Late november 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ringeding, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    @rianne
    graag gedaan hoor. Sterkte voor jou en je vriend! Fijn dat Lieke geslaagd is & een goede nacht heeft gemaakt!

2. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    Lieve meiden,

Allemaal een hele fijne avond.

Hier vanmiddag kraamvisite gehad, vanavond (helaas)weer.
    Er komen vanavond collega's van mijn vriend.
    Afgelopen maandag is deel1 geweest, vanavond komt deel2.
    Niet echt zin in, maargoed .. Opzich wel lief dat ze komen.

We gaan nu eten.
    Morgen ga ik alles bijlezen & op jullie reageren!

Liefs
    Manon

3. LieveKylian

LieveKylian Bekend lid

27 mrt 2009
    830
    0
    0
    interieurarchitect
    Gelderland
    Hoi Dames, lang niets van me laten horen,

Kraam is zojuist vertrokken, we zijn klaar om het zelf te doen, mannetje licht nu te buiken met mijn man, maar inmiddels heerlijk te slapen.Buiken helpt tegen de krampen die hij krijgt van het gulzig drinken aan mijn borsten. Voordeel word mannet je ook moe van, dus slaapt heerlijk tussen de voedingen. Lijkt erop dat er een ritme in komt, meld zich om de bijna vier uur. En de avond nacht zelf om bijna zes. Ik klopt op massief hout, we mogen niet klagen, zijn trots op ons rustige tevreden mannetje!
    Vandaag, één week oud, net boven zijn geboorte gewicht, terwijl hij op dag 4 bijna 8% was afgevallen... Vooralsnog heeft hij geen last van de vacuum, zijn plek geneest goed!

Ik knap redelijk op, zit vandaag, wel met een flink kussen, zowaar op een stoel. De wond van mijn giga knip geneest voerspoedig, inmiddels met calendulan aan het smeren. Helpt tegen het trekken van de hechtingen.
    En voor mijn twee dikke aambeiden smeren en slikken we, dus die worden ook met de dag kleiner en minder pijnlijk. En last but not least, slikt ik arnica om de genezening van mijn hematoom, gesprongen bloedvat, op mijn schaamlip...
    Probeer al dagen een blokje achter in de tuin te doen, maar kom er nog niet aan toe, blijf namelijk conditioneel een wrak, hi hi

Meiden, dit was mijn ego update. Lees later bij! Liefs Lieve

4. LieveKylian

LieveKylian Bekend lid

27 mrt 2009
    830
    0
    0
    interieurarchitect
    Gelderland
    Mijn bevallings verhaal;

Maandag controle verloskundige, redelijk staande baarmoedermond minimale onsluiting,
    Dus niet stripbaar, wellicht dat rommelen effect heeft. Die avond kwam slijm verlies op gang.
    Dinsdag gemasseerd door voetreflex therapeute, onder andere metamorfose behandeling gehad.

Na wat rommelen dinsdag, werden het woensdag weeën die in frequentie en heftigheid niet toenamen,
    ’s middags controle in het ziekenhuis, procedure bij zwangerschap van 41.5 wkn, gewoon geweest.
    Conditie van placenta nam af, wel al 2á3 cm ontsluiting, dus afspraak gemaakt voor inleiden op vrijdag.

Thuis bleven de weeën om te twintig minuten, proberen te gaan slapen…
    Om twee uur ’s nachts braken de vliezen, was het water troebel en zijn we naar het ziekenhuis gegaan,
    Daar direct weeën opwekkers gekregen om het een beetje vaart te geven.

Bij 4á5 cm ging de kleine zijn hartslag raar reageren op de weeën, controle via zijn bloed, geen paniek.
    Toch anesthesist gebeld voor ruggenprik zodat de weeën opwekkers omhoog konden…
    Maar tijdens die het wachten, kwartier laten kreeg ik persdrang, controle 9 cm ontsluiting.

Anesthesist afgebeld, gynaecoloog gebeld. Na een flinke knip en minimale hulp van de vacuüm is onze zoon geboren. Omdat ik een liter bloed ben verloren en vanwege de verlossing zijn we 24 uur in het ziekenhuis gebleven. Beiden knapten we bovenwonderlijk op en mochten vrijdag ochtend naar thuis!

Ik kijk terug op een goede, voorspoedige bevalling. Die ik voor 90% zelf heb gedaan…

5. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    heej meiden!

hier een drukke dag gehad vandaag. Veel schoongemaakt in huis en alle was weer gedaan en ligt weer schoon in de kast. Het weekend zitten we in maastricht dus dan kunnen we ook niks doen.

Wou nog boodschapjes doen met nora maar hier ligt zoveel sneeuw, denk dat ik de kinderwagen niet door de sneeuw geduwd krijg haha. En met de auto ga ik liever nu ook niet met nora erbij.

Heb vandaag ook nog digitaal een fotoalbum gemnaakt van de eerste maand van nora. Hopelijk is het mooi geworden!

Nora vind de sneeuw in ieder geval erg leuk en bijzonder. Zelfs haar flesje was niet meer interessant, ze keek alleen maar uit het raam, dus toen het gordijn maar even dicht gedaan;) en flesje was leeg haha

morgen ga ik mijn kinderstoel ophalen, heb er een besteld van stokke. Was nu in de aanbieding.

Nou ik ga ff eten, heb berehonger!

fijne avond meiden!

6. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hee meiden,

Wat een gezelligheid allemaal vammiddag terwijl ik lui op de bank dvd aan het kijken was (met Sophie naast me op de bank :)) The proposal: leuke film!! Ghosts of girlfriend's past (of zoiets): stuk minder...

Brenda, ga je je fotoalbum af laten drukken ofzo??
    Wel fijn dat alles weer in orde is thuis voro je weekendje weg. Scheelt toch weer... :)

Lieve, wat fijn dat jullie zo goed zijn opgeknapt na de bevalling! En heel prettig dat je zo positief op je bevalling terugkijkt. Je hoort ook andere verhalen nl... Zo te horen doet Steijn het ook als een tierelier dus helemaal super!!

Manon, hebben jullie nog steeds zoveel kraambezoek?? Wij hebben nu vnl geen bezoek! Heerlijk!!! Miss 2 bezoekjes per wk, naast ouders en zussen dan (die tel ik niet meer mee).

Rianne, jeetje zeg wat een vervelende tijd met al die sterfgevallen, bah. Sterkte met het opvangen van je beste vriendin en je vriend...
    Fijn dat Lieke toch geslaagd is voor de gehoortest! Sophie was ook gezakt voor de 1e test dus dan is het toch een opluchting als ze uiteindelijk wel slaagt, vind je niet?
    Heerlijk he die nachten dat je 5 uurtjes kan slapen :) En, als het goed is, worden het er uiteindelijk steeds meer!!

Debie, leuke foto's joh!! Enne hoezo maat 62 te groot?? ;)

Nou meiden, ik ga nog ff relaxen voordat ik wegga naar de sporthal. Nog een uurtje!!! Hoorde trouwens wel dat de 2 meiden die op dezelfde positie als ik spelen (spelverdeler) er niet zijn dus ik heb het idee dat ik dan in de teamopstelling zal staan. Ben benieuwd hoe lang ik DAT vol ga houden!! hahahaha Morgen vast spierpijn :(

Tot ltr!!

7. Sterretjes82

Sterretjes82 Actief lid

7 jun 2009
    482
    0
    16
    #247 Sterretjes82, 17 dec 2009
    Laatst bewerkt: 17 dec 2009
    @lieve, wat een heftig verhaal maar toch fijn dat je met een positief gevoel aan de bevalling kunt terugdenken.

@ Rianne, Fijn dat dat Lieke geslaagd is voor de gehoortest. Lees dat je op het moment ook een hoop nare dingen meemaak, sterkte meid!

@ Debie, mooie foto's. Heb vanmiddag ook een aantal foto's gemaakt van mijn dochter. Ze keek haar ogen uit want sneeuw had ze nog nooit gezien.

@ Susan, De Proposal die heb ik onlangs nog gezien volgens mij. Zit alleen even te denken wie nou de hoofdrol speelde ,Sandra Bullock toch?

@ brenda, Ik heb ook een kinderstoel van stokke. Nooit geen spijt van gehad dat we die hebben gekocht.

@ Lafo, gaat alles weer wat beter met Amy en Britt?

Jaro heeft vannacht voor het eerst doorgeslapen tot 6 uur :)
    Ik ga er maar niet vanuit dat hij dat nu elke nacht doorslaapt maar het is een begin ;)

8. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Hoi meiden het gaat super hier!!
    Britt doet het hartstikke goed op nutriton en kan eindelijk wat meer genieten nu van haar, ze is zo rustig en tevreden!!
    Alleen jammer dat ze diarree ervan krijgt, wil juist dat ze gaat aankomen, maar dat zien we woensdag wel weer als ik terug moet naar de kinderarts!
    Amy heeft dus oorontsteking en heeft medicijnen gekregen, ga toch eens vragen naar buisjes...misschien dat dat gaat helpen...

Wat een sneeuw he meiden, heb echt genoten van mijn 2 meiden in me duowagen, voor het eerst meegereden en ik was apetrots:)
    Amy vond de sneeuw eerst maar niets maar later vond ze het wel leuk.
    Gelijk maar wat foto's gemaakt, zoiets moet je wel vastleggen.

Maaike hier ligt Britt veel in de box en in de kinderwagenbak.

Sterretjes fijn zulke nachten, kan je weer een beetje bijtanken.
    Hier ook 00.00 laatste fles en doorgeslapen tot 07.30 dus we zijn heel tevreden!

Susan ik hoorde van een forumvriendinnetje dat ik teveel jbpm had gegeven doe nu maar 2 schepjes met nummer 3 speen van avent en gaat stukken beter!
    Susan doe jij de kachel aan dan in haar slaapkamer?
    Van die injectie had ik alleen maar een pijnlijke rode opgezwollen plek en de vorige keer een beurse arm idd, volgens mij ligt het er ook aan wie er prikt.
    Hoe was het bij het cb?
    Goed lees ik, ja oorontstekingen praat me er niet van :(
    Ik doe Amy om de dag in bad, ze hoeven niet zo vaak in bad want echt vuil worden ze niet en ze krijgen er ook een droog huidje vaak van.

Annie 6 voedingen mag toch?
    Lijkt me niet verkeerd.
    Hoe ging de fotosessie?

Amore wel zwaar zeg dat Elena zoveel komt overdag, lijkt me ook uitputtend, ik heb geen advies voor je meid.

Koala dat klopt helemaal wat je zegt over Kotex, die heb ik ook gehaald toen mijn kraamverband op was, vond het wel prettig!

Debie leuke foto's dus lekker genoten van de sneeuw, Amy ook die vond het eerst niets en later liep ze er lekker doorheen te banjeren.
    Haha die Esmee in maatje 62 idd net ietsje te groot ;)

Rianne gecondoleerd en sterkte, ja leven en dood ligt heel dichtbij elkaar, weet er helaas alles van :(

Manonn jeetje wat een hoop visite hebben jullie, hier valt het reuze mee (tweede kindje he :p)

Lieve jeetje wat een lichamelijke ongemakken zeg, maar gelukkig heb je er een lief kereltje voor gekregen en vergeet je alles.
    Hoop dat je snel weer op de been bent!
    Fijn dat je zo goed terugkijkt op je bevalling, zo te lezen best heftig!

9. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Hoi meiden,

Hier weer een drukke dag gehad.
    Demi heeft afgelopen nacht een flesje om half twee gehad omdat ze weer niet in slaap viel. Daarna kwam ze pas om 8 uur.
    Vanmiddag naar het cb geweest. Met de geboorte woog ze 2480 gram en nu al 3365 gram. Super veel aangekomen in nog geen 4 weken tijd dus. We zijn apetrots op haar!
    Zes voedingen is inderdaad geen probleem. We moeten haar nog een week op 90 cc houden en de fles van 23 uur mag 120 cc zijn.
    Verder was alles goed met onze kleine meid. Ze is 50 cm en na de geboorte was ze 46 cm (onuitgerekt natuurlijk).

Eind van de middag een fotosessie gedaan. Ze wilde alleen maar tegen papa's blote borst liggen en niet op haar buik op onze handen.
    Over vier weken mogen we nog een keer komen om het nog eens te proberen. Er zijn al aardig wat leuke foto's gemaakt gelukkig!

Vanavond weer kraamvisite gehad. Morgenmiddag weer visite en dan zondag. Zaterdag komen schoonouders weer even kijken. Die hebben de kleine meid al een weekje niet gezien omdat schoonmoeder verkouden was. Wel fijn dat ze dan lekker thuis blijven.

Om 23 uur een flesje van 120 cc aangeboden en die dronk ze weer met gemak leeg. Nu ligt ze weer op bed te huilen. Vreemd hoor dat ze elke keer klaar wakker is na flesje om 23 uur.
    Ik ben benieuwd wanneer dit gaan veranderen.

@Koala; Oke bedankt voor de tip over het Kotex verband. Ik heb hier nog wel wat kraamverband liggen. Het zou inderdaad kunnen kloppen dat Libresse minder ademt door plastick.
    Zal het nu nog uitmaken als ik ander verband gebruik?
    Ik moet zeggen dat ik vandaag bijna geen last heb gehad. Hopen dat het vanaf nu iedere dag een beetje beter gaat.

Ik ga maar weer naar bed en hoop dat Demi zo ook haar slaap kan vatten. Anders om 2 uur maar weer een flesje.
    Weltrusten!

10. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Annie, dat gewicht gaat super zeg!! Kan me voorstellen dat je een trotse mama bent hoor :D Misschien idd strax nog een klein flesje geven, wie weet helpt dat?

Lafo, die nutriton werkt fantastisch he!! Je merkt echt meteen verschil (vonden wij tenminste) en die diarree, ach zo erg is dat niet hoor, tenminste ik vond het wel meevallen eigenlijk...
    Misschien anders eens met Amy naar de kno-arts? Ik heb zelf ook 2x buisjes gehad en de amandelen zijn allemaal verwijderd. Is dat al bij Amy gebeurd??
    Wij hebben Sophie overdag beneden in de box en we willen haar 's nachts in haar kamer maar de radiator die ze nu heeft, doet helemaal nix!!! Overdag is het daar dus ijskoud en met die kou 's nachts en een stukke radiator is het de dag erna dus eigenlijk weer kouder. Haar kacheltje willen we overdag een beetje aan hebben en dan 's nachts uit (ivm wiegedood enzo) maar nu is het daar gewoon echt TE koud............

Sterretjes, wie weet heeft Jaro wel het licht gezien en slaapt ie vannacht weer tot 6 uur!! Het zou kunnen :)
    The Proposal idd met Sandra Bullock. Altijd leuk dat soort films.

Hier het sporten overleefd. Het was echt geweldig weer om te doen!! Wilde eigenlijk niet duiken naar de grond (vanwege de ks) maar ja, in mn enthousiasme toch gedaan en.......geen pijn!! Nu pas over 3 wkn pas weer volleybal vanwege kerst en oud en nieuw maar zaterdag alweer naar de sportschool. Dan gaat zo'n leraar een schema voor me in elkaar flansen om me snel en op een gezonde manier weer fit te krijgen. Helemaal leuk! Vrees alleen dat ik me morgen nauwelijks kan bewegen en zaterdag al helemaal niet... Hoezo strakke planning :(

Meiden ik ga slapen! Tot morgen!

11. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    lafo weet niet hoe vaak amy oorontsteking heeft maar ilse had het constant, buisjes was de kno arts niet zo happig op, dus neusamdelen weggehaald, en geen oorontsteking meer gehad en veel minder verkouden geweest en geen koorts meer, misschien een optie om te laten bekijken.

klinkt lekker dat sporten, baal dan best dat het er met mijn klote heupen niet echt meer inzit, denk dat ik eerdaags maar ga zwemmen

12. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    @ oren: Sophie heeft al 1.5 wk lang last van harde prut in haar oor! Heb t net weer schoongemaakt en moest t van cb even aanzien. Anders naar ha en dan kno... Hebben jullie allerkleinsten ook zoveel oorprut? (ka bij cb was er niet zeker van of het opgedroogd oorsmeer was nl)

En nog een vraagje... zijn jullie wel ns misselijk nog, nu na de bevalling? Ik ben vannacht wakker geworden van misselijkheid en had het van de week ook (moest toen ook echt bijna spugen). Ik zou toch niet weer..............?! Dat kan eigenlijk niet want manlief heeft zeer slechte zwemmers en het is ook niet goed tav die ks die ik heb gehad, als het echt zo is. Maarre, heeft t zin om te testen of zit er nog HCG in mn lijf?? Oh wat een ellende dit zeg!! Ben sinds 1.5 wk aan de pil maar daarvoor dus wel onbeschermde sex gehad, ervan uitgaande dat ik toen nog geen eisprong zou hebben (vond dat wel snel nl) en door de zwemmers van manlief. Dussssss, zijn jullie wel ns misselijk?

Spierpijn valt trouwens mee hier! Alleen heel veel last van mn linker onderarm (waar de bal op komt). Miss wel door de combi met vac max griep van afgelopen maandag??

13. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Annie vloei jij nog dan?
    Hier al een tijdje geen maandverband meer, af en toe nog een beetje bruinige afscheiding.
    Wat is ze goed gegroeid zeg!!
    Ben benieuwd naar de foto's!
    Druk weekend dus.

Susan wat die diarree betreft ze heeft 5 megapoepluiers, normaal gesproken misschien niet zo erg maar Britt groeit bijna niet he dus vandaar dat ik me een beetje zorgen maak.
    Nutriton is idd superspul, ze laat alleen nu wel vaak wat staan van de fles...
    Bij Amy is er nog niets aangedaan, ha wil geen buisjes en amandelen hebben we nog niet over gehad maar als ze nog een keertje oorontsteking krijgt dan gaan we het daar nog maar eens over hebben!!
    Het word vannacht -10, heb Britt al onder 2 dekens ingepakt maar soms denk ik van heeft ze het nog steeds koud, blijf dat lastig vinden...
    Nee hier geen oorsmeer bij Britt, zou het idd maar laten nakijken, wat zou het anders kunnen zijn?
    Oops Susan misselijk, toevallig gister maar ik weet waar het aan lag (teveel gesnoept ahum)
    Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit en lees hier wel vaker van mensen die over de eerste langer deden en de tweede was zo gepiept zeg maar...wil je niet bang maken hoor...maar hcg zit volgens mij alleen de eerste 3 maanden van je zwangerschap in je lichaam geloof ik daarna neemt de placenta het over en is dat een ander hormoon dus kan je volgens mij gewoon testen!
    Succes!

Debie meestal zo om de 2 a 3 maanden en geloof dat dit de 5e keer is vanaf februari...
    Word er wel een beetje gek van idd dus zal nog eens navragen.
    Is dat pas gebeurd bij Ilse?

Hier wederom een prima nacht gehad, Britt heeft weer door geslapen van 00.00 tot 07.30
    Ze is vandaag alleen erg aan het mopperen, verstopte neus dus slapen met speen gaat moeizaam...
    Ook drinkt ze haar flesjes maar voor de helft op..hoop dat het een fase is want mevrouw moet nu echt aankomen!

14. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Lafo, hoeveel woog Britt bij de geboorte en hoeveel nu/laatste keer bij cb??
    5 megapoepluiers pd is idd wel veel, als je wat meer gram aan je meisje moet krijgen...

Ik zit hier te wachten op mn plas...want moet nog niet! Maak me vast weer druk om nix, zoals altijd................
    Loodgieter is klaar trouwens, heel ingewikkeld verhaal met 2 verschillende verwarmingssystemen in ons huis..........nu maar overleggen met manlief wat we gaan doen.

15. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Nou, heb er toch wat urine uit weten te persen en ik zat me weer ns druk te maken om nix natuurlijk. Ik vind m negatief... Is wel lastig te zien eigenlijk aangezien dit het binnenwerk is van de dig cb en het buitenwerk is gesloopt door de hond 9 mnd terug :D
    Miss was ik dan beide keren misselijk vanwege de honger?? Geen idee...

16. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    oohhh susan. hier niet misselijk. Maar je hebt al getest zie ik. Hier gelukkig niet bang voor te zijn, sex staat geloof ik niet meer in mijn woordenboek, hihi

lafo ilse heeft vanaf een maand of 6 elke twee maanden oorntsteking gehad en steeds hoge koorts erbij, elke keer kregen we weer een ab kuur. In augustus was ik het zat en gevraagd om verwijzing kno arts, ze had toen net een kuur gehad toen we daar kwamen. Haar neusamandelen waren toen erg groot, deze kunnen zorgen voor oorontsteking, slecht eten, slecht slapen, koorts. Begin sept zijn ze verwijderd, ilse eet en slaapt beter en heeft niet een keer een oorontsteking gehad of hoge koorts. (klopt het af) Zal dus als ik jou was iig een verwijzing vragen.

17. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Zoveel ab is ook niet goed voor zo'n kleintje dus zou idd maar snel aan de bel trekken! Zoals je ziet, heeft hij Debie's Ilse ook geholpen!

18. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Gelukkig Susan, weer een opluchting!
    Vraag me dan meteen af wat er dan gebeurt als je nu weer zwanger zou zijn vlak na een ks...

Britt woog gelukkig bi haar geboorte al 4160 gram, nu na dik 3 weken 4210 dus maar 50 gram gegroeid...dat is echt 3x niks...
    Vandaar dat ik me druk maak over poepluiers en flesjes laten staan etc etc..

19. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Hmmmm Debie idd klinkt allemaal heel goed dat beter eten en slapen ook en geen koorts.
    Amy heeft ook vaak tegen de 40 graden koorts maar ze heeft maar een paar keer ab gekregen, we krijgen nu iedere keer een neusspray en die werkt ook goed; Xylometazoline.
    Mijn ha is geen voorstander van ab idd.

Sex toevallig van de week weer geprobeerd, ik had natuurlijk geen knip of scheur dus dat scheelt ook.
    Maar heb een hekel aan rubbers dus dan vind ik het gelijk al een stuk minder....

20. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    hier denk ik zo'n 7-8 keer ab kuur, amoxci......
    Esmee heeft die nu ook, baal daar ook goed van maar is helaas niet anders.

Hier letten we gewoon op met sex en willen we het bij twee ukkies laten dan gaat er over 6-12 maanden een knip in. Ik heb geen zin meer in pil e.d. en rubbers ook een hekel aan.

lafo je kunt iig naar een kno arts gaan, ik ben in ruwaard geweest, kon snel terecht en is ook allemaal prettig verlopen.
    Wie weet helpt amandelen neus of keel bij amy ook.

Deel Deze Pagina