lekker rekken en een strak jurkje is alleen maar leuk.
    Ik woog toen ik stopte met de pil 48,5 en nu 53,5. Eet ook best veel.
    Hier ook een die constant krijgt te horen, beschaafd buikje. Maar wacht maar, in de avond lijkt het dat ik een maand verder ben.
    Met 16 weken ook een echo gehad en die zag er erg goed uit. Hartkamer en linker- en rechterboezem gezien en hersenen, maar toch kan er nu een afwijking naar voren komen. We gaan er niet vanuit natuurlijk.
    Nog 2 weken werken en dan 6 weken vakantie. Na de vakantie nog maar 8 weken werken en dan al verlof. Moet wel van de week even mijn verlof schriftelijk aanvragen.
    Babykamer besteld, maar moet verder nog alles kopen en doen. Denk in de vakantie dat we eraan beginnen. Wij gaan niet weg dit jaar.

15. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Vandaag maar weer eens een buiken foto gemaakt.
    19 weken en 5 dagen hier.

16. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    @ Annie;
    Fijn zeg! Dat je lekker kunt slagen bij de h&m. Ik loop er zo af en toe eens binnen, maar valt elke keer zo tegen. De kleinste maat is er altijd al uit.
    Ik heb nu wat flexibele rokjes besteld via de site. Ik ben benieuwd.

Ik heb ook altijd 48/49 kilo gewogen.
    Sinds een jaartje weeg ik rond de 51/52. De laatste keer woog ik bij de vk 53,3. Ben benieuwd naar de volgende keer.
    Het lijkt me zo gek! om nog veel aan te komen. Jouw niet?
    In de avond lijkt het bij mij inderdaad ook of ik een maand verder ben, dan heb ik een flinke buik!

Ik vind de 20weken echo wel spannnend hoor, al gaan we eigelijk er vanuit dat het allemaal prima gaat. Er kan altijd nog wat mis wezen, dat is zo. Maar positief denken!

Zoo! Zes weken vakantie! Wat ben jij voor een bofkont! haha!
    Heeeerlijk zeg! Ik heb er helaas maar 3. Ik ga heel heel heel veel genieten!

@Ringeding;
    Zozo! Al een lekkere buik! Ziet er mooi uit hoor!

Alle Meiden, een fijne zondag!

Liefs,
    Manon

17. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Mooie buik! Daar mogen wij slanke meiden trots op zijn. Ik moet vandaag ook nog even een foto maken.
    Jaja, dat heb je als je in het onderwijs werkt, maar drie weken is ook niet verkeerd toch?!
    Ik vraag me wel eens af hoe mensen zich voelen die altijd al een buikje hebben van zichzelf. Ik heb nu al zoiets van, he er zit iets in de weg. Ik klaag verder niet hoor.
    Misschien moet je eens een andere h&m binnenlopen. Iedere zaak heeft andere spullen.
    Ik ga nu lekker genieten van het weer en verder fantaseren en ideetjes opdoen voor de babykamer.
    Fijne dag allemaal!

18. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    @Annie;
    Tja, .. Mij hoor je ook niet klachen, maar een buik die dikker en dikker word vind ik toch een 'bijzondere' ervaring. Jij niet?

Oja, in het onderwijs zijn de vakantie's natuurlijk lekker lang.
    Nou, heerlijk toch! Lekker van genieten! Ga je nog op vakantie?
    3 weken is ook lekker hoor! Ik ga twee weekies naar Zuid-Frankrijk.
    Lekker even weg! Lekker vol op genieten!
    Wel vreemd idee vind ik het, de laatste zomer zonder kindje.
    Nu nog 3weken even doorbikkelen, en dan begint me vakantie.

Nou meid, lekker fantaseren & geniet van het kleinne ukje in je buik!
    Slaaplekker!

Liefs, Manon

19. walvisje

walvisje Lid

21 jun 2009
    21
    0
    0
    Hoi meiden,

hier was ik even snel voordat we weer aan het werk moeten :(. De laatste weken zo voor de vakantie vallen me tegen, heb echt weinig zin... maar goed nog drie weekjes dus het aftellen is nu echt begonnen.
    lees dat een aantal meiden bescheiden buikjes hebben, ligt denk ik heel erg aan je bouw, als je inderdaad voor je zwangerschap al vrij klein was, dan zul je niet in een mega worden ;)
    Ben zelf nu ongeveer 3 kilo aangekomen en weeg nu 70 kilo, vind ik wel grappig om te zeggen want ik ben altijd onder de 70 geweest, was voor mij echt zo'n grens waar ik nooit overheen kwam, was altijd tussen de 64 en 69. Ik ben 1.71 en heb een vrij brede bouw. Ik zal binnenkort even aan mijn vriend vragen of hij weer een buikfoto maakt.
    Mijn buik is inmiddels al flink gegroeit, en 's avonds lijkt 'ie soms echt nog groter, dan begint het aan de zijkanten ook pijn te doen. Weer zo'n seintje dat je het rustiger aan moet doen (ja ja.. soms moet je er echt aan toe geven, gewoon rust nemen en die stofzuiger laten staan, ha ha)
    @ Ringeding, wat een prachtige buik!!
    @ Brenda, vond het ook zo lastig om een leuk spijkerrokje te vinden, heb nu een mooie van Mamalicious.
    Wij gaan dit jaar ook niet op vakantie, lekker tijd om aan de babykamer te werken, we hebben nog niks gekocht want we wachten af tot we weten wat het word. Donderdag de 20-weken echo en ik vind het nu echt spannend worden, ik had bij 18-weken de baby voor het eerst gevoeld, maar de laatste tijd voel ik niet zo veel, misschien ben ik er gewend aan of komt het ergens anders door. Maar elke keer als ik denk dat ik wat voel zijn het m'n darmen... Nou ja, we blijven gewoon positief :)

Ladies, moet echt naar m'n werk.. anders kom ik te laaaaaat!!
    fijne dag allemaal!!

20. faye24

faye24 Bekend lid

5 jan 2009
    781
    0
    0
    Hoi meiden...even snel de 20 weken echo was SUPER!Alles was goed,en het is nog steeds een meissie!Hihi..fijne dag tot later.Knuffel

Deel Deze Pagina