@Debie Fijn dat het beter gaat bij jullie! Werd tijd ook he @Manon Wat een leuke foto's! & fijn dat de drukke dagen goed gegaan zijn! @Susan Ahhh der eerste prikjes! Dat lijkt me zo zielig! Maar ja, moet gebeuren he? Ook fijne dagen gehad lees ik? Mooizo! @hier Ik denk aan het eerste sprongetje Echt niks is goed, drinken niet, knuffelen niet, liggen niet.. Ik heb dus net ff flink zitten janken. Ik voel me dan zo falen. Terwijl ik diep vanbinnen wel doorheb dat ik hier niet zoveel aan kan doen. Ik heb wel besloten nog maar 1 borst per voeding te geven, want de melk spuit er echt uit. Misschien wordt ze daar ook wat rustiger van..
Daar was ik ook weer Manon: Wat een leuke foto's. Wel goed van jullie dat jullie Zinzi niet teveel uit handen hebben gegeven. Wij hebben dat niet gedaan en zitten nu met een lastig kindje. Hopelijk is de rust hier morgen weer terug gekeerd. Susan: Wij moeten 16 of 18 januari voor de eerste prik. Ik zie er nu al tegenop. Amore: Heb je al geprobeerd om eerst wat melk af te kolven voordat je gaat voeden dan spuit het niet zo eruit. Als je geen kolf hebt dan kan het ook met de hand.
@Sheann Ja dat zou ik ook nog kunnen doen, met de hand doe ik idd al. Ik denk dat ik het toch niet ga veranderen en het nog even aankijk.. Whahaha, lekker bezig ben ik, mama maakt ook een sprongetje denk ik Bij jou wel alles oke?
Hoi lieve meiden, mijn kleine Britt is weer thuis, dat wilde ik even laten weten! ik zal later nog wel meer reageren op iedereen, we hebben het nu een beetje druk , iedereen komt nu weer op visite (was bijna door mijn kraamvisite heen ) Nogmaals bedankt voor de lieve reacties, hoop dat jullie allemaal leuke feestdagen hebben gehad, volgend jaar doen wij het gewoon over! xxx
@Lafo; Yeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!! Ze is thuis! Hiep HOERA! Wat onzettend FIJN! Lekker genieten! Gaat het beter met haar? of is ze erg van slag, door het ziekenhuis? @Debie; Ja, zeker balen die ongestelheid! Ik heb het totaal niet gemist! (héhé!) Sinds vanmiddag is het ineens weg? Erg vreemd! Bedankt voor het complimentje! Zinzi is zo een zoet meisje! @Susan; Wat super! Dat het zo goed ging met de kerst, met Sophie! Leuk! Jullie hebben ook de Bloom stoel! Makkelijk hé! Zinzi heeft er alleen nog maar eventjes ingezeten voor een foto'tje verder niet. Kan Sophie er al een beetje comfortabel in zitten? Sneu hé! Die prikjes! Ik zie er tegen op hoor! Ik heb er zo een hekel aan, als ze pijn heeft! Maargoed, het is voor hun eigen best wil, ookal beseffen ze dat niet. Zinzi moet 11Januari voor haar eerste prikje! Wij hebben vorige week ook 3pakken voor 20 gehaald. Heb een bon ingeleverd, uit één van de cadeaudozen, mmm, ..Zie ik ineens in de folders dat er nu ook actie is, 3voor20! Achja, die acties zijn zovaak! Wij hebben 3pakken; New baby, nummertje 2. @Amore; Ah gossie, niet huilen hoor!! Je kan er niks aan doen! (Begrijp de emoties wel hoor!) Hoop dat Elena haar verdriet snel wat minder word, dat beurt mamma/jouw ook weer op! @All; Ik ga gauw de film verder kijken. Family man! Liefs!!!
Hoi meiden, Wat een leuke foto's heb ik weer gezien. Ik zal er zo ook even een paar plaatsen. Ik ben vandaag eerst naar het cb geweest. Ze vroegen of ik wilde komen wegen omdat ze zo'n honger had vorige week. Gelukkig is ze weer flink aangekomen. Ze weegt nu 3760 gram, dus ze doet het super! Daarna naar de Etos gegaan. Hier hebben ze dus helemaal niets! Echt belachelijk. Moet maar aan Demi vragen of ze niet zoveel wil plassen, haha! Wij moeten 18 januari met Demi voor haar prikjes en voor nacontrole naar de vk. @Lafo; Fijn dat Britt weer thuis! Nu kunnen jullie weer lekker genieten. @Manonn;balen meid van je ongi! Ik dacht ook dat het doorkwam, maar gelukkig niet. Ach je kan het maar weer gehad hebben toch?!?! Verder heeft onze kleine meid kerstavond voor het eerst een glimlach gegeven en nu net weer. Foto gelijk gemaakt. Het is nog een voorzichtige glimlach, maar het begin is er. @zieke meiden; beterschap! Ik hoop dat het bij mij uit de buurt bljft. Ik ga mijn bedje zo opzoeken. Demi was ook van slag door alle drukke dagen, want is vannacht tot half 4 aan het spoken geweest. Weer even een tegenvaller. Hopelijk slaapt ze straks weer goed. Weltrusten meiden!
Leuk Annie dat lachen doet mijn kleine Britt ook sinds kort! Leuke foto's ook!! Manonn grr die ongesteldheid weer, maar ja goed dat alles nog werkt moet je maar denken! Heb ook die film gekeken, zwijmel, zwijmel! Hier dacht ik vandaag ook weer ongi te worden, zag wat roze bloed.. Luiers hier gebruik ik nummertje 2 al een tijdje en die bevallen goed! Amore je doet het hartstikke goed hoor en baby's huilen nou eenmaal, kijk maar naar die van mij haha Vanmiddag is Britt dus ontslagen uit het ziekenhuis. Ze weegt nu 4540 en is dus in een paar dagen tijd iets van 200 gram gegroeid! Wat ze eigenlijk gedaan hebben is puur geobserveerd en kijken hoe ze reageerde op Zantac. En daar reageert ze super op! Daar moeten we dus een tijdje mee door gaan. Ook moeten we gewoon doorgaan met die speciale voeding en nutriton, alles bij hetzelfde houden. Blijf voorlopig onder controle staan in het ziekenhuis dus dat is wel fijn, moet nu 13 januari weer terugkomen. Volgens de ka is het waarschijnlijk wel reflux alleen is dat altijd moeilijk zeggen, want ze doen geen echt testen omdat ze zo klein zijn nog en zo is het ook niet nodig want ze reageert goed op de medicijnen. Verder hebben ze me nog handige tips gegeven wat betreft inbakeren en nestje maken, dat vind Britt prettig. Ze spuugt nu alleen een mondje vol ipv d'r hele fles en ze heeft af en toe een dunne luier, 2 a 3 per dag ipv 6. Vandaag wel weer wennen om weer in het ritme te komen. Ze is erg lief, huilt soms wel een beetje nog, maar is voor haar ook wennen. Amy is blij dat haar zusje weer thuis is, geeft weet ik hoeveel kusjes en knijpt d'r bijna fijn! Ze heeft ons vannacht wel lopen spoken, denk door die klysma, tot 04.00 's nachts gaaaaaaaap Ze had namelijk 3 dagen niet gepoept en klaagde over pijn dus vandaar die klysma....
Lafo: Gelukkig is je meid weer thuis. Amore: Met mij is alles goed, ik moet nog wel wennen aan ons nieuwe leven want je kan niet meer zo snel de dingen doen die je vroeger deed. Even de stad in gaan, uit eten of een bioscoopje zit er niet meer in en als je de deur uit gaat duurt het twee keer zo lang om alles klaar te hebben. Met de kleine gaat het ook goed. Hij heeft goeie dagen en soms ook een huil dagje. Ongesteld: Ik ben tweede kerstdag ongesteld geworden, ik had gedacht dat het nog wel even zou duren aangezien ik BV geef. Luiers: Ik ben sinds gisteren overgestapt op Pampers maat 2 en moet zeggen dat deze dikzak er wel aan toe was. Annie: Wat een lief kerstjurkje.
@Lafo; Ah gossie, grote zus knijpt haar bijna fijn! Wat schattig! Een echte grote trotse zus! Ze is dus lekker gegroeid en reageerd goed op Zantac. Dat is fijn! Ook prettig dat ze onder controle blijft in het ziekenhuis. Toch een prettig idee, denk ik! Schijnbaar toch reflux, wat sneu zeg! Maar zolang is er maar iets voor heeft, gaat dat wel goedkomen, denk ik he!? Ik hoor erg veel meiden over baby's met reflux. Komt volgens mij echt vaak voor. Handig, die tips! Fijn dat je er baat bij hebt! Lekker kroelen met je meissie! Ik hoop dat alles snel weer 'normaal' is! Weer in het ritme etc! Mmm, Je word dus misschien ongesteld? Even afwachten... Ik had ook 2dagen iets wat erop leek.. haha! De ongsteldheid is nu voorbij! Denk ik!? Sinds gisterenmiddag ineens weg! Nou, heerlijk! Ik ga morgen weer met de pil van start. Ik wou overstappen op iets anders, maar weet nog niet wat. Zie volgende maand wel verder. @Sheann; Wennen is het wel even hé? Het 'even'.. Dat is voorbij! Ik merk dat heel erg in het weekend, ... 'even' snel naar de winkel op de fiets.. Mmm, nee dat gaat niet! Nu duurt het wel even voordat we naar de winkel onderweg zijn.. Wennen doet het wel snel hoor vind ik, vind jij niet? Balen, jij bent ook ongesteld geworden. Ook net tijdens de feestdagen. Had ik ook! Bahbah! Dat heb ik al die maanden niet gemist hoor.. hihi! Het had van mij wel langer weg mogen blijven! Fijn dat het goed gaat met jullie kanjer! Een huil-dagje hebben ze allemaal wel eens hé. Hoort erbij. Al moet ik zeggen dat Zinzi het niet zovaak heeft, al kan ze natuurlijk soms wat wat mopperen. @Annie; Wat een poeppie! .. Jajaa, glimlach is te zien hoor. Voorzichtig, .. maar het komt! Super! Dat ze zo lekker is aangekomen! Ah, haha! Klein dikzakje zegt ze! Poehh, tot 04.00. Dat is niet mis! Vanacht een beter nachtje gehad? Ik hoop het voor jullie! Leuk/Gezellig al die feesdagen, maar voor die kids is het eigelijk nog niks hé! Al die druktes! @All; Hey meiden, Hier een prima nacht! Zinzi heeft 23.30 laatste fles gehad, we moesten haar wakker maken. Fles gedronken en weer heerlijk gaan slapen. Om 06.45 werd ze wakker, we hebben haar toen nog even laten liggen. Om 06.30 hebben we haar gepakt, en bij ons gelegt. Om 07.00 fles gegeven, daarna weer lekker gaan slapen tot 10.20. Lekker hoor! Ze doet het prima! En.. We moesten er vanacht niet uit voor haar speen!! Vanmiddag misschien even naar een vriendin op visite. Ze is 20weken zwanger, (hiervoor 3x mis gegaan.) Vandaag heeft ze de 20weken echo. Spannend hoor! Ze hebben nog een dochtertje van 3. We gaan bij hun oud&nieuw vieren. Wel gezellig! Vanavond moeten/gaan we op visite naar een vriend&vriendin van ons. Ze hebben een nieuw huis, en hebben het nog niet gezien. Wonen er al voor Zinzi haar geboorte, maar het is er nog niet van gekomen om langs te gaan. Ik ga nu lekker gtst gemist kijken, daarna lekker douchen. Zit nog heerlijk in me joggingpak! .... Vervelend hé? Zwangerschapsverlof?!! Haha! Ik zie er zo tegen op, .. weer gaan werken! Jullie? Gelukkig duurt het nog even. Probeer er maar niet teveel aan te denken! Prettige dag! Liefs!
Ohhh Lafo, ben blij dat je meisje weer thuis is! Hoop dat het nu goed blijft gaan. Geniet van haar. Leuk he die voorzichtige glimlachjes van die kleintjes. Helaas laat ze het nog niet heel vaak zien, maar komt goed.
lafo wat fijn dat ze weer thuis is. Hopelijk blijft het nu lekker goed gaan. annie leuke foto's pffff esmee wil alleen maar in handen en is heel veel wakker. Ilse had dat ook en hoopte dat esmee meer zou slapen. Ze is vanochtend van 8 tot 12 uur wakker geweest en nu na 1,5 uur alweer. Krijg haar ook niet in haar bed overdag, wil alleen maar bij mij liggen. Ze slaapt wel lekker in haar maxicosi, maar dat is weer niet goed natuurlijk.
@Manonn; Jaja, vannacht weer een goede nacht gehad. Om kwart voor twaalf de laatste fles gehad en vanmorgen om half acht werd ze pas weer wakker. Ik vind dat soms zo eng en vreemd dat ik even ga kijken bij haar. Na de fles van half acht wakker geweest en na fles van half elf weer gaan slapen. Nu ligt ze nog steeds te slapen. Ik moet ook nog onder de douche hoor! Heerlijk verlof! Ik denk nog maar niet aan het werk, want hoef pas in mei. Oeps, sorry. Maar Zinzi heeft dus ook heerlijk geslapen lees ik! Jeetje, deden ze dat maar iedere dag he. @Debie; dat de kleine in je armen wil zijn herken ik ook hoor. Meestal valt ze niet vanzelf in slaap na fles. Wel in mijn armen. Ik vraag me wel eens af of ik haar echt niet kan verwennen. Ze zeggen dat dat nu nog niet kan. TOch leg ik haar wel iedere keer in haar ledikant. Als ze mijn stem maar hoort. Ik heb trouwens als tip van cb gehad dat ik een kersenpitkussentje op haar buikje moet leggen. Ik moet haar vaak in slaap aaien, wrijven en als ik dan wegloop dan begint ze weer. Met dit kussen voelt ze druk en warmte. Ik ga het dus maar proberen.
Manon: Ik zie er ook tegenop om weer te gaan werken en de kleine de hele dag achter te moeten laten Ik begin in Maart weer, gelukkig hoef ik maar twee dagen in de week te werken. Hoeveel dagen ga jij werken? Debie: In mei pas weer werken hoe krijg je dat dan voor elkaar?
Lafo, wat fijn dat de kleine Britt weer thuis is! En wat is ze lekker aangekomen in het zkh zeg! Nu hopen dat (o.a.) door de Zantac ze thuis ook weer beter gaat aankomen. Merk je al verschil dat ze is aangesterkt in het zkh?? Manon, geen speentjestijd dus afgelopen nacht?! Nou, wie weet heeft Zinzi zelf het licht gezien Annie, zo te horen hebben jullie een heerlijke nacht gehad! Hopelijk blijven de nachtjes zo Hier hebben we ook gemiddeld om de nacht zo'n fijn ritme. Dat was dus gisternacht want vannacht kwam ze ook weer wat vroeger, rond 5-en maar daarna wel weer doorgeslapen tot 10 uur ofzo! Ik vind het allemaal prima! Denk ook niet dat we al teveel moeten eisen van onze kindjes want gemiddeld slapen de kindjes pas door vanaf ongeveer 3 mnd had ik vandaag gelezen. Dus elk nachtje dat ze dat nu al doen, is al fantastisch, toch meiden?! Debie, hier ook eentje die het liefst bij mama ligt En idd, ze zeggen dat je nu nog niet genoeg kan verwennen dus tja.......lekker van genieten nog maar dan?! Hoewel het bij jou natuurlijk moeilijker is omdat je ook nog Ilse hebt die graag tijd en aandacht wil (logisch!). Ik ben net terug van Almere, van de Lief-winkel want vanaf gisteren lag nl de nieuwe zomercollectie in de winkels!! Heb meteen 2 pakjes gekocht in maat 68 (dat zal ze wel hebben zo rond de lente/zomer) en een shirtje gekregen van mn moeder voor Sophie. Echt helemaal leuk gewoon!!! Ze hebben zulke leuke dingen daar........... Kan me echt suf kopen! @werk: ik begin 25 januari alweer, BAH!!! Echt totaal geen zin in maar ja, als zelfstandige kan ik niet te lang wegblijven want ik heb geen inkomsten nu dus het is helaas niet anders... Maar ja, of ik het nou leuk vind.....................dat is een tweede! 8 januari hebben we dan ook het gesprek bij ons kdv en dan zal er wel besproken worden hoe we gaan beginnen met de opvang. Vaak is het altijd eerst even wennen maar ik begin toch 25 en 26 jan met 2 halve dagen, alleen de middagen. Daarna weer mn normale 3 dgn in de week..............dus dat is nog wel te doen. Onze zomervakantie staat ook al gepland (en al geboekt) dus we hebben wel weer iets om naar uit te kijken! 1e 2 wkn van juni lekker naar Zuid-Frankrijk en laatste week aug en 1e wk sept weer! Heerlijk met zn 4tjes (Sophie en de hond natuurlijk) weg. IK ga mn kleertjes maar uit de tas halen en nogmaals bekijken en Sophie's flesje klaarmaken. 15.00 uur is etenstijd nl! Oh ja, wij zijn vanaf vandaag overgegaan naar 5 voedingen pd van 150/5. Had toch het idee dat de 4x 120/4 en 1x 150/5 te weinig was voor dr. Op het pak van Nutrilon staat dat ze tussen 4-5 kilo ook 5x 150/5 mogen maar het cb vond ons voedingsschema wel goed zo. Denk alleen dat Sophie meer eten fijner zal vinden. 2 wkn geleden woog ze nl al bijna 4100 gram dus dan zal het toch wel oke zijn lijkt me??
Hai meiden, Zo de kerstdagen overleefd? Hier rustig aan gedaan. Heerlijk! @Lafo: Wat goed dat Britt weer thuis is. Ga nu lekker genieten! @Debie: Matthijs heeft dat ook dat hij alleen maar in onze armen in slaap valt of dat hij aandacht wil. 's-Nachts valt het gelukkig mee. Dan is hij zo moe van z'n fles dat hij gelijk weer slaapt. @Werk: ik begin eind feb. weer. Collega vroeg of ik alweer zin heb om te gaan werken. Uh nee, niet echt. Matthijs gaat over 3 weekjes alweer wennen op de KDV. Ben benieuwd hoe hij en vooral ik het ga vinden. @Annie: dat is een goeie tip van CB van die kersenpittenkussen. Matthijs heeft veel last overdag van krampjes. @Sheann: Van de 'even' heb ik ook. Ik moet daar echt aan wennen. @Luiers: gister maat 3 gehaald bij Etos. Matthijs is best een stevige knul. Maat 2 heb ik nog genoeg staan. CB: gehoortest heeft Matthijs gehad en geslaagd. Volgende week moeten we weer voor controle. @hier: Matthijs doet het erg goed de laatste nachten. Slaapt gelijk weer na z'n fles. Hij slaapt soms erg lang door na een fles maar ja, hij doet het verder goed. BV geven gaat momenteel wat minder. Ik heb een borstontsteking en dit is erg pijnlijk. Gister koorts gehad en uitstralende pijn naar m'n schouder. Nu is de pijn minder maar boven m'n tepel is het vuurrood en hard. Kolf nu elke 3 uur zowat zodat Matthijs wel moedermelk krijgt. Helaas kan ik m niet aanleggen omdat ik ook wondjes op m'n tepels heb (auw). Hoop dat het snel over is, anders naar HA voor AB.
ik leg idd weleens een zwaar knuffeltje op haar buikje. shean annie begint mei pas, ik helaas half april (hihi) heb ouderschapsverlof opgenomen vandaar zolang vrij. Vind het niets zo'n ukkie van 3 mnd naar het kdv, vind 5 maanden al erg al weet ik uit ervaring dat het super snel went en ik ook mijn baan niet wil opgeven. susan vlot al weer werken, maar zal zeker allemaal goedkomen. Eerste keer wegbrengen e.d. vond ik echt vreselijk, janken dat ik deed, nu vind ik het eigenlijk nooit meer erg en soms ook gewoon lekker als ik bijvoorbeeld iets eerder vrij ben. koala wat erg meid een borstontsteking, dacht er vorige keer aan toen je al schreef over volle borsten e.d. Als ik schijven voel kolf ik hem helemaal leeg. Hopelijk heb je iig heel snel geen last meer en doet het geen pijn meer. Lijkt me geen pretje. maar je hebt nog niets van de huisarts gekregen???
Ik ben nog niet langs de HA geweest. Ben daar altijd laks mee. Kolf nu 's-nachts ook 2x om de borst te ontlasten.
koala, ook goed masseren dan die schijven, enne niet te lang wachten met naar de ha gaan, kan echt heel goed en lang ziek van worden.