Ik heb toevallig 2 kersenspenen van diffrax. Mijn mannetje drinkt zijn flesje ook binnen 5 tot 10 minuten leeg maar hij heeft geen last van krampjes of spugen. Maar ik ben wel benieuwd of het werkt.
hoi, ff gauw gelezen maar hoop morgen op ieder te reageren. Hier drama nacht en dag gehad. Jenna had ontstoken ogen door verkoudheid. Dat is verder normaal natuurlijk bij verkoudheid alleen vannacht kwam er bij 1 oog bloed uit. Zo eng en ook vies. Vannacht rond 4-en door sneeuw nog naar huisartsenpost geweest. T was wel heftige reactie volgens ha en moesten in gaten houden en blijven schoonmaken. Tegen 11-en vanmorgen kreeg ze oog gewoon echt niet meer open dus vriendlief toch weer onze eigen ha gebeld en hij mocht gelijk langs. Ik moest weg omdat ik zelf gekeurd werd door arbo-arts (werk in bouw en dan krijg je gratis keuring eens in zoveel jaar ~ gelukkig wel goed gekeurd . Liep ook nog eens uit daar en had mee gewild met mijn meisje. Anyway we moesten toch door naar ziekenhuis vanmiddag dus kon ik wel weer mee. Huisarts dacht aan bacteriele infectie dus hij wilde dat oogarts er naar keek. En idd dit bleek het geval. We moeten nu 4 x per dag druppelen en het lijkt gelukkig al beter te gaan. Maandag wil hij haar nog ff zien. Ik was blij dat we vandaag al terecht konden. Vond het echt super zielig om te zien. Moest er vanochtend na huisartsenpost ff traantje om laten. Gek eigenlijk dat je haar pas 4 weken 'echt' kent (afgezien van in buik) en je zo'n zorgen kan maken en zo veel kan houden van zo'n ukkie. Ik was gewoon misselijk van de zorgen. Ik zei ook tegen vriend dat dit eigenlijk niet eens zo heel erg is (ik bedoel: ontstoken oog... weliswaar heftig) maar geen enge ziektes etc. Kan ik helemaal niet tegen volgens mij. Anyway daar hele dag mee bezig geweest en vannacht dus maar 2,5 uur geslapen dus ik ga zo richting mandje. ff beetje bijslapen. Sowieso is ze door verkoudheid afgelopen dagen aan het spoken 's nachts. Vriendlief had uitgerekend dat we iets van 12 uur slaap hebben gehad sinds afgelopen zondag en hij dacht dat ik nog minder had gehad (hij moet werken dus neem 's nachts ook voedingen over en moet kolfen). Hoop dat dit binnenkort wat beter wordt.... ff vraagje trouwens: Is er iemand al aan het afbouwen met borstvoeding? Ik wel maar heb wel last van mijn (.) die is best pijnlijk. Heb net voor kerst wel borstontsteking gehad maar dit is andere (.) en er zit geen rode plek op. Hij is wel pijnlijk. Dit was 2 dagen geleden ook al zo maar dat trok weer weg en nu sinds vanmiddag begint het weer. Hoort dit bij afbouwen dat je pijnlijke (.)(.) krijgt? Ik kolf nu om de 6 a 7 uur ongeveer. De pijnlijke (.) geeft ook nog maar weinig melk. Sorry ff ego verhaal. Nogmaals ga morgen weer ff goed bijlezen en ff reageren op jullie. Truste. grtz. Mila
Hey dames, Weer ff snel, kom niet aan reageren toe, sorry! Elena komt sinds gisteren weer 8 x per dag! Denk regeldagen. ik zal het binnenkort goedmaken!!! @mila hoe ben je dan je BV aan het afbouwen als ik vragen mag? Ik ben sinds dinsdag bezig om de eerste voeding te laten vallen (die van half 6). Alleen komt Elena dus om half 8 weer, dus merk daar nog niet zoveel van.. Want jij kolft meteen alles als ik goed lees?
Zag nog net dit berichtje. Ik heb eerst 's nachts de voeding laten vervallen. Toen kreeg ik borstonsteking (net voor oud en nieuw trouwens - ik dacht kerst) dus moest ik weer volledig afkolfen. Oh ja, ik kolf sinds Jenna 2 dagen oud is. Ik kreeg haar niet aangelegd en was toen al zo onrustig dat ik besloot om volledig te gaan kolfen. Ik was sowieso al van plan om het niet in den treure te gaan proberen en zou afgebouwd willen zijn als ik ging werken. Ik wil daar niet kolfen namelijk. Sinds ontsteking over is, ben ik steeds meer uur tussen de voedingen laten zitten. Nu kolf ik sinds paar dagen zo'n 4 keer per dag. Het leek sinds gister wat beter te gaan (minder stuwing) maar heb toch telkens 1 pijnlijke (.). Zit ook echt niet te wachten weer op ontsteking dus probeer wel telkens goed leeg te maken, koude kompressen etc. Je kan op verschillende manieren afbouwen, las ik op @net. Meer uur er tussen, minder tijd kolfen, minder ml. kolfen en minder voedingen. Maar 1 voeding per keer minder kost je wel paar dagen idd tot zelfs een week. Als je dus niet afkolft en Elena komt gewoon 2 uurtjes er na dan heb je er nog echt veel aan. Dit is pas als er nog een voeding af gaat waarschijnlijk
sheann, hier nog geen tandjes. Mijn dochter kreeg haar eerste tandje toen ze 6 maanden was. Manonn, Gisterenavond was het ook huilen geblazen na de fles, dacht ook gelijk hij heeft waarschijnlijk nog honger maar dat was dus niet het geval. Hij krijgt trouwens al 190 cc, heb zolang mogelijk geprobeerd op de 180 cc te blijven maar dat is maar 2 weken gelukt. Ik mag de fles wel ophogen naar 210 maar zolang hij nu nog tevreden is met 190 is vind ik het prima. Als je denk dat Zinzi nog honger heeft is het misschien een ideetje om nog een klein beetje aan te maken?? SOms hebben ze nog maar een paar slokjes nodig, 5 cc of zo. Heel stom maar vaak denken we snel aan honger maar het kan natuurlijk ook heel wat anders zijn , blijft moeilijk he?! Suzan, Jeetje dat is een flinke deuk zeg. Hoop dat ze hem snel gemaakt hebben! Ik neem aan dat je tijdelijk een leenauto hebt meegekregen? Brenda, dat lijkt mij een gave film brothers. Ik ben benieuwd wat je van de film vind/vond?! Leuk dat Nora van de babymassage genoten heeft mila, oh gossie wat sneu voor Jenna. Kan me voorstellen dat je geschrokken bent toen je bloed uit haar oogje zag komen Gelukkig dat het nu weer beter lijkt te gaan met Jenna! Hoop dat ze snel van haar verkoudheid af is. Is ook zo rot voor die kleintjes vooral ze willen drinken en het lukt niet door een verstopt neusje. Was gisteren vergeten te vertellen dat Jaro fysiotherapie krijgt omdat hij een voorkeurshouding heeft en zijn achterhoofd toch iets is afgeplat ( dacht het al te zien) Dinsdag komen ze bij ons thuis langs, ben benieuwd of dat het wat opleverd. We zijn er gelukkig nog op tijd bij om het te corrigeren. FIjne avond meiden!
@Sheann: Hier kauwt/zuigt mannetje altijd als die heeeel erg honger heeft op zijn vuistje. Hier ook nog geen tandjes @Mila: Oh wat vreselijk lijkt me dat ja! Sterkte met jullie meisje! Is idd heel apart wat het met je doet. Ik zat net al te snotteren alleen omdat ik mijn mannetje zo vredig in de box zag liggen kijken naar zn nieuwe mobieltje.. Hier weer een goede dag. Lijkt erg goed te gaan met Jayden. Hij was weer erg lief. We hebben nu ook een mobiel boven de box met lichtjes en hij lijkt het idd errug interessant te vinden. Ben errug blij, maar ook errug moe Om elf uur krijgt hij de fles en daarna lekker naar bedje. Hoop dat hij snel doorslaapt snachts. Lees zulke mooie verhalen hier. Ik wil ook!! Liefs
@Susan; Oke, nog steeds vijf voedingen, niet op vaste tijden dus. Ik ben benieuwd hoe het vanacht gaat met Zinzi'tje, of ze weer wakker word. We zullen zien. Opzich wel netjes dat die monteur zelf ook nog even belde. Ja, hij zal het tenslotte niet express hebben gedaan! Misschien niet echt handig van je vader! (Hoe balen het ook is natuurlijk!) En? Geslaagd met winkelen? Dingen gekocht? @Ringeding; Dat huilen zegt inderdaad wel genoeg, maar begrijpelijk hoor, vreet zoveel energie! Super dat ze goed is aangekomen, en is gegroeid! Ik hoop dat de nieuwe aanpak gaat helpen! @Sheann; Je mannetje zal nog geen tandjes krijgen. (Of een uitzondering?!) Tanden komen rond de 5de a 6de maand, bij sommige nog wat later. De onderste twee snijtandjes komen over het algemeen het eerst. Sabbelen op vuistjes duid vaak op honger, of misschien had hij behoefte om te zuigen? Geef je hem wel eens een speentje?.. mm, stom, zie je foto'tje, daar heeft hij een speentje in! haha! @Mila; Ego-verhaal? Ben je mal. Dit wil je toch van je afschrijven, eventjes je ei kwijt. Meid toch, heftig hoor! Je kleine allesje pijn, weinig tot geen slaap, midden in de nacht naar het zk, in de sneeuw notebene! Dat is niet niks meid. Wat onzettend sneu voor jullie kleine meid! Gelukkig heeft ze er nu iets voor. Ik hoop dat het snel over is! Je kindje is alles voor je, als je kindje pijn heeft gaat dat door merg en been, ik snap de misselijkheid dus ook goed. (heb zelf nog niks meegemaakt, gelukkig maar kan het me zo voorstellen!) Ik kan je niet helpen, wat betreft je vragen over bv. Ik geef geen bv. Ik hoop dat rust snel weer beetje terug keert, en jullie uitrusten! Hopelijk ligt jou gezinnetje op dit moment lekker in dromenland. Succes! Een dikke knuffel voor jou en je meisje! @Amore; Zo, 8keer. Dat is niet mis! Dat vreet vast veel energie. Succes ermee! Hoop dat alles verder goed gaat met jullie! @Sterretje; Ja, het blijft zo lastig.. Soms weet je het gewoon niet hé! Honger? Pijn? of aandacht? kan allemaal. Blijft twisten hé! Ik geef Zinzi nu 160cc. Ik kijk het gewoon eventjes aan, als ze eerder blijft komen geef ik dan hoog ik het gewoon op met 10cc. Jaro krijgt dus therapie. Hoop dat het helpt, maar dat denk ik wel hoor. Jullie zijn er goed optijd bij! We horen er wel van hé, ik ben benieuwd! Wat een lieve foto zeg! van je kids! Echt schattig! @Loontje; Wat fijn dat Jayden zo heerlijk lief is! Hij vind z'n mobiel dus interresant, wat leuk! Wat leuk, met lichtjes erin! Jayden slaapt niet door, begrijp ik? Let op meid, dat is ineens! Lekker slapen meid! Ik ga Zinzi der flesje nu ook geven. Ze slaapt nog, maak haar dus wakker. @All; Vanavond heeft Zinzi lekker gedouched met pappa. Douchen is genieten, vind ze zo lekker! Ze is dan daarna heerlijk ontspannen. Na het douche-partij'tje met papa, is ze nog even 10minuten mee naar beneden geweest. Vond het sneu, zo vanuit de douche gelijk in bed. Ze viel erg snel in slaap, slapend in bed gelegt. Ze ligt nu nog te slapen, ga haar maar wakker maken voor haar flessie. Vanavond erg verdrietig nieuws gehad. Me nicht belde me op. Haar oom (61) is overleden. Was al erg lang ziek, maar was goed onder controle (Weet niet precies wat hij had.) Ging de laatste tijd wel slechter, en had ook enorm slechte conditie door de ziekte. (Was ook erg mager etc.) Z'n hart heeft het niet meer aangekunt. Vanavond plots overleden! Me nicht moest erg huilen aan de telefoon, zo zielig! Ik kan daar echt niet tegen, ik ben een emotioneel iemand! Mijn oom en tante (de broer van die man) zitten in Thailand. Sinds 1 Januari, ze zouden 17dagen rondreizen. Zo sneu, nu hebben ze dit nieuws gekregen... (Ik weet wel, komt nooit uit, en een vakantie is niet belangrijk, maar toch!) Ze werden vanavond gebeld, het is daar nacht! Wat een telefoontje, zo midden in de nacht. Mijn moeder had nog een smsje gekregen vanmorgen van mijn tante, dat ze het zo naar hun zin hadden.. en nu? Weg, over vakantie! Was een droomvakantie voor hun! Ze komen nu richting Nederland. Gaat helaas nog 2a3dagen duren. Sorry, moest ik even kwijt! Ik zit er steeds aan te denken. Die man had twee dochters, tussen 25 en 30. Beide een kindje van nog geen jaar! Ze hebben gewoon geen vader meer, en hun kindjes geen opa .. en bah! Hij had ook nog een vrouw.. Ooo no, Ik wil er niet teveel aan denken! Ik ga nu snel naar Zinzi, word zo laat! Liefs en weltrusten!
He dames, Had ik eindelijk veel tijd vandaag, lag zwpagina eruit Hahaha. Maar hier zijn we dan gelukkig!!! @Manon Gecondoleerd. Wat vervelend voor je nicht en de vakantiegangers. Ook sterkte voor jou. Dat soort dingen zijn nooit leuk Ik stereliseer 1x per week (als ik het niet vergeet) en verder gaat alles gewoon in de vaatwasser! @Loontje Elena slaapt dan misschien wel redelijk door, alleen haar ritme klopt nog niet helemaal. Ze komt rond 20u voor de laatste voeding, waardoor ze dus nog wel 1 of 2 keer komt in 'onze' nacht.. Maar ach, komt vast wel goed met onze ukkies! @Sterretje Zeker fijn dat jullie er op tijd bij zijn! Kan je dat dan echt zien dat afgeplatte? Of zagen ze dat op het CB? @Mila Ik denk dat Elena weer een regeldag had gisteren, want vandaag is een stuk rustiger! Ik denk dat je gelijk hebt dat dit nog niet zo opschiet. Ik denk wel dat ik dit weekend ook al voeding 2 ga laten vallen, anders ben ik nooit op tijd klaar voor het werk!! Wat vervelend trouwens van Jenna, sorry dat ik daar gisteren niet op gereageerd had! Sterkte ermee! @Ringeding 2 spenen op elkaar. Klinkt idd vreemd, maar ach zij zullen het wel weten he? Ik hoop dat het werkt! @Sheann Ik denk idd dat het vroeg is voor tandjes. Misschien is ie gewoon lekker zijn handjes aan het ontdekken? @Susan79 Poepoe. Lekker dan van die auto (not). Jij hebt ook altijd wat he eerst die ruit en nou je auto!!! @Rianne Heerlijk he die goede dagen! En schaatsen: leuk!! Ik heb er niet zo'n zin in dit jaar, veels te koud en nog een beetje angstig voor de onderkant (al die hechtingen) Veel plezier in ieder geval! @Koala 3 cm verschil?? Hahaha dat is inderdaad wel erg veel! Fijn dat alles nu helemaal goed is met je ventje! @Brenda Wat leuk die babymassage! Ik wil ook, maar kan tot nu toe de tijd nog niet echt vinden.. Komt vast wel @Lafo Wat vervelend dat die krampjes weer terug zijn! Sterkte ermee! @Debie, LieveKylian Bij jullie ook alles oke? Nou volgens mij heb ik nu iedereen gehad. Poeh he, dat waren heftige dagen met de kleine meid. Vandaag gaat het gelukkig beter. Ze slaapt lekker overdag (normaal niet zo) en is weer wat vrolijker. Mama dus ook Vinden jullie het soms ook nog zo moeilijk wat er nou aan de hand is met die kleintjes? En als je het dan eindelijk doorhebt veranderd het weer! Probleem hier is ook een beetje dat Elena wakker wordt zodra de kinderwagen of de auto stopt. En dan dus ook niet meer inslaapt (ook niet na een tijdje). Dat maakt weggaan een stukje lastiger. Ook zit ze nog steeds met de laatste voeding van de dag om 8u, waardoor ze dus snachts nog komt ondanks dat ze veel slaapt. Maar ach, dat zal vast allemaal beter worden in de toekomst! Ik ga ff aardappels schillen voordat ze weer wakker wordt! Knuffel!
@shean; ik heb elke donderdag een les, en dan 4x totaal. wel jammer dat je zo lang moet wachten! want nu is het wel handig om ook tips te krijgen mbt krampjes enzo. hier nog geen tandjes gespot, duurt denk ik nog wel eventjes. @mila; sterkte met jenna. wat een gedoe zomidden in de nacht na de HAP. gaat het ondertussen al wat beter? @sterretjes; ben benieuwd wat de fysio zegt dinsdag! nora heeft ook beetje voorkeurshouding, maar de zijligkussen lijkt te helpen. @manon; sterkte! vreselijk nieuws, daar wil je inderdaad niet teveel bij nadenken. @amore; fijn dat het vandaag beter gaat met elena. niet fijn als ze hele dag huilen en hangerig zijn. @all; nou gisteren naar bios geweest, hadden we verkeerd naar de tijden gekeken op de website en draaide de film veel later. Dus maar naa een andere geweest. Avatar, de 3d versie. was ook wel leuk maar duurde erg lang! wel grappig zo'n 3d brilletje op, erg charmant. vanochtend een lever echo gehad, dinsdag pas uitslag. ben benieuwd. was trouwens niet fijn, moesten hard duwen tegen de ribben aan. deed gewoon pijn!
Hoi hoi, Hier nog steeds niet best. Jenna is helemaal uit haar doen (zou het sprongetje kunnen zijn - is iets van rond 5 weken na uitgerekende datum) of last van haar oog? Ze huilt veel vandaag en wil veel aandacht. Ze ligt nu ook naast me. Ze wil absoluut niet slapen. Ze spuugt ook heel veel terug vandaag. Oog lijkt beter te gaan hoewel ik het oogwit nog niet goed er uit vindt zien. Net hoorde ik van vriendlief dat de dokter van de huisartsenpost waar we 's nachts zijn geweest, net nog gebeld heeft naar hem omdat ze er niet gerust op was (waarom laat je ons dan naar huis gaan?) en benieuwd was hoe het ging. Op zich wel netjes moet ik zeggen. Verder heb ik weer borstontsteking. Ook erg jammer weer. Bovendien hoorde ik vanochtend dat een van mijn beste vriendinnen nu opgegeven is. Zij heeft een hersentumor en het gaat al tijdje steeds minder maar nu is het dus echt terminaal en zijn alle behandelingen gestopt. Ik ga er morgen dus heen en dat is waarschijnlijk het afscheid. Zit de hele dag dus al te janken omdat het allemaal niet lekker loopt hier. Ben blij dat het weekend is bijna zodat vriend ook thuis is. Ben echt ff gebroken. Het is ook een *(piep)zooi in huis maar ik ben blij dat ik nu ff kan zitten. Sorry weer ego bericht. Ik ga ff teruglezen en nog ff reageren op jullie. Grtz.
dacht ff bijlzen maar dat red ik nu niet, vanavond reageer ik ff op alles. bv afbouwen zag ik net staan ik deed het bij ilse zo, had cb gezegt en werkt goed eerst de een na laatste voeding stoppen, vervangen door fles. Dan de tweede ochtend voeding. Dan middenin, laatste middag voeding en dan eerste ochtend. Deed zo'n 3 dagen over een borst. Op moment dat je geen volle borsten meer hebt kun je nieuwe voeding afbouwen. rest komt vanavond, hier alles ok
@shean: hier ook gulzige drinkster. Kan ook in recordtijd fles leeg krijgen met als resultaat hikken en spugen. Heb nu johannesbroodpitmeel er in en dat werkt tegen gulzige drinken maar houdt ontlasting ook weer op. Dus tja... @sterretjes: Goed dat er wel op tijd bij zijn om voorkeurshouding te corrigeren. Jenna ligt ook graag naar 1 kant. Moeten wij ook ff in de gaten houden. @loontje: ik ken dat gevoel dat ze door mogen slapen 's nachts Zou echt wel fijn zijn moet ik zeggen. Gelukkig dat Jayden weer een goeie dag heeft. Kan je zelf ook veel meer hebben he. Hij vermaakt zich wel met de mobiel hihi. @manon: zielig zeg van je nicht. Zijn zulke trieste dingen. Bah. Sterkte. Wel fijn dat Zinzi zo geniet van het douchen met paps en daarna ook nog lekker geslapen. Heerlijk. @Amore: Ik ken dat mbt afbouwen. Ik zou het idd gewoon proberen voeding 2 er af. Zal je wel weten maar je moet er dus eentje hebben die verder van degene ligt die je nu hebt laten vallen. Kijk uit voor borstontsteking(en). Ik baal er al weer van dat ik het weer heb. Hoop niet dat je dit krijgt. @Brenda: leuk zeg die babymassage. Worden ze zo lekker rustig van he. Film was dus wel leuk. Breekt alle records he die film en dan ook nog in 3d ;-D Hopelijk goeie uitslag mbt je lever dinsdag. Oeh, lijkt me idd niet fijn dat geduw. Fijne avond en weekend nog voor jullie. Wij krijgen nog visite (moet er niet aan denken eigenlijk momenteel maar ja...). Hopelijk blijven ze niet lang.
ringeding de kno arts heeft mij aangeraden pas rond 6 maanden wekelijks te zwemmen ivm oren e.d. brenda fijn dat de babymassage leuk was. Ik heb het bij ilse gedaan maar die bewoog alleen maar. Esmee vind het wel lekker. Ik vond voornamelijk het contact met andere leuk. susan jeetje wat balen van je auto. Is later ook niet gunstig als je hem weer wilt doorverkopen koala lekker dat matthijs niet meer naar het ziekhuis hoeft. enne meten bij cb is met een wassen neus, ilse was een keer een maand later gekrompen
manon vervelend he als ze ineens weer in de nacht komen voor een voeding en ik kook speentjes e.d nog uit, vanaf maand of drie stop ik daarmee, dan eens per week ringeding vervelend zeg dat ze 's avonds zo ontevreden is, hopelijk vind je snel een oplossing die werkt voor jullie ik geef trouwens nog steeds 6-8 voedingen op een dag, maar geniet er ook zo van, vind het niet erg dat ze soms om de 2 uur komt. (heb dan ook geen last van tepels ofzo, dus dat scheelt) mila jeetje wat een zorgen om je ukkie. Hier sta ik dan ook te janken, liever bven je zelf ziek. Hopelijk werken de meds snel en komwn jullie aan je slaap toe En gatver ook al een borstontsteking. sterretje hopelijk werkt de fisio snel, je hoort er goede resultaten over amore grappig he, gezellige uk is gezellige mama`
Poeh hè mila, wat een rotbericht van je vriendin. Sterkte. @afbouwen nog even daarop doorgaan hoor dames ik zit nu op ongeveer de volgende tijden: 02.00/03.00/04.00 07.00/08.00 10.00/11.00 13.00/14.00 17.30/18.00 19.30/20.00 (ervan uitgaande dat ze op 6 blijft, zijnndie regeldagen toch ergens goed voor geweest) Wat is dan in jullie optiek de 2e ochtendvoeding? Ik dacht zelf die van 11.00u, ondanks dat dat de 3e vd dag is..
Als ze teruggaat naar 7 heb ik er tussen voeding 4 en 5 nog één. Als ze die nou straks wel weer wil, kan ik die dan meteen als fles geven?drama eigenlijk, want vandaag heb ik dus ineens 2 voedingen minder ipv 1...
He meiden, Nou, reageren lukte vanmiddag niet! Ik dacht even kijken of de site het al weer doet en ja hoor ... Gelukkig maar! Morgen lees ik alles, en reageer ik meiden! Ik moet er nu vlug vandoor! Wil nog even vlug naar de Etos, luiers halen. 3 voor 20 euro, en heb nog een bon van 10euro. Daarna door naar me schoonouders. We gaan daar lekker stampot zuurkool eten, met een worst! Mmmm. Liefs! Prettige avond! Manon
@afbouwen nog even daarop doorgaan hoor dames ik zit nu op ongeveer de volgende tijden: 02.00/03.00/04.00voeding 6 07.00/08.00 voeding 5 10.00/11.00 voeding 2 13.00/14.00 voeding 3 17.30/18.00 voeding 1 19.30/20.00 voeding 4 (ervan uitgaande dat ze op 6 blijft, zijnndie regeldagen toch ergens goed voor geweest) Wat is dan in jullie optiek de 2e ochtendvoeding? Ik dacht zelf die van 11.00u, ondanks dat dat de 3e vd dag is..[/QUOTE] Amore ik zou via bovenstaand schema afbouwen, zo zeiden ze het mij bij ilse en is super goeg gegaan. Per voeding zo'n 3 dgn en kan ook langzaam per week
voeding 1 is eerste stoppen en dan 2 enz. vervangen door fv. als de druk te groot is alleen druk eraf kolven. zo afbouwen zorgt meestal dat het goed gaat en je bijv geen borstontsteking krijgt