Late november 2009 mama's (vanaf 15 nov)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lotje2, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Ik word waarschijnlijk eerder ingeleid omdat ik een bindweefselaandoening heb en een vergroeiing in mijn si gewricht. Daarom willen ze vrouwen met mijn aandoening niet langer dan nodig laten lopen. Dit ivm luxatie kans van de heupen.

Ook is het nog ff de vraag of ik door die vergroeiing in mijn si gewricht op de natuurlijke manier kan bevallen. Maar daar gaan we morgen de gyn over uithoren hihi.

Verder had ik gisteren krampen in mijn buik niet te kort (waren darm krampen hoor), toen had ik echt zo iets van... oh, als het bij de bevalling zo erg is, dan weet ik niet of ik het trek... OP zo'n moment ben ik wel bang.

Vandaag weer ff gewogen.. .ben nu op het gewicht van voor ik zwanger was.. .kijken of het zo blijft, of dat ik volgende week weer af ben gevallen.

2. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ringeding voordeel is wel dat wat er niet aankomt er ook niet afhoeft. Bij mij zeiden chirurgen ook dat ik niet natuurlijk zou kunnen bevallen ivm heupdysplasie en een operatie aan de heup maar is toch goed gegaan, meestal zijn gync en vk wat makkelijker. Ben benieuwd wat het wordt dan bij jou

lafo burgethout is duur, het bed dat wij wilde was daar compleet 1450 euro :$ nu zelf gemaakt en zo'n 400-450 euro kwijt met hout, verf, schroeven, matras e.d dus een stuk leuker al vind ik het nog steeds veel geld. Ben benieuwd wat jullie gaan kopen.

3. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Nou meiden voor vanavond een pretecho afgesproken, leuk leuk en nu maar hopen dat uk zijn geheim wil prijsgeven (maar ik denk het niet :D )

4. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    @Koffieleutje; Bedankt. Het genieten gaat zeker lukken! .. Hé! Helaas zeg! Jammer! Kontje in de weg! Maaaaaarrr ik lees vanavond een pretecho... Leuk zeg!! Veeeeel plezier! Spannend, spannend!

@Debie; Super leuk! Dat speeltoestel!

@Lafo; Het is wel een 'apart' gezicht hoor, dat ik dikker word. Moet er echt aan wennen.
    Ik vind het inderdaad harstikke leuk om met het kamertje bezig te zijn. Hebben jullie al wel ideetjes wat betreft de meubeltjes/kamertje?
    Jeetje zeg! Jij hebt wel een heftige bevalling gehad. Geen pretje lijkt me! Hopelijk gaat het deze keer beter!
    Ik vind het idee 'bevallen' zo ... Spannend!!! Maar angst? Nee .. nog niet! Ik laat het allemaal maar op me af komen.

@All; Heerlijk aan het genieten van mijn vakantie. Lekker beetje rondkeutelen, en dingen doen waar ik zin in heb. Was ik ook echt aan toe!
    Op het moment is de vloerbedekkinglegger bezig in het baby-kamertje! Is het weer een stukje verder klaar ;D

Die geboortekaarten! Ik word er soms beetje knetter van! Ik zie zoveel, maar allemaal zo onzettend duur. Ik vind dat eigelijk zonde van het geld, Jullie niet?

Fijne (zonnige)dag allemaal.
    Groetjess,
    /\/\anon

5. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    manon ik vind ze ook duur, stuur ook niet jan en alleman een kaart, stuur er bijvoorbeeld een naar het werk van paul en een naar mijn werk scheelt een heleboel kaarten.
    En verder heb ik zoiets van jammer het is nou eenmaal zo, trouwen, kind krijgen of dood gaan is ontzettend duur.

6. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Hey dames,

Ik weet niet meer wie wat schreef, dus maar even in het algemeen:
    @geboortekaartjes, zeker duur! Gelukkig sturen wij er ook niet zoveel, dat scheelt wel een hoop. Ons kaartje is ook maar 2euro ;)
    @bevallen, eerlijk gezegd zie ik er ook niet zo tegenop. Vroeger (voor ik zwanger was) leek het me echt verschrikkelijk, maar nu heb ik meer zoiets van "dat doe ik wel even". Hahaha. Dat zal ook wel niet, maar omdat ik niet zo goed weet wat te verwachten (lees ook geen bevallingsverhalen nu, alleen positieve :p), kan je maar beter positief erin gaan denk ik.
    @Koffieleutje, veel plezier vanavond, ik ben benieuwd! Hahahaha! Wij hebben donderdag nog een pretecho om ff voor de zekerheid te kijken of het inderdaad een meisje is!
    @kamertje, hier komt de levering vrijdag, ben echt zo benieuwd. Onze ideeen zijn roze, roze, wit en paars ;). Wij zijn ook al druk aan het shoppen! Moeten alleen wel voorzichtig zijn want mensen weten niet dat wij het weten! Hahaha. Maar tot nu toe gaat ons dat goed af.

Het gaat nu snel he dames, pfff vandaag alweer 25 weken! Ik begin er steeds meer zin in te krijgen! Wel heb ik af en toe een onzekerheidsdipje, je leest nu zoveel over van alles en nog wat, ik heb geen idee hoe dat allemaal te onthouden! Je moet maar veel keuzes maken (wel of geen BV, wel of niet inbakeren, wel of niet pampers, pffff enz). Soms lijkt het wel of alles voors en tegens heeft. Dat maakt me wel es onzeker. Nou goed, dat was het wel weer.

O ja, @de nieuwe (sorry naam kwijt!:$) Welkom & gefeliciteerd met je zwangerschap!

7. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    amore idd gewoon de bavalling ingaan. Ik ben aandig ingeknipt tijdens de bevalling, dat vond ik daarna heel erg vervelend maar de bevalling zelf vond ik echt reuze meevallen en roep nog steeds dat doe ik zo nog een paar keer. Het is even pijn maar dat stopt zodra je kind eruit is zeg maar, dus dat kan ik wel hebben. En ik heb ook zoiets van vrouwen doen het al eeuwen lang dus waarom zou ik het niet kunnen.

En over alle keuzes, je weet snel genoeg wat je wel en niet fijn vind en wat je wilt als je kindje er eenmaal is. Bv, je kunt eraan beginnen, vind je het niets stap je over op de fles. Luiers lekker een pak kopen en kijken of het je bevalt, zoniet koop je de keer daarop andere. Inbakeren zal ik niet doen, als het nodig is dan helpt de kraamzorg je wel met die keuze of het cb waar je al snel heen moet en die je dag en nacht kunt bellen als je iets hebt. Geloof me alles wijst zichzelf als je je hummel eenmaal hebt.

8. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Thx Debie, lief dat je me geruststelt! Diep van binnen is er ook wel een stemmetje dat dat ook allemaal zegt, maar het is fijn om het ook es van een ervaringsdeskundige te horen!;)

9. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Hey meiden,

Hier komt de aannemer woensdag al om alles gereed te maken!!!
    Eindelijk want heb last van nesteldrang!!!!
    Straks meubeltjes kijken!

Debie hier een bed en een kast op het oog en dat zou alles bij elkaar incl in elkaar zetten/matras/lattenbodem etc op 825 euro komen dus dat vind ik netjes!!
    Maar dan heb ik nog wat aanverwante dingen gezien (stoeltje/nachtkastje/tafeltje dus zal straks wel over de 1000 kwijt zijn maar heb gelukkig een lieve schoonvader haha.
    Hier niet ingescheurd en geen knip gehad, weer een positief verhaal!!

Koffieleutje heel veel plezier vanavond en hoop dat hij/zij zich van haar beste kant laat zien!

Amore er zijn miljoenen moeders je voor gegaan dus echt komt goed, sommige keuzes maak je gewoon zonder er veel bij na te denken, wijst zich van zelf!

Manonn ja zijn duur die krengen haha maar ik kies ook geen dure uit, alles wat je er aan hangt of gestanst is is extra duur en een hoop werk thuis!

10. faye24

faye24 Bekend lid

5 jan 2009
    781
    0
    0
    Hoi allemaal..kom even gauw langs...Nou nog steeds geen huis hoor,de energie begint af te nemen en de vermoeidheid toe.Ben bang dat ik helemaal kapot de bevalling in ga..Tja dat krijg je met nieuwbouw..pff

Wel wordt nu de babykamer geverfd..dat is leuk.Weet iemand waar je van die sjablonen kan krijgen?voor bv een beertje/vlindertje op de muur?

Denk aan jullie en amore die angst heb ik ook hoor meid..Heel normaal.Wat gaat het nu toch snel nog maar 3 maandjes...

Knuffel..tot gauw dan lees ik bij en reageer ik op iedereen.Sorry schaam me best wel..ego..

11. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    lafo denk dat wij dat nu ook kwijt zijn aan het kamertje. Het is net zo duur als de babykamer toen was zeg maar.

12. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    nieuwe kamer van ilse

13. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    kast

14. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    muur tegenover het bed

15. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Ilse

16. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    babykamer komt morgen, foto's staan niet meer op toestel

17. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    @wat een mooie kamer en wat een mooie meid heb je al!

@Faye, nee joh is niet ego, je hebt het gewoon druk, kan je niets aan doen!! Over die sjablonen, ik las dat iemand ze zelf maakte, gewoon met karton! Wij gaan denk ik voor een sticker, op MUURSTICKERS /TRENDY/HIP/GEZIEN IN DE WOONBLADEN staan een hoop leuke!

@Lafo, veel plezier met meubeltjes kijken!

18. Koffieleutje

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Debie wat een schattige kamer zeg, mag je trots op zijn !

19. loontje24

loontje24 Niet meer actief

Hallo dames,

Zijn vandaag weer ff wezen shoppen voor de kleine jongen!! Heb nu bijna alles van het uitzetlijstje, maar vond het wel lastig hoor. De vorige keer toen we in de prenatal waren zei een vrouw dat je tegenwoordgig geen bedzeiltje meer mag en nu zei een andere vrouw dat die er ook nog tussen moest:( Kweet het allemaal nie meer. heb het maar gekocht en ik denk dak de vk nog maar een keer vraag. Verder is alles zoooo duur. Helemaal als je alles tegelijk koopt. Al die kleine dingen:$ Tikt lekker aan allemaal. Maar heb nu bijna het hele lijstje gehad. Vind het ook best moeilijk om het verborgen te houden dat het een jochie word. Zo valt het wel mee, maar ik heb best veel blauw/groene dingen en als je dan ook nog te vaak hij zegt of te vaak naar jongens kleding neigt dan gaan de mensen toch vraagtekens zetten. Ook al omdat iedereen schijnt te denken sinds dat ikz wanger ben dat het een jochie word. Heel raar, maar er heeft er nog maar 1 gezegd dat het een meisje word. Dus ik heb waarschijnlijk een jongens buik:p
    Verder zie ik nie echt tegen de bevalling op, al heb ik soms momenten dat ik denk oeoeoe kan ik dat wel?? Maar er is er nog nooit eentje blijven zitten dus da komt wel goed. Ik denk dat iedereen wel zo zn onzekere momentjes heeft. Meiden ik denk dat we het allemaal heel erg goed gaan doen en da we ons druk maken om niks!! Ik moet nu echt weer stoppen. Sorry dak nie echt gereageerd heb, maar ik onthoud echt heel erg weinig en op het moment zo weinig energie. Zal proberen om vaker bij te lezen:)

Fijne avond!!

Liefs

20. Koffieleutje

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Nou vanavond dus die pretecho gehad met DVD. In het begin hup die beentjes weer tegen elkaar maar ik denk dat ze meedelijden kreeg want op een gegeven moment liet ze toch een flinke blik werpen.
    En ja hoor meiden eindelijk weten we dan dat het toch echt een meisje is.
    In het begin nog wat twijfelend maar op een gegeven moment zei de echoscopiste nu weet ik het zeker je kunt een jurkje gaan kopen hoor.

Madam had het prima naar haar zin, we hebben zelfs haar haartjes kunnen zien (niet veel wat vlassig) en ze heeft een lief bescheiden neusje.
    Haar wangetjes zijn ook al lekker bollig, ik ben al helemaal verliefd op haar

Deel Deze Pagina