Hoi meiden, Dank jullie wel voor de reacties op hyves en hier, heel lief dat jullie allemaal meeleven. Laatste tijd is het alleen maar kommer en kwel om gek van te worden. Zoals jullie weten was Amy al een tijdje ziek (spugen en diarree) en ineens gisternacht begon het ook bij Britt die volledig al haar flessen ging uitspugen en ook nog eens hele dunne luiers kreeg. Heb het 4 flessen aangekeken en alle 4 kwamen ze eruit. Ha gebeld en mocht gelijk komen, ook vanwege haar voorgeschiedenis. Daar constateerde de arts dat ze al een beetje aan het uitdrogen was en dat ik naar de spoedeisende hulp toe moest. Daar aangekomen vonden ze het beter haar een nachtje te houden, maar in dat ziekenhuis is er geen plek, wel in een ander ziekenhuis en daar ligt ze nu, mijn schatje. Heb het er heeeeeel moeilijk mee, mede omdat ik niet mee mag naar het zh. Heb namelijk zelf het virus ook opgelopen en heb vannacht zoveel gespuugd en hele erge diarree. Ik weet nu wat mijn kinderen meemaken en nee dat is niet fijn. Dus mijn man zit bij haar en we mochten haar eigenlijk vanmorgen al weer meenemen en ineens gooit ze haar hele fles er weer uit.. Dus nu nog maar weer blijven en kijken hoe het verder gaat. Ze hoeft gelukkig (nog) geen sonde/infuus. Met Amy zijn we vannacht ook langs de hapost gegaan die had ineens tegen de 40 graden koorts, dat heeft ze wel vaker maar vond haar suf en icm weinige eten en drinken mochten we komen. Die koorts word veroorzaakt door wederom een oorontsteking en dus weer druppelen. Buikgriep moet vanzelf overgaan, goed opletten dat ze drinkt, eten is niet belangrijk. Dus al met al gaat het hier niet zo best, had me een leukere kraamtijd kunnen wensen, de vorige keer werd die ook al overschaduwd door mijn gezondheid en nu door veel andere dingen. (stiefschoonmoeder overleden, ziekenhuisopname Britt 3 nachten, schoonmoeder die d'r enkel heeft gebroken en waar we ook de zorg over hebben want ze woont alleen...., nu weer ziekenhuisopname Britt, Amy die ontelbare keren ziek is....pfffffffffffff wat een klaagzang sorry hoor meiden, soms helpt het om het van me af te schrijven. Hoop dat het met jullie wel goed gaat! Sorry heb niet alles gelezen....
@Lafo ach meissie toch, wat een ellende. Dikke knuffel. Tuurlijk mag je hier lekker klagen, meer kunnen we helaas niet vor je doen!
Jeetje wat is er hier weer veel gepraat Had ff nodig om weer bij te lezen. @ Lafo: Heel veel beterschap voor jezelf en je kindjes!! Hoop dat Britt nu toch snel naar huis mag!! @ Luiers: Hier ook nog newborn nr 2. Wist ook niet dat in de babydry meer in zat. Heb net 3 pakken Newborn gehaald bij de DA is 2+1 gratis. @ doorslapen: Lieke slaapt al vanaf 3 a 4 weken snachts door. Heel af en toe heeft ze een nachtje dat ze al wat eerder wakker wordt. Maar meest al is het met speentje wel weer ff te rekken. @ Brenda: Heb je de nageltjes al geknipt? of krabt ze dan nog steeds iets open? Lieke deed dit ook, heb toen nageltjes geknipt, en toen ging het goed. moet nu alweer knippen, want ze krabt alweer iets, en de nageltjes zijn best weer lang. In het ziekenhuis zeiden ze tegen ons dat je gewoon sokjes over de handjes kon doen tegen het krabben. @ doekjes: Ik heb tot nu toe alleen nog maar zwitsal doekjes gehad. Laatst een hele grote doos gekocht in de aanbieding bij Kruidvat. Ben hier wel heel tevreden over. @ all: Ben maandag naar de Huisarts geweest voor die vlekken op m'n been. Dokter dacht aan allergische reactie op de bloedverdunners. Heb tabletjes gekregen en een zalf. Kan nu nog niet zeggen dat het helpt. Heb nog steeds zo'n jeuk, en de vlekken worden ook nog groter. Nog ff aanzien, en anders maandag maar weer terug. Heb het ook over anticonceptie gehad. Heb vandaag al een spiraaltje gekregen. Viel me 100% mee. Heb er weinig van gevoeld.
Rianne, allergische reactie?? Kan heftig zijn joh! Hoop dat de medicijnen nu toch aan gaan slaan dan voordat het erger wordt! En meteen een spiraaltje erin? Nou, heb je dat iig gehad zonder je er vooraf druk over te maken. Fijn dat het meeviel, net als bij Brenda (of vergis ik me nu met iemand anders). Lafo, tuurlijk mag je hier klagen en het is ook heel logisch dat je dat doet want het is niet nix. Die dames zijn echt, zo lijkt het van een afstandje, constant ziek. Is het niet de 1, dan wel de ander! Gaan ze nu ns echt wat doen aan de oorontstekingen van Amy? Ze heeft er wel heel veel en vaak last van zeg! Amore, mijn Sophie drinkt ook (bijna) nooit haar flesje leeg. Heeft ook wel ns maar 90 cc gedronken, hoewel dat sporadisch is hoor... Lijkt mij dat als ze gewoon goed aankomt en goed groeit, alles ok is. Wanneer moet je weer naar het cb? Als dat binnenkort is, weet je meteen hoeveel ze is gegroeid en alles vragen. Anders cb bellen en langsgaan op weeguurtje?? Brenda, sokjes om de handjes vind ik ook een beetje gevaarlijk eigenlijk... Strax trekt ze met dr mond die sokjes van dr handen en stikt ze erin! Of draaf ik dan te ver door? Anders gewoon de nageltjes korten? Mag je eigenlijk al knippen met een knippertje of nog steeds alleen maar vijlen? Hier gaat alles prima! Vandaag gaan we kijken of Sophie al eerder naar bed kan dus we gaan nu haar laatste fles 1.5 uur eerder, rond 10-en zeg maar. Ben benieuwd hoe het zal gaan! Papa is vanavond alleen want ik ga weer lekker sporten. Morgen de 1e officiele volleybalwedstrijd dus dat vind ik dan wel weer spannend. Voor het eerst weer sinds 9 mnd...........! Hoe zal dat gaan... Hier nog even een leuke foto van Sophie. Ik vind haar zelf zo knap he! Maar ja, dat vinden alle mama's natuurlijk van dr eigen kindje
@Susan: wat een schatje. @Lafo: Wat een pech hebben jullie. Heel veel beterschap voor jullie drietjes. Je hoeft je echt niet te verontschuldigen dat je je verhaal wilt doen en dat je niet teruggelezen hebt. Dat is toch begrijpelijk. Heel veel sterkte! @Amore: Matthijs heeft het ook vaak dat hij de flessen niet leegdrinkt. Meestal die van rond 10:00 uur drinkt hij niet leeg. Dan drinkt hij ongeveer 90 a 110 cc. Volgens mij is dat niet erg. Als ze maar goed groeien (en poepen en plassen). @Brenda: Matthijs krabt zichzelf ook veel. Als hij huilt dan gaat hij altijd met zijn handjes in z'n gezicht zitten. Ik ga zijn nageltjes maar knippen want de wantjes vind ik zelf niet zo. @Luiers: wij gebruiken new born en baby dry door elkaar. Gebruik nog nr. 2, ik heb nog 2 pakken staan en dan gaan we over op nr. 3. @babydoekjes: gebruik die van Zwitsal. Haal ze altijd in de aanbieding (groot verpakking). Morgen gaat Matthijs wennen op het KDV. Heb nou al de kriebels. Gisteren heeft Matthijs voor het eerst een schaterlach gehad. Zo onwijs gaaf om te zien. Sinds 2 dagen is hij heel erg actief met z'n handjes en beentjes. Ga van het weekend maar een babygym kopen want hij begint zich te "vervelen" in z'n box.
@Susan sportze. Ik hoop dat Sophie de fles vervroegen "pikt".. Ik heb vanavond Elena hier thuis gewogen, en ze weegt nu 5 kilo. Is dus weer 400 gram aangekomen in de afgelopen twee weken! Dus zit me waarschijnlijk weer druk te maken om niks. @Rianne wat fijn dat spiraal geen pijn deed. Ik hoop dat de jeuk snel minder is. @koala Oké, matthijs doet dat dus ook! En wat gaaf, schateren & handjes en voetjes ontdekken!! Ik wil ook!! Hihi. Ben stiekem best jaloers.
@all dramadag hier. Elke 2 uur drinken, pfff. Denk dan toch deel 2 vh sprongetje ofzo. Ook heel veel huilen, en groene poep?!?? Pffff werd er op en gegeven moment wel een beetje gek hoor, maar goed, zal morgen wel weer minder zijn, hoop ik! fijne avond allemaal!
@Lafo; Aah, ik vind het zo sneu voor jullie. Net zoals jezelf al zegt; Kommer en kwel! Gatsie. Wat vervelend, zeg maar gewoon klote!! Je kids ziek, .. en dan jijzelf ook nog! Ik hoop dat je vlug opknapt .. niet bij je kindje mogen is natuurlijk vreselijk!! Ik ga voor jullie duimen, dat jullie alle heel snel weer de oude zijn!! Een hele dikke knuffel! En je hoeft uiteraard geen sorry te zeggen hoor.. Lucht je hart maar!! Zijn we voor hoor! Beterschap meid, en sterkte met alles! Ik hoop dat het allemaal vlug overwaaid, en dat je dan toch een beetje kunt gaan genieten! (ondanks de rotperiode/dingen die voorvallen.) Houd jullie taai! @Susan; Hopen dat het beter zal gaan, of dat het zo blijft, bij jullie hond! En of jij een knappe meid hebt .. Wat een plaatje! (leuk shirtje ook!) Zelf vind ik mijn meissie ook een prachtig meisje, maar zoals je zegt; Wie vind dat nu niet van zijn kindje?! Spannend, je eerste westrijd! Zet hem op hé meid! Gaat vast helemaal goed komen hoor! Ben benieuwd of het nieuwe schema'tjee (gaat) lukken! @Mila; Soms lastig in te schatten hé, of het nu wel echte honger is ofniet! Je geeft haar nu meer cc? of zomaar af en toe? Ik heb vandaag 3x160/170 gegeven en 1x180, zometteen geef ik 190cc. Ik wacht het even af, wat ze maandag op het CB zeggen, wat ze maximaal mag. @Brenda; Ha ha ha, ligt ze s'nachts GTST te kijken! .. Tja, je kunt je slaap maar niet te pakken krijgen. Mja, die Arthur hé, .. smeerlap! Ik ben benieuwd wat hij gaat doen.. Wat haalde hij nu uit die kast? Leek een brillendoosje? Maar dat lijkt me toch sterk? haha! We zullen zien ... De eerste dagen (lagen we in het ziekenhuis) krabte Zinzi der hele gezichtje open.. omdat ze wilde duimen. Wat een zicht! Ik heb toen (in overleg met zusters in het zk) handschoentjes aangedaan, of naja eigelijk gewoon sokjes. Werkte prima! In totaal heb ik dat een week gedaan, toen deed ze het niet meer. Ook goed haar nageltjes knippen en vijlen. Doe ik regelmatig, ze groeien zo hoort. @Sheann; Fijn dat het weer beter gaat met jullie kanjer! Een kilo per maand is harstikke netjes! @Amore; Ohjee, wat rottig zoveel huilen/honger?! Kan goed een sprongentje wezen. Hopen dat het morgen beter gaat! Ook hopen dat vanacht lekker slaapt! Ik denk niet dat het erg is hoor, Elena zal geen honger lijden. De kraamzuster zei tegen mij, zolang ze goed plast is het goed. Ze moest een paar keer op een dag een luier vol hebben, als je hem liet vallen op de grond (bij wijze van!) dan moest je PLOF! horen! Wel balen dat ze weer komt s'nachts, hopelijk houd ze daar weer vlug mee op! haha. Tís zonde, misschien gewoon honger. zou kunnen hoor dat er minder voeding in de bv zit. Niet dat ik er echt verstand van heb ofzo. En? Hoeveel weegt ze? Of niet meer gewogen? @Rianne; Kijk aan, een spiraaltje! Goede oplossing gevonden dus! Fijn, dat het zo meeviel. Ik heb het ook eens gedaan (ver voor de zwangerschap), nou nooit meer! Wat een hel! (heb hem er na een week uit laten halen.) Hopelijk gaan de plekken/juik over! @Koala; Succes met het wennen morgen. Gaat vast goed komen hoor, al is het natuurlijk erg spannend! Wat leuk zeg, dat hij zo lekker lacht! Heerlijk hé, je kindje zo blij zien! @All; Hier een prima dag! Vanmorgen werd Zinzi weer om haar 'oude' tijdstip wakker. 07.00uur! Gelukkig maar. Ze is de hele dag tevreden/lief en happy geweest! (mijn lieve moppie!) Vanmiddag zomaar lekker wat gekeuteld in huis. Vanavond om boodschappen geweest, samen met papa&Zinzi. Zinzi heeft continu geslapen. We waren vrij-laat thuis, dus fles kreeg ze dus ook later.. Ze moet haar flessie nu om 23.30. Die ga ik dus maar klaarmaken! Weltrusten meiden! Lekker slapen! ** Ook ik wil natuurlijk even mijn prinsesje showen! Ligt heerlijk naast mama op de bank **
goedemorgen, nou hier zit de eerste fles er weer in. Normaal duik ik me bed dan weer in, maar er moet nog veel gebeuren in huis en tassen nog pakken voor ons weekendje landal op de veluwe. gisterochtend was nora laat wakker, dus ons schema was verschoven. Dus de laatste 5e fles zou ze rond half 12 krijgen, maar mijn man was weer in slaap gevallen na de wekker, we lagen al in bed namelij. en nora werd ook niet wakker, dus ze heeft geen 5e fles gehad. ze heeft geslapen van 20.00 tot vanochtend half 7. lijkt mij wel beetje vroeg om laatste fles eraf te halen toch? is toch pas als je met hapjes begint? @rianne; nageltjes knip ik al vanaf de 6e week, toen waren ze al erg lang. vannacht viel het mee, heb geen nieuwe krabplekjes ontdekt. dus ook een spiraal? hier ook. ik heb er niks van gevoeld. en nog steeds geen klachten gehad eigenlijk. @susan; knippen mag vanaf 6 weken. succes met je wedstrijd vandaag! sophie is een schatje! hele mooie baby, net als nora @lafo; meid, wat een pech allemaal! klagen mag hier hoor, daar zijn we voor. @koala; spannend, wendag!!! veel succes. heb je wel een mobiel boven de box? vind nora geweldig om naar te kijken en tegenaan te slaan. @manon; ja die arthur is echt een engerd!! leek idd op een brillendoosje...oeeee spannend hoor hahaha nageltjes hou ik al bij, maar toch krijgt ze het voor elkaar.
Goedemorgen dames! @Manon Ja ik heb 'r gewogen en ze is 5 kilo! Weer 400 gram in twee weken. Gaat prima dus.. Wat een mooi meisje is Zinzi, ze kijkt ook altijd zo leuk de lens in! @Brenda Heel veel plezier op je weekendje weg! @All Hey dames, nou ben benieuwd hoe m'n dag vandaag wordt! Hihi. Elena gaat vanmiddag naar mn schoonouders () en dan heb ik een borrel van m'n werk! Heb er aan de ene kant wel zin in, maar aan de andere kant... Nou ja, zal ook wel weer goedkomen
Amore: Ik denk dat als ze af en toe 90 drinkt en af en toe 150 dat dat erg netjes is. Mijn BV is nu ook al een stuk minder ondanks dat ik net begonnen ben met afbouwen. Denk ook niet dat mijn kleine man voldoende voeding krijgt als het zo snel achteruit gaat. Overdag ga ik het afkolven en bij vullen met KV, dan kan ik ook gelijk zien hoeveel eruit komt. Susan: Na 6 weken mag je met een schaartje de nagels knippen. De eerste keer is wel even spannend. Branda: Lijkt me ook erg vroeg om nog een voeding te laten vallen maar ik zou het niet zeker weten.
@sheann Hier is het bijna afgelopen met de BV. De nachtvoeding vannacht heb ik ook al als fles gegeven en gisteravond en vanochtend moest er ook nog 50cc kunstvoeding bij.. Ik vind het nu dan toch wel jammer, was nog niet helemaal klaar om al afscheid te nemen. Wilde eigenlijk die avond en ochtend voeding nog even houden, ik hoef tenslotte pas over drie weken te werken! Maar ik vrees dat dat er niet meer inzit! Ik vind het ook wel lekker dat ik straks mn lichaam echt weer terug heb en dat m'n man ook wat kan overnemen... Maar toch Ach het zullen de hormonen wel zijn.
Amore: Ik heb nog 5 weken vrij maar had op internet gelezen dat het 4 tot 7 dagen kon duren voordat je een voeding kon laten vallen dus ik dacht dan begin ik alvast met afbouwen. Wist ik veel dat het zo snel zou gaan. Aan de ene kant wil ik wel maar aan de andere kant doet het ook pijn aan mijn hart om te stoppen.
@sheann ja hier hetzelfde, ik dacht ook laat ik maar vast beginnen.. Ben ik lekker mee Het is wel dubbel inderdaad, maar goed, ben blij dat ik het heb kunnen geven..
Dames, hoeveel cc drinken jullie beebs per minuut? Want hier gaan veel flessen nog steeds moeizaam. Eerst 50cc drinken, dan verschonen, dan nog wat drinken en dan soms een half uur later weer. En dan nog na drie kwartier wakker worden en honger hebben... Kwordt er af en toe beetje gek van. Oja, gaat die kleine aap ook nog zitten lachen... Ondeugend meissie..
@Brenda: veel plezier op de Veluwe. Matthijs heeft een mobiel boven de box maar na een tijdje vind hij daar niets meer aan (al zetten we een ander muziekje op). @Amore: Matthijs heeft precies hetzelfde als Elena. Hij valt meestal in slaap of zit te 'spelen' met de speen. Dan ga ik 'm verschonen en daarna de rest geven en dan drinkt hij weer. Gisteren begon hij te drinken, viel in slaap en na een half uur kwam hij voor de rest. Veel plezier op de borrel en het gaat goedkomen. Tijd vliegt voorbij. @Lafo: ik las op Hyves dat Britt weer thuis is. Lekker hoor! Matthijs is vanmorgen 2 uurtjes wezen wennen op het KDV. En hij heeft een goede entree gemaakt. Ze hadden z'n voeding gegeven en hij heeft alles er toen weer uitgegooid. Gelukkig had ik al reservekleding in zijn mandje gedaan. Zelf had ik niet zoveel moeite. Ben m'n auto gaan uitmesten en wassen en toen waren de 2 uurtjes alweer om. Dinsdag gaat hij 4 uurtjes. Dan ga ik weer beginnen met sporten.
Hé meiden. Even snel ego update. Kom er niet aan toe te reageren. Lees vaak bij, enkel ook begonnen aan een reactie verhaal, helaas gooit ons mannetje steeds roet in het eten... Hij zit in zijn tweede sprongete (8 weken (6 oud, 2 overtijd)) Komt om de twee uur en wil constant aandacht. Heb hem veel in de draagdoek, maar dan mag ik niet zitten van hem... Alleen staan en lopen, hi hi Twijfelde ook over de hoeveelheid borstvoeding, maar gisteren Oei, ik groei! gekocht en lees daar veel herkenbare dingen in. Ben nu veel zekerder en dat doet Stijn ook goed, geeft me zowaar even rust om te kunnen typen! Hoop dat ik snel kan reageren. @ doekjes. Pampers Sensitive (mega voordeel doos) @ pampers. Pamers nr. 2 (newborn en babydry) Liefs Lieve