ohhh wat is dat voor een vent zeg? ook nog een raam kapot, im zou hem in ieder geval maar geen kop koffie aanbieden, heeft ie niet verdiend. geen idee hoe dat met een ks zit of je dan wel gelijk tampons kan gebruiken. Lijkt me dat daar niks is veranderd toch? maar misschien heeft het toch met de hormonen te maken, kan wel 6 maand duren toch voordat dat weer normaal is? of was dat nou ook 9 maand? wat een gedoe allemaal zeg, altijd maar vragen/onzekerheden hebben overal over haha... eerst maandenlang over het zwanger worden, dan weer het zwanger zijn en nu na het zwanger zijn en dan niet te vergeten alle onzekerheden over onze kindjes. Volgens mij stopt dit nooit hahah.. ik kan soms wel uren lopen speuren op het internet over 1 dingetje.. nou ik ga ff niet nadenken en met nora gymnastieken, even haar rug- en nekspieren trainen.
Brenda, doet Nora iets met een babygym bij jou of heb je die niet? Wij hebben Sophie er 1x ondergelegd maar die zag dat hele ding niet eens Gelukkig is het oude raam gesneuveld en hij vertelde me dat het zo vastzat dat hij het wel kapot moest slaan. Nou, het zal wel......... Gelukkig geen glas op mn mooie vloer dus daar heeft ie mazzel bij. Ik heb m trouwens maar 1 kopje koffie gegeven en dat was zojuist pas
@Annie: wat een lieffie! @Mannon: Hahaha, leuke kerstfoto! @Brenda: ik vind het echt knap dat je al zo fanatiek sport. @Susan: Druk dagje zo zeg! Je zult wel gesloopt zijn. @Sterretjes: Beterschap! @Lafo: Sterkte. Kan me voorstellen dat je ongerust bent. @Ringeding: Ik gebruik de Medela Pump in Style kolf. Vind het een erg fijn apparaat. Ik heb soft kolfschilden gehaald bij de thuiszorgwinkel. Ik voed ook met tepelhoedje. Vanochtend nog zonder geprobeerd maar Matthijs pakt niet goed en het is ook erg pijnlijk. Dus ik hou het voorlopig nog bij het tepelhoedje. @Sporten: Ik ga in januari weer beginnen. Moet er nu nog even niet aan denken met de hechtingen. Heb nog steeds erg last. Ik ga eerst beginnen met een cursus 'fit na de bevalling' en dan ga ik ook weer naar de sportschool. @iedereen: Wat een dramanacht was het vannacht. Matthijs had hele erge krampjes en krijste het uit. Ben zelf op een gegeven moment ook in huilen uitgebarsten. Niets hielp. Zo zielig voor zo'n kleintje. Ik blijf het moeilijk vinden met de borstvoeding wanneer Matthijs nou voldoende heeft. Hij valt meestal in slaap aan de borst (na ongeveer 15 a 20 minuten drinken) en krijg 'm dan echt niet meer aan het drinken. Maar dan een half uurtje wil 'ie toch weer drinken. Ik kolf nu maar voor 's-nachts een flesje zodat we dit kunnen geven.
Hoi meiden, Heb doorverwijzing voor de kinderarts, we kunnen morgen terecht in het zh. Ze denken toch aan reflux maar omdat zeker te weten moet ze waarschijnlijk een dagje worden opgenomen etc, we horen het morgen wel. Amy is ook ziek heeft waarschijnlijk weer een oorontsteking, koorts ook dus dat gaat lekker hier..... Gehoortest ging wel goed gelukkig!
Amore wij slapen pas na 01.00 als het mag van Britt en dan worden we ook nog eens vaak wakker van onze oudste en dan staan we weer op rond 08.00, ik kan goed tegen weinig slaap, maar ben wel erg moe als ik eenmaal op bed lig. Brenda nacontrole stelt niet zoveel voor, tenminste toen bij mij. Als je nog vragen hebt kan je ze stellen en voor je het weet sta je weer buiten. Lekker zeg er even tussenuit, zou ik ook wel willen Dank je wel, gaat vast wel weer goed komen allemaal. Leuk je man is militair, beste vriendin van mij ook, vind ik erg stoer haha. 9 maanden zwanger-9 maanden ontzwangeren Susan wat fijn dat Sophie in haar eigen bedje wil slapen, hier nog niet altijd het geval helaas Hectischdagje vandaag zeg, ga jij straks maar even stoom afblazen! Scherven brengen geluk zeggen ze he Geen idee wat betreft je tampon vraag, kan je niet helpen helaas..even geen tampon gebruiken? Maandverbandje om? Sporten, moet er even niet aandenken eerlijk gezegd Vind het soms al topsport wat ik doe hier thuis met 2 gillende meiden Maar ik zou wel wat moeten gaan doen alleen waar haal ik de tijd en energie vandaan Afvallen, hier ben ik al op mijn gewicht van voor Britt alleen nog niet van voor Amy dus moet nog 10 kilo Sterretjes dat gaat lekker zeg bij jullie thuis maar niet heus Druk dan he met zieke kindjes, beterschap!! Anticonceptie, manlief laat zich a.s. vrijdag helpen.....dus hier geen ac heerlijk geen pil meer Manonn dank je wel, met jullie gaat het allemaal erg goed zo te lezen! Ja Britt is best erg verkouden, komt echt snot uit haar neusje, zielig hoor! Ahhhhh wat lief, is dat jullie kerstkaartfoto? Annie jouw dochter lijkt wel op mijn Britt, dat probleem hebben wij ook dat ze klaarwakker is na de laatste fles. Maar hier komt dat, waarschijnlijk ergens anders door, zo'n puckababy ga ik wel onthouden voor als het allemaal niet wil werken ga ik dat ook maar eens proberen, waar kan je die aanschaffen? Schatje zeg en wat een leuk pakje Babygym volgens mij pas echt leuk na een maand of drie... Koala lastig he als ze zo huilen en je weet niet meer wat je moet doen, zulke nachten hebben wij ook. Je voelt je zo machteloos als ouder, ben gisteren met d'r onder de douche gaan staan en daar werd ze wel loom van...
Lafo, wat goed dat je de doorverwijzing hebt! Nu maar hopen dat het idd reflux is maar fijn dat er echt serieus naar je geluisterd is. Lijkt me nogal wat zeg, 2 meiden thuis waarbij ze ook nog allebei ziek zijn!! Ik hoor ook veel goede dingen over de puckababy. Hier de links: Puckababy Bakerzak krampjes, huilbaby, slecht slapen baby Puckababy redenen voor gebruik Oh ja, en Sophie was ook gezakt voor haar 1e gehoortest maar geslaagd bij de 2e. Schijnt wel vaker voor te komen, alleen maken de ouders zich altijd zorgen dan (wanneer niet he) Koala, je zou naar cb kunnen gaan en daar bv geven. Je kan dan kijken hoeveel Matthijs nou drinkt uit je borst. Misschien maar ns informeren of dat idd zo werkt? Zou idd nog niet denken aan sporten als ik jou was. Jouw laatste topsport is nog net geen 2 wkn geleden!! Hier zijn de mannen net weg. Uiteraard is nog niet alles af dus morgen komen ze terug (joepie........). Gelukkig kwam manlief thusi met goed nieuws: ik heb kennelijk zo lopen zeuren dat hij morgen en donderdagochtend vrij heeft kunnen nemen!!!! YEAH!! Oh ja nog zoiets... We hadden in oktober contact met de organisatie van het KDV en we kregen al 12 okt een contract toegestuurd die we binnen 5 werkdgn moesten ondertekenen. Toen maar in laten gaan op 1 jan 2010 want ja, wanneer zou ze geboren en hoe zou ik dat inplannen met werk? Uiteindelijk laten we haar pas ergens half januari wennen en laatste week moet ze er 2 dgn naartoe. Kregen we dus vandaag de factuur...voor heel januari! Ruim Euro 600,-!! Meteen gebeld met de organisatie of we contract niet konden wijzigen naar half januari (gaat per 1 of 15/16). Die zouden overleggen met de locatie en we zijn zojuist gebeld en het contract is gewijzigd naar half jan. Hebben we vandaag toch nog Euro 300,- 'verdiend'. (ook nog tussendoor geregeld dus) Ik ga nu op de bank ATWT kijken. Ben moe! Gisteren mex grieppril gehaald (de 2e) en heb wat last van mn buik! Miss toch de ongi of door de prik? Had vorige keer nergens last van (behalve beurse arm dan).
@Susan; Hihi, sorrie ook ik moet even lachen, .. Wat een gedoe, en dan moet je ook nog poepen! haha. Het is wat meid! Sjonge, ook nog een ruit gesneuveld. Wat een rotdag! Hoop voor je dat je mannetje thuis is, en jij nu aan het relaxen bent! Beetje gek om te zeggen, maar ik herken je wel, wat betreft de 'droogheid' van onder. Ik heb dat nu ook, en voorheen had ik het ook niet!? Maar wat gek eigelijk? Ik heb geen idee of ze een een foto gaan maken van Zinzi haar heupen, maar morgen moet we in iedergeval voor haar naar het ziekenhuis. @Koala; Ah gossie, wat sneu voor jullie mannentje. Vreselijk om je kleintje zoveel pijn te zien hebben. Zinzi heeft het soms ook, tot nu toe nog maar 1x heel erg gehad. Ik moest toen zelf ook bijna huilen. Lafo; Kijk! Mooi! Een doorverwijzing! Toch fijn, kunnen ze gaan bekijken of het het zo is! Echt zonde! Succes morgen in het ziekenhuis. Beterschap voor Amy, zit niet mee bij jullie! Knuffel! Die foto hebben we inderdaad gebruik voor kerstkaarten. Vind hem ook zo schattig! @All; Ik ga gauw ATWT verder kijken! Fijne avond meiden! Liefs, Manon
Hey dames, wat is er veel geschreven vandaag! Sorry maar heb ff niet de puf om te reageren. Hier ging vandaag prima, alleen bij de laatste voeding kotste Elena alles er weer uit. Dat was net ff teveel voor mama. Ze komt ook smiddags om de twee uur, dus ik heb dan amper rust. Na het verschonen wilde ze ook weer drinken, dus ik heb r maar weer aangelegd. Vanavond helaas ook nog alleen, maar ja, doe je niks aan hè.
@susan; we hebben wel een babygym maar nog niet uitgeprobeerd, denk dat dat nog te vroeg is. Van die knisperdoekjes/popjes vind ze wel leuk om aan te friemelen. @koala; gebruik je ook infacol dan tegen de krampjes voor matthijs? @lafo; fijn dat je morgen terecht kan. Heb je tenminste duidelijkheid! haha ja militairen zijn stoer, maar met een klein hartje hoor. hij kwam net terug van oefening voor de griepprik dus had zn pakkie nog aan. Dan heb je altijd weer veel bekijks, net ook weer tijdens de prik. was je van amy veel aangekomen dan? makkelijk dat je man zich laat helpen! hier kan dat helaas nog niet haha.. @atwt; leuk is dat he!! vind het zo jammer dat het straks gaat stoppen. @amore; ik hoop voor je dat je snel wat rust kan pakken meid! dit is ook niks zo he.
Nooouuu, .. anders ik wel! Sniff Sniff Wanneer stopt het dan? Ik heb daar helemaal niks over gehoord! Liefs
in amerika is de laatste aflevering in september 2010, maar hier lopen we (gelukkig) 2 jaar achter, dus het duurt nog wel even. Maar toch jammer. Is bij mij vaste prik 's avonds om 23 uur. liefs
OOOOOOOOOOOOOOO,, dan hebben we nog even. Pjieeuw! Gelukkig! Ik kijk elke dag om 17.00. Vaste prik! Zeg Brenda, hoeveel cc drinkt Nora nu ook alweer? Ik weet niet meer zo goed hoeveel cc ik nu mag/moet geven aan Zinzi. Ik ben sinds gisteren naar de 5voedingen gegaan, en geef nu 4x140, maar weet niet zo goed hoeveel ik in haar laatste fles moet doen. Liefs!
Meiden, help me.. Weet het even niet meer zo goed. Ik weet niet zo goed hoeveel cc ik nu mag/moet geven aan Zinzi. Ik ben naar de 5voedingen gegaan, en geef nu 4x140, maar weet niet zo goed hoeveel ik in haar laatste fles moet doen.. 150? Of is dat teveel of? Tijden; 06.00 of 7.00 / 11.00 / 15.00 / 20.00 / laatste om 23.00 Ik denk dat ze iets tussen de 4 en 4,5 kilo zit nu! Ik dacht vraag het ff hier, kan ik altijd morgen even naar het cb'tje bellen, of eventueel vragen a.s maandag, dan moeten we erheen. Alvast bedankt!! Liefs!
Ik dacht dat we maar paar maanden achter liepen met ATWT... Ik moet morgen naar de gyn voor nacontrole. Ik moet echt goed overleggen voor wat voor anticonceptie we zullen doen. Van de (diverse geprobeerde) pil wordt ik giga misselijk. Mirena deed heel erg pijn, die voelde ik zitten (heb het een jaar volgehouden en toen hij eruit was,w as mijn buikpijn ook weg ra ra ra), dus wat die nu zou doen, geen idee. Het inbrengen zal bij mij wel net zo zeer doen, als voor mijn zwangerschap omdat ik een KS heb gehad. Manlief wil wel onder het mes, maar ja, ik ben er nog niet over uit of we het er bij 1 laten of dat we nog voor een 2e gaan..... Denk dus toch dat het een spiraaltje gaat worden, en dan op hoop van zegen dat hij hem wel zo in kan brengen dat ik hem niet voel zitten....
Kolf jij je borstvoeding af, of geef je KV? Volgens mij kun je voor borstvoeding gewoon de regels voor KV aanhouden. Dus per kilogram lichaamsgewicht 150 cc melk. En dat delen door je aantal voedingen... dus mocht ze 4,5kilo zijn, dan dus: 4,5 x 150 cc = 675 en dat delen door 5 voedingen = 135 cc per voeding.... In de laatste voeding kun je natuurlijk meer geven..... net hoeveel ze wil...
idd wat ringeding zegt: aantal kilo maal 150cc (180cc is max) en dat delen door aantal voedingen. Ik deed ook een tijdje 120cc water (=135cc) en dan de laatste deed ik 150cc. Maar nu drinkt ze allemaal 150cc en die gaan tegenwoordig ook allemaal op.
@Ringeding; Ik geef flesvoeding. Mirena, au au au! Houd maar op. Hier ook gehad. Nooit meer! Ik voelde hem ook zitten. Ik ga weer aan de pil. Lastig dat je er niet lekker van word. Inderdaad even bespreken met de arts! Flessen; Ik denk dat ik 4x140 (drinkt ze ook echt achter elkaar leeg!) en dan de laatste 150 ofzo. Of is dat teveel? Vind het zo lastig! Word er zo onzeker van! Pfff. Ben bang dat ik teveel geef etc.
Zo meiden kinders liggen allemaal op bed nu eens tijd om wat te eten, een eitje op brood dan maar achter mijn laptoppie Susan klopt idd dat ze vaak niet slagen met gehoortest, Britt was ook kantje boord omdat ze zo snurkte en ronkte Als er straks niks uitkomt bij de kinderarts, dan ga ik ook zo'n puckababy aanschaffen en langs een osteopaat... Goed geregeld zeg van dat kdv, hier ook een soortgelijk probleem, Amy gaat alleen op de vrijdag en deze decembermaand vallen 2 van de 4 vrijdagen af omdat ze dan dicht zijn vanwege de feestdagen maar moet dan ook de volle pond betalen en dan geven ze je de mogelijkheid om ze op een andere dag te brengen ter compensatie en dan zit alles vol :x Amore hoe gaat het nu zo vanavond in je eentje? Brenda als mijn vriendin langs komt in uniform dan heeft ze ook veel bekijks ja haha, daarom vind ik het wel stoer, maar zou niet willen ruilen met d'r hoor, ik ben een schijterd Ik ben 20 kilo aangekomen toen bij Amy en nu een kilo of 7 maar die zijn er ruimschoots vanaf gelukkig! Atwt volgens mij hoorde ik laatst dat we 6 maanden achter liepen