Late november 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ringeding, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    @Debie;
    Thank u, voor het complimentje. Ben ook erg trots op me knapperd!

Naja, niet knuffelen..Heeft geen zin, zei de dokter.
    En,.. Zinzi heeft het ook een beetje, het is niks ergs zei de dokter, misschien beginnende infectie, maar het trekt al langzaam wat weg, bij Zinzi is het al zo goed als weg, bij mij nog niet.
    Als het erger word, moeten we terug bellen, maar denk dat het wel meevalt. (Gelukkig!)

De prikjes moeten inderdaad. Is voor hun eigen best willetje he.
    Hopen dat ze geen bijwerkingen krijgen inderdaad!

@Brenda;
    Zooo, Nora drinkt al heel wat. Wat goed zeg! Ik was aan het twijfelen of ik Zinzi mee moest gaan geven.
    Zinzi komt laatste twee dagen steeds vroeger, half uurtje tot uurtje. Ik ga denk ik nu maar 160 geven. Ik ik zeg 150, dan bedoel ik ook echt 150 zegmaar, en niet 150+ de schepjes, want dat word natuurlijk meer. Je merkt het gauw genoeg hé, als ze genoeg hebben.

Een sprongentje kan inderdaad hoor. Ik ben aangemeld voor mailtjes. Sprongentjes mail zegmaar. Wel handig.

z8! Helemaal leuk!! Wat heb je gekocht?

@Loontje;
    Heerlijk! Dat het goed gaat vandaag! Doet je goed hé?

Klopt. Je hebt van Fisher-price inderdaad schommeltjes. Ideaal! Zinzi heeft er eentje.Leuk hoor! Verschillende staandjes en met muziek!

Ik heb alles van de Rain-forrest collectie. (twee speelkleden, box-mobiel, mobiel voor aan de zijkant van de box, en de schommel)
    Ergg leuk!
    In de schommel zit ze regelmatig. De mobiel hang ik wel eens boven der bedje als ik boven bezig ben ofzo.
    In de box wil ze namelijk niet, dus heeft geen zin om hem daar op te hangen. Op het speelkleed ligt ze ook nog niet heel erg.
    Die lichtjes (zitten lichtjes in de bogen, van het kleed) maken geen indruk op haar! haha!'

Als je het 'te' duur vind, kun je ook eens kijken op Marktplaats, staat misschien wel een mooie 2dehands?

@Sheann;
    Ik denk niet dat het exceem is. Ik houd het even in de gaten.

Je gaat de cursus volgen. Leuk! en dat samen met je zus. Wat leuk dat jullie beide een kleintje hebben.
    Schelen niet zoveel, worden vast dikke vrienden!

@Sterretje;
    Kleertjes kopen verslavend? Neeeee toch! haha! Houd maar op. Ik leg mezelf regelmatig een koopverbod op!

Werk? Neehoor! Daar denken we nog niet aan! Werken? Wij, neeee hoor! Wij genieten van ons verlof!

Kledingmaat;
    Go, al vele hebben maatje 62 zo te lezen.
    Zinzi past nog primaaa in 50/56. Haar geboortepakje van Noppies past ze nog, dat is maatje 50!
    Word nu wel iets iets iets aan de kleine kant, maar staat nog steeds netjes.
    Ik heb heel veel Lief! kleding, dat merk valt groter, dus daar is 56 nog aan de grote kant.
    Ook heb ik heel veel Noppies, daar past ze 62 (wel groot omgeslagen hoor!) maar staat heel netjes!
    Van de andere merkjes, draagt ze nog 56.

@All;
    Hier is het lekker rustig. Zinzi slaapt inmiddels al eventjes, sinds 20.00, Ze heeft 10minuutjes beetje gemopperd, en viel in slaap.
    Tja, ze kon het even proberen hé! Hihi.

Ik ben aan het rond neuzen, op de bovag-site, voor een nieuwe auto.
    Lekker met de pootjes languit op de bank, met de laptop op schoot en een kop thee naast me! Mmm, heerlijk!

Weltrusten alvast!
    Liefs!

2. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    Kijk Loontje, hier ligt ze in de schommelstoel. ;)
    Werkt (meestal) erg rustgevend, zoals je kunt zien .. :p

3. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Sheann oh ok zelf bellen, bij Amy had ik al een afspraak staan vandaar maar goed ik vind het wel best, ik heb geen hechtingen o.i.d. dus dat scheelt!
    Lang leve de borstvoeding ;), ze zeggen dat afvallen dan ook sneller gaat als je borstvoeding geeft.

Loontje ik wil ook stoppen met nutriton maar wil het in overleg doen met de kinderarts, hier heeft ze dus iedere avond krampjes en laat ze harde scheten, zo zielig :(
    Ben blij dat jouw mannetje het zo goed doet nu :)

Brenda nee geen babymassage gedaan, lijkt me wel leuk, je hebt ook speciaal spul daarvoor, kan je het ook thuis doen!
    Veel plezier!

Sterretjes alleen maar goed dat ze zo goed groeien, Amy was ook altijd een flinkerd en toen ze ging lopen ging het er van af, ze weegt nu nog geen 11 kilo.
    Ja mijn man is van de wildwaterbaan gegaan en die zegt dat hij het wel mee vond vallen haha, maar hij is ook topzwaar hahaha ;)
    Fijn dat je schoonouders meegingen, scheelt ook weer extra paar armen om te helpen!

Manonn als je weer eenmaal aan de slag bent hoor ik van velen dan dat het weer snel went!
    Blaasjes...misschien van de kou?
    Hier ook alles van Rainforrest :)

Debie weer goed gegroeid die Esmee!
    Hoe gaat het nu met Esmee?

mobile hier ook onmisbaar boven de box, heb er eentje met afstandsbediening van jawel Fisher Price ;)
    Ja die schommel heb ik gekregen nog van al mijn collega's de vorige keer, super ding, op marktplaats staan ze ook...

We zitten nu ook sinds kort in maatje 62, wel grappig ineens past het niet meer ;)
    Maar sommige dingen zijn nog wel erg groot hoor!
    Ligt ook aan het merk.

Hier dus weer veel last van krampjes, denk van de Nutriton, heb de 13e weer afspraak in het zh, eerst maar eens overleggen.
    Ik moet die schommel eens van zolder halen bij m'n ouders, dat zal vast helpen tegen de krampjes, ze houdt van wiegen/schommelen!

4. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    @sterretjes; zo verslavend!! ik kan maar niet stoppen:p
    nieuwe collectie dus biij h&m, ff spieken zo:D

jij dus ook 1 feb weer beginnen, ik ook, helemaal nog geen zin in!:(

@manon; ik heb me ook aangemeld voor de sprongetjes mail. toch wel handig!

ik heb een roze shirt met korte mouwen gekocht, een paars jurkje, een roze rokje en een grijze legging. altijd leuk die kortingen:). Goede kwaliteit ook van z8! Blijft lang mooi!

lekker kopje thee.. hier glaasje wijn.

wat voor auto wil je hebben? al een idee?

@all; ik moet vrijdagochtend weer naar het ziekenhuis. Er wordt een echo van mijn lever gemaakt. Tijdens de zwangerschap had ik last van zwangerschapscholestase, daarom werd nora ook eerder gehaald. Maar het is nog steeds niet over, het was 3 weken over, maar de jeuk kwam weer terug helaas. Dus nu wil de arts kijken of er misschien nog iets anders aan de hand is.

heb zin in morgenvroeg, met nora naar de babymassage!

5. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hee meiden, heb maar kort tijd want ga Sophie zo eten geven. Heb wel alles gelezen maar kan nu niet op iedereen reageren, sorry!

Hier nog kledingmaat 56, wellicht al wel richting rompertje 62 want die beginnen al wel wat strakker te worden merk ik.
    Vandaag bij CB geweest voor 1e prikjes; Sophie deed het zo goed!! Eventjes huilen maar na een sec of 15 was het weer klaar en was ze het ook gewoon vergeten :D
    Ze weegt nu trouwens 4615gr en is 55.5 cm lang (geboorte: 3078 gram en 49 cm). Ze ligt al vanaf geboorte iets onder de curve maar ze volgt m goed dus helemaal prima! Haar hoofdomtrek is daarentegen wel weer iets bovengemiddeld, hahaha, oftewel groot hoofd tov lichaampje ;)
    Ook heeft ze, naast de ooievaarsbeten op haar hoofd, een aardbeienvlek op haar buik. Schijnt ook vanzelf weg te gaan...
    Wij mogen haar trouwens lekker laten slapen totdat ze 's ochtends zelf komt; geen wekker dus om 7uur 's ochtends! Nu is vannacht natuurlijk anders vanwege die prikjes van vandaag.
    Ze loopt iig voor op ontwikkeling qua doorslapen (mama = trots) en verder dus helemaal normaal. Ook de gevolgen van haar voorkeurshouding zijn verdwenen. Ze had nl al een afgeplat hoofdje en asymmetrische oren --> nu dus niet meer!!! :D

Morgen hoop ik beter te kunnen reageren. Trouwens, hier 25 jan al beginnen met werken BAH!! Volgens mij ben ik de eerste van hier die dan gaat werken??

6. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    @susan; nora heeft ook een aardbeivlek op haar borst. gelukkig vedwijnt dat vanzelf weer.

fijn dat sophie het zo goed doet!

ben hier nu ook de laatste fles aan het geven. eerder had nora nog geen zin.

7. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    @ kleding maat: Hier gaan we langzaam over naar maatje 62. De 56 shirtjes worden navelshirtjes (ze heeft lang bovenlijf).

@ eerste prikjes: Vanmiddag krijgt Rosanne de eerste prikjes. Ben ook erg benieuwd hoe veel ze gegroeid is.
    Het doorslapen gaat nog steeds goed. vanaf week 2 slaapt ze lekker 8 uur of meer achter elkaar....

Gisteren had ze weer een giga huilperiode. En alleen maar willen drinken... pfff dat breekt me wel een beetje op hoor. Vandaag dus maar ff overleggen bij het CB. Ben blij dat ik af en toe 's morgens kolf zodat ik die haar 's avonds tussendoor kan geven. Krijgen mijn tepels ook een beetje rust.

@ babyzwemmen: Ik heb bij diverse zwembaden info opgevraagd. Maar wat een verschil in begin leeftijd zeg. Varieert van 3 -4 -5 tot 6 maanden... En bijna nergens op zaterdag, terwijl mijn man juist wil gaan zwemmen met Rosanne... nou ja, we kijken nog wel ff verder.

8. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    hoi allemaal,

rustig hier... druk met de kleintjes:)

hier vanochtend eerste les babymassage gehad met nora. Echt helemaal geweldig. Ze genoot er echt van! En oo steeds om zich heen kijken naar de andere babietjes, heel leuk.
    Vandaag hebben we alleen de beentjes gedaan om ze er aan te laten wennen en twee massagebewegingen gedaan wat helpt tegen darmkrampjes. Volgende keer hele lijfje en ook de tummytub.

Nora ligt nu in diepe slaap in haar wippertje, ze is helemaal rustig. En dat terwijl ze afgelopen dagen heel hangerig en huilerig was, sprongetje dacht ik. Dat masseren gaan thuis dus ook doen!

vanavond ga ik naar de bios, Brothers ga ik kijken met een vriendin. Nora gaat even naar me zusje toe, ze wilde toch graag een keer oppassen.

nou ik ga weer even verder..

9. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Brenda, wat fijn dat de babymassage zo'n succes was!! En Nora vindt het dus ook allemaal heerlijk zo te horen! Is het 1x pw?
    En vanavond lekker een avondje met je vriendin! Gezellig!

Hier net vervelend nieuws gekregen... Mn nieuw gekochte auto had al sinds de aankoop een defect PDC (park distance control) systeem. Nu heb ik m gisteren naar de garage gebracht waar ze m een paar dagen zouden houden om te kijken waar het probleem nou lag (was nl lastiger dan in eerste instantie werd gedacht). Ben ik net gebeld door de garage... PDC is gemaakt maar tijdens het maken van de testrit is de monteur geslipt met mijn auto!!! Ligt mijn rechterachterkant in de poeier!!!! Maar, mn PDC doet het wel............ Nu ben ik m dus nog ruim 1 wk kwijt en wordt de schade gerepareerd, uiteraard op hun kosten, maar ja fijn is het niet want nu ben ik mn auto nog langer kwijt!
    Schade schijnt ook behoorlijk te zijn dus nu hebben we geeist dat die auto wordt gerepareerd door een autoschadebedrijf naar onze keuze. Manlief gaat strax even langsrijden om te kijken hoe erg het precies is (en maakt er meteen wat foto's van). Ik vrees het ergste............ Ik baal dus als een enorme stekker!!

Ga nu maar even met mn hondje lopen buiten en dan met Sophie met de sneltram naar het winkelcentrum hier (ipv met de leenauto). Vanavond volleyballen --> moet ook echt mn agressie kwijt!

10. koala28

koala28 Niet meer actief

@Manonn: Goeie tip van die sprongetjesmail. Gelijk ook maar aangemeld.

Nieuwe auto, leuk! Zit hier te wachten tot mijn man zijn auto doorschuift naar mij en hij een nieuwe leaseauto neemt.

@Kledingmaat: hier nog maatje 56 maar sommige truitjes worden wel erg krap (vooral Hema).

@Brenda: hoe was de babymassage?
    Hier even gekeken maar het is alleen op woensdagochtend en in de periode dat ik weer aan het werk moet. Dus dat gaat niet. Baal er echt van. Ben nu aan het kijken of er nog andere mogelijkheden zijn.

Succes in het ziekenhuis morgen.

@Susan: dat is lekker dat je d'r mag laten slapen tot ze zelf komt.

@Ringeding: en hoe ging het met de prikjes bij Rosanne?
    Hier ook zo gedoe met de dagen van babyzwemmen.
    Hier is het babyzwemmen bij alle zwembaden in de buurt op woensdagochtend maar dan moet ik werken. Heb nu 1 zwembad gevonden die op donderdag babyzwemmen heeft maar ja, wel 3 gemeentes verderop.

@All: Kreeg eergister het advies van CB om Matthijs max 140 CC (gekolfde moedermelk)te geven ivm z'n krampjes en spugen maar dit is geen succes. Hij heeft gewoon nog honger daarna en komt na 2 uur alweer voor de volgende voeding. Dat gaat 'm niet worden.
    Vanmorgen naar de kinderarts geweest voor controle ivm de infectie die Matthijs had na zijn geboorte.
    Matthijs doet het goed. Hij hoeft niet meer terug te komen. Even gevraagd van de voeding en de kinderarts gaf aan dat het zulke beetjes spugen 'normaal' is. Hij heeft uitgelegd hoe het werkt met de slokdarm (reflux) etc. Ben nu een stuk geruster. Ook mag Matthijs meer voeding hebben dan de 140 cc als dit voor hem te weinig is.
    Wel grappig. Bij CB was Matthijs eergisteren 53 cm en in zkh vandaag 56 cm. Ze heeft 3x gemeten maar het is toch echt 56 cm. Lekker raar zeg.

11. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Koala, idd wel vreemd van die 3 cm verschil! Wel fijn dat Matthijs helemaal is goedgekeurd!! En sommige kindjes hebben gewoon meer eten nodig dan anderen dus als hij na 140 cc nog honger heeft, gewoon meer geven hoor. Cb leuk en aardig maar jij zit thuis met een hongerig mannetje!!!

Vanmorgen heeft Sophie geslapen tot half 10 (vanaf ca half 1) dus hier een zeer tevreden en uitgeslapen mama :D
    Mams gaat nu met Sophie lekker winkelen dus tot ltr meiden!!

12. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Nou meiden, dit is dus mijn auto MET SCHADE, veroorzaakt door een automonteur... Die heeft dus echt niet voorzichtig een testritje gemaakt maar gewoon keihard de bocht uitgevlogen, tegen een lantaarnpaal aan! Denk dat ik mn auto pas over 2 wkn terug heb.........en hopelijk is ie dan helemaal hersteld zodat je er nix meer van ziet. Lastige is ook dat deze auto nooit in NL is gemaakt, tenminste niet in deze uitvoering. Wellicht moeten er onderdelen worden besteld uit Duitsland ofzo, geen idee!!! Gelukkig zijn mn hormonen al grotendeels uit mn lijf maar ik kan zo janken.........

13. riannetja

riannetja Actief lid

24 mrt 2009
    192
    0
    16
    @ Koala: wat raar idd 3 cm verschil. Best veel ook :) ach, als hij maar gezond is, dat is belangrijker toch.
    En je moet hem idd gewoon meer geven als hij nog honger heeft hoor! Je weet zelf wel het beste wat hij wil en kan hebben.

@ Suzan: Jeetje jij hebt lekker lang geslapen. Heerlijk!!
    wat balen van je auto zeg. Vind het ook niet meer dan normaal dat de garage de schade maakt en betaald!! Succes ermee!

@ Brenda: wat fijn dat de babymasage goed bevalt. Lekker dat ze er goed op reageert.

@ all: Gisteren alweer een hele goede dag gehad. Heerlijk is dat zeg.
    ben smiddags even bij een collega op de thee geweest. Was erg gezellig. Collega heeft een dochtertje van 3, en is helemaal weg van Lieke. Maar ze vond het toch wel raar dat Lieke nog niet kon praten en lopen. En in de luier poepen... dat mag toch niet... hahaha geweldig die kinder uitspraken.:D
    Vannacht kwam Lieke opeens al om 2 uur!!! pfff, ik speen erin gedaan... nog kunnen rekken tot 3 uur. En dat terwijl ze al bijna 2 weken doorslaapt tot half 6. Heb om 3 uur toch maar een kleine fles gegeven. De hele ochtend wou ze ook niet meer in haar bedje slapen. Dus lekker bij mij gezeten. Vandaag dus helemaal uit het ritme. Maar probeer het weer recht te trekken zodat we vannacht hoop ik weer lekker kunnen slapen.
    Vanmiddag heeft ze ook voor het eerst gewoon zo in de box gelegen.(deed altijd in de wippert in de box) En ze vond het toch leuk!! Ze keek zo aandachtig naar de mobile. En ze lag lekker te lachten.
    Vandaag op nacontrole geweest bij de VK. Stelde niet zoveel voor. was met 10 minuten weer buiten.

Ik kwam gisteren langs de ijsbaan rijden, en opeens kreeg ik de kriebels weer. Ik wil weer schaatsen!!! al Jaren niet meer gedaan.
    Vanmiddag dus m'n zusje opgebeld of die vanavond mee gaat.
    Als de trein rijd (altijd maar weer afwachtten) komt ze vanavond dus hier en gaan we lekker schaatsen. Ben benieuwd of ik overeind kan blijven :)

14. riannetja

riannetja Actief lid

24 mrt 2009
    192
    0
    16
    OOOOHHH Jeetje... dat is zeker geen klein deukje.
    Houd je poot stijf hoor.. Laten ze het repareren netzolang totdat jullie het weer goed vinden!!

Hebben jullie wel zolang een leenauto?? of kun je nu helemaal niet weg??

15. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    @Lafo;
    Ja, van de kou, dat zou inderdaad kunnen. Helaas heeft ze ze vandaag ook nog. Ook hier en daar wat rode pukkeltjes.
    Ik vind het maar niks. Als het a.s maandag nog is, ga ik naar de dokter toe hoor!

Zo sneu, die krampjes! Ze huilen dan zo hard hé, zo hartverscheurend! Gelukkig heeft Zinzi er niet zovaak last van!

Leuk hé, dat Rainforrest! Leuke kleuren, lichtjes, en geluidjes!
    Vandaag heeft Zinzi voor het eerst onder de mobiel gelegen in de box. Ze keek en keek en keek! Leuk hoor!

Ik zou de schommel zeker eens proberen hoor, haal die schommel snel te voorschijn, misschien werkt het wel rustgevend en dus verzachtend voor de pijn.

Werk,.. Ik denk dat het inderdaad wel snel zal wennen hoor.
    Wie weet heb ik tegen de tijd dat het Maart is, wel weer zin om te gaan werken? (Zou het!?)
    Haha. We zullen zien. Voorlopig wil ik er even nog niet aan denken!

@Brenda;
    Wat super! Dat Nora zo heeft genoten en wat schattig dat ze zo lekker naar andere kindjes keek!
    Het zal inderdaad wel heerlijk rustgevend werken.

Leuk leuk leuk, Je meissie zit er vast prachtig uit in haar nieuwe kleertjes.Nog even wachten, voor ze het past maar dat is vast voor je het weet!

Dat is waar je. Daarom werd Nora'tje eerder gehaald. Wat vervelend zeg, maar 3weken weggeweest, dat is de moeite.
    Een echo'tje kan natuurlijk geen kwaad, wie weet kunnen ze er dan iets aan doen. Zou wel fijn voor je wezen!
    Laat je het ons weten meis?

We willen een Audi a4. We hebben nu een Audi a3.

Veel plezier vanavond in de bioscoop, samen met je vriendin!

@Susan;
    Noooo.. Jeetje!! Word je autodeur even in de poeier gereden! Wat een pech!
    Ik zou het inderdaad eisen hoor!! Moet wel goed gebeuren!
    Poeee, wat een schade! Huilen? dat is heel begrijpelijk als je die schade ziet!
    Wij gaan binenn kort ook om een nieuwe auto.

Wat een knappe meid, ze heeft zich als een bikkeltje opgesteld tijdens haar prikje!

Je meisje is dus heerlijk aangekomen en gegroeid! Zinzi haar hoofdje was ook iets boven het gemiddelde.
    Allemaal hersens! Toch?! haha!
    Zinzi heeft een aardbeienvlek op haar rug. Is best een stukkie gegroeid, maar het gaat inderdaad vanzelf weg.

Oké, geen wekker meer? En geslapen tot half 10! Wauw! Dat is echt fijn! Je geeft nog wel 5 voedingen op een dag? Ofniet?
    Ik geef hier ook standaard de fles om 07.00. Wakker ofniet. Ik raak anders in de war met flestijdens denk ik? of sla jij een voeding over? of gewoon korter op elkaar dan?

25Januari, ik denk inderdaad dat jij de eerste bent. Zie je er erg tegenop? wat voor werk deed jij ook alweer?

Vanavond lekker sporten, ga je maar eens lekker afreageren hoor meis! Ik snap het helemaal!

@Ringeding;
    Wat vervelend, een huildaggie. Hebben ze allemaal wel eens geloof ik.
    Alleen maar willen drinken, dat is vermoeiend voor mamma, en haar tepels! haha!

Dat babyzwemmen varieerd inderdaad in veel verschillende zwembaden, heb ik ook ontdekt.

Je meisje slaapt dus nog heerlijk door, lekker hoor! Tot hoelaat slaapt ze meestal smorgens?

Succes met haar prikje!

@Koala;
    Het verschild dus erg, op het cb'tje of zh. De 1zegt niet meer dan 140, en de ander mag meer.Bij de één 53, en de 56cm. Dat schild wel 3cm!! Naja, maakt verder ook allemaal niet uit, het gaat dus heel goed met hem en hij hoefd niet meer terug te komen.
    Super! Dat moet heel fijn nieuws zijn!

@Rianne;
    Wat fijn, dat Lieke gisteren zo een goede dag had. Doet je vast goed!
    Balen dat jullie nu uit het ritme zijn, dat is altijd weer ff uitvogelen hoe je het weer in het gereel krijgt hé.

Je gaat schaatsen, mits de treinen rijden. Veel plezier! brr niks voor mij..veelste koud!

@All;
    He meiden,

Hier werd Zinzi vanacht ineens wakker om 05.00. Poe! Dat ben ik niet meer gewend.
    Speen ingedaan, en ze sliep gelukkig verder, maar om 06.30 wou ze haar fles, hongerrr! Dus maar fles gegeven, daarna heeft ze lekker verder geslapen,
    althans tot 09.15. Ze wou niet meer in haar bed slapen, dus vooruit dan maar bij mamma in bed. Toen geslapen tot 10.30.

De uitslag/bobbeltjes zijn nog niet weg bij der, al is het niet veel hoor.Ik vind het maar niks. Als het na het weekend nog is, ga ik naar de dokter op bezoek!
    Ik denk niet dat het wat ergs is, eerder beetje geirriteerd ofzo, maar wil het gewoon even van de dokter horen.
    Bij mij lijkt het al wel iets minder.

Ze heeft vandaag voor het eerst in de box gelegen, met de Rainforrest mobiel. Kijken dat ze deed! Continu.
    Ze was te spartelen! Leuk hoor!

Ik vind het lastig hoor. Zinzi lijkt meer honger te hebben, ze drinkt der fles ook zo mega snel leeg.
    Sinds gisteren geef ik 160cc. Dat drinkt ze achter elkaar op! Maar ze houd het nu ipv 4uur, steeds toch nog een half uur korter vol.
    Ik weet ook niet hoeveel ik nu precies mag geven, vind 160cc al heel wat.
    A.s maandag moet ik wel naar het bureautje, maar dat is alleen een prikje halen, en wegwezen zeiden ze.
    Het is ook in een ander dorp, als waar we officieel zitten.
    Ik ga wel even vragen of er een mogelijkheid is om te wegen, ben zo benieuwd!

Ik ga er weer vandoor. Moet nog even de vaatwasser uitruimen.
    Fijne avond alvast!
    Liefs!

16. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    Meiden,

Een vraag; Koken jullie de flesjes nog uit? En ja, hoevaak?
    Ik ben wel benieuwd, ik doe het (nog steeds) elke dag.
    Die vieze kalk, de flessen krijgen er een laagje van.
    Ik was ze vaak eerst af, en dan kook ik ze uit.

Ik hoor het graag! :)
    B.v.d.

17. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Manon, ik sterileer 1x per dag het flesje in de magnetron (met de magnetronsterilisator). Jammer dat Zinzi trouwens vannacht toch om 5uur weer eventjes van zich liet horen...maar wie weet is dit vannacht weer zoals ´normaal´ en kunnen jullie lekker doorslapen :)
    Ik geef Sophie nog steds 5 voedingen per dag, alleen wordt het schema nu dus anders. Elke dag puzzelen dus totdat we eenmaal hoe laat we haar in bed kunnen stoppen. Dan komt er vast een nieuw schema :)

Rianne, leuk he schaatsen!! Vorig jr 1x gedaan op natuurijs, doodeng vond ik t, maar als je het weer een keertje doet, is het heel leuk! Doe maar lekker warme sokken want vaak krijg je onwijs koude tenen!!!!
    Hoop dat Lieke gewoon een off-nachtje had vannacht en dat het weer gaat zoals normaal, nu jullie haar hopelijk weer een ritme krijgen vandaag!

We hebben trouwens idd een leenauto maar die valt natuurlijk in het niet bij mn eigen auto. Morgen maar ns zelf de schade bekijken.............. Die jongen die de auto bestuurde, had me nog gebeld vanmiddag. Voelt zich ontzettend schuldig (mn vader heeft zowat stijf gescholden aan de tel --> en bedankt, pa :() dus ja, ook al baal ik dan als een stekker, heb toch maar gezegd dat het kan gebeuren etc. etc. Toch blijf ik het een idioot vinden want ik heb geen enkele keer brokken gemaakt in de sneeuw!!

Ik ga Sophie maar ns eten geven...die heeft wel honger na het winkelen :)

18. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Vandaag bij het CB geweest. Rosanne weegt nu 4680 gram en is 55 cm lang. Doet het goed dus.
    En toen kwamen we op het stukje: de voedingen in de avond... Die zijn dus drama, want vanaf uurtje of 5 wil Rosanne elk uur wat drinken.
    Ik zit er dan op een gegeven moment door heen (zat ook te huilen bij het CB toen ik dat vertelde, dat zegt wel genoeg)...
    Het plan: Een voeding per avond afkolven, of kunstvoeding doen, zodat ik wat meer rust krijg en dat moet dan gegeven worden door manlief. Ook doen we Nutriton door de voeding zodat het dikker wordt en ze niet een fles van 140cc in 7 minuten leeg drinkt. Tip van de wijkverpleegkundige: doe 2 spenen in elkaar (maatje s) zodat ze meer moeite moet doen om het binnen te krijgen. HOpelijk wordt zo de ergste zuigbehoefte opgelost...

Ik ben bekaf... dus heb niet echt de puf om terug te lezen :)

19. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Brenda: Wanneer heb je de volgede les weer van de babymassage? Ik moet nog zo lang wachten voordat de cursus begint.

Ik ben vorige week naar Brothers geweest en heb de hele film zitten janken. Mijn vriend heeft jaren in het leger gezeten dus dan is het erg herkenbaar allemaal. Super film!

Koala: Raar dat je zulf tegenstijdig advies krijgt, daar schiet je ook niks mee op. Lijkt me ook dat als je mannetje nog honger heeft dat je meer moet geven.

Susan: Zo, die monteur heeft een flinke deuk erin gereden :$

Manon: Ook al wordt het flesje vaak maar 1 of 2 keer gebruikt per dag kook ik de flesjes en spenen iedere dag uit. Ik vind die kalklaag ook zo vies.

Ringeding: 2 spenen op elkaar doen?? Daar heb ik nog nooit van gehoord, ik kan me er ook niks bij voorstellen. Ga het morgen even uitproberen, als het werkt is het wel een hele slimme tip.

All: Zijn er al kleintjes die tandjes krijgen. Vandaag was mijn kleine man de hele dag op zijn vuistje aan het kauwen. Soms sabbelt hij op zijn vuistje maar nu leek het wel of hij hem op wilde eten :)

20. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Het werkt alleen met de kersspenen, dus niet met de dental, want die kun je niet in elkaar doen... Ik ben ook benieuwd of het werkt.. We gaan het uitproberen

Deel Deze Pagina