Late november 2009 mama's (vanaf 15 nov)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lotje2, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelique72

1 apr 2009
    58
    0
    0
    Zuidbroek
    @Sonja: Jee wat een nieuws zeg. Ik heb er geen woorden voor pfff. Sterkte en veel geluk en gezondheid voor jullie zoon toegewenst. Ik hoop dat je in november met supergoed nieuws terug bent op dit forum.
    @Manon, Brenda en Amore: Een hele fijne ontspannen vakantie toegewenst.
    @Maaike: Beterschap met je man en ik hoop dat er goed nieuws uit de uitslag komt en dat jullie na de volgende operatie eindelijk samen kunnen genieten van jullie zwangerschap.
    @Lieve: Gefeliciteerd met jullie succesvolle 20-weken echo. Geniet nu maar extra van je zwangerschap.
    @All: Hier gaat alles goed, zou alleen de kleine graag willen voelen schoppen. Heel af en toe voel ik wel wat maar niet echt schoppen ofzo, kan het gevoel niet omschrijven. Misschien dat hij zich dan draait ofzo. Mijn man denkt hem af en toe wel te voelen maar dan voel ik het niet, dus denk dat mijn man het zo graag wil voelen dat hij het "voelt".

Groetjes, Angelique

2. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    @Koala, vervelend zeg dat je nu al pijn hebt! Wordt vast en zeker een voetballertje;)
    @LieveKylian, fijn dat je 20 weken-echo goed was! En ook al lekker op vakantie, het wordt rustig hier!
    @Angelique, het duurt vast nog maar even voor jet het zeker voelt! Ineens is het er :)

Meiden, fijne dag!

3. faye24

faye24 Bekend lid

5 jan 2009
    781
    0
    0
    hallo meiden allemaal..

Kom weer even spieken..bah het is weer warmer geworden..mag voor mij regenen..(sorry)

@Amore lief van je meid..kan merken dat het steeds zwaarder wordt,alleen weet ik niet wat zwaarder weegt:het lichamelijke of het geestelijke.Komt het allemaal wel af.Het ligt achter,we zitten nu aan half tot eind september.Mag dan beginnen met overhuizen en de babykamer klaar maken..heb er zo`n zin in,hoop alleen dat ik dan nog energie heb.

@Angelique snap dat je je kindje ook wilt voelen,maar net wat amore zegt:ineens is het er.

@Lievekylian gefeliciteerd met jullie goede echo..joehoe.

De rest die ik vergeet:denk ook aan jullie.

Ben weer weg...liefs

4. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    #1344 Ringeding, 15 jul 2009
    Laatst bewerkt: 15 jul 2009
    hoi hoi,

Hier gaat het lekker. Ben van mijn verkoudheid achtig ding weer af, dus dat is mooi. Frummel schopt lekker (op mijn blaas vooral). Morgen nog ff een keer een echo omdat bij de 20 weken echo hij/zij met zijn rug naar voren lag, en het echo apparaat kon niet door de laag buikwand, placenta en rug heen kijken of de vaten van het hartje goed was.. Morgen hopelijk wel.

Verder ging mijn man van de week voor de lol zijn bloedsuiker prikken bij vrienden van ons, en toen bleek die veel te hoog te zijn 17.8 Dus maar even naar de huisarts geweest, daar was hij vanmorgen nuchter 11.8 Hij wordt vandaag teruggebeld wanneer hij bij de internist terecht kan... Dus dat wordt ook ziekenhuisbezoekjes ben ik bang.... Hopelijk is het niet ernstig en krijgt hij gewoon te horen dat hij af moet vallen...

5. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    Dag dames,

lange tijd niet op het forum geweest, maar alles is goed!

Hebben een super geslachtsbepaling gehad, een meid! maar dit heb ik geloof ik nog net kunnen laten weten.

Vanmiddag naar de vk geweest voor de 20 weken echo, alles is goed en ons meisje ligt precies goed op groei en ontwikkeling, en ja het is echt een meid!

Verder even goed aan het shoppen geweest en eind aug. komt de babykamer, verder alle andere spullen al in huis, op wat kleine dingetjes na.

Buik is behoorlijk aan het groeien en de kleine is super druk, lijkt af en toe wel adhd! te hebben.

Nu lekker genieten van 3 weken vakantie, morgen voor 8 dagen naar Turkije!:p

Goed om te lezen dat het met de meesten van jullie allemaal goed gaat.

@ maaike, goed te horen dat de operatie goed verlopen is. Hoest verder met jou trek je het nog met bedienen? ik draai geen keuken diensten meer, bediening weet ik nog aardig te trekken, alleen oppassen met mijn rug, laatst harde buiken gehad en ben terug gefloten door de vk, dus geen keuken meer en oppassen met de bediening.

Nou dames tot over 8 dagen gr mau

6. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    net weer bij de gynaecoloog geweest. Het hartje was nu wel goed te zien en alles was goed.
    Heb alleen een heel eigenwijs kind dat alleen maar met zijn rug naar ons toe wil liggen. We hebben dan ook besloten dat we geen pretecho laten maken, want het risico dat hij steeds zo gaat liggen is erg groot zei de gyn.

Verder wilde frummel ons niet horen want hij had beide handen voor zijn oren... altijd leuk voor een foto...

7. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    Hoi hoi,

Hier ook weer een keertje. Er zijn er een aantal op vakantie he. Hoop dat jullie een fijne vakantie hebben of nog gaan krijgen. Ik ben alweer bijna een week aan het werk, went zo snel weer.

Ik ben gister nog naar vk geweest en daar was alles goed. Ze zei wel dat navelstreng vanuit placenta niet uit midden komt maar meer richting de rand (rare is dat ze dit niet gezegd hebben bij echo want ze vroeg of mij dit verteld was, nope dus). Was niet erg, alleen beetje afwijkend en dat als ik de echo niet had gehad, ze zou denken dat ik een paar weken verder ben :$ Mijn baarmoeder schijnt nogal hoog te liggen (vond zelf ook al wel dat mijn gehele buik ver omhoog zat). Ook dit is niet erg. Lijkt mij alleen wel irri op een gegeven moment want denk dan ook dat je dan eerder maagzuur krijgt doordat het de boel omhoog drukt. :( Nou ja, zien we dan wel weer. Misschien is het bij een volgende controle de boel wel weer ingezakt ;) Hartslag was in ieder geval goed/sterk en mooi regelmatig en hij/zij bewoog flink. Zag het zelfs voor het eerst aan mijn buik.

Vandaag trouwens wel veel last van een pijnlijke buik. Jullie ook wel eens last van gehad? Ik heb het een paar weken terug een keer 's nachts gehad (ook toen van wakker gelegen :(), een soort van krampen ofzo maar naar wc kan het mijns inziens niet zijn want was ik al geweest ;) Vorige keer was het dag erna over dus dit hoop ik nu weer. Net ook nog ff in bad geweest en dat heeft wel iets verlichting gegeven. Zag toen weer een schop tegen mijn buik aan (vriendlief balen want die mist het telkens hihi).

@all, zo dus er zijn al wel namen bedacht en sommige zelfs al definitief gekozen. Wij blijven nog wel steeds bij dezelfde namen. Voor jongen hebben we er nog 2 over en bij meisje nog steeds 1 naam die terugkomt.
    Hoop dat het goed met jullie gaat. Ik ga nog ff relaxen hier.

Grtz.

8. Sterretjes82

Sterretjes82 Actief lid

7 jun 2009
    482
    0
    16
    @ Loontje, Leuk dat je geslaagd bent met shoppen en idd wel slim om de echte jongenskleding even apart te hangen. Hier hoeft dat niet want mijn familie weet al wat het wordt. Verder weet nog niemand wat het word en dat laten we maar zo.

@ Amore, hoe was je zwangerschapsmassage?? Bij de Vk ook alles goed gegaan?

@LieveKylian, wat fijn dat de 20-weken echo goed was. Heerlijk zeg 2 weken naar Frankrijk...geniet ervan.

@ Mau, Fijn dat bij jou ook alles goed was en wat leuk een meisje. Geniet lekker van je vakantie in Turkije. Tot over 8 dagen.

Nou mijn dochter is weer helemaal de oude gelukkig. Ze slaapt nu ook s'nachts weer lekker door.
    Heb vorige weekend ( niet schrikken) alvast 11 pakken luiers gekocht voor de baby...na ja gekocht eigenlijk kan je beter zeggen gekregen. Had 250 euro aan bonnen gewonnen bij een drogisterij en dacht gelijk laat ik het maar aan die dure luiers besteden....heb ik gelijk een voorraadje :D
    Mijn man heeft nog een lekker luchtje uitgezocht ( ikke ook natuurlijk :p) en heb nog wat babyspulletjes gekocht shampoo, douchegel, zwemluiers voor mijn dochter, flesjes etc. Heb nog 50 euro over maar dat maken we de volgende keer wel op. Had het even gehad met het gratis uitzoeken..hihi ;)

9. Sterretjes82

Sterretjes82 Actief lid

7 jun 2009
    482
    0
    16
    maaike, Fijn dat de operatie goed is verlopen en hoop nu voor je dat ook de uitslag goed is! Wens je veel sterkte in deze spannende tijd.

10. Sterretjes82

Sterretjes82 Actief lid

7 jun 2009
    482
    0
    16
    @mila, Ik had eergisteren veel last van buikpijn. Dat zijn volgens mij echt je banden die oprekken. Had ook veel steken in buik en heel gek maar mijn buik lijkt nu echt een stuk groter sinds gisteren.

11. Angelique72

1 apr 2009
    58
    0
    0
    Zuidbroek
    @iedereen die met vakantie gaat: heel veel plezier!
    @sterretje: wat een meevaller zeg die prijs. Tja en dan liggen de luiers wel voor de hand om in te slaan. Groot gelijk heb je.
    @mila: ik heb ook regelmatig last van buikpijn. Vooral 's avonds als ik op bed ga liggen of 's nachts tijdens/na het plassen.
    @ringeding: van wie heeft hij de eigenwijsheid? hahahahaha

Ik ben gister ook naar de vk geweest en alleen maar goed nieuws.
    Hartje regelmatig, grootte van de baarmoeder precies op schema en hij beweegt goed. Plus voor mij nog een voordeeltje.... door de drukte van de afgelopen 4 weken ben ik 2,5 kg afgevallen ipv aangekomen. Heb haar nog de foto laten zien waarop te zien (zou moeten zijn) dat onze kleine van het mannelijk geslacht is maar zij is, net als ons, ook niet 100% overtuigd ervan. Ben dus nog erger gaan twijfelen en wil toch echt wel voor we met de verbouwing van de babykamer gaan beginnen een 4-d echo laten maken.

Groetjes en iedereen een heel fijn weekend toegewenst.

12. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    @Angelique, kan me voorstellen dat je het zeker wilt weten! Bij ons was de echoscopiste (wat een woord:D) 100% ZEKER en ik denk zelfs nog wel es, wat nou als... Whahaha. Heel die kamer roze, is het straks een jongen!

@Faye, snap dat het een hoop stress oplevert. Verhuizen en klussen gaat nooit zonder slag of stoot, maar als je zwanger bent vast helemaal niet! Succes ermee!

@Ringeding, sterkte met je man, hoop dat alles goed is!

@Mau, fijn dat ook jouw 20-weken echo goed was! Is iedereen van ons nou geweest? & Fijne vakantie!

@Pijnlijke buik, hier ook last van gehad vorige week! Zeker met het plassen. Schijnt te komen omdat alles nu heel hard groeit!

@Sterretje, wow 250 euro! Leuk zeg! Daar kan je inderdaad een hoop luiers voor kopen! :)

Hier alles goed, de zwangerschapsmassage was heerlijk en ook bij de verloskundige was alles goed. Ben nu totaal 2,8 kilo aangekomen, eindelijk ;) Ook hier een eigenwijsje, ze ging ervandoor toen de verloskundige haar hartje wilde horen en ging tegen dat ding schoppen, hahaha. :D Ze gaat zich nu ook steeds verstoppen als papa haar wil voelen, das best zielig. :( Maar gelukkig gaan we na de vakantie naar haptonomie, lijkt me echt gaaf om meer contact te maken. Nu heb je toch vaak zoiets van, hoe maak ik contact? Nou ik ga lekker de badkamer schoonmaken en alles een beetje opruimen voordat we dinsdag op vakantie gaan & vanmiddag nog even lekker naar een babywinkel!

Fijne dag ladies,
    Amore

13. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik probeer een beetje bij te lezen.
    Oh, vervelend als je niet zeker zeker weet of je een jongen of meid krijgt. Hier leek het toch heel duidelijk te zijn, maar ook ik heb af en toe zoiets van....oei wat als het een jongen blijkt te zijn?
    Wij hebben de roze Bugaboo besteld en willen het kamertje qua behang rustig houden, maar hier en daar fuchsia roze gebruiken.

Fijn dat de 20 weken echo goed was. Volgens mij is nu iedereen zo'n beetje geweest.

Buikpijn; hier ook 1, maar ik heb het hoofdzakelijk 's morgens als ik wakker word. Na een half uurtje wordt het minder.

Schoppen van de kleine; ik dacht het vorige week te zien aan mijn buik. Ik voelde de kleine meid schoppen en zag mijn buik bewegen. Mannetje zag het ook.
    Vk gaf aan dat het wel zou kunnen, maar vond het te vroeg. Het kan een adertje zijn waar ze tegenaan schopt. Dan is ze het toch ook? Ik zie het bijna elke dag.
    Mijn mannetje voelt het trouwens nog niet.

Maandag ga ik bellen voor een pretecho. Wij willen 2 keer met dvd en foto's. Ik moet van de vk wel even aangeven dat ik zeer slank ben, want dan kan zij aangeven wanneer ik het beste langs kan komen.

Hier lekker relaxen, heerlijk hoor vakantie. Ik ben op zoek naar een last minute voor in augustus, maar een last minute is tegenwoordig alleen maar als je met je koffer klaar staat op Schiphol. Via reisorganisaties niets aantrekkelijks.

Fijne dag nog allemaal.

14. koala28

koala28 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Buikpijn heb ik ook, 's-ochtends bij het opstaan en in de namiddag. Zeker als ik me te druk maak op het werk dan heb ik de hele avond last. Dat moet nu echt minder worden, maar voor een controlfreak als ik is dat erg moeilijk.

Vandaag naar een babywinkel geweest en kinderwagen, box en maxi-cosi gekocht. En verder met het opruimen van de toekomstige babykamer. Vanavond lekker op de bank.

15. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Jullie hadden nog een echo foto tegoed, van het feit dat Frummel het geouweneel van de gynaecoloog niet wilde horen. Dus hier is hij. Je ziet duidelijk zijn/haar schouder met handje in zijn oor.

16. maaike1977

maaike1977 Actief lid

10 apr 2009
    308
    0
    0
    Goede morgen allemaal!!

@ringeding, mooie echo hoor! Blijft toch altijd leuk he! Ik zal eens kijken of ik een foto album kan aanmaken...Ik heb ook zo van die mooie echo's..haha WIe niet eigenlijk! Lol!:D

Hier gaat alles goed. Voelde kleine steeds vaker, zo leuk! Van de week lag ik 's avond in bed en bedacht me dat ik haar nog niet zo veel had gevoeld...dus ik dacht i ga niet slapen voordat je ej gemeld hebt dame! ;) Dus ik ben een beetje aan mijn buik gaan schudden en jahoor even later, response! hahah Volgens mij was ze een beetje Saggie...;) Maar ik was weer blij en ben lekker gaan slapen.

's morgens heb ik wel alst van een harde en pijnlijke buik, maar trekt vrij snel weg. Als ik even te veel heb gedaan dan heb ik ook een gevoelige en wat harde buik...dus denk ik dat ik een stappie terug moet...

Mijn vakantie ( hoezo vakantie...) is alweer bijna voorbij...vrijdag weer beginnen. Echt vakantie gevoel heb ik helaas niet gehad. Heb veel last gehad van ischias en we zijn niet echt weg geweest want mijn man is nog steeds niet echt in orde. Morgen krijgen we de uitslag van de biopt van de tumor, spannend hoor...En dan horen we ook hopelijk waneer hij nu weer geopereerd wordt...

We kunnen zo verdorie zo niet eens voor de 100% genieten...heb zelf ook nog niets gekocht..terwijl het met Luuc gewoon heel anders was. Daar hadden we binnen een maand al een wagen en een kamertje, Nu is het dan ook geen grote spullen kopen maar wel kleertjes...en zelfs dat heb ik niet gekocht...

ALs ik vrijdag moet werken dan moet ik nog precies 9 weken werken en dan gaat mijn verlof al weer in...

@Mau, het bedienen gaat steeds moeizamer, weet ook niet of ik het vol ga houden, ook natuurlijk ivm ischias. En dat terwijl ik "maar" 3 dagen werk...Jij werkt fulltime toch??

Hoe gaat het met derest met werken? Hebben jullie het ook zwaar of valt het wel mee?

Ik duik even onder de douche hier, dan op naar de bouwmarkt; verf kopen voor de kaper van Luuc, daar moet nu echt wel mee begonnen worden hoor...pff

Tot later!! XXX

17. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Hey ladies,

Hier even snel een berichtje. Vanaf morgenochtend vroeg ben ik lekker op vakantie! We zijn er volgende week vrijdag weer. Iedereen hier werkze of fijne vakantie en geniet van het kleintje in je buik!

Liefs,
    Amore

18. Angelique72

1 apr 2009
    58
    0
    0
    Zuidbroek
    Hey Amore

Fijne vakantie en hoop dat je lekker uitgerust terugkomt.
    En jij ook genieten van je kleintje hé?

Groetjes, Angelique

19. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    @Amore, fijne vakantie. Geniet er van.

@Maaike, balen dat het zo allemaal loopt voor jullie. Hoop dat jullie morgen wel een goeie uitslag krijgen, dat het niet kwaadaardig is.
    Verder vind ik het werken met vlagen tegenvallen. Vooral als ik richting eind vd week kom dan heb ik wel eens van: pfff. Nu komt vakantietijd er ook nog aan en dat is bij ons door minimale bezetting juist wel druk omdat je taken van anderen moet overnemen. Normaal ben ik altijd degene die dan nog op vakantie moet gaan (is leuk vooruitzicht dan) maar omdat ik nu al geweest ben, valt het me tegen maar ja... t moet toch gebeuren.

Hier verder wel ok. Ben moe dus wordt kort berichtje. Weer gewerkt en vanavond verder gegaan met toekomstige babykamer leeghalen.

Grtz.

20. maaike1977

maaike1977 Actief lid

10 apr 2009
    308
    0
    0
    Hey meiden, alles goed?

Nou hier zijn we inprinciepe nog niets verder....Ze konen eiegnlijk nog niet zeggen wat het is...ja dat het "iets" ontstoken is...

Nu gaan ze dus binnnen een klein maandje weer opereren om ALLES weg te halen...En dat gaat dus niet via de neus of mond, maar gewoon via de buiten kant:(...Het is een operatie die niet helmaal rissicoloos is...de tumor, zo noem k het maar verlopig gewoon zit nl vlakbij het hersenvlies en ok vlakbij de oogzenuw...Nu dus maar hopen dat de artsen een vaste hand hebben...

Ondertussen blijft hij natuurlijk gewoon zekgemeld...en ik mag vrijdag weer werken. :(..Ik heb alleen vandaag te horen gekregen dat een nieuwe collega vandaag op staande voet ontslagen is...dus ik heb aangeboden om zeg maar een extra dag te gaan werken. Ga nu dus 4 avonden werken. En dus gewoon 4x6 uur ipv 3x8 of zelfs meer uren...Hopelijk trekt mijn lichaam het dus beter om kortere dagen te maken maar wel een extra dag....We zullen zien...

Gister dus naar de fysio geweest en men..ik ben nog beurs...heb erg last vandaag....we zullen wel zien hoe het gaat allemaal..mijn man kan iig de tijd nemen om Luuc zijn kamer te gaan behnagen...

Over Luuc gespreoken, ga hem zo in zijn bed doen...Die lag er gister om 9 uur in maar sliep om 10 uur nog niet....dus hopelijk vanavond wel!;) En anders..jammer dan, morgen lekker uitslapen!

fijne avond! XXX

Deel Deze Pagina