Late november 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ringeding, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Annie, maakt niet uit hoor dat lange verhaal ;) Over die mex griepprik, ik had van de 1e alleen last van dat beurse gevoel en ook dat ik niet kon liggen op die zij nee. En vreemd dat je man die 2e prik niet krijgt! Hier een website erover en de redenen waarom 2 prikken beter zijn dan 1 prik: Grieppandemie.nl / Vaccinatie / Het vaccin / Twee prikken beter dan één

Over droogfohnen van een wond, dat heeft mijn pufjuf ons ook verteld! Dat het echt heel goed werkt dus dames, wie weet......... (en ja, koud fohnen natuurlijk anders wordt het wel heel heet daar beneden :()

Sodabadjes, toen ik geopereerd ben aan Bartolin-cystes (zelfde regio) ben ik daarin gaan zitten want na 1 operatie is de wond gaan ontsteken. Dat hielp wel maar ja, als het nou niet helpt dan zou ik wel ff langs de HA gaan.

Weet niet meer wat er gisteren allemaal precies is gezegd want het was hier heel druk. Las vooral veel zieke(n kids)... Zielig hoor. Lekker vertroetelen dus en hopelijk komen de mama's en papa's toch nog aan een beetje slaap toe 's nachts.

Wij zijn net langs cb geweest. Extra controle tav het naveltje en het is nog een keer aangestipt. Zag er al beter uit maar moest nog beter. Ook is Sophie weer goed aangekomen: 280 gram in 9 dgn tijd dus dat is mooi. Ook heeft ze prut in haar oor zitten en dat toch even aan de ka daar laten zien. Die verwijst ons naar de ha als het niet weggaat. Dan zouden we daarna wellicht door moeten naar KNO-arts... gewoon voor de zekerheid (oorproblemen zijn niet onbekend in de familie nl). Al met al een bevredigend cb-bezoek :)

Vanavond voor het eerst sporten sinds 6 mnd!!! Ben echt aan het aftellen!!
    Wij gaan nu lekker oliebollen eten, jammie!!! We zijn er echt aan verslaafd..................erg slecht tav afslanken :(

2. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Goedemorgen dames,

@Debie
    Ahh wat zielig voor je kleine meisje! Ik hoop dat ze er snel weer bovenop is!

@Lafo
    Je hebt in ieder geval wat meer duidelijkheid. Ik hoop dat de middeltjes gaan helpen!

@Manon
    Fijn dat alles goed was. Toch wel lekker die zekerheid..

@Maaike
    Hier ligt Elena overdag als ze slaapt in de kinderwagen. Als ze wakker is mag ze in de box, maar zodra ze tekenen van slaap vertoont gaat ze in de kinderwagen.

@Sterretje
    Ja ik heb ook al zitten denken aan inbakeren, punt is alleen dat ze snachts wel praktisch meteen slaapt, afgezien van een hele hoop gekreun, gepers en gebrom ;) en het dus alleen overdag is. Verder huilt ze alleen om in slaap te komen, maar tussendoor niet.. En dat is ook een reden om in te bakeren.. Ik weet het dus niet zo goed. We gaan 4 januari naar het CB, misschien dat we het er dan met ze over kunnen hebben..

@Susan
    Hahaha, das slim, eerst oliebollen en dan sporten vanavond. Hahaha. Succes! :)

@Annie
    Leuk juist zo'n lang verhaal! Half mei pas weer werken?! Lekker zeg! Ik moet 8 februari weer :(

@hier
    We hebben weer een redelijke nacht gehad (om de 4u). Alleen overdag komt Elena nog steeds erg vaak, vanochtend om de twee uur. Ik ga dus zo snel douchen, want misschien wil ze half 12 weer!? Ik denk dat ze inderdaad regeldagen heeft, alleen duren die dus wel al drie dagen.. Gisteren en eergisteren leken wel veel op elkaar, behalve dat ze eergisternacht veel langer wegbleef.. Nou ja we kijken het nog wel even aan.. Ik heb wel weer een BV dip, snap er soms echt geen **** van. Als ik wegga, hoe neem ik het dan mee? En hoe warm ik het dan op? En vries je het in (en ontdooide je het dan in de koelkast, of...) of laat je het gewoon vijf dagen in de koelkast? Ik snap er af en toe echt niks van!! Worden de andere BVmoeders af en toe ook zo moedeloos van de BV? Het is dat ik heb besloten om de eerste 10-12 weken te geven en dat het zo makkelijk op gang komt en nu loopt, maar af en toe denk ik, FV is wel een stuk gemakkelijker! Ik vind vooral dat gedoe met bewaren, meenemen en opwarmen een drama. Ik ben nu op het punt dat ik denk: Ik blijf gewoon de komende weken thuis en binnen. Maar ja, dat is ook niet echt hoe je je verlof voorstelt natuurlijk... Een keer zonder baby naar de kapper zou ook wel lekker zijn!
    Nou ja, misschien kan jullie me meer duidelijkheid geven / moed inpraten.

Fijne dag dames. Geniet van de sneeuw!

3. Sterretjes82

Sterretjes82 Actief lid

7 jun 2009
    482
    0
    16
    @ Amore, kan je helaas geen tips geven over bv want geef fv. Of dat fv makkelijker is ?? ik weet het niet!! Durf er eerlijk gezegd geen uitspraak over te doen omdat ik nog nooit geen bv heb gegeven.
    De eerste weken zijn gewoon best pittig zijn omdat je veel aan het voeden bent. Ik kijk ook vaak op de klok om te kijken wanneer ik precies weg kan gaan en verder dan de supermarkt kom ik doordeweeks ook niet ;)
    Probeer altijd wel even met Noëlle naar buiten gaan om een frisse neus te halen, Jaro breng ik dan meestal bij mn mams.
    In het weekend gaan we wel vaak weg. Jaro krijg nu om de 4 uur een voeding dus dan is het wel makkelijker.
    Hoop voor je dat het snel beter gaat met de bv, en dat er meer tijd tussen komt tussen de voedingen, zodat je ook wat vaker weg kunt gaan met je Elena. Alleen maar binnen zitten met je verlof is ook niet leuk voor je natuurlijk.

Oja nog even over het inbakeren. Jaro deed ook veel hazeslaapjes en maakte zichzelf wakker door het zwaaien met zijn armpjes. Nu slaapt hij langer en rustiger danzij het inbakeren.

Kijk hier anders even www.pacco .nl
    Het is natuurlijk maar een suggestie :)

4. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Vanmorgen bij het CB weeguurtje geweest. Rosanne is mooi gegroeid en weegt nu 4085 gram. Verder niet veel bijzonders te melden eigenlijk.

5. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    amore waarom geef je onderweg niet gewoon fv/kv Kan echt geen kwaad die door elkaar te geven,dan maak je het jezelf wat makkelijker. Bevroren melk kun je het beste de avond daarvoor in de koelkast zetten, ontdooit namelijk heel langzaam. En dan in bad met marie opwarmen. Buiten de koelkast wel in een koeltas met elementen meenemen want is maar een uur op kamertemp te bewaren. Melk in de koelkast tot max 5 dagen. Op bv.com staan veel handige tips. Vind het wel knap van je dat je doorzet terwijl het vooral een verstandelijke beslissing van je is.

Hier vind ik bv dus vele malen makkelijker dan fv, ze regelen alles zelf, altijd bij je en op temp. Geen gedoe met flessen en poeder, maar goed, het loopt hier lekker, geen kloven, ontstekingen, voed gewoon in het openbaar enz dus maakt het voor mij makkelijker. Het is maar net wat je zelf prettiger vind.

6. Sterretjes82

Sterretjes82 Actief lid

7 jun 2009
    482
    0
    16
    "terwijl het vooral een verstandelijke beslissing van je is"

Ja Debie ben absoluut niet het type van discussie maar hier gaan mijn haren een beetje van overeind staan. Dat jij bv zo geweldig vind PRIMA maar als Amore zich niet lekker in haar vel voelt door de bv dan lijkt het dat ze door dit soort uitspraken alleen maar schuldig voelt als ze zou overwegen om te stoppen

Heb verder geen zin in een bv versus fv verhaal. Ieder zijn ding!

7. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    sterretje denk dat je me verkeerd begrijpt of ik het niet duidelijk heb opgeschreven, bedoel dat amore gekozen heeft om eerste 11-12 weken bv te geven terwijl haar hart daar misschien niet helemaal ligt en ze het toch doorzet, dat vind ik knap.
    Ik heb zelf altijd geroepen weet niet of het wat voor me is, anders geef ik lekker fv. Nu blijkt dat ik het super vind, maar zou bij de eerste tegenslag zoals bijv kloven direct stoppen en fv geven, dus vind ik het knap dat ze ondanks onzekerheden toch nog steeds bv geeft.
    Ik heb dus ook niets tegen fv, gaf bij ilse ook gewoon weleens tussendoor nutrilon omdat ik gezeik van ontdooien zo klote vond/ vind van bv en flesje dan makkelijker is.
    Denk dat de beste voeding voor je kind namelijk de voeding is waar je jezelf prettig bij voelt.

8. Sterretjes82

Sterretjes82 Actief lid

7 jun 2009
    482
    0
    16
    Sorry Debie, ik had je helemaal verkeerd begrepen.

9. koala28

koala28 Niet meer actief

@Debie: Ik was juist op aanraden van kraamverzorgende gestopt met kolven 's-nachts omdat ik overproductie had (al aardige voorraad in de vriezer:)).
    CB geeft aan dat we 'm overdag regelmatiger moeten laten drinken want waarschijnlijk haalt ie 's-nachts het tekort qua voeding in.

@Annie: Ik was degene die vroeg wat voor verband je gebruikt. Ik kreeg namelijk te horen dat ik absoluut geen Always, Libresse, etc mag gebruiken als verband. Dit omdat daar teveel plastic aan-/inzit en dit gaat broeien. Ik kreeg het advies om Kotex (nachtverband) te nemen. Ik kreeg deze ook in het zkh (maar dan merkloos).

@Amore: ik heb het ook af en toe met de BV. Heb het soms echt de neiging om een keer FV klaar te maken.
    Ik ben zelf nog niet echt weggeweest met de kleine dus kan je niet aangeven hoe ik het doe bij het weggaan.
    Ik warm trouwens de BV op in de magnetron (vanuit koelkast). Dit doen ze in zkh ook.

@Susan: succes met sporten vanavond!

@hier: Matthijs was vannacht niet in slaap te krijgen. Gisteravond waarschijnlijk teveel geslapen want toen was hij met geen mogelijkheid wakker te krijgen voor z'n voeding.
    Dus was weer een behoorlijk gebroken nacht.Hopelijk vannacht weer wat beter.

@dames die BV geven: wat dragen jullie 's-nachts bij/over je borsten? Al voed ik Matthijs 's-nachts, ik heb onwijs lekkende borsten. Ik heb geprobeerd met alleen beha, beha met compressen, topje met compressen, topje met luierdoek, helemaal geen topje of beha en alleen een luierdoek maar ik ben 's-ochtends kletsnat van de moedermelk. Hoe doen jullie dat?

10. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    sterretje maakt niet uit, ik schrijf nooit zo duidelijk of uitgebreidt als ik eiegn tekst teruglees.

koala ik gebruik 's nachts lilltpadz maar als ik die dan loshaal moet ik er wel echt een doek onder houden anders zit nog alles onder.

11. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    in de felicitas doos zit trouwens een bon voor gratis pak nan opvolgmelk 2 proberen, iemand interesse? anders gooi ik hem weg, kan tot 1 maart 2010 ingestuurd worden, maar ik ga straks nutrilon gebruiken

12. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ilse in de sneeuw

13. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Lieve dames, bedankt voor de antwoorden (&fijn dat debie & sterretje eruit zijn)! Ik ga nog even denken wat ik nou ga doen, maar in ieder geval voel ik me nu alweer wat beter.

@snachts
    hier niet zoveel last van lekken, al houden die pads inderdaad niet alles tegen. Heb ook nog een handdoek in bed liggen, dat is wel handig! Met name ook voor het zweten snachts, wat wel minder, maar nog niet over is!

@rianne
    gaat alles goed met je? Ik las je www op Hyves...

14. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    esmee klaar voor de sneeuw

15. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    mama ik verzuip in maat 62

16. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    @debie
    coole foto zeg van Ilse!

17. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Ik word 's morgens ook wakker met doorweekte padz. tja niets aan te doen denk ik.

18. riannetja

riannetja Actief lid

24 mrt 2009
    192
    0
    16
    @ Amore: ja met mij gaat 't wel hoor. Alleen Gisteren is de moeder van m'n beste vriendin overleden. 9 weken ziek geweest... Kanker... En voor 9 jaar geleden haar vader al verloren.
    En eind van de dag is ook de peettante van m'n vriend plotseling overleden...Hersenbloeding.

19. riannetja

riannetja Actief lid

24 mrt 2009
    192
    0
    16
    Dank je wel trouwens dat je het vraagt... Lief!

20. riannetja

riannetja Actief lid

24 mrt 2009
    192
    0
    16
    Nu nog even goed nieuws om te vertellen :)
    Lieke is vandaag geslaagd voor haar gehoortest!!
    Vorige week was ze verkouden en snurkte ze, was het mislukt.
    Vandaag ging het echt super goed. Waren met 2 minuten alweer klaar!
    En vannacht hebben we een heerlijke nacht gehad. Lieke lag om 11 uur in haar bedje en heeft geslapen tot half 5!!

@ Debie: Wat een leuke foto van je dochtertje in de sneeuw!!
    Hier ligt helaas helemaal NIETS

Deel Deze Pagina