Late november 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ringeding, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    waarom afgeraden? de eerste week moet het juist?

2. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    word een beetje moe vanalle veranderingen steeds

3. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    in het zh werd het wel gedaan en kraamzorg zei weer van niet, geen idee, ik doe toch mijn eigen zin haha

4. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    is ook om gek van te worden toch dat iedereen wat anders zegt wat wel of neit goed is voor je baby.

in het ziekenhuis zei ook elke verpleegster iets anders wat betreft de borstvoeding. Probeerde ik het op een manier zoals de ene verpleegste het zei, heb ik 's avonds een andere verpleegster die zegt dat het helemaal verkeerd is, nou ja zeg haha... en dta was met heel veel zo!

vaak moet je denk ik gewoon je eigen gevoel maar volgen, dan komt het ook wel goed!

hier spuugde nora de speen eerst ook wel veel uit, maar heb er even een dagje veel tijd aan besteed en toen was het goed.

ze heeft nu 's avonds wel wat last van krampjes. Ik denk dat ik even een andere fles ga uitproberen. Hoor wel veel goede verhalen over de dr brown flessen. Zijn er hier meer die deze gebruiken?

5. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Ja met bv hebben ze ook allemaal een andere mening idd, heel irri!
    Je bent gestopt Brenda met bv?
    Lukte het niet?

Dr. Brown weleens van gehoord maar ik heb Avent flessen.
    Die van Difrax heb ik ook weleens geprobeerd maar vond ik ook niks, welke gebruik je nu?

6. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    nu gebruik ik ook difrax maar vind het niet echt wat en lekt ook veel. avent heb ik ook al gehad, maar daar dronk ze niet goed uit. Gedoe steeds met die flessen zeg;).

was idd gestopt met bv. kwam maar niet op gang doordat ze 3wk te vroeg is geboren. Werd er daardoor gestrest van, ben toen maar overgegaan op de fles.

is er trouwens ook iemand die sterrendroom van fisher prince heeft? waar kun je die kopen? kan ze nergens vinden.

7. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Ben net bij het consultatiebureau geweest. Madame doet het goed. Nekspieren zijn supersterk (wisten we al, ze kijkt giga om zich heen als ze haar hoofdje optilt), ook ging Rosanne even laten zien dat ze zich al bijna om kan rollen vanaf haar buik hihi....

Verder gehad over voeding. Ik mag haar maar 30 minuten aanleggen en daarna moet ik haar een speen geven of een vinger. Na 2 uur mag ik haar dan pas weer aanleggen... We gaan het uitproberen vanavond.

8. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    zo das nog lang, hier max 15 minuten. Geef ook maar een borst per keer. hopelijk werkt het

9. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Rosanne heeft geluisterd, sinds gisterenavond drinkt ze uit zichzelf nog maar 20 minuten en gaat daarna lekker slapen....

10. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    fijn ringeding

11. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ringeding, fijn dat alles goed was bij het cb en dat Rosanne goed 'luistert' en uit zichzelf nu 20min drinkt :D

Hier vandaag heerlijk 5 kwartier met hond en Sophie gewandeld in het bos! Was erg benieuwd hoe het zou gaan na de ks maar het ging hartstikke goed! Heb nu ook nergens last van. Sophie heeft lekker de hele tijd geslapen in dr reiswieg en vond het allemaal prima :D

12. loontje24

loontje24 Niet meer actief

Hee meiden,

Ik sluit me hier ook maar bij aan als jullie het goed vinden.. Ben dan op de valreep geen nov mama meer, maar hoop dat jullie het goed vinden als ik wel bij jullie blijf schrijven!

@Dr. Brown flessen: Heb hier ook ff geprobeerd, maar ik ben weer overgegaan op avent. Jayden had geen krampjes, maar dronk te snel. De kraamhulp zei dat deze flessen dan beter waren,maar dat was dus niet het geval. Tegen krampjes moet het wel goed helpen! Tis zeker een gedoe met al die flessen, maar als je de goede hebt is het heel wat waard, want je kan er soms onzeker van worden!!

Liefs

13. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Tuurlijk Loontje mag je hier komen schrijven, maakt toch niks uit november of december!

Susan heerlijk zeg dat je een stuk hebt gewandeld, had je lekker weer dan?
    Ik wil ook wel wandelen maar het weer laat het niet toe!

Hier even geen roze wolk, Britt spuugt nog weleens veel, heeft krampjes en huilt soms een halve dag...en dan vaak 's avonds en begin van de nacht...
    Zodat mijn oudste dus ook wakker word en ik dus met 2 huilende kinderen zit...

Ik ben nu ook begonnen met inbakeren bij Britt en heb wel het idee dat het helpt.

Ga zo naar het inloopspreekuur van het cb om d'r te wegen en om advies te vragen.
    Hoop dat ze me kunnen helpen....

14. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    hier ook een dame met veel krampen. Gebruik nu dag infacol en lijkt nu al beter te gaan.

15. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Debie waar kan je dat kopen?

16. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Infacol kun je gewoon bij een drogist kopen. ik heb het bij kruidvat vandaan

17. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ik ook bij kruitvat, werkt hier beter dan cinababy

18. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    balen he die krampen en dat huilen, hier vanaf 19 uur ongeveer tot 22-23 uur. Dan slaapt ze daarna tot 3 uur en dan tot 6:30 ongeveer. Maar mis ook heel wat slaap, zal blij zijn als de eerste drie maanden geweest zijn, dan wordt het huilen en de krampen meestal stukken minder.
    Wij badderen esmee ook in de keuken 's avonds, wordt ilse niet wakker. Ook slaapt ze nog in een wieg bij ons op de kamer

19. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    @loontje; hier ook net geen novembermama, maar oktober. Heb alleen geen zin om me nu nog daar aan te sluiten, vind het leuker om hier tekletsen.

@lafo; hoe was het bij het cb?

@infacol; hier ook aanhet gebruiken, vind het superspul. heb het bij de etos gekocht. nora heeft bijna geen last meer. grbuik ook nutriton omdat ze meer begon te spugen en ook dat is verdwenen en icm dr brown fles weinig lucht naar binnen. Kan niet beter dus! Ze is nu helemaal tevreden.

@doorslapen; gaat nog steeds goed hier. 2200 uur laatste fles van 150cc en dan heerlijk doorslapen tot 7.00 uur.

20. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Debie dank je heb het gekocht en vind het ook beter helpen nu al.
    Misschien dat wij dat ook wel gaan doen, beneden badderen....want idd Amy werd nu daar ook iedere keer wakker van.
    Britt slaapt naast ons in de wieg gelukkig maar toch word Amy wakker en we slapen zelfs op zolder, maar ze slaapt licht...
    Ze heeft vannacht bij me ouders geslapen en ze heeft 13uur aan een stuk geslapen, zo moe was ze.

Brenda wat fijn dat die flessen zo helpen en Infacol is idd super spul!
    Hier ook een goede doorslaper als ze eenmaal slaapt... ze krijgt om 12 uur laatste fles dan wil ze pas rond 02.00 slapen omdat ze zichzelf in de weg zit en alleen bij mama wil zijn en ze slaapt tot 08.00!

Britt was afgevallen terwijl ze 1,5 week geleden op haar geboortegewicht zat...
    Volgende week weer terug komen en kijken of het misschien aan de schalen ligt, kraamhulp heeft natuurlijk een andere schaal gebruikt.
    Moet haar echt om d e3 a 4 voeden, ook wakker maken behalve 's nachts.

Deel Deze Pagina