Late november 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ringeding, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Thx Debie!
    Voorlopig loopt het nog niet echt, ze ligt denk ik liever aan de borst, maar ja, doorzetten maar! Die kleintjes moeten ook wennen hè?

2. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ik houd het even ego, sorry!

Vandaag heb ik mn auto met eigen ogen gezien. Oh wat is het erg zeg! Het schadebedrijf schat de schade in op Euro 7000,-!!!! (en dat is excl onvoorziene kosten) Nu is het afwachten tot aanstaande woensdag. De schade-expert gaat nu bekijken wat de dagwaarde is van mijn auto. Daarnaast wordt de auto getaxeerd door een aantal handelaren. De verzekering van de monteur die de schade heeft veroorzaakt, vergoedt het schadebedrag alleen als de dagwaarde + schadebedrag lager is dan wat de handelaren ervoor zouden geven (in schadevrije staat). Aangezien ik de auto heb gekocht voor ca Euro 16000,- (en dat is incl inruil van mijn oude auto) en het schadebedrag is Euro 7000,- wordt het dus nog erg spannend. Toen ik op de terugweg in de auto zat, heb ik dus ook flink gejankt... Ik vrees nl dat zijn verzekering de schade niet zal vergoeden en dan wordt het een lastiger verhaal natuurlijk. Wie betaalt de schade, als die al wordt gemaakt dan, en wie betaalt mij die Euro 16000,- terug die ik heb betaald?! Ik denk dat ik mijn rechtsbijstandverzekering zeker nodig zal hebben... Ik heb zelf het idee dat het voor mij slecht zal aflopen: een pas aangekochte auto die niet gerepareerd zal worden omdat het te duur is en dat ik vervolgens geen auto meer heb, en dat allemaal doordat een of andere klojo onvoorzichtig is geweest. Die monteur geeft de schuld aan de auto maar hij is er gewoon mee gaan scheuren want het is mij niet eerder gebeurd bij dezelfde weersomstandigheden. Die dacht natuurlijk dat hij eindelijk een leuke bak onder zn kont had (eentje die nl nooit is uitgebracht in NL!) en heeft met zn stomme kop niet verder nagedacht. Oh echt meiden, ik kan die kerel wel wurgen... Gisteren belde hij me (onder dwang van mn vader want die vond het belachelijk dat hij zelf niet eens even contact met mij had opgenomen) en toen was ik nog aardig voor m want 'het had iedereen kunnen overkomen'. Nou, mn vader vertelde dat hij m vanmorgen aan de tel had en dat hij bijzonder arrogant deed. Daarnaast dus nog dat nieuws t.a.v. schadebedrag etc... echt, ik kan die knakker WURGEN! Je bent toch altijd juist voorzichtig met de spullen van een ander?! Hoe lang ik (lees: men) wel niet moet werken om netto Euro 16000,- over te houden...............
    Ik weet dat je op dit soort momenten blij moet zijn dat jij en je gezinnetje gezond zijn want dat is het belangrijkst... Tuurlijk! maar ja, dat wil niet zeggen dat dit ronduit k*t is. Ik ben echt verdrietig en boos tegelijk!

3. riannetja

riannetja Actief lid

24 mrt 2009
    192
    0
    16
    Jeetje suzan... Hier wordt je idd niet vrolijk van.
    Maar is de garage niet verantwoordelijk voor die schade???
    Zou toch belachelijk zijn dat als hun brokken maken, jij er voor op moet draaien.
    Ik zou er echt alles aan doen om hun voor de kosten op te laten draaien hoor. Hun maken die gigantische domme fout!!!
    Heel veel succes en sterkte. Kan me voorstellen dat je goed pissig bent. En terecht.

4. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ja zij zijn ook verantwoordelijk maar wellicht heeft die monteur de auto total-loss gereden! Dan kan ik dus weinig meer!!! Uiteraard zal ik dan een leger juristen achter me hebben staan (ben verzekerd bij de DAS) die hem dan persoonlijk aansprakelijk gaan stellen...
    Vooralsnog doet iedereen zn uiterste best om mij te helpen en het is afwachten t/m woensdag... Het is gewoon verschrikkelijk want ik was (en ben) zo verschrikkelijk blij met die auto!! Heb ook niet heel denderend geslapen vannacht :(

5. LieveKylian

LieveKylian Bekend lid

27 mrt 2009
    830
    0
    0
    interieurarchitect
    Gelderland
    Hoi Dames,

even snel een berichtje van mij, lees wel mee, kom niet aan posten toe. Zag ergens een vraag hoe het hier is.
    Alles is prima. Ben er deze week flink op uit geweest met Stijn. Dagje de stad in, Dagje naar een vriendinnetje. De dagen dat ik dan thuis ben vliegen voorbij...
    Hoop deze week te kunnen reageren!

@ Mila. Stijn heeft ook ontstoken oogjes, al drie weken nu. Maar gelukkig geen bloed. Dat lijkt me verschrikkelijk.
    Vreemd hé, hoe dierbaar ze zo snel kunnen zijn...

En sterkte met het trieste bericht van je goede vriendin, verschrikkelijk!

@ Susan. Oh. Wat erg, hoop zo voor jouw dat dit je geen enkele cent gaat kosten. Over zoals iemand noemde de eventuele waarde vermindering bij verkoop maar even te negeren. Daar denk je toch niet aan...
    Ben benieuwd hoe dit jurdisch gaat verlopen. Inderdaad even in spanning afwachten tot woensdag. Wat duren de dagen dan lang hé.

@ De rest. Sorry, dit heb ik specifiek onthouden, reageer asap op jullie.

@ All. Hier begonnen met kolven testen. Eerste 100 cc ging er eergisteren avond, laaste fles. 2x sneller in als dat ik kan kolven...
    Overdag kan ik weinig nakolven. 's Nachts wel, zo zie je dat rust de productie goed doet, hi hi

@ Sheann. Ik las dat jij de laatste voeding ook via de fles laat geven. Wanneer heb jij deze voorraad dan gekolft?
    Ook via het nakolven of kolf je dan bijvoorbeeld voor jouw slapen gaan?

Meiden fijne zondag, mannetje meld zich voor de voeding!
    Liefs Lieve

6. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    @Lieve
    Toen ik nog kolfde om een fles BV te geven kolfde ik na de 1e ochtendvoeding, dat ging altijd erg goed! Misschien dat dat voor jou ook werkt?

@all
    rustig hier! Iedereen aan t genieten van de sneeuw? Ik ben het nou wel zat hoor! Even een vraagje. Elena wordt elke keer als we weggaan en dan ergens komen (bv na een autoritje) of thuiskomen meteen wakker en wil dan meestal ook eten, ondanks dat ze dan net 1,5 - 2 uur daarvoor gedronken heeft. Hebben jullie dat ook? En vooral; blijft dat zo??

7. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    @Susan;
    Oww nooo, wat erg van je auto! Jeetje, niet te geloven eigelijk hé!
    Hoe kan dit nu gebeuren? Je denkt, me auto word gerepareerd, word hij door een monteur zo toegetakeld.
    Echt zielig van die monteur, dat hij zegt dat het aan jullie auto lag, zoals je zegt ; die heeft gewoon kei hard gereden!
    Gatsie, heb je een nieuwe auto, ben je harstikke blij mee, en dat gebeurd dit, ik snap heel goed dat je baalt!!

Ik hoop dat er oplossing voor komt, en dat de auto gerepareerd kan worden, of indien dat niet meer mogelijk is,
    dat er een andere oplossing word bedacht.
    Succes meid!

@Lievekylian;
    Fijn dat het allemaal goed gaat, op zijn ontstoken oogjes na, dat is wel sneu. Hoop dat hij er snel vanaf is!

Je bent er al lekker op uit geweest. Leuk hoor!

@Amore;
    Zinzi heeft dat eigelijk niet. Ik heb geen idee of dat blijft.

@All;
    He meiden,

Het is hier rustig .. Sneeuwpoppen aan het maken, of sneeuballen gevecht, of misschien lekker warm binnen, kroellend met de kleintjes!..

Sneeuwt het bij jullie veel/hard? Hier niet. Hier sneeuwt het mini mini vlokjes, en er ligt geen sneeuw. (hier is in Zeeland. hihi!)

Wij zitten lekker binnen hoor. Lekker een hele dag met z'n drieen kroelen!

Het gaat hier prima. Zinzi doet het ook prima. Vanacht werd ze even om 04.30 wakker, maar daarna weer lekker verder gaan slapen.
    Toen ze wakker werd, lekker haar bij ons in bed gelegt, en eventjes lekker een uurtje met z'n drietjes op bed gelegen.

Morgen krijgt ze haar eerste prikje. Ik ben benieuwd!

Ik ga er weer vandoor!
    Prettige dag allemaal! Liefs!

8. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    even mijn schatje showen, heb het een betje druk dames, maar probeer snel bij te lezen!
    mijn man z'n moeder ligt in het ziekenhuis, uitgegleden, gebroken enkel, geopereerd, maar herstel zal heel lang duren dus veel komt op onze schouders terecht aangezien ze alleen woont....
    xxxx

9. koala28

koala28 Niet meer actief

@Susan: Jeetje meis, niet te geloven van je auto. Helaas hoor ik dit wel vaker van mijn vader dat sommige monteurs zo onvoorzichtig doen met andermans auto.
    Ik hoop echt dat het goed voor je gaat komen.

@Lafo: Sterkte en succes met je schoonmoeder en de extra drukte die het met zich meebrengt.

@Manonn: Hier (regio Den Haag) is veel sneeuw gevallen. Het is weer lekker glad. En strooizout is bijna op dus wordt er haast niet meer gestrooid. Lekker dan.

@Lieve: Ik geef de laatste bv voeding ook via de fles. Ik kolf vlak voor dat hij komt en dat geven we 'm. Ik kolf ook nadat hij aan de borst heeft gelegen zodat beide borsten 'leeg' zijn.

@Amore: Matthijs heeft dat niet wat Elena heeft. Kan je helaas niet helpen.

Hier:
    Kon de afgelopen dagen niet reageren door de vele kraamvisites. Pfoe, nu wil iedereen langs komen.

Matthijs is een beetje verkouden. Had al 2 dagen geen ontlasting gehad met als resultaat vandaag een enorme poepluier. Zo zielig voor 'm.
    Morgen moet ik voor controle naar de gynaecoloog. Kijken of alles goed is.

10. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Susan mooie keuring van Sophie!
    Mijn neefje had een aardbeienvlek op z'n wang, trekt idd zelf weg, wat dat betreft beter dat het niet op haar gezichtje zit, hij werd altijd heel erg aangestaard door mensen :x
    Zo jeetje over 2 weken alweer aan de slag, balen!
    Balen zeg van je auto, je hebt 'm nog maar net:x:x

Brenda hoe was die film? Lees net dat je naar een andere film bent gegaan, daar heb ik ook veel over gehoord maar denk niet dat ik die zo leuk vind, ga donderdag met vriendin naar de bios en zoek nog een leuke film!
    Fijn dat je babymassage zo leuk vind, leuke meiden ook?

Koala zo snel 3cm gegroeid :$ kan je nagaan dat ze soms maar wat doen met dat meten :(

Rianne leuk dat je kan schaatsen, zag ze hier vandaag ook veel schaatsen, maar mij niet gezien ;)
    Balen is dat he als je gewend bent dat ze langer slapen en ze ineens eerder komen, hoop eenmalig!

Manonn we hebben de schommel tevoorschijn gehaald maar ze vindt er niks aan helaas...
    Gedoe altijd he met die voeding, denk dat je heus wel wat meer kan geven hoor als ik je zo hoor lijkt me dat wel een goede keuze.
    Ik heb een sterellisator, ideaal!!
    Dat uitkoken in een pan vind ik helemaal niks!!
    Je moet het voorlopig ook nog zo doen dus misschien eentje aanschaffen?!

Sheann tandjes zou wel heel vroeg zijn, maar alles kan, sabbelen op vuistjes kan ook een teken van honger of krampjes zijn....

Mila oef een ontstoken oogje en dan bloed wat zal jij geschrokken zijn en tuurlijk mag je een traantje laten, normale reactie hoor voor een nieuwbakken moeder!!
    Hoe gaat het nu met haar??
    Wat erg van je vriendin, verschrikkelijk :(:(:(:( hoe oud is ze??
    Hoe was het afscheid nemen....brrrrrrr sterkte meid!!!

Sterretjes ik hoop dat de fysio gaat helpen, ik heb een zijligkussen besteld, die zal jij ook wel moeten gebruiken, ik wil ze alvast voor zijn.

Amore waarom geef je haar niet nog een voeding wat later op de avond??

Zo volgens mij ben ik weer bij!!!

11. loontje24

loontje24 Niet meer actief

Hee meiden,

Ff geen tijd om te reageren.Sorry..
    Hier gaat alles goed.
    Jayden begint nu alleen omhoog te kruipen in bedje. Hij ligt nu elke ochtend helemaal bovenin. Weten jullie of ik hem al in een slaapzakje mag doen? En moet ik hem dan nog wel onder de dekentjes of dan zonder dekentjes? Heb echt geen idee.

Liefs

12. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Loontje, Sophie kroop ook omhoog (al vrij vlot trouwens, na een week of 5 ofzo) en die ligt sinds die tijd in een slaapzak, boven haar lakentje en dekentje. Wij laten haar slapen in haar kleding dus alleen haar handjes zijn wellicht wat kouder dan de rest van haar lichaam. Kamertemperatuur is 18 gr wat goed zou moeten zijn en als we haar 's ochtends uit haar slaapzak halen, voelt ze altijd lekker warm aan.

13. loontje24

loontje24 Niet meer actief

@Susan: Jayden is morgen 6 weken. Vond het ook al zo snel. Dus kleertjes en slaapzak en dan geen dekentjes als ik het goed begrijp? Heb jij slaapzak met lange mouwen of korte?

Liefs

14. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Rosanne slaapt sinds ze 2,5 weken was al in een slaapzak. Ze schopte toen al de dekens van haar af.... Gewoon goed opletten met het slaapzakje of de armsgaten en halsgat niet te groot zijn.

15. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Lieve Kylian: Rond de kerst werd ik ongesteld en liep mijn BV terug dus ben ik gaan kolven vlak voor een voeding om te kijken hoeveel ik er uit kreeg. Soms kreeg ik er met moeite 90 ml uit en dan vulde ik het flesje aan met kunstvoeding.

De laatste tijd krijg ik er soms 200 ml uit en als ik dan wat over heb dan bewaar ik dat voor de laatste fles. Nu dat mijn BV weer op gang is kolf ik een stuk minder dus heb ik ook geen voorraad. 'S nachts krijgt hij dan een flesje kunstvoeding. Ik heb de poeder van de Kruidvat standaard 1 en die vind hij prima.

Als ik na een voeding kolf dan krijg ik er bijna niks uit en dan zijn mijn borsten te leeg voor de volgende voeding.

Geef jij ook BV en lukt het een beetje?

Amore: Mijn mannetje heeft dat niet dat hij na een ritje of buiten zijn gelijk wakker wordt en wil eten. Zou je het kunnen rekken met afleiding of een speentje?

Loontje: Wij hebben de kleinste maat slaapzak zonder mouwen en wij leggen hem nog wel onder zijn dekentje. Hij heeft dan ook zijn kleertjes aan, bijvoorbeeld een romper met lange mouwen, een longsleeves shirt en een jogging broekje.

16. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    @Manon
    Succes vandaag met het eerste prikje!

@Koala
    Succes vandaag bij de gyn!

@Lafo
    Wat een schatje die Britt, had de foto ook al op Hyves gezien! En ik voed op verzoek, vandaar niet standaard een late voeding. Gisteren wel gedaan, om 23u, maar dan komt ze alsnog om 4u, terwijl ze de dag ervoor van 21.30 - 5.45 had geslapen. Zit niet echt logica in dus :p

@Loontje
    Hier nog geen slaapzak, maar ik lees wel ff mee!

@Sheann,
    Speentje wil ze niet & afleiding bij mij is niet te doen. Bij mijn man wel, maar ja die is er niet altijd!

@All
    Nou het gaat hier al wat beter met het afbouwen van de BV en de flesjes KV. Gelukkig! Al duren de voedingen overdag nog wel erg lang, maar ja dat zal wel beter worden. Vraagje, ik heb de difrax flessen, maar als ik die in de magnetron heb gedaan en geschud komen er steeds hele stralen uitgespoten!?! Soms stopt het dan ook niet, waardoor ik 'm zo aan Elena moet geven. Iemand tips?

17. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Loontje, wij hebben de mouwloze slaapzakjes van Lief en de kleinste ervan is maat 70. Dat is eigenlijk vrij groot maar dat gaat prima! Ook hier rompertje met lange mouwen, shirtje met lange mouwen en een broek.

Amore, wij stoppen de kv in een flessenverwarmer ipv magnetron en ook hier komt er tijdens/na het schudden wel eens wat straaltjes uit. Ik schud zelf altijd op zn kop en als je m dan na het schudden weer rechtop houdt, dan stoppen die straaltjes vanzelf. Welke maat Difrax gebruik jij? Wij hebben maat M...

Hier is Sophie wat verkouden dus manlief gaat strax wat neusdruppels voor haar kopen. Verder doet ze het uitstekend! Van za op zon gelogeerd bij opa en oma en dat ging prima! Paps en mams gingen stappen in Amsterdam ter gelegenheid van de verjaardag van mn zus. Was erg gezellig! Uiteraard wel zondagochtend vroeg opgehaald; we konden niet veel langer zonder haar :) Daarna zondagavond nog uit eten geweest, wederom vanwege verjaardag van mn zus, en dan met mn ouders erbij en Sophie uiteraard! Ze deed het geweldig in het restaurant dus papa en mama waren giga trots natuurlijk!

Mn vader houdt zich vnl bezig de schade aan mn auto zodat ik me volledig kan concentreren op Sophie en niet dat ook nog ns aan mn hoofd heb. Ontzettend lief dus! Vandaag heeft hij contact met mijn rechtsbijstandverzekeraar, de DAS, die al op de hoogte is. De juriste is al toegewezen en zij gaat ons vertellen wat de beste weg is om te bewandelen in dit geval. Ik ben ervoor verzekerd dus het kost me nix!

Verder voorlopig nog goed nieuws. Het app van mn man staat al sinds mei 2008 (dus al heel lang) te koop. Wij wonen zelf al sinds juli 2008 in ons nieuwe huis... Inmiddels al aantal keren gezakt in prijs enzo en nu eindelijk een serieus bod!! Hopelijk gaan we er uit komen deze week!! We schelen nu nog 30.000 euro dus als zowel wij als de geinteresseerde nou eens 15.000 euro toeleggen, dan hebben wij als enige verlies de kosten van onze makelaar. Oh echt meiden, als dat gebeurt deze week, ziet het leven er toch rooskleuriger uit. Dan heeft mn mannetje elke maand ruim 1000 Euro meer te besteden (en hoef ik niet steeds voor alle kosten op te draaien)!! Vind het allemaal te spannend hoor! Morgenochtend doen we dit tegenbod, telefonisch, dus ben erg benieuwd wat daar uit gaat komen!!

Ik ga maar ns zo kijken bij Sophie. Denk dat ze zichzelf inmiddels in slaap heeft gehuild (eten en luier konden het nl niet zijn).

18. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    @Susan
    Wij hebben maat S. Zal op z'n kop schudden es proberen.
    Sophie is wezen logeren! Wow goed zeg! Vond je dat niet moeilijk? Ik kijk er al tegenop als iemand anders der vast heeft, laat staan dat ze straks een dag naar de oma's moet, laat staan logeren!!! Pfff dat wordt wat als ik over 4 weken moet werken.. :(

19. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Nee logeren vond ik niet heel vervelend omdat t bij oma en opa gebeurde en dat zijn bekenden die heel lief voor haar zijn. We hebben ook tussendoor nog gesmst hoor :D
    Het wordt pas janken als ik haar zelf bij kdv moet achterlaten; dat is 26 jan al :(

Wat ik me bedacht, miss spuit het er bij jou ook makkelijker uit (ondanks maat S) omdat het niet verdikt is met JBPM. Niet dat je dat om deze reden nu moet geven maar daardoor is jullie kv wel wat dunner en kan het er makkelijker uitlopen.

Nou ik ga maar ns wasje draaien hier..............

20. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    hallo dames,

ik las iets over een slaapzak; hier al sinds ze een paar weekjes oud is, gebruik ik er één. Ik gebruik één zonder mouwen en dan een romper met lange mouwen, verder geen broekje etc. Wel onder een dekentje. En dat gaat goed!

morge nog een keer naar de bios, maar nu met andere vriendin, blijkbaar smaak te pakken haha

Nu wel echt naar de film brothers!! Nu goed gekeken naar het tijdstip:D. wil de film toch wel graag zien aangezien mijn man ook in afghanistan heeft gezeten, zo'n film spreekt je dan toch aan!

ik hoor een huilende nora.....

Deel Deze Pagina