Gisteren was Frummel erg druk in mijn buik. Ik voelde hem schoppen (twijfel af en toe of ik het van binnen of van buiten voel), dus mijn man ook zijn hand op mijn buik gelegd... En ja hoor, Frummel ging een salto maken, schopte of weet ik wat hij deed, maar mijn man voelde het ook.... Weer een mijlpaaltje.... Vandaag was Frummel weer druk, dus ik mijn buik eens in de gaten houden en toen ging mijn buik toch bewegen niet te kort. Ik mijn man er weer bij geroepen, en ja hoor... Frummel stopte ermee.... Na 5 minuten gestaard te hebben ging mijn man maar weer zitten en meteen daarna Frummel weer in de aanval..... Toch apart he, alsof ze merken dat papa erbij is....
Hoi Silvia, Welkom op onze draadje..... Het is hier super gezellig, dus pas er op dat je niet te verslaafd hieraan raakt hihi
@ Sylvia: Welkom en join the club! @ Ringeding: Ik weet wat je bedoelt met dat je niet weet of je het van binnen of van buiten voelt. Ik heb het idee dat ik het alleen maar van binnen voel. Dinsdagavond was onze kleine ook compleet overstuur en daardoor werd ik van zijn bewegingen ook een beetje misselijk. Het was nl zo dat we net op bed lagen en er toen zo'n harde knal buiten was dat onze buren allemaal buiten stonden en wij buiten ons slaapkamerraam hingen om er achter te komen wat de knal nou geweest was (vuurbal, bom, inslag etc. etc.) We zijn er tot op heden nog niet achter. Toen we daarna weer op bed lagen was onze kleine dus compleet van slag. Ook mijn man natuurlijk voelen en die was ook helemaal verbaasd hoe druk de kleine wel niet was. Volgens hem is het nu echt bevestigd dat de kleine adhd heeft. Ik ben van mening dat hij later op karate of kickboksen ofzo gaat. Nou dit was mijn verhaal ff. Groetjes, Angelique
Hallo allemaal.. @Sylvia welkom hier,klets gezellig mee en nog proficiat met je zwangerschap?Hoe gaat het tot nu toe? @ringeding leuk dat bewegen he!! @Angelique hihi heerlijk zo`n druktemakertje(nu nog dan haha)ons meisje is vrij rustig..ze schopt gewoon lekker normaal.Verder slaapt ze veel.hihi @All lekker die regen..heerlijk afkoelen.Doet me nu beter.Hoe is het met iedereen?Rustig hier..Wij zijn hartstikke druk maar goed nieuws:het komt af.5 weken voor de uitgerekende datum verhuizen we over..wat een pak van mijn hart..ben weer weg werken en klussen. Doei knuffel
@Sylvia: Welkom bij deze topic. @Iedereen: Ik lees hier voornamelijk dat jullie de kleine maar af en toe voelen. Is die kleine van mij dan zo erg druk in m'n buik? Het lijkt af en toe wel een voetbalwedstrijd in m'n buik (soms nu al geen prettig gevoel op bepaalde plekjes). Dagelijks vanaf ongeveer 14:00 uur is het raak en om 19:00 uur wordt het weer wat rustiger. Ben gisteren nog bij de VK geweest voor controle. Kleintje loopt 2 weken voor qua lengte en grootte. Hij heeft ook lange armpjes en beentjes.
Bedankt voor jullie welkom, voel me meteen thuis Met mijn zwangerschap gaat het redelijk, veel last van BI dus zit al thuis dat is minder maar we moeten er wat voor over hebben he. Druk aan de klus, babykamer begint zowaar al op een kamer te lijken. Dinsdagmiddag komen ze de vloerbedekking leggen en dan kunnen we gaan inrichten.... Koala ik voel de kleine ook zowat de hele dag, savonds op bed is de uk zo onrustig dat het zelfs aan de buitenkant te voelen is. heerlijk !
@Silvia, welkom en nog gefeliciteerd met je zwangerschap! @koala28, hier is het ook erg druk in mijn buik. Ik voel regelmatig dat hij aan het schoppen is en soms ook gewoon echt aan het duwen/porren is en als ik dan mijn hand erop lig dan voelt het ook helemaal hard....weet niet precies welk lichaamsdeel ik dan voel maar vind het helemaal geweldig Begin trouwens al last van maagzuur te krijgen...hebben meer meiden daar als last van?? Heeft iemand een idee , wat ik er precies aan kan doen? @faye, fijn dat alles op tijd af is.... kan me voorstellen dat dat een pak van je hart is.
Sterretjes ik heb ook heel veel last van brandend maagzuur, gelukkig mag je gewoon rennies gebruiken en dat helpt tot nog toe voldoende. Heb me ook aangemeld bij de november mama`s maar dat is inderdaad heel erg groot, iets lastiger om dan het draadje te pakken en er tussen te komen, dus ben wel blij met jullie iniatief.
@Sterretjes: bij de zwcursus hadden ze het over maagzuur. Je kan dan het beste Rennies gebruiken. Bij sommige wil melk ook nog wel eens helpen.
ja klopt, het is erg druk bij de nov mama's HOe was jou 20-weken echo?? Alles goed hopelijk? Nog bedankt voor de tip! Het begon met af en toe last hebben van branden maagzuur maar nu is het toch wel elke dag duidelijk aanwezig.....morgen even naar de etos om rennies te halen.
koala28, melk drink ik af en toe ook en helpt ook zeker wel maar helaas maar eventjes en heb nu constant last van brandend maagzuur, dus morgen even naar de etos om rennies te halen
Mijn 20 weken echo was gelukkig helemaal goed, was nog ff spannend want ze konden niet goed in het hartje kijken maar na de 2e echo die in het AMC moest bleek het gelukkig allemaal goed te zijn.Alleen we krijgen maar 80% zekerheid over het geslacht.... Alle mama`s hopelijk een mooie 20 weken echo gehad ?? Melk helpt bij mij ook maar 2 seconden
Bij mij werkt melk ook niet lang. Maar sommigen zweren erbij. Ik gebruik ook liever rennies. Ben trouwens wel de laatste dagen wat meer misselijk. Bleh.
@KOala, vervelend..ik heb daar gelukkig geen last meer van. Helpt het als je wat eet? @koffieleutje, Kan me voorstellen dat het dan nog even spannend is zeg, pfff........gelukkig dat het toch allemaal goed is. Hier was de 20-weken helemaal goed. Jeetje wat een rust hier VOlgens mij zijn de meesten op vakantie Ik heb ook eindelijk vakantie...heerlijk hoor. Nou hoop dat het snel weer wat drukker word hier Fijne dag meiden.
Het is juist dat ik na het eten misselijk ben. Af en toe ook tussendoor, als die kleine echt hard aan het schoppen is, dan komt er ineens een zweem misselijkheid. Ik denk dat de meeste op vakantie zijn dat het hier zo rustig is. Ik mag in september weer een weekje weg.
Ik ben niet op vakantie hoor, mag ook in september pas weer (zijn we een jaar getrouwd). Wij zijn hier druk aan het klussen. Schoonpa heeft in record tijd een grenen kast geschilderd, samen met mijn man, rolgordijn, rolhor en inzethor opgehangen. en nog heleboel andere klussen in huis... Ik ga morgen andere knoppen op het dressoir zetten, zodat het wat kinderlijker is... en dan begint de baby kamer toch echt vorm te krijgen en mag ik in gaan richten!!! jippie!!!!
Hallo, Hier ook weer even. @Sylvia: welkom hier. Fijn dat 20-weken-echo goed was. Voor maagzuur mag je ook Gaviscon nemen. Dit heeft vriendin van me veel gedronken. Ook gewoon bij drogist te verkrijgen. Hier ook geen vakantie maar juist druk aan het werk. Nogal wat tegenslag op het werk gehad en mijn buik was 's avonds ook flink hard. Vriendin zei dat het niet zo'n heel goed teken was als je dit te vaak had. Ze vond dat ik het in de gaten moest houden. Verder druk met babykamer. Gaan we zo ook nog even mee verder. Eerst ff in de tuin wat opruimen. Wel lekker dat het mooi weer is vandaag. Dus geniet er van. Grtz.
Hier ook allemaal al druk met het babykamertje bezig lees ik, wij zijn ook al een eind, het is nu geverfd, gesopt, gordijntjes hangen. Dinsdag wordt de vloerbedekking gelegd en mogen de meubels erin... krijg ik eindelijk weer ruimte in de huiskamer Dan komt het fijnste alles inrichten, babyspulletjes wassen en in de kasten leggen..... Kreeg trouwens gisteren al mijn kraampakket binnen, ze zijn er vroeg bij