Heej faye! wat leuk dat je weer terug bent Alles gaat nu weer goed met je? En hoe gaat het met Jade? Mooie naam hoor! Volgens mij waren wij tegelijk uitgerekend toch? 21 november? laat je snel een fotootje zien? ben natuurlijk erg benieuwd naar jade! dikke knuffel brenda
Hey Faye! Ook voor hier: welkom terug!!! Jade, mooie naam! Ben je toevallig fan van ATWT? Daar heette ook iemand Jade trusten dames, ik lig al in bed. Tot morgen! Knuf!
@Faye: Welkom trug! We waren je al kwijt... Hoop dat alles goed gaat? Mooie naam hoor! Zou leuk zijn om een fotootje te zien ja. Ik wil het ook nog steeds, mar het lukt me nie... Liefs
Goedemorgen, Faye. Welkom terug! VAN HARTE GEFELCITEERD met jullie dochter, Jade. Prachtige naam, heel veel geluk als gezinnetje. Liefs Lieve
Hé meiden, kijk uit naar komende week, vooralsnog geen bezoek. Hoop dat ik dan tijd heb om uitgebreid hier te reageren. Wanneer mannetje thuis is doen we graag dingen met zijn drieeen. En natuurlijk hebben de feestdagen zo zijn energie gevraagd, hi hi Fijne zondag, liefs Lieve
Amore, dat jij nog weet dat er een Jade heeft gespeeld in ATWT!! Die is er al een tijdje uit toch? Faye, Jade is idd een mooie naam (zo heet mijn nichtje ook ). Jammer dat de bevalling een hel was maar hier ook eentje die nog een keer wil! @speen, wij gebruiken speen 2 van Difrax. Met speen 1 deed Sophie wel 45min over haar fles (vanwege de Nutriton) dus dat was wel erg lang. Speen 2 gaat de ene keer wel weer vrij vlot en de andere keer doet ze er weer wat langer over............... Gisteravond was ontzettend gezellig! Was alleen behoorlijk aangeschoten, voor het eerst sinds een jr, dus dat vond ik vanmorgen niet zo leuk Maar ja, wat wil je na een fles Baileys in mn eentje te hebben opgedronken Dus maar even een paracetamolletje ingenomen halverwege de nacht en lekker wat water gedronken. Nu ben ik eigenlijk alleen behoorlijk moe............. Ach ja, eigen schuld, maar het was wel gezellig! Oh ja, ben trouwens mega ongi geworden in de nacht van vr op za. Ben sindsdien al 2x doorgelekt (en dat met tampons maat super) dus die zijn nauwelijks aan te slepen joh! Hoop dat die heftigheid er snel af is... Nou, kan ik lekker nu een mnd of 5 aan de pil en daarna zien we wel weer verder!! Ik ga ff relaxen op de bank met Sophie en manlief! Mn mannetje had me opgehaald vannacht om 02.30 uur, lief he?!
Hallo Dames, Hier gisteren echt een rotdag gehad. Lieke wou de hele dag niet slapen, en heeft ook bijna alleen maar lopen huilen. Niets was er goed. (sprongetje misschien??) Om half 11 de laatste fles gegeven, en toen was ze inmiddels wel zo moe van al het huilen dat ze lekker is gaan slapen. En ikke ook!! want ik was ook kapot. Vanmorgen kwam ze om kwart voor 6 pas weer!!! Heerlijk! @ Faye: Welkom terug! En nog van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje!!! @ Amore: Kan me wel voorstellen dat je gek wordt van al die visite. Je houd geen tijd voor jullie zelf over. Hier gelukkig nog helemaal niet zoveel visite gehad. Bijna iedereen zei, we komen in het nieuwe jaar wel. Dus ben benieuwd of het dan nu gaat komen. @ Ringeding: Nog van harte gefeliciteerd!! Heb je een leuke verjaardag gehad? En is er nog visite geweest? of bleef het lekker rustig?? @ Suzan: Leuk een labrador! Hebben wij ook , alleen een zwarte. Die van ons is gelukkig ook niet bang voor vuurwerk. Hij vind het zelfs mooi!! We hebben ook nog een engelse bulldog, die is gelukkig ook niet bang. Ze gaan zelfs mee naar buiten als er vuurwerk wordt afgestoken. @ Speen: Wij gebruiken nu de M speen van Difrax. S kon Lieke niets meer uitkrijgen door de Johannesbroodpitmeel. Ook nog de 123speen geprobeerd, maar zelfs daar kon ze niets uit krijgen. We zitten hier ook nog steeds te prutsen met die spenen. Kan er nog geen handigheid in krijgen. Moet namelijk met die M speen echt wel goed opletten dat ie niet te snel gaat. @ mensen met honden: Ben wel benieuwd hoe bij jullie de honden op de kleine reageert. En andersom natuurlijk. Hier gaat het gelukkig heel goed met beide honden. De labrador vind het allemaal wel prima. Die interesseert zich er niet zo voor. Die wil namelijk alleen maar spelen, en ja, dat lukt nog niet. De Engelse bulldog vind het helemaal geweldig. Die komt elke keer ff kijken. En als ze in het wippertje ligt dan komt ie er bij, en moet dan ff snuffelen en soms ff handjes likken. Ook houd hij haar goed in de gate. Ook als andere mensen haar vast hebben kijkt ie vanaf zijn kussen of alles wel goed gaat. Lieke vind alles wat ze doen ook goed gelukkig!! En ze wordt zelfs rustig als ze huilt en de bulldog komt bij haar! Groetjes Rianne
Rianne, wij hebben ook een zwarte labrador en die is hartstikke lief voor Sophie! Hij vindt haar volgens mij erg leuk en interessant en komt vaak bij ons liggen als we haar een flesje geven (het is een echte schoothond). Ook loopt ie dan wel ns langs en likt haar handjes of hoofdje, zelfde als jouw bulldog dus zeg maar Wat balen dat Lieke gisteren een off-day had. Klinkt idd als een sprongetje! Hopelijk gaat het vandaag stukken beter en was het maar 1 dagje. Ja hier dus ook speen M maar dat bedoelen jullie toch met die Difrax speen 1 of 2? Speen 1 is S, speen 2 is M?? of zit ik nou mis?
Het is gisteren rustig gebleven op mijn verjaardag. Denk dat er over de hele dag ongeveer 9 mensen zijn geweest. Dus we hadden veel te veel hapjes over. Vandaag zouden we een nieuwjaarsreceptie hebben van de duikvereniging (ik zou ook hapjes maken), maar omdat het hier zo gesneeuwd heeft gaan we niet heen. MOeten van Alkmaar naar Amsterdam... Nou ik ga het gevaar niet opzoeken hoor. @ babyzwemmen. Mijn mag gaat met Rosanne op babyzwemmen. Weet nog niet vanaf welke leeftijd dat is. Zal eens gaan informeren. Maar eerst gaan Rosanne en ik een cursus Babymassage doen. Lijkt me ook heel leuk. Het begint as Zaterdag en is dan 5 zaterdagen van 1.5 uur. Manlief gaat ook mee voor het geval mijn handen niet meer verder willen (krijg helaas mijn lichamelijk klachten die ik voor de zwangerschap had weer terug :x:x:x). Vandaag hebben ROsanne en ik een kloffie daggie. Lekker hele dag in pyama. En vanmiddag denk ik samen even in het grote bad. Ik heb trouwens Rosanne van de week voor het eerst in de tummyTub gedaan. Dat was genieten zeg. IN eerste instantie wilde ze er in staan.... En maar niet door de knieen willen zakken he.... Maar daarna toch lekker op haar billen zitten en spetteren in het water. Het is een geleende tummytub, die niet goed in ons bad standaard past (heb een standaard van bebejou), dus morgen van mijn verjaardagsgeld maar een bebejou tummytub kopen.
Meiden; Een GELUKKIG NIEUWJAAR! Vol gezondheid, geluk & liefde! 'Morgen kom ik alles lezen, en reageren' Liefs, Manon & Een dikke knuffel van Zinzi.
@Faye: welkom terug en gefeliciteerd met Jade. @Amore: weet precies hoe je je voelt wat betreft bezoek (lees: schoonouders). Heb hier hetzelfde. Ze willen nu vaker langskomen maar houden geen rekening met onze vrije uren/tijd. @Riannetja: dat van de kraamvisite in het nieuwe jaar hebben wij ook. Zitten nu al bijna elk weekend van januari vol. Pfoe, zie er nu al tegen op. @Ringeding: Nog gefeliciteerd met je verjaardag. Hoop dat je een leuke dag hebt gehad. Ik wil ook op een cursus babymassage. Ik moet me nog even opgeven. Ik ben benieuwd of Matthijs het wat vindt. @Flessenspeen: Matthijs heeft nu de Difrax Dental Small. Dit gaat beter dan de Difrax Kers Small (standaardspeen die bij de fles zit). @Honden: Mijn ouders hebben een chocoladebruine labrador. Aangezien mijn moeder 1 dag in de week gaat oppassen, als ik weer ga werken, gaan we de hond alvast laten wennen aan Matthijs. Zo was vanmorgen helemaal op. M'n man heeft me laten slapen tot 12:30 uur, samen met Matthijs. Daarna veel in huis gedaan, rotzooi uitgezocht, veel wasjes gedraaid. Moet alleen nog strijken <bleh>. Maar sinds het eind van de middag is m'n man grieperig. Hij heeft alles er net uitgegooid en ligt nu lekker onder de wol. Moet een beetje op 'm letten, hij doet zoveel voor mij dat hij soms niet goed voor zichzelf zorgt qua eten, slaap, etc. En vanaf morgen moet 'ie weer fulltime werken dus dan is hij ook weer druk bezig. Zijn jullie al plannen aan het maken voor de vakantie(s) dit jaar??
@ Koala: Wat lekker dat je zo lang hebt kunnen slapen. Heb je soms ook gewoon even nodig he. Beterschap met je mannetje. hopen dat ie zich morgen weer beter voelt. @ vakantie: Wij hebben nog niets gepland voor de vakantie. We gingen altijd 2 weken met onze vouwwagen. Gewoon in Nederland. Honden gingen ook altijd mee. Maar om nu met 2 honden en een klein kindje te gaan kamperen lijkt me nog niet wat. Dus denk dat we dit jaar lekker thuis blijven. Misschien in het voorjaar een midweekje of een weekendje in een huisje ofzo. @ Babyzwemmen: Lijkt mij ook leuk om te gaan doen. Ga binnenkort hier ook maar eens informeren over wanneer je hier mag beginnen. @ Suzan: Volgens mij is S idd 1 en M is 2. Ging ik tenminste wel vanuit. Of ze bedoelen de 123 standen speen.... kan ook nog. @ Ringeding: Lekker rustig dagje gehad dus.. Is ook weleens lekker. En Rosanne lekker in de tummytub geweest. Ze zeggen dat kindjes dat heerlijk vinden idd. Wij hebben er geen. Hier vind Lieke de douche erg lekker. @ All: Lieke wou vanavond niet in haar bedje slapen na de fles van 7 uur. Dus lekker beneden bij ons op de bank. Daar heeft ze tijdje liggen slapen. Net schrok ze even wakker en had toch goede zin. Was heerlijk aan het lachen. Nog een leuke foto van gemaakt! Nu ligt ze weer lekker bij vriend op schoot te slapen.
@babycursus; ik heb me zojuist opgegeven voor babymassage. lijkt me erg leuk! @vakantie; wij gaan in het najaar weg met vakantie omdat nora dan ook wat ouder is. en daarvoor gaan we weekendjes weg. in dec zijn we zonder nora naar maastricht geweest en in januari gaan we metnora naar landal in "t loo. en in maart een weekend naar londen. dan gaat nora weer naar opa/oma. we proberen zo ook tijd vrij te maken met elkaar. @voorkeurshouding; nora slaapt nu in een kussen omdat ze altijd op haar rechter kant van haar hoofdje slaapt. hopelijk helpt het.
Meiden nog de beste wensen voor het jaar 2010! Ben weer terug van een heerlijke vakantie. Had bij thuiskomt wel een berg met was ( das iets minder leuk natuurlijk) Wel even heerlijk bijgekomen van de drukke weken die we hebben gehad de afgelopen tijd. Faye, welkom terug en nog gefeliciteerd met je dochter. Bezoekjes, valt hier gelukkig mee. Schoonouders weten al hoe wij erover denken. Toen mijn dochter werd geboren kwamen ze echt elk weekend en belde wel tig per dag. Daar had ik snel een stokje voor gestoken. Speen, ik heb nu de 123 speen en gaat prima. Alleen op 1 hoor anders gaat het weer te snel. Hier gaat verder alles prima. Alleen een vervelend minpuntje, Jaro heeft een voorkeurshouding. Hij kijkt alleen maar naar het plafond. Wat ik ook probeer hij wil gewoon niet naar links of rechts draaien.......heel frustrerend :x Dinsdag moet ik naar het cb en hoop dat ze me daar wat advies kunnen geven. Begin me nu wel een beetje zorgen te maken.
Hoi meiden, Jullie hebben dus problemen met de speen?!?! Hier nog een, maar dan het tegenovergestelde. Van het cb de tip gekregen om de Difrax-fles te gebruiken. Onze Demi schrokt namelijk zo verschrikkelijk veel. Een fles is binnen 10 minuten leeg. Nu heb ik dus de Difrax in gebruik maar ook nu schrokt ze hem weer leeg. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Avent fles was helemaal een ramp. Ik heb gewoon maat S in gebruik. Na een fles is ze ook helemaal niet moe. Ik weet nog dat toen mijn neefje klein was hij helemaal vertrokken was na zijn fles. Ik ga ook een cursus babymassage doen bij de moeder van mijn schoonzus. Ik heb er helemaal zin in en ben benieuwd. Ik heb al een paar tips van haar gekregen voor de krampjes. Roeren met de beentjes. Dit vindt Demi heerlijk! Of rondjes draaien op buikje of darmpjes masseren. Morgen even kijken voor een midweekje Centerparcs. Oh dat lijkt me zo lekker. Als het allemaal meevalt qua prijs, dan gaan we naar Hochsauerland. De mannen gaan dan snowboarden en de mama's zwemmen en .... shoppen! Misschien ook zelf een middagje snowboarden. Het moet echt niet te duur worden, want we gaan waarschijnlijk eerder verhuizen dan gepland. Eind maart gaan we in ons nieuwe stulpje. @Sterretje; Maak je niet gek over de voorkeurshouding! We worden tegenwoordig zo bang gemaakt met die helmpjes. Leg hem gewoon af en toe in de box op zijn zij, met de fles geven verschillende armen gebruiken en met speeltjes lokken. Anders fysio gaan doen, schijnt goed en snel te werken. Verder gaat het met Demi goed! Ze valt bijna elke dag na de fles gelijk in slaap alleen nu dus niet. Helaas komt ze nu 's nachts wel wat eerder omdat ze gelijk in slaap valt. Ze krijst dan de hele boel bij elkaar en blijft wakker tot de volgende fles. Haar speentje kan ze niet in haar mondje houden. Ook heeft ze telkens krampjes, maar niet zo raar met de keutels die zij poept. Ik snap niet hoe ze dat voor elkaar krijgt. Nou meiden, het verhaal is weer wat langer geworden. De kleine meid hoor ik nu niet meer, dus ik ga ook een poging doen om te slapen. Misschien tot morgen en anders tot snel!
hoi hoi meiden, hier weer veel huilmomenten van Britt daarom weinig tijd gehad om hier te komen en probeer meestal wel 1x per dag hier te reageren. Ik ga vanmiddag naar het weeguurtje, kijken of ze goed is aangekomen....zoniet trek ik weer aan de bel... Amore ik las dat je ging shoppen in de Bogaard?? Rijswijk bedoel je dan toch? Daar kom ik ook vaak met me moeder! Ik kom oorspronkelijk uit Delft vandaar. Waar woon jij dan?
Oh ja over voorkeurshouding, hier dus ook het geval en dan naar rechts (meeste kindjes hebben dat naar rechts) En ik maak me er ook best druk om, niet in de minste plaats omdat Amy dit ook had en best al een beetje een afgeplat hoofdje had toen ik kinderfysio kreeg, dit heeft goed geholpen, mede door het zjligkussen die ik nu zelf heb besteld en die ga ik ook gelijk gebruiken. Ik word er knettergek van dat ze iedere keer zelf weer omdraait...grrrrrrr Speeltjes andere kant opleggen, fles geven op andere arm etc etc helpt hier niet. Kom vanmiddag weer meer reageren!
Heb ook allerlei dingen geprobeerd maar niets helpt. ZIjn achterhoofd is ook iets afgeplat. Ik vraag me af of dat je zo'n kussen ook mag gebruiken als je kindje ingebakerd ligt ?
Speen: Wij gebruiken een speen vand e V&D die bij een flesje zat. Ik heb de 123 kers speen van Difrax geprobeerd maar die knoeide heel erg. De kleine krijgt 's avonds een flesje zodat ik door kan slapen en dan drinkt hij 165 ml binnen 5 tot 10 minuten leeg. Zwemmen: Kan niet wachten om te gaan zwemmen met de kleine maar het zal nu idd nog te koud zijn. Die luiers heb ik geloof ik bij de Kruidvat gezien. Bezoek: Ik had in het begin ook erg last van alle drukte en een volle agenda maar nu is het een stuk rustiger geworden. Wij krijgen nu ongeveer 1 keer per week bezoek. Vakantie: Wij gaan met de auto een weekje naar familie in Zuid Frankrijk. Ik vind het altijd zo vroeg om dat in januari al te regelen met het werk want het duurt nog zo lang voordat het zomer is. Voorkeurshouding: Zou niet weten of je ook zo'n kussen mag gebruiken als ze ingebakerd liggen. Mijn kleine ligt ook het liefst naar rechts toe, wat het beste helpt is om hem aan de linker kant naar een lamp of raam toe te leggen.
Goedemorgen meiden, Hier de nacht weer goed doorgekomen. Net de fles gegeven, dus even tijd om te reageren. Vandaag een rustig dagje, beetje schoonmaken in huis etc en vanavond sporten. Mannetje is hele week weg voor cursus dus we zijn de hele week met ons 2tjes, maar we redden ons prima. Vanochtend was nora wel vroeg wakker, om half 6, dus toen heeft ze bij mij in bed nog even doorgeslapen tot flesjestijd. @voorkeurshouding kussen; nora heeft er de eerste nacht in geslapen. Ging prima, ze lag er vanochtend nog keurig in. Hier geldt het alleen voor 's nachts. Overdag draait ze haar hoofd goed alle kanten op. @annie; heb je dr brown fles al geprobeerd? avent en difrax werkte voor nora ook niet, maar met deze gaat het super! wel met speen 2 want anders gaat het te langzaam. @lafo; hier ook voorkeur voor rechts. grrr @nutriton; ik ben er mee gestopt. of nora dan haha... Even een proef of het nu zonder al beter gaat. Ze is al bijna 10 weken, dus wie weet. En hier werkte de nutriton niet laxerend maar verstoppend, en merk dat dat al beter is nu. fijne dag allemaal! liefs