@ koffieleutje, dat is inderdaad wel heel erg snel. Ik krijg hem pas met 28 weken. @mila, hier ook iemand die regelmatig last heeft van harde buiken, vooral als ik iets te druk heb gedaan. Het kan opzich geen kwaad maar het is wel een teken dat je het even wat rustiger aan moet doen. @ringeding, leuk dat je babykamer eindelijk vorm begin te krijgen en dat je binnenkort lekker aan de slag kunt met inrichten. Veel plezier met inrichten @koala28, Heb even wat info van een andere site geplukt....misschien heb je wat aan de tips! <H2>Misselijkheid verminderen</H2>Pyridoxine (Vitamine B6) blijkt de misselijkheid te verminderen. Lees op de verpakking of vraag aan de apotheker hoe veel en vaak je het mag innemen. Gedroogde gemberwortel en gemberthee. Studies geven aan dat gember de misselijkheid en het overgeven vermindert bij zwangere vrouwen. Aanbevolen is een dosis van 250 mg, vier keer per dag. Eet wat beschuit of droge crackers in de morgen als je wakker wordt, nog voor je uit bed gaat. Eet een kleine snack voor je naar bed gaat, en eventueel een kleine snack als je 's nachts naar het toilet gaat. Acupressuur armbandjes (zeebandjes) of acupunctuur kan helpen. Als je acupunctuur wilt laten doen vraag dan een betrouwbaar adres aan je dokter . Drink geen cafeïnehoudende drank. Eet geen vet en zout voedsel wat een lage voedingswaarde heeft. Eet geen gebakken voedsel als nootjes, olijven, zoete cakejes en bladerdeegproducten. Eet geen voedsel waar je "winderig" van wordt, zoals spruitjes, kool, uien en komkommer. Voorkom dat je heel erge trek hebt. Eet geen gekruid voedsel, of voedsel dat veel smaakversterkers bevat. Eet geen grote maaltijden. Eet iets kleins om de 2 uur en zorg dat je veel drinkt. Rook niet (met anderen mee). Vraag eerst aan je dokter welke medicijnen je veilig kunt gebruiken. Koken en stomen is beter dan bakken. Drink tussen de maaltijden door in plaats van tijdens de maaltijden. Eet fruit en gekookte groentes tussen de maaltijden in. Zorg dat je hele huis goed geventileerd is. Laat geen etenslucht hangen. Citroen: drink limonade, ruik aan een citroen, of eet een stukje citroen. Pepermunt, pepermunt olie, of pepermunt thee. Het staat er ook om bekend dat het je energie geeft als je in een dip zit. Drink je water en andere sappen met kleine slokjes tegelijk. Druk met twee vingers stevig op je navel, doe dit ongeveer een minuut lang. Het kan de misselijkheid verminderen. Gebruik een neutrale natuurlijke tandpasta.
Hoi meiden, Hoe is het hier? Ik ben al een tijdje niet hier geweest. Heb een weekje buiten de deur geleefd ivm tennistoernooi. Altijd erg gezellig hier. Gister was ik jarig en vandaag was mijn broer jarig. En mijn neefje.... die is er nog steeds niet. Morgen zit hij al 41 weken in zijn moeders (fedi) buik. Ik kan niet wachten tot hij er is. Het duurt hooguit nog een weekje. Wat duurt wachten dan lang he?!?! Hier alles goed. Voel me zo goed! Lekker uitgerust en kijg van iedereen te horen dat ik er zo goed uitzie. Fijn om te horen. Voor mijn verjaardag heel veel kleertjes voor de kleine meid gekregen. Zo leuk allemaal! Weltrusten en tot gauw.
Ik weet niet van welke maatschappij jullie je kraampakket krijgen meiden maar ik kreeg hem van het IZA (gaat vanzelf als je daar je kraamzorg regelt) er zat een hele leuke boxtas in, een cadeautje, ben gek op cadeautjes
Ik krijg het pakket van trias. Weet niet meer precies wat erin zit, misschien dat het pakket wel wat aangepast is maar toen zat er een luiertas in. Heb hem nooit gebruikt want had er zelf al 1 gekocht maar goed wel leuk dat je het krijg toch
Vanavond gaan man en ik nog wt dingen schilderen op de babykamer, dan kan van de week de commode op zijn plekje en het bedje in elkaar... het begint dan wat te worden. Verder heb ik hele erge droge tepels. Hoop dat het vanaf nu beter gaat want volgens mij beginnen mijn tepels te lekken... een wit gelige vloeistof.... is wel apart.. hoop niet dat het te erg wordt...
@Ringeding: ik heb ook sinds een paar dagen dat mijn tepels beginnen te lekken, raar joh. Idd zelfde soort vloeistof. Hoop idd ook niet dat het te erg wordt, zit je daar.... @koffieleutje, ik zou het eigenlijk niet weten van het kraampakket. Net mijn schoonzus nog ff langs geweest en die had alweer 2 tassen met spullen voor beeb. Maxi Cosi dingen, nog wat zwangerschapskleding en nog veel meer. Heeft wel zijn voordelen 'later' zwanger worden. Ik ga nog ff douchen en op tijd naar bed. Wil ff goed mijn rust pakken. Heb weer harde buiken gehad vanmiddag/vanavond. T was ook heel druk op het werk. Vindt het maar niks, is onaangenaam gevoel. Grtz.
Ik hoor mensen over harde buiken, maar hoe voel je dat. Is je buik dan echt kei hard???? Ik heb eigenlijk continu tijdens de zwangerschap menstruatiepijn... wordt er af en toe gek van..
Je baarmoeder wordt dan inderdaad heel hard net een bal ringeding....Ja die menstruatieachtige krampen heb ik zo heel af en toe ook, er gebeurt natuurlijk heel veel.
Hey hallo allemaal, Dat van die harde buiken herken ik ook. Maar komt niet van de stress ofzo bij mij. Ik heb het nl ook 's morgens vroeg. Als ik me druk maak of heb gehad (zowel psychisch als lichamelijk) dan heb ik last van menstruatie-achtige krampen. Wat ik nu wel constant heb is lage rugpijn die af en toe uitstraalt naar mijn linkerbil. Heb nu maar een voedingskussen aangeschaft voor op bed, maar kan daar nog niet echt mee overweg (als ik wil draaien op mijn andere zijn bv) Ik lees dat velen al bezig zijn met de babykamer. Ik probeer mijn man ook aan te sporen om er aan te beginnen maar ergens ben ik bang dat het nog wel ff duurt. (heeft op dit moment andere klussen te doen cq af te maken) Maar voor de rest gaat hier alles prima. Groetjes, Angelique
@Sterretje: Dank je wel voor de info! Kraampakket krijg ik als het goed is in de 7e maand (tenminste staat in de brief die ik had ontvangen). Ik heb sinds een paar dagen last van m'n kuiten als ik wakker wordt. Vanmorgen moest m'n man echt m'n kuiten masseren. Deed echt onwijs pijn. Kreeg toevallig vanmiddag een mailtje met daarin dat krampen in je kuit voor kan komen na het slapen. Hoop niet dat het nog erger wordt. Ik heb ook last van m'n buik bij het drukmaken (vooral op het werk). Ik doe het nu echt rustiger aan want vorige week was te heftig qua harde buik.
Koala ik heb behalve kramp in mijn kuiten het nu ook in mijn enkel en knie. De tranen lopen me dan echt over de wangen. bananen schijnt te helpen.....En meiden de babykamer is heel erg ver klaar
@ Koala en koffieleutje: sinds vanmorgen herken ik de kramp in de kuiten ook. Eerst de rechterbeen en daarna de linker. Gelukkig maar eventjes, hoop niet dat het een dagelijks gebeuren wordt. @ Koffieleutje: Wrijf het er nog maar ff in , bij mij gaat het echt nog wel een maand duren voor we gaan beginnen met de babykamer.
Angelique eigenlijk is het onzin dat ik nu al bijna klaar ben nu gaat het allemaal wel heel erg lang duren maar ik had een nesteldrang dat wil je niet weten. Manlief werd een beetje gek van me Plus dat hij nu vakantie heeft. Straks zijn wij jaloers op jou omdat wij duimen zitten te draaien
Hier is de babykamer ook bijna af maar daar hadden wij ook niet zoveel werk aan , want mijn dochter is verhuisd naar een andere kamer...... de meubeltjes hebben we gewoon laten staan en voor mijn dochter hebben we nieuwe meubels gekocht. De kleur van de babykamer is felgroen aan 1 kant van de muur en aan de ander kant gewoon wit en vind dat wel een kleur voor een meid / of een jongen. Alleen de gordijnen moet nog opgehangen worden. Hebben jullie al een geboortekaartje op het oog?
Ik heb een hele mooie gezien op www.cardsandcards.nl Ik hou nl van die romantische en niet van die drukke moderne kaarten dus moest er ff naar zoeken
@koffieleutje: Het geslacht zit bij ons nog in een envelopje en die gaat eind augustus open (= speciale datum voor ons). Zo hebben we nog wat om naar uit te kijken (en geloof me dat doe ik haha) @ringeding: is idd zoals koffieleutje zegt, wordt echt keikard, soort bal. Is niet zo'n fijn gevoel. Sorry ff kort berichtje. Tot gauw weer. Grtz.