@manonn: ik heb ook een dik vestje voor in het begin, maar dat idee van een jsje in maat 62 had ik nog nie eens aan gedacht. Weer wat te shoppen!!! haha ik vind ook heerlijk om dingen te kopen hoor. Verder striae..... ik heb ook elke dag lopen smeren met speciale olie, maar het mocht nie baten. Rechts boven op mijn buik. Ja hoor. Ik vond het ook echt nie leuk, maar ja je kan er helemaal niks tegen doen. Hopen dat het nie veel erger word!! En we weten allemaal waar we het voor doen. Ook al is het echt nie leuk nee. @All: Weten jullie trouwens of je glijk een slaapzakje nodig hebt? En hoe lang die dan moet zijn en of ze die ook glijk aan moeten als ze zo klein zijn? Heb werkelijk geen id namelijk. Og vanaaf eerste keer zwangerschapsgym!!! Best wel spannend hoor. Hebben jullie al gehad of doen de meesten het hier nie? Liefs
loontje de meeste kinderen liggen tot een maand of 3 alleen onder een dekentje. Ilse schoof echter met 3-4 weken het hele bedje door en ben toen een slaapzak gaan gebruiken. kunnen ze iig niet met hun hoofd onder een deken komen. je hebt dan 70 cm nodig. Ik zou een winter kopen waar de mouwen vanafgeritst kunnen worden, dat is erg prettig.
@Debie: Bedankt voor de tip. Heb ook geen idee of ik er wel een type voor ben, maar ik zal het zo gaan zien hihi..
@All; Haha! Gossie, ik maar smeren en smeren en smeren, maar volgens de v.k. helpt het dus geen moer? Sjonge! Lekker is dat dan. Ik heb me strepen uitgebreid laten, maar? .. ineens zie ik ze niet meer zogoed! haha! Het valt dus allemaal reuzeeeeeeeeeeee mee. Poe! Gelukkig! Ik heb besloten dat ik toch om een jasje ga. Aanstaande winkel naar een hele leuk winkel. Verkopen ze allerlei mooie merken. Heb er zin in! Ik heb een slaapzakje, maat 70. Mij is verteld: Een slaapzak zonder mouwen + dekentje. ( mij is geadviseerd ze te laten slapen onder 2dekentjes + onderlakentje. ) Ik heb slaapzakmaat 70cm. Maar ik neem zoiezo nog een slaapzak met lange mouwen hoor, voor als het echt heel koud is. Trouwens, wie gaat er ook babyzwemmen? Lijkt mij echt onwijs leuk! @Loontje; Veel plezier op de gym. Ik ga het niet doen. Ik heb daar geen puf voor. Ik maak best lange werkdagen (3 x 8,5uur + 1x 9uur ) en ben dan dat ik lekker op de bank kan ploffen! @Amore; Ikzelf ben ook erg benieuwd. Heb het helemaal zelf gedaan. Heeft me heel wat tijd gekost, en hij is eigelijk harstikke simpel! haha! Ik kan hem natuurlijk nog niet laten zien, dan weten jullie gelijk haar naam, dus in november.. Dan zullen jullie het kaartje zien! Ik ga snel de film verder kijken! De reclame is voorbij. Prettige avond meiden! Liefs, Manon
Jeetje...volgens mij heb ik nog wat in te halen hahahaha...Ik ben door wat er alles met mijn man is gebeurd gewoon nog helmaal niet gaan winkelen...Heb gister wel ALLE kleertej van mijn zoon uitgezocht. Heb dus alle kleer5tje vanaf maat 50 nog en heb zoooooo veel. En vooral van maat 50-56 en maat 62 heb ik redelijk wat neutrale dingen, met name rompers...dus die hoe ik iig niet meer te kopen...Kwa jasje e.d. vinik het best heel moeilijk...Ik heb dus een maat 62 skipak zeg maar...Maar volgens mij verzuipt ze er dan in.. Nou ja wel lekker warm iig. En voor de nacht...ook niet eens aangdacht...hahaha Nou ik ga volgende maand maar eens lekker shoppen met mijn mama...dan zal hetw el goed gaan komen! Vond gister ook nog allemaal babay speelgoed...echt weer van die weg smelt momenten! Heeerlijk! Hier geen last van striae...Met mijn eerste ook niet gehad. Ik smeer met speciale olie..maar of het daardoor weg blijft...hahaha...Wel "last" van mega borsten....vreselijk vind ik het. Ik heb van mijzelf al DD maar nu...MEN....ik vind het zoo lelijk...maar ja wat doe je eraan... Ik ben dus zelf niet echt lang...1,59m Normaal gebouwd...maar dei bos hout voor de deur.....bleeh.... Ik zag vandaag voor het eerst ook mijn buik bewegen. Ik was op mijn werk en zat op de wc en ze was druk aan het schoppen, was zo grappig gezicht! heerlijke momentes zijn dat! 7 septemer dan begint mijn zwangerschapsyoga...heb ik met Luuc ook gedaan...heerlijk even een momentje voor ons zelf! hahaha Ebn waar ik zit is het allemaal ook niet zo zweverig...Gewoon heerlijk ontspannen!
morgen, loontje was je gym leuk???? Ik ga trouwens wel naar zwangerschapszwemmen, gewoon een 45 minuten heerlijk in het water dobberen. babyzwemmen doe ik niet, wil de eerste 6 maanden niet teveel in het chloor zijn met de baby, daarna gaan we op zondag naar gezinszwemmen, dan kan mijn vent ook mee. las trouwens laatst iets over een bedzeiltje, ik had er wel een bij Ilse maar die lag alleen op de onderste 1/3 van haar bedje, waar haar billen liggen. De "regels" van wat wel en niet zou mogen veranderen echt constant. Ik heb trouwens nog nooit zo'n erge doorlekluier meegemaakt dat het matrasje vies werd. o en koffieleutje echt een vrouwengezin dus bij jullie, haha arme mannen
@Debie: Het was nu alleen nog maar praten over wat je wou en hoe lang je zwanger was enzo. Maar i had nu al zoiets van: is dit wel wat voor mij?? Volgens mij nie echt, maar an er nie meer onderuit ben ik bang!! Heb ik me ff vergist!! Nou ja, baat het nie dan schaad het nie denk ik dan maar. Ik den wel dat het erg goed voor mijn rug is. Heb ik nl erg veel last van en ze hebben ook erg veel houdingsoefeningen. Zwangerschapszwemmen lijkt me idd ook leuk ja. Ik denk dat ik ook wel een aantal keer ga zwemmen voor mezelf en dan kan mijn kerel ook mee.
Hey ladies, @Slaapzakje, die heb ik nog niet gekocht, maar ga ik ook kopen, omdat ons kleintje eerst nog in de wieg bij ons op de kamer komt (daar heb ik weinig beddengoed voor gekocht) en dan later naar haar ledikantje met lakentjes en dekentje gaat! @gym, hier geen gym (lijkt me vreselijk! hahahaha, maar iedereen zijn eigen smaak). Wij gaan samen naar haptonomie, dat leek ons leuker. @Loontje, hoezo kan je er niet meer onderuit? Als je niet meer wilt stop je toch gewoon?! Doen wat je zelf wil he!!! @Manon, ben benieuwd naar het kaartje! Geduldig afwachten dan maar! Is ie er al? Ben je zelf tevreden? @hier, net weer ff lekker drie kwartier geslapen. Dat vind ik wel echt heerlijk hoor, die middagdutjes! Zeker met dit weer (hier is het herfst). Vanavond weer naar de VK, ben benieuwd naar het aantal extra kilo's na de vakantie, al denk ik dat het meevalt! Hoe is het met jullie klachten? Hier is de kuitkramp weer over, en de jeuk weer terug! Hahaha. Weet niet zo goed wat vervelender is. Verder merk ik dat dingen als afdrogen en schoenen aandoen wat ingewikkelder wordt, me buik doet dan veel sneller zeer!
Ik ben echt vreselijk moe, zeker als ik ff flink wat in he huishouden heb gedaan (en dan werk ik op mijn gemakkie) ik heb daarnet mijn eerste dosis floradix ingenomen, ik hoop dat het help. Is wel vies hoor bah bah
@amore: ik zou er msschien wel onderuit kunnen, maar dan moet ik gwoon betalen he. En dat is toch 100 euro. Dus da vink dan een beetje zonde. Stom dak nie wat beter heb nagedacht.... Verder hier soms een steek rechts boven in mijn zij, maar dat ligt er maar net aan hoe ik zit, lig. De vk zei dat het kwam omdat het teveel in de verdrukking komt. En dat wat je zegt met schoenen aan doen enzo daar heb ik ook wel last van. De buik gaat wel beetje in de weg zitten. Nu al haha
Oh ja verder hier ook erg moe ja. Als het ff kan dan ga ik tussen de middag ook ff slapen. laatst kon dat nie en toen lag ik sávonds om half tien al plat... Echt ernstig haha
Hé meiden , @Loontje; Wel jammer zeg, dat je er niet meer onderuit kan, althans dat het anders veel geld gaan kosten. Dat is wel erg zonde. Ik ben ook wel wat meer dan 'normaal' hoor. Ik zou tussen de middag ook wel kunnen, maar doe het bewust niet, omdat ik anders sávonds niet goed in slaap kom. @Koffieleutje; Ja! Vies is dat hé? Ik heb het ook. Maar eerlijk gezegt nog maar 2x genomen. Ik ga er ook maar weer eens aan beginnen. Schijnt goed te helpen! @Amore; Succes/Plezierig bij de v.k. Het schijnt als je 'rust' neemt, dus bv vakantie hebt, de kilo's er wel harder aan gaan. Verder mag ik kwa klachten niet klachen hoor. Soms wat moe, maar verder? Nee! Voel me best goed! (Komt ook mede omdat ik nog een paar dagen vrij heb denk ik!) Wel vervelend zeg, die jeuk! Heb je er een cremepje voor ofzoiets? Ik merk inderdaad ook wel dat m'n buik soms wat in de weg gaat zitten. Gek hé?! Éen dik wordende buik!? Ik moet soms best wennen hoor. @All the girls; Bah! Wat een weer hé. Waar is die zon?! Vanmorgen naar de v.k. geweest. Alles was prima in orde. Ik ben al flink aangekomen. (vind ik zelf.) Ik ben nu in totaal 8kilo aangekomen. Ik woog 52 en nu 60. Onze meid groeide precies volgens schema. Omdat ik best klein ben (1.62) heb ik best 'weinig' ruimte, hierdoor zal m'n buik goed naar voren groeien. De v.k. zei; Je zal best wat opmerkingen naar je hoofd krijgen hoor. Zoals; Zo! Zeker weten dat het er geen 2 zijn of Het zal me niet verbazen dat het een 8/9ponder word. Ik moest mezelf er maar niks van aantrekken vertelde ze. Haha.. Was ik ook niet echt van plan hoor! Ook haar hartje weer gehoord! (Wat gaat die snel zeg!) Vind ik altijd leuk! Verder naar een vriendin om een bakkie thee geweest, lekker op het gemakkie aan gedaan vandaag. Vanavond komen er wat vrienden op visite. Het zelf ontworpen kaartje is vandaag binnen gekomen, maar nee.. Het gaat hem niet worden. Ik heb wel een andere kaart, die het wel gaat worden! Dit is een bestaat kaartje! Fijne avond allemaal! Liefs, Manon
@Loontje, tja 100 euro is zeker veel! Ach, je zal het wel doorkomen toch? En jij kon toch ook niet van tevoren weten wat je ervan dacht? @Koffieleutje, waar slik je dat spul precies voor? @Manon, jammer dat je kaartje niks was. Maar je bent weer ff lekker bezig geweest, hahaha. @hier, alles weer goed bij de VK. Ben nu totaal 4,4 kilo aangekomen, 1,6 kilo in 4 weken erbij. Ook kon ze zien dat mijn baarmoeder flink was gegroeid, waarschijnlijk heeft dat laatst die steken veroorzaakt. Ze zei dat ik dat wel gevoeld zou hebben... Hoe groot is die van jullie nu? De mijne 25 cm. Verder nog even gevraagd voor de mexicaanse griep, maar geen bijzonderheden. Gewoon doorgaan met gezond doen en veel handen wassen. Alleen een kraamfeest in november is misschien niet zo'n goed idee. Dat hadden we zelf ook al bedacht. Aangezien ze dan het hoogtepunt verwachten en zowel de baby als ik in de risicogroep zitten zullen we terughoudener mbt visite. Nou meiden, ik voel me niet zo lekker dus ga lekker hangen, xxx
Ach ja, we komen er idd vast wel door!! En wie weet is het nog wel ergens goed voor.. hier ook al een kaartje uitgezoch. Ook een bestaande. Nu de tekst nog!!
Hé meiden, snel terug gelezen, ook onder werktijd, stiekem even meegelezen. Maar sorry heb even geen energie om iedereen te beantwoorden. @slaapzakjes. Die gaan we van mijn broetje lenen..! @jasje, vestje... Is de MaxiCosi hoes ook voldoende..? Ik wacht wel tot de geboortje, we laten ons verrassen en een jas vind ik wel leuk als het voor een meisje of een jongen is... @gym. Heb me nog niet opgegeven. Twijfel tussen gym, yoga of samen bevallen. Kan niet kiezen. Moet wel opschieten, houd jullie op de hoogte! @uitzetlijst. Al weken niets aangeschaft. Maar we gaan dit weekend voor een bugaboo kijken, dus wie weet... Probleem zit hem er vooral in dat we geen beslissingen durfen nemen, welke sfeer willen we met het kamertje... Dus wachten de gordijnen, aankleedkussenhoes en het beddegoed! Mijn moeder heeft nog een mooie gele deken, als die past bij een te gek gave geel geruite hond die we hebben gekregen is dat misschien een goed uitgangspunt? @bevallen. Denk ik nog niet over na. Tel ondertussen wel gewoon twee weken bij mijn TO GO op. Mijn schoonzusje loopt al 10 dagen overtijd. Niets geen voorweeen. Of ontsluiting, dus strippen wil ook niet... Gewoon wachten... Ze wil zo graag thuis bevallen, heb zo'n voorgevoel dat die kleine niet spontaan thuis gaat komen! @buikfoto's. Heb ze beloofd, ze komen, maar kom er niet echt aan toe. @stress. Vooral schrikken wat ik nu al om die kleine geef. Ik voel hem heel goed maar vooral vaak de laatste tijd. Was die kleine zomaar van vrijdagavond tot en met zaterdagavond, stil. In de loop van de zaterdag werd er niet op prikken gereageerd... 's Avonds in bed doet mijn man zijn hand op mijn buik, trap. Heeft die kleine dus blijkbaar in een hele diepe slaap gelegen... Wat een opluchting. Was zo verschrikkelijk bang dat ie er tussenuit was gepiept. Ookal weet je verstand dat dat niet zomaar kan. Toch. Mijn gevoel had ik niet onder controle, heb nu zo'n vermoeden dat dat juist tegen heeft gewerkt... @verder niets geen nieuwtjes. Fijne avond verder. Groeten Lieve