Late november 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ringeding, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    @Rianne;
    Meid, wat een vervelende moeilijke tijd voor je! Heel veel sterkte!
    'Gelukkig' dat nu alles 'voorbij' is. Geeft misschien ook wat rust.

Fijn! Dat het met Lieke beter gaat!
    De osteopaat heeft dus baat gehad, dat is wel heel fijn! Wonderlijk is het toch hé, zo'n osteopaat.

Je stapt over op een ander merk, begrijp ik?
    In principe hoefd het bureautje geen goedkeuring te geven volgens mij hoor. Je moet natuurlijk niet tevaak overstappen, want dat is niet goed voor der.
    Inderdaad gewoon even naar het inloop/weeguurtje gaan, kun je het allemaal vragen!

@Annie;

Aaah, het is zonde, .. Zo'n verdrietige Demi!
    Gaat het al beter met haar, minder verdriet/honger?

Ik zou niet TE veel naar het bureautje luisteren hoor,
    je moet haar geven wat ze nodig heeft, dat kan het bureautje tenslotte niet aanvoelen/zien aan haar, toch?
    Op het bureautje vonden ze dat Zinzi ook best veel dronk, maar de arts (eerste bezoekje heb je een arts) zei ook,
    zelf zie je het beste of ze nog honger heeft/meer cc op kan.

Ik gebruik Difrax flessen, ben ik erg tevreden over!

Ik ben nog niet ongesteld geweest, +/-2weken terug dacht ik, pff wat een ongesteldheidsgevoel in mijn buik zeg.
    Maar ik ben toen begonnen met de pil, want die week moest ik daar mee gaan beginnen van de arts.

Ik hoop dat het beter gaat met Demi!

Lekker geshopt vandaag?

@Debie;
    Dankjewel! Het is zeker een schatje!

Wat vervelend zeg, van die rotnachten! Vanacht betere nacht gehad? Ik hoop het!

@Koala;
    Fijn, dat je je een stuk beter voeld meid!

Matthijs moet dus spugen, en heeft krampjes? mm, tips... Johannesbroodpitmeel misschien?
    Krampjes schijnen normaal te zijn, dat hebben heel veel baby's (vertelde de arts op het cb'tje gisteren) Met 6weken word het vaak wat minder, en met 12weken is dat vaak helemaal weg!

Johannesbroodpitmeel.
    Dit is een natuurlijk verdikkingsmiddel dat afkomstig is van de vruchten (peulen) van de johannesbroodboom. Een belangrijke oorzaak van spugen bij baby’s is dat de maag nog niet volledig afsluit. Hierdoor wordt de voeding makkelijk teruggegeven. Als je kindje daarbij ook nog eens gulzig drinkt, is de kans op spugen groot. Johannesbroodpitmeel is een voedingsvezel die de voeding dikker maakt. Hierdoor gaat je kindje rustiger drinken en blijft de voeding makkelijker in de maag.

Tips bij spugen
    1. Neem de tijd voor een voeding.
    2. Zorg voor een rustige omgeving tijdens het voeden, zodat je kind niet gestoord wordt (en lucht meehapt).
    3. Laat je kind na iedere voeding eerst een boertje doen, voordat hij naar bed gaat.
    4. Zet het hoofdeinde van het bedje eventueel wat omhoog (een paar boeken onder de poten).
    5. Ook tijdens het voeden is het goed om je kind een boertje te laten doen. Je kunt een papje maken van johannesbroodpitmeel (Nutrilon Nutriton). Geef je baby daar voor en na iedere borstvoeding een theelepeltje vol van. Johannesbroodpitmeel is een verdikkingsmiddel dat ervoor zorgt dat de borstvoeding indikt in de maag. De voeding kan nu minder makkelijk naar boven komen.

Tips bij krampjes:

1. Neem voldoende tijd voor een voeding. 15-20 minuten is normaal voor het leeg drinken van één fles. Dit is exclusief de pauzes die je inlast tijdens de voedingen. Als je kindje te snel of te gulzig drinkt, neemt je kindje makkelijk veel lucht mee tijdens het drinken. Dat vergroot de kans op krampjes. Een speen met een kleiner gaatje helpt om je kindje wat rustiger te laten drinken.

2. Masseer het buikje van je kind met ronde bewegingen met de klok mee. “Fietsen” met de beentjes wil nog wel eens helpen om lucht uit de darmen te doen ontsnappen.

3. Draag je kindje dicht bij je in een draagzak of draagdoek, want jouw hartslag kalmeert. In een draagdoek ligt je kindje ook nog eens in een ronde houding en dat vinden veel baby’s heel prettig.

4. Leg je baby in een “hangmatje” in de box. Door de ronde houding voelt je kindje zich beter.

Als je al diverse tips hebt geprobeerd, maar deze helaas niet werken, kun je ervoor kiezen over te stappen op Nutrilon Omneo.

Succes ermee!

@All;
    He meiden,

Het is hier weer rustig vanavond..

Vandaag hier een prima dag! De hele dag druk in de weer geweest in huis! Het hele huis gepoetst.
    Lekker nog even voor de kerstdagen.

Met Zinzi gaat het ook erg goed! Drinkt en slaapt lekker.
    Toch nog maar haar speentje erin gedaan, om 05.00.
    We 'moesten' haar laten huilen, maar oooo.. Dat is moeilijk!
    Na 2minuten hield ik het al niet meerr! Vanacht weer poging!
    Zinzi heeft toengeslapen tot 06.15, toen bij ons in bed genomen, en om 07.15 de fles gegeven. (Lag nog te slapen, toch maar wakker gemaakt.)

Drukke dagen voor de boeg, morgen t/m zondag de hort op.
    Morgen naar het ziekenhuis voor mij, voor na-controle (ben benieuwd!) Naar de kapper, om te knippen en verven, en even naar de stad om dingentjes.
    En dan bij mijn ouders eten.
    Kerstavond bij schoonouders eten, samen met schoonzus & schoonbroer&vriendin.
    Vrijdag, 1ste kerst naar schoonfamilie, kerst vieren met de hele schoonfamilie, van zijn moeders kant. (+/-30mensen)
    (Het is lekker s'middags, zijn we lekker in de avond thuis, met Zinzi.)
    Zaterdag, 2e kerst:
    Met mijn eigen familie, (kant van mijn moeder) uiteten.
    We zijn dan met +/- 20mensen.
    Zondag:Qourmetten bij mijn ouders, zusje&haar vriendje.

Zo! Dat was het dan. Ik hoop dat het allemaal goed zal gaan met Zinzi, Zinzi houd namelijk niet zo van al die drukte, althans gaat prima hoor, tot dat ze thuis dan moet gaan slapen...
    Ze is dan soortje van overprikkeld!
    We zullen zien, gaat het niet .. Gaan we gewoon vroeg naar huis!

Meiden!
    Ik wens jullie allemaal hele fijne kerstdagen!
    Geniet! Lekker met gezinnetje/familie/vrienden!
    Maak er gezellige dagen van!

Veel liefs, Manon
    En een dikke kroel van Zinzi!

2. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    He meiden,

Alles goed? Hier redelijk! Vandaag las ik een pyjamadag in, ik vind het allemaal prima en blijf lekker de hele dag binnen in pyjama! Hihi :DKheb aan de ene kant wel zin in de komende dagen, aan de andere kant vind ik het allemaal best spannend. Voor t eerst echt weg met die kleine is toch ook weer wat nieuws he.. Maar goed, zal vast allemaal wel goedkomen..

Ehm, waarom Elena. Tsja, we zagen de naam in een namenboekje. We wilden een orginele naam en zijn allebei gek van Italië, waar deze naam best veel voorkomt.. Dus zodoende! :p

Nou dames fijne dag,
    knuf!

3. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    @Brenda
    Hoe was Maastricht? Kon je genieten zonder Nora? Of was het moeilijk? Ben benieuwd!

4. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    Hoi hoi meiden!

Ik ben er weer... terug van een weekendje maastricht en een paar drukke dagen erna.

Het weekendje was erg leuk en gezellig!! wel een heel gedoe met al die sneeuw enzo, de rit terug was erg lang, aangezien we helemaal naar assen terug moesten reizen. Nora sliep 2 nachten bij mijn ouders en dat ging heel erg goed, ook daar sliep ze als een engeltje hele nachten door en dronk ze keurig haar flesjes leeg. En huilen ho maar... ze vond het allemaal erg interessant een andere omgeving en keek voortdurend om haar heen. Heel goed dus! Ze was al een keer eerder een middag en avond daar geweest want toen gingen wij sint shoppen. Dus helemaal vreemd was het niet. Aan de ene kant mistte ik haar natuurlijk heel erg maar aan de andere kant was het ook heel lekker!! even niet druk maken om flesjes etc en even relaxed winkelen en uit eten en slapen in een hotelletje. Wel kon in moeilijk slapen en werd ik veel wakker want ik hoorde steeds de geluidjes die nora steeds maakt... ik dacht dat ik gek werd haha..

vandaag zijn we voor de 2e keer naar CB geweest. Alles was heel goed. Voorkeurshouding wordt al beter. Ze weegt nu 4850 gram (820 aangekomen in 4 weken) en ze is nu 57,5 cm, dus 4 cm weer gegroeid. maat 56 kan dus echt niet meer!!:D

Ook kreeg ze haar eerste prikjes... oooh dat was zo zielig:(. Na het prikje moest ze even heel hard huilen en ik moest me dan ook inhouden;). Maar daarna pakte ik haar op en was het al weer over gelukkig. Nu ligt ze lekker te slapen. Alleen even opletten of ze geen koorts oid krijgt.

Voeding mocht ik zo laten, dus 5 x 150cc/5 en als ze meer wil dan ophogen naar 180cc en kijken hoeveel ze op kan. Ze mag nu max 175 cc per fles ongeveer. De infacol en nutriton werken hier prima, dus ga er gewoon mee door.

De afgelopen paar dagen ontwikkelt ze erg veel!! heel veel met haar eigen handjes bezig, ze vindt ze heel interessant en ze begint nu meer dingen vast te pakken en speelgoed vindt ze ook heel leuk nu. Helemaal geweldig!!:)

@douchen/badje; ik wissel het af. de ene keer een badje en de andere keer de douche. Alleen vind ik badje in de standaard helemaal niks. Krijg dan last van mijn rug. Dus nu heb ik in het grote bad een kratje staan en zet daar het kleine badje op. IN het kleine badje heb ik nu een babyzitje, daar zit ze dan in. Dan hoef ik haar niet vast te houden. Ik zit er dan bij op de rand van het grote bad en dan kan ik haar gewoon rustig wassen en met water spetteren etc zonder last te krijgen van mijn armen. Zo houden we het ook langer vol.

@naam NORA; wij kwamen haar naam tegen tijdens onze vakantie in frankrijk. Daar was een speelgoedwinkel met houten speelgoed war overal namen op stonden en toen zagen we nora. Vonden we allebei erg mooi. Haar tweede naam is sophie, die vond ik zowiezo altijd al mooi.

gisteren nog wat nieuwe kleertjes gekocht voor nora. Bij villa happ hebben ze nu 50% korting op de gehele collectie. Dus dat is altijd leuk!

Ook in maastricht kon ik me moeiijk inhouden voor nora. Ook bij mexx wat leuke dingetjes gekocht.

Voor mezelf ook maar wat nieuwe dingen gekocht want die oude broeken zitten gewoon nog niet lekker. Heb maar wat jurkjes etc gekocht hoef ik me ook niet te ergeren hahah..

Nou ik probeer nu weer bij te houden hier:D

liefs brenda

5. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    nora met 7 weken

6. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
  7. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    @ongi; er vroeg ook iemand of er al iemand ongesteld is geworden. Nou hier is er één hoor... afgelopen vrijdag is het begonnen ( ja ja wat een timing he, net tijdens ons weekendje weg haha) en gisteren was de laatste dag. 5 Dagen wel hevig bloeden, dus ga ervan uit dat dat de eerste menstruatie is. had verwacht dat de eerste keer nog wel langer zou duren, maar vandaag was het nog maar een klein beetje.

Morgen spiraaltje plaatsen!:$ na al jullie verhalen zie ik het niet meer zitten haha, maar we proberen het gewoon, het gaat natuurijk ook vaak wel goed.:)

8. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Hier net weer naar de ha arts geweest, esmee stikte vannacht weer in haar slijm. Moeten nu de ab kuur nog 5 dagen langer geven en daarnaast 3 keer per dag ventolin. Volgende week wo weer terugkomen. Nog wel gezeik met de ab kuur, vorige week moest ze 3x daags 1 ml, vervolgens begreep ik de dosering niet als ik de bijsluiter las, gebeld en hadden ze fout gemaakt, moest 3 x daags 2 ml zijn. Krijg ik vandaag 3 x daags 1,5 ml, dus ik vraag waarom geen twee, zegt ze dan geef je een overdosis aan zo'n jong kind, ik verteld van vorige week, zij herbereken met iemand, nee moest 1,5 ml zijn maar omdat ze deze week al 3x daags 2 ml kreeg draaide ze wel even nieuwe sticker met 3xdaags 2 ml. Ik zei dat ze net zei dat dat teveel was antwoordt ze ja, maar dat doe je al een week dus ga maar door. :( Ben echt het spoor bijster en weet niet meer wat ik van die apotheek moet geloven.

9. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Brenda, welkom terug! Wat fijn dat jullie zo genoten hebben in Maastricht!! En allemaal goed nieuws over Nora! Wat een ontzettend leuke foto's zeg en wat oogt ze al groot!!

Amore, jij een heerlijk pyjama-dagje dus! Bevalt het tot nu toe goed??

Rianne, de osteopaat heeft dus goed geholpen! Merk je nog steeds verschil?
    Je hoeft trouwens idd geen toestemming te vragen aan het cb. Je zou ze evt voor advies kunnen bellen maar uiteindelijk ben jij de moeder en je doet toch datgene wat goed is voor je kindje. Mocht je overstappen op andere voeding zou je het misschien wellicht rustig aan moeten doen anders krijgt ze misschien (in het begin) nog meer last van maag- en darmklachtjes. Maar het cb kan je altijd voor advies, niet voor toestemming hoor!

Annie, ik zou Demi gewoon geven wat ze nodig heeft. Als ze bijv al na 2 uur honger heeft, zou ik haar dus meer geven, of als ze na afloop van de fles nog steeds zit te 'zoeken', ook dan meer in de fles doen! Gewoon aanvoelen wat ze nodig heeft want dat kan ze zelf echt wel aangeven hoor.

Koala, johannesbroodpitmeel werkt hier fantastisch! Zeker het proberen waard. Matthijs heeft dan wel in het begin wat meer last van krampjes... Je zou misschien ook Solgar ABC Dophilus kunnen proberen. Is ter ondersteuning van de darmflora...

Manon, heb je Zinzi vannacht wel kunnen laten huilen zonder eruit te moeten voor de speen??

@ de rest, hoe is het met jullie? Al helemaal zin in de feestdagen of zien jullie er juist tegenop? Met dat gesjouw naar familie met de kleine en alles wat daarbij komt kijken?

Hier gaat alles goed!! Maandag zijn we dus met Sophie naar de ha geweest voor haar oortje en hebben idd oordruppels meegekregen. Sofradex. Wel grappig want die heb ik vroeger ook gehad en heeft mijn zus (van bijna 32) ook nog steeds!! Moeten nu 10 dgn 3x pd 2 a 3 druppels in haar oor doen. Heb al wel het idee dat het minder wordt... Het is toch wat he: ze is 6.5 wk oud en heeft al oog- en oordruppels gehad nu!!

Vandaag hebben we alles al gedaan wat buiten de deur moest dus nu blijven wij ook lekker binnen. Alleen nog naar buiten om de hond uit te laten maar dat doet mn mannetje eigenlijk altijd wel nu.

Mn katje heeft de castratie overleefd :D Was nog wel grappig want hij had dus alle andere beesten die in de dierenartspraktijk waren voor operaties opgestookt. Hij is thuis echt hartstikke lief en doet geen vlieg kwaad maar toen hij daar een prik in zn bil kreeg van 2 vrouwen was hij niet meer zo lief!! Alle andere beesten waren dus ook helemaal van slag en toen we hem ophaalden, konden die 2 dames hem niet eens uit het kooitje halen! Wrs had hij onthouden welke 2 hem die vervelende prik in zn kont hadden gegeven... :D Toen riepen ze mij er dus maar bij zodat ik hem eruit kon halen. Was wel ff bang dat hij mij ook open zou halen maar toen hij merkte dat ik het was, gaf hij me meteen een kopje en ging snorren. Kon hem dus zo oppakken en meenemen naar huis!!! Wat een smeltmoment was dat................. Gelukkig is hij niet veranderd in doen en laten en nog steeds lekker speels, alleen nu plast hij niet meer op de bank wat wij dan weer erg prettig vinden ;)

Nou, voor zover al het nieuws vanaf hier! Wij gaan lekker relaxen op de bank en een filmpje kijken, wrs 'Up', hoorde dat die erg leuk is?

Liefs Suus

10. riannetja

riannetja Actief lid

24 mrt 2009
    192
    0
    16
    @ Suzan: We merken nog steeds verschil. Lieke kan nu gewoon naar links en rechts kijken zonder te huilen. En ze slaapt nu ook stukken beter. Ook heb ik het idee dat ze niet tot nauwelijks nog last heeft van krampjes.

@ Manonn: We stappen niet over op andere voeding hoor. Ik was misschien beetje onduidelijk. Ik heb Nutriton, johannesbroodpitmeel, gehaald, omdat ze zoveel spuugde. Ik heb het gisteren tijdens inloopuurtje bij CB gevraagd of het mocht, en was goed.
    Was er ook al mee begonnen, maar dacht, toch maar ff vragen.
    Lieke heeft nu sinds ze dit krijgt nog maar 1 keer weer iets gespuugd. Het werkt dus!

@ badje/douchen: Lieke gaat de ene keer in bad en de andere keer onder de douche. Maar net hoe het uitkomt. Wel maar om de andere dag, en niet elke dag. Schijnt niet goed te zijn. Wel vind ze de douche fijner als het badje.

@ all: We hebben vanacht al voor de 3e keer een goed nacht gehad!! Heerlijk is dat zeg. half 12 laatste fles gehad, en vanmorgen kwam ze om half 6.
    Ik lig zelf al rond 10 uur in bed, vriend blijft op tot half 12. Ik doe dan de ochtend weer de fles. zo komen we allebei aan onze slaapuurtjes :)
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel cc jullie allemaal geven.
    Ik het boekje wat wij hebben gekregen van het CB staat dat ze de eerste 2 maand maar 120cc mogen hebben.
    Maar ik heb het idee dat Lieke hier niet echt genoeg aan heeft.
    We hebben dus gisteren een fles van 130 gemaakt en die dronk ze gewoon leeg!! Ze krijgt 6 flessen.

Nou gisteren weer slecht nieuws gehad. Er is weer een moeder van een hele goede vriendin overleden.
    Dus denk maandag weer begravenis. Lekker allemaal zo met de feestdagen. BLEH.
    M'n vriend wordt Dinsdag 25, en we zouden zondag een halve abraham gaan maken, en maandag gaan zetten. Ik heb iedereen dus maar afgebeld. Uit respect voor onze vriendin vind ik dat we dat niet moeten doen. Ga niet smiddags gezellig een pop maken, savonds condoleren. Maandag begravenis, en dan sávonds weer gezellig die pop gaan zetten. Dan slaan we maar een jaartje over. Maar vind het wel weer Rot voor m'n vriend. Maar hij zegt dat ie het niet erg vind.

Groetjes Rianne

11. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    @Rianne, weer een sterfgeval? Het zit jullie echt niet mee!! Sterkte.

@Debie, had niet eens op jou gereageerd!! (schaam, schaam)
    Vreemd dat je wel mag doorgaan op de te hoge dosering omdat je 'dat al een week hebt gedaan'. Ik vind het ook maar typisch............

@Brenda, succes met het plaatsen van het spiraaltje. Ben benieuwd of het uiteindelijk toch is meegevallen.

Ik ga nu ff Sophie dr flesje geven; t is tenslotte 11 uur, we zitten weer mooi op ons schema :)

12. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    @rianne sterkte meid!

@susan; hoe gaat het vandaag met de oortjes van sophie?

@all; voor degenen die nog twijfelen over een spiraal, hier een positief verhaal. Het viel reuze mee!! ik heb helemaal geen pijn gevoeld zelfs!! ik zat steeds te wachten tot de pijn zou komen, toen zei de HA; "nou die zit hoor!" . Ik dacht, nu al?? ik had zoveel vreselijke verhalen gehoord, maar voor mij was dat dus allemaal niet van toepassing, gelukkig maar. Hopelijk blijft het zo. Mijn eerste menstruatie is nu ook zo goed als voorbij, dus de HA dacht in eerste instantie dat het niet geplaatst kon worden omdat de baarmoedermond dan waarschijnlijk al dicht zou zijn, maar dat was nog niet zo. De spiraal wordt meestal geplaatst tussen de 6-8 weken na de bevalling, hij zei dat de eerste menstruatie meestal later komt na de bevalling, maar bij mij dus niet.

nou wij gaan zo even wandelen. het is lekker weer, het zonnetje schijnt!

liefs brenda

13. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Hallo meiden, ik laat ook weer even mijn neus zien.
    Kwam er gewoon even niet aan toe, drukke tijden zo vlak voor kerst, heb 2 dagen lang eters.....waar ben ik aan begonnen....

Met Britt gaat het niet zo geweldig, blijft maar kwakkelen.
    Gister naar het cb geweest en ze was dus in 9 dagen tijd maar 85 gram gegroeid, te weinig, maar vind maar eens een oorzaak.
    Ze woog dus 4295 en is 56cm, wel een lange dame dus.
    Ze oogt daardoor ook extra slank...
    Maar goed ik moest ook nog naar de kinderarts in het ziekenhuis gisteren en die vond het zo ook niet goed gaan met al die poepluiers, soms tot aan d'r nek toe, echt zo zielig.
    En iedere avond krampen, infacol helpt dus ook niet meer.
    Ze gaat pas om 01.00 slapen, wiegend.
    Het sloopt je wel hoor zeker met nog eentje rondlopen die ook aandacht wil.
    Maar goed zij vond dus dat we moeten overgaan op speciale dieet voeding, Friso Allergy care tegen koemelkallergie, want misschien is dat het wel.
    Ze zit ook helemaal onder de uitslag, allemaal bulten en rode vlekken.
    Als ik kijk op de site van koemelkallergie herken ik ook 80% van de sympthomen.
    Vandaag eerste pak gehaald bij de apotheek, gelukkig word het vergoed want het ksot 40 euro per pak...
    Alleen ze liet dus nu 40cc staan van haar fles van 135cc, even wennen denk ik maar als het zo de hele dag doorgaat moet ik morgen met d'r naar de hapost...
    Wat een gedoe he meiden, ik word er zelfs onzeker van.
    Zo had ik het me niet voorgesteld en bovenal vind ik het zo sneu voor Britt dat ze zo'n last en pijn heeft.
    De tranen schieten dan ook in je ogen.
    Maar ooit komt alles goed, het is even doorbijten.

Hoe is het hier verder met iedereen?

Ik ga zo even bijlezen...

14. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    #314 Lafo, 24 dec 2009
    Laatst bewerkt: 24 dec 2009
    Manonn lekker is dat he samen douchen met je meisje, ik doe dat ook weleens met Britt, Amy vond het nooit zo lekker onder de douche maar Britt geniet er van.
    Fijne dagen, wat een drukte maar hier ook niet anders hoor...

Rianne sterkte met alles en dat allemaal voor de feestdagen :(
    Fijn dat de osteopaat geholpen heeft, die voorkeurshouding heeft Britt ook maar dan naar rechts, hebben de meeste kinderen last van.
    Gelukkig is nu alles hopelijk opgelost, hoe gaat het nu met spugen?
    Al aan de nutriton?
    Ik lees het al het helpt dus goed, fijn hoor!
    Hier weer van de nutriton af door de dieetvoeding.
    Qua voeding moet je echt kijken naar je kind hoor en al die andere info zijn allemaal richtlijnen, maar niet ieder kind is hetzelfde.
    Ik zit nu op 5x120 (4 schepjes) maar ze moet eigenlijk meer hebben volgens de kinderarts maar dat krijgt ze niet op...

Annie ben je al ongi dan?
    Hier nog niks gelukkig, dat heb ik ook niet gemist :x

Debie hier vind ik dat ook een gedoe hoor dat badje vullen, maar tummytub scheelt de helft ;)
    Jeetje wat een idioten bij die apotheek, die hebben daar toch voor geleerd, lekker is dat zeg...:x
    Jij blijft ook maar aanmodderen met Esmee, hoop dat het deze keer wel gaat aanslaan, is niks zo die zieke kinderen.
    Met Ilse wel alles goed?

Koala cinababy, sab simplex druppels
    Nu nog steeds veel krampen, hier ook hoor helaas :(
    We zijn al bijna bij de 6 weken maar heb niet het idee dat het dan ineens over is.
    Johannesbroodpitmeel geeft ook krampen hoor, dus daar gaat het spugen wel van over maar de krampen zijn hierdoor verergert.

Amore ik vind Elena een hele leuke en originele naam :)

Brenda zo te lezen een relaxed weekend gehad in Maastricht en wat fijn dat Nora het zo goed doet.
    Ook een logeerpartij kan ze goed aan dus!
    Maat 56 kan dus al niet meer, gaat hard he...nou qua lengte word het hier ook krap maar qua breedte nog genoeg ruimte...
    Ik krijg ook pijn in me rug van dat badje *&^%()(*&^%^&*( :x
    Zo'n ligsteun is handig he.
    Villa Happ leuk!!!! Mijn portemonnee jeukt alweer haha.
    Schattige foto's van Nora :)
    Jeetje bad timing zeg van je ongi hahaha dat zijn echt van die dingen waar je niks aan kunt doen helaas!
    Hoe is het spiraaltje plaatsen gegaan??
    Lees het net, helemaal geen pijn dus, dat is goed nieuws!!!

Susan fijn dat je kat het allemaal overleefd heeft ;)
    Heb mijn hond ook weleens laten opereren, maar ze zijn dan zooo zielig, lekker vertroetelen hoor!
    Ja nu al aan de medicijnen, het is wat he maar het helpt gelukkig!
    Echt een erfelijkheidskwaaltje dus!
    Ja die drukte met de feestdagen, wij gaan daarom ook niet weg en doen alles hier maar weer niet wat beter is ;)

15. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Lafo, wat zielig voor Britt zeg! 85 gram in 9 dgn is idd veel te weinig. Gelukkig staat ze nu onder controle bij de kinderarts dus die houdt haar zeker goed in de gaten lijkt me. Hopelijk werkt het met die nieuwe voeding want op deze manier wordt ze nooit groot! Ik kan me voorstellen dat je er erg onzeker door wordt en ik denk dat je je ook zorgen maakt. Gelukkig was haar geboortegewicht niet laag maar dan nog........ Ga voor je duimen dat de nieuwe voeding aanslaat!
    Trouwens, toen Sophie net thuis was van het zkh, dronk ze met moeite 10cc!!! Ze was toen echt van slag want het heeft een aantal dgn geduurd voordat ze 'normaal' dronk. Hopelijk gebeurt dat nu ook bij/met Britt.

Brenda, wat goed dat het spiraaltje een eitje was!!! Heerlijk joh. Ben je voor nix bang gemaakt................ Nou ja, beter zo dan andersom, toch?

Met Sophie's oortje gaat het hartstikke goed! Er zit helemaal geen prut meer in haar oor dus de medicijnen werken fantastisch! Alleen, we moeten er nog ruim een week mee doorgaan......... Nou, we doen dat dan maar.
    Vannacht wilde ze helaas niet in haar eigen bedje slapen dus hopelijk blijft het bij dit ene nachtje. Het ging nl net zo goed!

16. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    @Brenda;
    Kijk! Leuk hoor, dat jullie het naar je zin hebben gehad in Maastricht.

En wat super dat Nora het zo goed heeft gedaan bij opa&oma. Dat is toch fijn!

Nora doet het dus harstikke goed! Goed gegroeid & goed aangekomen! Harstikke fijn!
    Het is echt een schatje om te zien hoor! Echt al een grote meid!

Ah, wel sneu, die prikjes! Helaas moeten we er allemaal aan geloven. Ik vrees dat ik mezelf ook in moet gaan houden, niet te gaan huilen! haha!

Je hebt ook lekker geshopt lees ik! Lekkerrr!
    Hier laatste 2weken ook erg veel geshopt! De nieuwe collectie van Noppies is binnen...
    Heb bijna alles ervan gekocht! Poee, dat totaal bedrag moet ik maar niet uitrekenen!
    Wel leuk, want daar past ze 62 ook van, oké moet het wel opslaan, maar wel fijn want kan ze er toch nog even mee voorruit!

Heb voor mezelf wat nieuws besteld, op de EDC site.
    Leuke onlineshop hoor! Ideaal, winkelen vanuit huis! Als het goed is komt het vandaag binnen. 2Jurkjes& een trui, moet vast iets bijzitten, voor bij de kerst.. Hoop ik! Ik ben die zwangerschapskleding zo beu, helaas pas ik geen één broek meer vanmezelf. Ook wil ik nog geen nieuwe broeken gaan kopen, aangezien ik nog 2kilotjes kwijt wil,
    dus na de feestdagen .. dieeeeeten! haha. Kan ik volgende maand om een nieuwe spijkerbroek!

Yeah! Je hebt geen pijn gevoeld, lees ik! Wat super!
    Komt misschien ook wel omdat je een bevalling hebt meegemaakt, naja iedereen ervaard het anders hé!
    Het is in iedergeval heel erg meegevallen. Fijn!

Ik word ook ongesteld vrees ik! Gisteren ineens bloed .. Jeetje! Balen! Ik snapte er niks van, ik was net 2weken met de pil bezig! Vandaag dokter gebeld, een doorbraakbloeding?
    Naja, right! Nu moet ik stoppen, en wachten tot ongesteldheid over is. Fijn hoor.. zo met die feestdagen! Heb erge buikpijn!!

Geniet van de feestdagen!

@Amore;
    Hier ook een dubbel gevoel, wat betreft de feestdagen.
    Ik vind het ook erg spannend met Zinzi. Ze kan eigelijk niet zo goed tegen drukte!... Raakt ze zo van mja? weet niet... van slag?!
    We gaan het zien!!

Probeer er maar lekker van te genieten! Gaat vast goed met onze kleintjes!

@Debie;
    Jeeetje! Wat raar? Kun je niet even een arts bellen?
    Eerst zeggen, overdosis? en vervolgens wel dat moeten blijven geven? WIERD!

Wat onzettend sneu voor Esmee zeg, gatsie! zo'n kleinne meid, en dan aan de medicijnen. Ik hoop dat het snel overgaat.
    Succes/beterschap!

@Suzan;
    Ah, gossie! Inderdaad zo klein en al oog/oor druppels gehad. Zonde! Maar zolang het maar helpt hé!
    Ik heb die oordruppels een paar maandjes terug ook nog gehad!

Mmm, nee! Ik kan Zinzi niet kunnen laten halen. Vond het zo sneu. Vanaf volgende week wil ik echt consuquent worden, als alle feestdagen voorbij zijn. Deze dagen zijn al 'gek' genoeg voor haar.
    (Ben benieuwd! haha! Gaat lastig worden, dat weet ik nu al! maargoed, tís voor een 'goed' doel!)

Schattigggg! Een lekker kopje & nog knorre ook! Wat kan je toch genieten hé, van een katje!
    Wij hebben een poes, van 4,5jaar. Vorig jaar gehaald uit het Asiel! Een poeppie!
    Ik zal wel eens een foto'tje op de computer zetten.
    Voor dat we deze poes kregen, hadden we een jong katertje! Billy! Was een prachtig beestje, was wel een boefje eerste klas! Poe!, die was stout! Waarschijnlijk is hij gestolen. Hij was blauw/grijs, ging net 2weken naar buiten en ineens .. weg!
    Vonden we zo erg! Toen besloten een beestje uit het asiel te halen!

@Rianne;
    Ah meis toch, wat een slecht nieuw voor jullie de laatste weken.
    Gatsie, daar word je echt niet vrolijk van!
    Vind het heel respectvol, dat jullie de verjaardag overslaan!
    Heel veel sterkte! Ik hoop dat jullie ondanks alles, toch een beetje kunnen genieten met de kerst!

Sorrie, dat heb ik het inderdaad verkeerd begrepen.
    Ik heb ook dat Johannesbroodpitmeel gekocht, doe het alleen in haar laatste fles. Op advies van het bureau'tje, het zou een wat voller gevoel moeten geven in de nacht?!
    Gisteren voor het eerst gebruikt, 1schepje! Maar niks gemerkt vanacht..

Zinzi krijgt 5voedingen. 07.00, 11,00 , 15,00, 20,00 & 23.00.
    Ze krijgt 4x140 & 1x150.

@Lafo;
    Ah meid, wat ontzettend sneu allemaal voor Britt, maar natuurlijk ook voor mama!
    Ik snap je onzekerheid en verdriet!

Ik hoop dat ze de oorzaak kunnen ontdekken, en dat het goed komt met de kleine meid, want je kleine meisje pijn zien hebben is vreselijk!

Sterkte ermee meid! Ik hoop dat je toch lekker kunt geniete van de kerst! Succes met de drukte/eters!

@All;
    He meiden,

Nou, allemaal drukte dagen voor de boeg!
    Een heel dubbel gevoel! Gezellig, maar ook spannend met Zinzi.

Met Zinzi gaat het goed. Vanacht wakker geworden om 05.00, speen erin en geslapen tot 06.30. Toen eruit gehaald, 07.00 fles gehad.
    Toen ik vd op het bureatje was, zei ik.. Ze poept soms wat lastig.. Nou, nu .. Ze poept ineens super!
    Ik heb haar gisteren voor het eerst Johannesbroodpitmeel gegeven, 1schepje. Het is op advies van de arts, op het bureatje.
    Het zou een wat voller gevoel moeten geven, waardoor ze misschien s'nachts niet wakker word, door haar speentje.
    Nou, ben benieuwd! Heeft voor vanacht niet geholpen in iedergeval.

Met mij gaat het ook prima, alleen veel buikpijn!! Gisterenavond verloor ik ineens bloed!!
    Gossie, ongesteld? Jahoor, volgens mij word ik voor het eerst weer ongesteld,
    het rare vind ik, ik slik nu twee weken weer de pil. De dokter gebeld, die sprak over een doorbraakbloeding ofzo, nu dus stoppen met de pil en wachten tot de ongesteldheid over is.
    Baaaaalen, nu net met de feestdagen! Hoop dat me buikpijn gauw wegzakt, maar vrees ervoor, had voor de zwangerschap ook altijd veel last ervan.

Meiden, allemaal hele fijne feestdagen!
    Geniet! Maak er gezellige dagen van met jullie gezinnetje/familie/vrienden etc!

Dikke knuffel van Zinzi & van mij!
    Liefs!

17. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    @lafo; hopelijk gaat het snel beter met britt!! zo'n gedoe allemaal met die verschillende soorten voedingen etc. Ik hoop dat ze hier baat bij heeft en snel wat meer aankomt! wat was haar geboortegewicht? 56 cm is ook al een lange meid! Nora is nu 57,5, bij geboorte was ze 52 cm.
    lengte is hier ook het probleem, breedte kan nora nog makkelijk in 56, maar ja ze wordt zo lang he! Op de groeiecho zeiden ze al tegen mij, dat gaat een lange meid worden! ze had toen al lange benen:D. Dat heeft ze van dr moeder;).

Trouwens niet alleen bij villa happ korting, maar nu ook 50% + 10% korting (code tnt1612) bij kleertjes.com op de wintercollectie 2009!!

@susan ja ben ook blij dat het meeviel. Zat steeds maar te wachten op pijntjes.... maar het kwam maar niet. Maar het hielp ook dat ik me goed kan ontspannen zei de ha.

wat goed dat haar oortje weer beter is!! dan heeft het goed geholpen! hopelijk blijft het zo dan.

@manon; wat balen dat je ook alweer ongi bent geworden, of iets wat er op lijkt;). Hier is het al weer voorbij! DUs ben nu benieuwd hoe het spiraaltje zijn werk gaat doen.

jij bent ook een echt online-shopper he:p. Hier ook hoor! lekker makkelijk haha.. alleen heb wel een beetje een gat in de hand:D, dus moet me wel beheersen af en toe. Hier ook net een aantal dingen van noppies besteld bij kleertjes.com Erg lleuk met 60% korting!!:)

fijne feestdagen iedereen!

liefs

18. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Goedemiddag dames!

@Brenda,
    Fijn dat Maastricht leuk was! Alleen beetje jammer van de :x:x:x ongesteldheid! Maar ja, doe je niks aan he. Fijn dat het spiraaltje plaatsen geen zeer deed!

@Debie,
    Zeker raar van die apotheek :( Flapdrollen :$

@Susan
    Pyjamadag was heerlijk, hahaha :D. Fijn dat de druppels zo goed werken bij Sophie! Was Up leuk? Ik heb hem ook gezien, vond m wel aardig.

@Rianne,
    Tjee, het zit jullie niet mee he. Sterkte!
    Wel fijn dat Lieke het zo goed doet!

@Lafo
    Balen zeg met Britt, ik hoop dat he snel beter gaat! En twee dagen eters, poeh he! Succes ermee ;)

@Manon
    Leuk he shoppen! Khoop dat het wat was van de EDC? En het komt vast allemaal goed met die kleintjes, en anders gaan we gewoon vroeg naar huis!

@All
    Hier gaat alles goed, mannetje is ook weer een paar daagies thuis :) Heerlijk!
    Morgen gaan we smiddags naar de kerk (kijk ik echt naar uit, ben zon vier maanden niet meer geweest door mijn BI) & daarna lekker eten bij mijn ouders! Helemaal leuk dus!
    Meisjes, hele fijne kerst gewenst voor jullie allemaal samen met jullie schatjes!
    Knuf!

19. LieveKylian

LieveKylian Bekend lid

27 mrt 2009
    830
    0
    0
    interieurarchitect
    Gelderland
    Hé meiden,
    Even updat berichtje van hier. Lees wel dagelijks even snel bij, maar niet de rust om te reageren. Sorry.
    Ook nu niet, wil eigenlijk nog even een dutje doen, net Stijn huilen bij papa gebracht. Lig nu onrustig, zal hij stil zijn geworden. Dan waren het krampjes, of had meneer toch behoefte aan een klustervoeding...
    Vandaag terug gekomen van mijn ouders, anderhalfuur rijden, daarna rechtstreeks met zijn drieeen boodschappen gedaan, tijdens het inpakken van de auto, had meneer het gezien. Dus snel naar huis en heerlijk in de rust gevoed.
    Gisteren waren we naar mijn ouders gegaan voor familiebijeenkomst. Ging allemaal heel goed, alleen vannacht kwam meneer om de drie uur... Normaal slaapt íe wel een blok van vijf.
    De kerstdagen blijven we lekker met zijn drieen thuis, schoonouders zijn op vakantie, zwager is aan het werk. En om weer naar mijn ouders te reisen word te veel, daar komen morgen mijn broers wel.
    2e kerstdag komen mijn ouders wel even hier op bezoek, ook gezellig, hoop dat we lekker even een stuk kunnen wandelen. Heb ik nog niet gedaan. Tja, vanmiddag in de supermarkt in de maxicosi. Maar dat telt niet, hi hi
    Stijn word trouwens met de dag steeds meer wakkeer, zo mooi om te zien, wat gaat het snel hè. (helemaal als ik gisteren mijn neefje van vier maand weer zag, echte al een mannetje)
    (ook als ik jullie foto's zie, van een paar weken ouder)
    Meiden, dit was het even voor nu, fijne dagen, tot snel, liefs Lieve

20. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Brenda, bedankt voor de onbewuste tip over kleertjes.com! ben ff gaan kijken en heb zulke schattige mini Lacoste gympen gezien in het babyroze!! Die ga ik uiteraard bestellen!!!!

Deel Deze Pagina